[email protected]
דיון מתוך פורום לקויות למידה
בכיתתי ילד אינטילגנטי ונבון עם הפרעות למידה (משולב). ילד שקט ומתוק הלומד בכיתה ד'. הילד ניגש אלי עשרות פעמים בכל יום ושואל אותי: מה עושים עכשיו? מתי הצלצול? מה צריך להוציא מהתיק? מתי מגיעות ההסעות (בי"ס מוסע)? ועוד ועוד. ניסיתי לתת מענה לכל השאלות שלו מבעוד מועד: סדר היום כתוב מאורגן וברור על הלוח, אנחנו עוברים עליו בכל תחילת יום. בכל שיעור כתוב מה עושים בו. על השולחן מודבקת לו מערכת השעות. יש בכיתה שעון שהוא יודע לקרוא וגם אני מודיעה ועושה הכנה לתלמידים לפני כל פעילות. ועדיין...הוא לא מפסיק לקום ןלשאול את אותן שאלות, ונראה שהוא בחרדה (ילדי הכיתה החלו ללעוג לו בנושא). אם אני לא נמצאת הוא שואל את אנשי צוות (שגם הם כבר התחילו להתלונן באזני ואין להם סבלנות להכיל זאת). הוא מאוד נפגע כשלא עונים לו ואף מתחיל לבכות או נסגר ולא משתף פעולה. אשמח לשמוע אם יש לכם רעיונות כיצד להתמודד עם המצב? מה יכול לעזור לו מעבר למה שכבר ניסינו?
שלום לך, מבלי להכיר לעומק את המקרה אוכל רק לתת הצעה משוערת ואין לראות בכתוב להלן המלצה רשמית מכל סוג: ראשית, אני חושבת שרעיונותייך יצירתיים וחיוביים ומאמינה שיועילו לא רק לו, אלא גם לשאר התלמידים. לצד זאת, ייתכן, לפי מה שאת מתארת, שאכן מעורב כאן מרכיב רגשי, שכן מבחינה ארגונית אכן ביצעתם פעולות רבות לשם שיפור המצב. לפיכך, אולי כדאי לערב את יועצת או פסיכולוג בית הספר. האם יש מורת שילוב או מת"לית המספקת לו סיוע? האם הוא מאובחן עם לקות למידה? בנוסף, האם ההורים מודעים לבעיה? הייתי ממליצה לברר האם הדבר מתרחש גם במסגרת הביתית. כמו כן, האם מדובר על תופעה חדשה או כזו הנמשכת לאורך זמן. על שאלות אלו ואחרות הייתי ממליצה לענות, בשיתוף כל הגורמים המעורבים, ולנסות למצוא פתרון אשר יטיב עם הילד. בהצלחה.