פורום לקויות למידה

ברוכים הבאים לפורום ליקויי למידה. מטרת הפורום היא לתת מענה לכל שאלה על ליקויי למידה אצל כל סוגי התלמידים - החל מבעלי קשיי למידה ועד לסובלים מלקויות שונות, באבחונים דידיקטיים ופסיכודידקטיים, בהוראה מתקנת והקניית אסטרטגיות למידה.
1808 הודעות
1597 תשובות מומחה

מנהל פורום לקויות למידה

23/02/2011 | 12:31 | מאת: יריב

שלום רב אני בן 36 לקוי למידה (דיסלקט) . אני מתחיל עבודה חדשה בקרוב שדורשת ממני כתיבה מרובה בעברית ובאנגלית. כיצד ניתן להתמודד עם המצב ללא שיתוף המעסיק בבעיה? תודה מראש

25/02/2011 | 15:43 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סוף שבוע נעים, ראשית, המלצתי היא כן לשתף את המעסיק. הדיסלקציה שלך אינה פוגעת במנת המשכל שלך או באישיותך, וכאשר כל הקלפים על השולחן גם המעסיק עצמו יוכל לסייע יותר. מעבר לכך תמיד ניתן להשתמש במחשב ותוכנות כתיב כאלה ואחרות, אשר יתקנו את שגיאות הכתיב. בברכה אלמוג

21/02/2011 | 00:22 | מאת: יהודית

שלום אלמוג, אני מיואשת. אובחנתי בתיכון כלקוית למידה. אני מאוד מאוד רוצה ללמוד בחוג לעבודה סוציאלית (מכללת אריאל), עשיתי פסיכומטרי פעמיים וקיבלתי ציונים שאינם מספיקים. הפסיכומטרי היה עבורי סיוט ואין בי כוחות נפשיים לנסות שוב (מה גם שזה לא מועיל). האם יש לי פיתרון כלשהו? במכללת אריאל אמרו לי שעלי לערוך אבחון (כי מהתיכון כבר לא תקף) ואם אמצא לקויית למידה, אוכל לנסות ולהגיע לוועדת חריגים. איזה אבחון עלי לעשות? האם את יודעת משהו על ועדות חריגים כאלו? תודה רבה וסליחה על האריכות. יהודית.

לקריאה נוספת והעמקה
21/02/2011 | 20:10 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אבחון לקויות למידה ראוי הנו אבחון רב תחומי. אבחון זה הוא אבחון מקיף ויסודי ובהחלט יוכל להצביע על הקשיים הלימודיים שלך. הניסיון שלי עם ועדות חריגים הוא טוב מאוד, אך אני מכירה את הפעילות בחיפה ובצפון בברכה ובהצלחה אלמוג

15/02/2011 | 13:03 | מאת: נמאס לי

אני סטודנט להנדסה ויש לי איטיות מרובה שמתבטאת בעיקר בלימודים וגורמת להנמכה של השגי במבחנים למרות שאני מקבל הארכת זמן. ממה הבעיה יכולה לנבוע ומה ניתן לעשות? אציין שעברתי מספר איבחונים ובהם נאמר באופן לא חד משמעי שיש לי הפרעת קשב וריכוז והיו גם אנשי מקצוע שאמרו שיש לי OCD אבל גם זה לא נראה לי באופן חד משמעי. בכל אופן, קיבלתי בעבר ריטלין וקונצרטה ולא היתה השפעה ניכרת. גם לאחר טיפול תרופתי בOCD עדיין היתה האיטיות אליה דיברתי. קראתי באינטרנט על הפרעה שנקראת obsessional slowness, האם יכול להיות שיש לזה קשר? בכל מקרה אני כבר מיואש ונמאס לי. אולי זוהי איזושהי בעיה התפתחותית ואין מה לעשות. אשמח אם יש דרך מילוט. תודה מראש.

09/03/2011 | 21:22 | מאת: רומן

(אינני איש מקצוע). יכול להיות שטיפול בSSRI (תרופות נוגדות דיכאון) יכול לעזור, מכיוון: לטיפול נוגד דיכאון יש תופעת לוואי שנקראת היפומאניה, שמתבטאת בין היתר בחשיבה מהירה, יכול להיות שאם תיקח SSRI במינון נמוך תקבל גרסה 'בלתי מזיקה' של התופעה.

15/02/2011 | 12:37 | מאת: אלונה

שלום, בתי בת 15 ומתקשה באנגלית, לפי המלצת המורה הפרטית חשבנו לערוך אבחון. לא ברור לי איזה אבחון צריך לעשות, דידקטי או פסיכודידקטי, על מנת להיות בטוחים שכיסינו את הכל, ולהיות מוכנים לתיכון, ובמידה ומגיעות לה הקלות שהיא תקבל אותן. כמו כן אם תוכלי להמליץ לי על מכון באיזור המרכז.. שמעתי על מרום בכפר הירוק. האם מכירה? אני ממש מודה לך

לקריאה נוספת והעמקה
18/02/2011 | 18:21 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, האבחון המקיף ביותר הנו אבחון רב תחומי, אך יתכן ובתך אינה זקוקה לו. תארי בבקשה את הקשיים מעבר לאנגלית , אם יש כאלה, יתכן שמספיק אבחון דידקטי בלבד. בברכה אלמוג

13/02/2011 | 02:16 | מאת: נועה

אני סטודנטית לקלינאות תקשורת באוניברסיטה בשנה א. כעת אני בתקופת מבחנים. לאחר שנתתי פוש כ"כ גדול ולא פשוט בלמידה גיליתי כי נכשלתי בארבעה קורסים כבדים. המוטיבציה שלי ירדה לאפס. אני מרגישה שאיכזבתי את עצמי ואין לי כוח ומוטיבציה ללמוד לשאר המבחנים. המבחן הבא שלי מועד ב' ביום שלישי ואפילו לא התחלתי ללמוד כי ירד לי האויר. אני מרגשיה שהלקות שלי שמה לי רגליים בכל מקום בחיי. גם ככה עברתי שבעה מדורי גיהנום עד שהתקבלתי ללימודים אז גם עכשיו? מה עושים??? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
13/02/2011 | 15:51 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, ברוכה הבאה לפורום שלנו, קודם כל מגיעות לך מחמאות על הניסיון וההשתדלות ובוודאי על הכנות. את מתארת מצב מתסכל מאוד, ובכל זאת ננסה להפיק משהו טוב... כדי לעזור ספרי מהם לקוייות הלמידה שלך. כך אוכל לנסות ולהתאים דרך היבחנות מתאימה. שנית, האם פנית לגוף האחראי על לקויות למידה במוסד בו את לומדת??? יתכן שתוכלי לקבל סיוע מתאים. נסי לא לכעוס על עצמך בידיעה שאת יכולה. נסי להשיב על שאלותיי ונמשיך משם. בברכה אלמוג

13/02/2011 | 23:39 | מאת: נועה

היי אלמוג, הייתי במחלקה שמטפלת בלקויות למידה ומסרתי להם את האיבחון שלי, אבל חוץ מלתת לי הארכת זמן ולציין בפניי שהאיבחון שלי חמור לא עשו כלום! זה ממש מתסכל כאילו אומרים נכון יש לך לקות כלשהי אבל קחי הארכת זמן ועוד כמה התאמות ותחיי עם זה, שלום! ובפועל זה לא עוזר זה לא רק זה זה עוד אלף ואחת דברים. אני מרגישה לבד מול אוניבסיטה ענקית שלא אכפת לה . פשוט בולדוזרים, והמזכירת חוג שלי אומרת לי אם לא תעברי במועדי ב' מבחינתי לא תעברי לסמסטר ב' אלא תקחי הפסקה ותתחילי מחדש בשנה הבאה. זה כ"כ הזוי שככה מתנהלת אחת האוניברסיטאות המצליחות בארץ.פשוט בושה! איך אני מצליחה בכל זאת להגשים את חלומי ולרכוש לימודים גבוהים??? תודה מראש, נועה נ.ב אני אשמח אם נוכל לדבר דרך המייל אם זה אפשרי מבחינתך.

10/02/2011 | 06:25 | מאת: בתיה

מה זה חוסה

13/02/2011 | 15:44 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

באיזה הקשר? חוסה במוסד? צרי הקשר ואנסה להשיב בברכה אלמוג

09/02/2011 | 10:55 | מאת: דבש

בני בן 9 תלמיד מצויין, אך, סובל מקשיי התארגנות: בלגן בתיק, במגירות, שוכח דברים, אוכל באופן שהמון מתלכלך ונשפך מסביב וכו'. עשה ריפוי בעיסוק בגיל 6 - לא יודעת אם תרם במשהו. פתאום בגיל 9 זה נראה מוגזם. האם: - לנסות שוב ריפוי בעיסוק? (יש המלצה למישהי טובה בתחום בירושלים?) - מישהי הציעה לי קןאצ'ינג. מה דעתך על קואצ'ינג לגיל הזה ולמטרה זו? אני מבינה שזה שנוי במחלוקת.

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2011 | 22:49 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, קווצינג לענייני סדר וארגון הוא רעיון טוב. במקביל אני ממליצה לפנות לאבחון קשב וריכוז דרך רופא המשפחה. האבחון ממומן ברובו על ידי קופת חולים כללית. בברכה אלמוג

08/02/2011 | 23:12 | מאת: חסוי

מתחילת כיתה ט' בעצם איבדתי את הביטחון הלימודי שלי. זה היה גם מעט לפני כשלא ידעתי כלל אנגלית בגלל הפסד של חומר ממעברי בתי ספר רבים. בתחילת ט' כמו בי' ויא' ויב' התחלתי את החודשיים הראשונות כמו שצריך כתבתי וממש הייתי בסדר השתדלתי להקשיב. באיזה שהוא שלב אחרי חודשיים פתאום אני לא מצליח להתקדם עם החומר שהמורה מסבירה ופשוט "איבדת אותה" באיזה שהוא שלב. הבעיה היא שתמיד לא חשבתי אייך אני לא מאבד את מה שהיא אומרת ופשוט תמיד הייתי מרים ידיים. לאומת אחרים שכן הצליחו להתקדם אני הייתי נתקע באותו דבר. עכשיו אני בן 19 לא עושה צבא עובד בינתיים סיימתי רק 12 ש' לימוד. עכשיו אני חושב על השלמת בגרויות ללימוד הנדסאי עכשיו אני באמת מפחד מיזה כי אין לי ביטחון עצמי בנושא הלימודים זה פשוט מציק לי במשך היום. היום במקרה שוחחתי עם מנהל בית ספר תיכון כלשהו שאמר שיכול להיות שמדובר בליקוי למידה ושריטלין עשוי להועיל. אשמח לתגובה שתועיל בנושא

לקריאה נוספת והעמקה
19/02/2011 | 18:19 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוא ננסה לברר... תיאורך בהחלט מחשיד כהפרעת קשב. עצתי לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפנייה לבדיקת טובה. במקביל נסה לחשוב האם אתה יכול להגדיר את הקושי הלימודי. מהם התנאים שאתה צריך כדי להצליח בלמידה? ליקוי למידה והפרעת קשב אינם מושג זהה. כל אחד מהם נבדק באבחון נפרד ןבאמצעים שונים. בברכה אלמוג

07/02/2011 | 15:47 | מאת: לי

שלום, קצת מוזר לשאול את זה ככה, אבל כבר זמן מה הנושא מטריד אותי ככל שהצורך להשתמש במיומנות לעשות זאת גדל. אז ככה: מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד היה לי קושי להקשיב לדברים ובאמת להבין אותם, הכוונה היא למקרים בהם מוקרן סרט שדרכו צריך ללמוד מידע/להסיק מסקנות, במהלך הרצאות וכיוצא בזה. אני שומעת אבל לא מצליחה לתפוס את המידע, בנוסף יש לי קושי לחזור על רצף של פעולות שאני בהחלט רואה, אבל כאשר מגיע תורי לבצע אותן אני מסתרבלת ולא זוכרת מה צריך לעשות. כך גם קורה כאשר אני מגישה תשובות לשאלות כתובות, אני קוראת את המטלה אבל מסתרבלת ולא מבינה באמת מה נבתקשתי לעשות. אני תוהה האם ייתכן ומדובר בלקות למידה? ואם כן, האם מישהו מצליח לזהות אותה? תודה רבה, לי.

11/02/2011 | 17:16 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, תיאורך מחשיד הפרעת קשב. ממליצה לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לאבחון טובה. בברכה אלמוג

שלום רב, אני מבקשת לברר האם אבחון לקויות למידה זהו אבחון דידקטי? הצלחתי להתבלבל ואני ממש לא יודעת מה לעשות....אודה לתשובה שתבהיר לי חד משמעית מהו ההבדל. תודה מקרב לב - מרב.

לקריאה נוספת והעמקה
04/02/2011 | 17:03 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב וסוף שבוע נעים, אבחון דידקטי הוא חלק מאבחון לקויות למידה. אבחון מלא ומקיף הנו אבחון רב תחומי. הוא כולל אבחון בתחומי למידה בתוספת קשב, חרדות תפקודי למידה חברתיים יכולת אינטלקטואלית ועוד ועוד... עבור מי האבחון המבוקש? לאיזה צורך? מהו הגיל? נסי להשיב לי ונמשיך משם. בברכה אלמוג

07/02/2011 | 15:50 | מאת: מרב

האבחון לנערה בת 12 בכתה ז'. קיים אצלה קושי בעיקר - במטלות הדורשות למידה עם המון חומר. קיימת חרדה ובלאק אווטים בחלק מהמבחנים. אין בעיה בשפה - בכלל! אולי יש בעיה בהבנת הנקרא - אך היא נורמאלית לדעתי. יש קושי במתמטיקה. מה דעתך? תודה מראש, מרב.

01/02/2011 | 14:18 | מאת: מיכל-מה לעשות?!

היי, שמי מיכל ואני בת 21. השתחררתי לפני כשנה והיום אני לקראת סיום קורס הפסיכומטרי.במהלך כל שנות חיי הצעירים היה לי ממש קשה לקלוט את שיעורי המתמטיקה ואף פעם לא הייתי מצליחה לעבור מבחנים כמו שציפיתי.אני חייבת לציין שעוד מתקופת היסודי זכור לי כי נכשלתי במבחנים רבים ועקב המצב הכלכלי הקשה לא היתה אפשרות ללמוד עם מורים פרטיים. בשנותיי בתיכון, שם כבר הלימודים היו יותר רציניים, עבדתי ומימנתי לעצמי קורסים פרטיים, מורים, כל סוג של עזרה אך ללא הועיל.עשיתי 3 יח' במתמטיקה עם ציון של 68, נמוך מאוד יחסית לבגרות שנחשבת ל"קלה" במיוחד.. אם רק הייתי יכולה לתאר במילים כמה הנושא מתסכל אותי.אני מגיעה למצבים שאת העודף שאני מקבלת מנהג האוטובוס אני מחשבת ע"י האצבעות.נורא קשה לי עם חישובים מתמטיים בסיסיים.אני מרגישה כ"כ לא נורמאלית יחסית לסביבה.בתחילת קורס הפסיכומטרי הייתי מאוד אופטימית כי שמעתי שהרמה היא לא מעל ל3 יחידות לימוד, למרבה הצער זה ממש לא כך,בכל זאת ניסית.אני ממש חורשת וזה כאילו לא נכנס.האם ממולץ ללכת לאבחן את הנושא?

03/02/2011 | 07:26 | מאת: אלה מזינוק

היי מיכל, ראשית כל- בהצלחה בפסיכומטרי! אני מורה לפסיכומטרי (ללקויי למידה), כך שהקשיים שאת מתארת מוכרים לי היטב מתלמידיי. קודם כל, לדעתי מומלץ ללכת לאבחן את הנושא כי יכול מאוד להיות שאת זקוקה להתאמות במבחן שיוכלו לעזור לך לצלוח את המשימה. שנית, עם פתרונות יצירתיים אפשר להצליח בפרק הכמותי גם כשיש דיסקלוקליה, מניסיון. למידה באמצעות שיטות שמתאימות את עצמן במיוחד ללקויי למידה יכולה לעשות את ההבדל. אני קצת משוחדת ולכן אמנע מלפרסם יותר מדי פרטים על בית הספר בו אני עובדת, אבל שתדעי שזה בהחלט אפשרי, ויש הוכחות חותכות לכך, כך שעם עוד קצת מאמץ והשקעה בכיוון הנכון- יהיה בסדר :). בהצלחה!

03/02/2011 | 11:24 | מאת: מיכל

תודה אלה... אם כבר אני מדברת איתך על פסיכומטרי...זה נראה לך פייר לעשות את המבחן השטותי הזה?הרי הוא לא מעיד עלי כלום בתור אדם ולא מוכיח כלום...בייחוד החלק הכמותי בו אני מתקשה..אני לא מתכוונת ללמוד מקצוע ריאלי כלשהו בעתיד והאוניברסיטאות מציבות רף כ"כ גבוה בתנאי הקבלה עד שכל המוטיבציה יורדת...אסור לשכוח שמדובר בהמון כסף ומשאבים שמושקעים ע"מ להוציא ציון נורמאלי..אני ממשפחת קשת יום ככל הנראה אאלץ לגשת שוב למבחן ולהרשם לעוד קורס שיעלה לי המון כסף. הרי בתקופת הפסיכומטרי צריך רק ללמוד ולחרוש ולכן גם התפטרתי מהעבודה ואני רק לומדת.אני כ"כ מתוסכלת מהמצב...זה כ"כ לא פייר.פשוט גועל נפש.אנשים צעירים מתקשים לממש את עצמם בגלל הבחינה הכ"כ שטוטית הזאת שלא מוכיחה כלום.בכל אופן תודה.

03/02/2011 | 11:24 | מאת: מיכל

תודה אלה... אם כבר אני מדברת איתך על פסיכומטרי...זה נראה לך פייר לעשות את המבחן השטותי הזה?הרי הוא לא מעיד עלי כלום בתור אדם ולא מוכיח כלום...בייחוד החלק הכמותי בו אני מתקשה..אני לא מתכוונת ללמוד מקצוע ריאלי כלשהו בעתיד והאוניברסיטאות מציבות רף כ"כ גבוה בתנאי הקבלה עד שכל המוטיבציה יורדת...אסור לשכוח שמדובר בהמון כסף ומשאבים שמושקעים ע"מ להוציא ציון נורמאלי..אני ממשפחת קשת יום ככל הנראה אאלץ לגשת שוב למבחן ולהרשם לעוד קורס שיעלה לי המון כסף. הרי בתקופת הפסיכומטרי צריך רק ללמוד ולחרוש ולכן גם התפטרתי מהעבודה ואני רק לומדת.אני כ"כ מתוסכלת מהמצב...זה כ"כ לא פייר.פשוט גועל נפש.אנשים צעירים מתקשים לממש את עצמם בגלל הבחינה הכ"כ שטוטית הזאת שלא מוכיחה כלום.בכל אופן תודה.

04/02/2011 | 17:08 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אבחון נכון הוא כלי חשוב בהכרה שלנו את עצמנו ועשוי לשמש בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב לדעת כי קבלת התאמות במבחן הפסיכומטרי היא נדירה מאוד ומותנית בהיסטוריית אבחון רצופה ועתיקה בתוספת הוכחות כי ליקוי הלמידה משמעותי מאוד. לכן, עריכת אבחון לשם המבחן הפסיכומטרי היא בעייתית. בברכה אלמוג

28/01/2011 | 08:08 | מאת: אמא אוהבת

שלום לך, כאמא לילדה בת 9.5 שעברה איבחון דידקטי וניכר ליקוי לשוני: שליפה, תכנון משפט, שגיאות כתיב שנה אנחנו עובדים באופן פרטי עם מורה מקדמת, יש התקדמות. בעיון בשאלות שהוצגו דברת לא אחת על טיפול רגשי. למה כוונתך ואיך וכיצד ניתן לברר זאת. אני מרגישה כי רב הנסתר על הגלוי ואני הולכת סחור סחור ומפספסת את הנקודה הכי חשובה לעזור לבתי להתקדם. אשמח לשמוע את דעתך. שבת שלום

לקריאה נוספת והעמקה
28/01/2011 | 21:23 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אחד הנושאים החשובים לטיפול, אם לא החשוב ביותר הנו העצמת יכולותיו של הילד בעיני עצמו. להבנתי, ילד אשר יודע ומאמין שהוא יכול, יצליח להתגבר על כל קושי טכני הנובע מליקוי למידה או כל סיבה אחרת. לעיתים קרובות ליווי רגשי תומך מאמין ואוהב הוא תנאי הכרחי להצלחה. טיפול המשלב לימוד אסטרטגיות למידה, אימון אישי ונגיעה בתחומי הרגש הוא האופטימלי. אני מסכימה כי אין תבנית אחת ברורה או דרך אחידה לטיפול. לכל ילד חשוה ליצור תבנית טיפול מותאמת על פי צרכיו הרבה הצלחה סוף שבוע נעים

אלמוג שלום רב, בני לומד בכיתה ו בבית ספר קטן ומשפחתי. באבחון דידקטי שערכנו לו נמצא כי הוא דיסגרפי. הוא ממעט מאוד לכתוב וגם כאשר הוא כותב קשה לו להבין את כתב ידו. בנוסף ערכנו לו אבחון אצל רופא מומחה לרפואת ילדים נאורולוגיה והתפתחות הילד בו הוא מציין כי לילדיש קושי נאורוהתפתחותי מולד, קושי פרגמטי וקושי בזכרון שליפה. בשנה הבאה הילד ילמד בחטיבת הבניים. האם לדעתך הילד יוכל להשתלב בכיתה רגילה או לחפש כיתת שילוב? במידה ואת חושבת שעדיפה כיתת שילוב האם את יודעת היכן יש כזו בחיפה? חשובלי לציין שהילד מעונין בכיתה רגילה כיון שזו נמצאת בבית הספר באזור מגורנו וחשוב לו מאוד לצור קשריים חברתיים כיון שהיום בית הספר בו הוא לומד מרוחק ולכן הוא משלם מחיר חברתי. אודה על תשובתך המהירה כיוון שהרישום מתחיל כבר בשבוע הבא. בברכה, מיכל

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2011 | 21:59 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, תלמידים קבים בעלי לקויות למידה מצליחים להשתלב יפה מאוד בכיתות רגילות. השאלה היא איזו מסגרת תומכת מצוייה סביבם. מהו גודל הכיתה? שעות שילוב? מרכז למידה בית ספרי ורגישות כללית של בית הספר לתחום לקויות הלמידה. כיתות קטנות מצויות בחיפה כמעט בכל תיכון. חשוב לבדוק, אך לא להעדיף מראש. הרבה הצלחה בברכה אלמוג

25/01/2011 | 11:56 | מאת: אא

שלום, יש לי ילד בן 8 מדהים, תלמיד מעולה ילד מאוד טוב ומאוד חכם. אני חושבת שהוא בעזרת ההתנהגות שלו והחכמה שלו מחפר על בעיות שאולי יש לו לדוגמא : הוא מאוד בלגניסט - מפוזר, עם דמיון מאוד פורה- מדבר המון. הנקודה שבא ראיתי שיש לו איזה קושי זה בעיות מילוליות בחשבון. הוא שולט בכל התרגילים כשאני מפרקת את הבעיה הוא מיד פותר ללא קושי. האם זה מעיד על משהו? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2011 | 22:01 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, בדקו הפרעת קשב. עושה רושם של ילד מוכשר מאוד, אך עם הסחות דעת. פנו לבדיקת טובה דרך קופת החולים ובמימונה. בברכה אלמוג

20/01/2011 | 16:06 | מאת: סנונית

בני הוא הוא ילד תאום שלומד בכתה אלף הוא מתקשה בהכנת שעורי הבית בקריאה ובכתיבה האם אפשר לאבחן כבר בגיל זה מה מקור הבעיה והאם האבחון הוא לא כבד מדי בשבילו הוא התחיל לקבל עכשו שעה של הוראה מתקנת בבית הספר הבעיה שזה לא רק ביחידות הוא משתתף עם עוד ילד ולעתים עם מספר ילדים נוספים כך שזה לא כל כך אפקטיבי שמעתי שיש תוכנות שיכולות לעזור בלמוד הקריאה מה דעתך על כך מחכה לתשובות בתודה

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2011 | 21:55 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, ניתן לאבחן בשלב זה. פנו לאבחון רב תחומי. במקביל אספי מידע מהמחנכת והיועצת על התפקוד הלימודי בעברית וחשבון בברכה אלמוג

30/05/2011 | 16:13 | מאת: אמא של אור

בני בן ה9 עבר לאחרונה אימון של 5 ימים בשיטת דייוויס. לפני זה הוא מאוד התקשה בקריאה ובמיוחד כתיבה. אחרי הקורס חל שיפור מדהים בשני התחומים. הבטחון העצמי ומוטיבציה גם בסימן עליה. אני ממליצה בחום!

20/01/2011 | 08:36 | מאת: ליהי

בני בן שש וחצי, לוקח ריטלין L.A מאז שעלינו מ-20 מ"ג למינון של 30 מ"ג הוא מרגיש את האבקה הזו ולא מוכן לקחת את זה. ניסיתי בתוך כריך של חומוס+טונה וזיתים, ניסיתי בתוך כוס חלב, הוא לא מוכן לבלוע את זה ומוציא מהפה. זה משגע אותי, להתמודד עם זה כל בוקר. על כדור רגיל בכלל אין מה לדבר. אז מה עושים ? איך נותנים לו את זה ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2011 | 21:52 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, התייעצי עם הרופא. אולי קונצרטה יהיה קל יותר לבליעה... ? בברכה אלמוג

22/01/2011 | 22:58 | מאת: רון

אם אינו בולע כדור רגיל וגם אינו מסוגל להסתדר עם כדור שניתן לפתוח אותו (אם כי לא לחצות) כמו LA אני לא רואה אפשרות שיסתדר עם בליעת קונצרטה. מה שכן ניתן לראות אם אפשר לעשות משהו עם הקושי בבליעה ואם לא - אז לנסות להתמודד עם הקושי בדרכים אחרות. לעתים גם הוראה מתקנת יכולה לעזור.

המלצה טובה רגיעון של הדס זה טבעי ועוזר לחרדת בחינות וגם לריכוז

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2011 | 16:57 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ריטלין היא תרופה חשובה ומועילה מאוד לבעלי הפרעות קשב וריכוז. אי השימוש בה מזיק מאוד. השימוש בתרופה עצמה אינו מזיק, והיא מתכלה ויוצאת מן הגוף בתוך שמונה שעות. רגיעון של הדס טוב בדיוק כמו כוס מיים. לא מועיל לא מזיק. אלמוג בן-שחר

11/02/2011 | 00:15 | מאת: יונה

למי שאינה רופאה שלא להלל ולשבח תרופה ולא משנה איזו.. גם אני לא רופאה, אבל מודעת לכך שאין תרופה בעולם שאפשר לומר עליה בבטחון מלא שאינה מזיקה. כל תרופה עלולה להזיק ! ולגבי רגיעון , שגם בזה אינני מומחית - אם יש מי שאומר שלו זה עוזר, אז מאיפה הבטחון שלך שזה בדיוק כמו מים?

11/01/2011 | 20:58 | מאת: אילן

אני בן 43 נוטל קונצרטה 36 מ"ג אך לא בכל יום. בימים בהם אני משתמש בקונצרטה אני חווה במהלך היום תופעות של שרירים תפוסים בגב ובצואר ולעיתים גם ביד וברגל, בדרך כלל בצד אחד של הגוף. התחושה מלווה אותי מספר ימים גם אם אני מפסיק להשתמש בתרופה. האם מוכרת תופעת לוואי כזו?

לקריאה נוספת והעמקה
12/01/2011 | 17:38 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

התופעות עליהן אתה מדבר אינן מוכרות לי. בכל מקרה חריג יש לפנות לרופא המטפל. בברכה אלמוג

03/01/2011 | 10:34 | מאת: יעל כהן

בני בן 9 תלמיד כיתה ג. השנה החליפו לו מחנכת שהיא מאוד קשה, הן מבחינת דרישות והן מבחינת הפנייה לילדים. בשנים הקודמות היה תלמיד מעולה, ללא בעיות.השנה יש ירידה בציונים והילד מתלונן כי קשה לו. כותב בשגיאות כתיב נוראיות ומבקש עזרה. יש רגרסיה רגשית וקוגנטיבית.המחנכת מהשנה שעברה המיטיבה להכירו אומרת שלדעתה אולי יש לקות למידה שהוראה מתקנת עשויה לעזור ושלדעתה הבעיות הרגשיות תעלמנה ביחד עם פתרון הקושי הלימודי. הילד סובל השנה מסיוטי לילה ואורטיקריה ללא סיבה נראית לעין, למעט לחץ רגשי. אינו אוהב ללכת לביה"ס וסובל מאוד. ביקשתי אבחון קשב וריכוז דרך קופ"ח אך מסתבר שעד שיגיע תורו תסתיים שנת הלימודים. הבנתי שאני זכאית לאבחון אחד דרך מכון פרטי או טובה או BRC איני יודעת מה מתאים לבני. כיצד אוכל לדעת לאיזה אבחון לקחת אותו (אפילו פרטי) ולזרז את ענין העזרה שאוכל לתת לו.אודה על תשובה והמלצה (האם כדאי לפנות לנוירולוג? - גם שם התורים מאוד רחוקים). אני רואה את הילד שלי סובל מאוד ורוצה לעזור לו במהירה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/01/2011 | 10:37 | מאת: יעל כהן

ברצוני להוסיף כי בשנה שעברה היה עצמאי מאוד בנושא שיעורי בית והתארגנות והשנה לא וכי אהב מאוד ללכת לביה"ס בשנתיים הקודמות.הילד חש שהמורה שמה סטיגמה עליו ואינה מכירה אותו.

11/01/2011 | 10:30 | מאת: עדי

046211402

12/01/2011 | 17:43 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, על פי דברייך אני ממליצה לטפל תחילה בפן הריגשי. אימון אישי או תמיכה פסיכולוגית על מנת לברר מה מלחיץ ומפחיד כל כך. בנוסף הייתי פונה לאבחון רב תחומי, אשר יוכל להצביע על לקויות למידה ותפקודים פסיכולוגים חברתיים הקשורים אליה. הרבה הצלחה! אלמוג

31/12/2010 | 06:58 | מאת: מיכל

אני אומנם כבר בת 40 אבל רציתי לתאר את מצבי שהיה שגם היום משפיע עליי בכל תחום אני בבית ספר מעולם לא הצלחתי להקשיב תמיד חלמתי אבל יכולתי ללמוד לבד עברתי את הבגרויות מלימוד עצמי יכולתי להקשיב קצת אולם לאחר שהמורה דיברה יותר מ10 דקות הכל נעלם לי והיה ל י מאד מאד מאד קשה

לקריאה נוספת והעמקה
01/01/2011 | 15:08 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, נשמע כמו הפרעת קשב. פני לרופא המשפחה לשם קבלת הפנייה לאבחון אצל נוירולוג. בברכה אלמוג

למי שמכיר מורה להוראה מתקנת בחשבון הטלפון שלי - 0507590231 חגית תודה

לקריאה נוספת והעמקה
30/12/2010 | 15:42 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אנו, לירון ותהילה, סטודנטיות לפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ואנו עורכות מחקר שמטרתו לבדוק את "ההשפעה שיש ללקות למידה תחת רמותיה השונות של צפייה בתכנים אלימים בטלויזיה על תוקפנות". המחקר בודק האם לצפייה מרובה בתוכניות אלימות בטלוויזיה, יש השפעה על מידת התוקפנות של לקוי למידה יותר מאשר על אדם שאינו לקוי למידה. במידה והינך מעוניין להשתתף במחקר תוכל להיכנס לתיבת הדואר האלקטרוני: [email protected] הסיסמה: LD123456 להוריד את שאלוני המחקר ובתום מילוי השאלונים תוכל לשלוח אותם לאיש קשר "תהילה", באמצעות אותה תיבת הדואר האלקטרוני שניתנה לך ובכך תוכל לשמור על אנונימיות מוחלטת. גם השאלונים אנונימיים ואינם מכילים כל מידע או נתון המזהה את המשיב עליו. ראוי לציין כי השאלונים אינם מכילים פריטים שאמורים להטריד או לגרום תחושת אי נעימות, לכן נבקשך לענות על כל השאלות בכנות ובאופן מלא. עם זאת, במידה ותרגיש אי נעימות כלשהי, הנך ראשי להפסיק את מילוי השאלון בכל שלב. זכור! אין תשובות נכונות או שגויות, עליך לענות את התשובה שמבחינתך היא הכי מתאימה. לתשומת לבך: מטעמי נוחות השאלונים מנוסחים בלשון זכר, אך הם פונים לשני המינים. אנו מודות לך מאוד על שיתוף הפעולה, לירון בבלי ותהילה משיח

24/12/2010 | 23:45 | מאת: תהילה ולירון

במידה והינך מעוניין להשתתף במחקר תוכל להיכנס לתיבת הדואר האלקטרוני בכתובת: http://www.google.co.il שם משתמש: l.d.research1 סיסמה: LD123456

28/12/2010 | 23:24 | מאת: רונית - לקוית למידה

סטודנטיות יקרות, כל הכבוד על בחירת הנושא המאוד חשוב, אני לקוית למידה, עניתי על השאלון. בהצלחה!!! רונית

19/12/2010 | 22:49 | מאת: רבקה

הבן שלי בן 14 הוא עם בעיית קשב וריכוז ולוקח רייטלין לצערי הרב והגיע להייסגים גבוהים השאלה שלי האם יש תרופה אחרת ואולי משהוא טבעי {שמעתי משהוא על דבש מיוחד שמחליף את הרייטלין אשמח לשמוע תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
21/12/2010 | 21:41 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ריטלין היא התרופה היחידה שיעילותה הוכחה מזה 40 שנה. מדוע את מצטערת? בנך מצליח? טוב לו? אז מה הבעייה? אפשר לספר סיפורים על תכשירים וחומרים , כל אחד לפי דמיונו ורצונו להרוויח. אל תשגי באשליות. ילד שזקוק לריטלין, תהיה זו פגיעה קשה כאשר לא יעשה בו שימוש. תמיד אפשר לקחת כדורי מציצה, כוסות תה מיוחד וצמח יוצא מגדר הרגיל - הרבה כסף אשליות וכלום תוצאות. בברכה אלמוג

06/01/2011 | 07:51 | מאת: רבקה

בהמשך לשיחתנו אמרת שאין תחליף לריטלין אבלללללללל האם מישהוא יכול לענות לי חד משמעית שזה לא יגרום נזק בעתיד לילד שלי {וגם לפעמים יש לא דאונים מצבי רוח משתנים מי קצה לקצה וקראתי מאמר שילדים שלוקחים רייטלין חושבים על התאבדויות וכל היוצא בזה אני ממש קרציה בעיניין כל נפילת מצב רוח של הילד אני ישר שואלת שאלות זה מאוד מלחיץ {ואמון אמרו לי אך אני מסוגלת לתת לבן שלי רייטלין הרי זהו סם}מה אני עושה יש אמון שאלות בנידון תודה מראש

19/12/2010 | 17:55 | מאת: בר (בת)

לפני כשנה עשיתי איבחון אשר יפתור לי את הבעיות במבחנים.. האיבחון לא עוזר לי בגלל שהוא לא מתאים לי מה אני יכולה לעשות בישביל לשנות את האיבחון או לאן לפנות?

19/12/2010 | 21:12 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

על מנת להשיב את צריכה להוסיף פרטים: בת כמה את? איזה אבחון ערכת? מהן ההמלצות? מדוע את חושבת שלא מתאים? מה היית רוצה? היכן נערך האבחון? מהם הקשיים שלך בלמידה? השיבי על השאלות ונמשיך משם. בברכה אלמוג

19/12/2010 | 10:04 | מאת: יעל כהן

בני בן 9, תלמיד טוב ואחראי (מעט ילדותי בתחום הרגשי: נעלב ועצבני- אך הביטוי לכך לא בא בפומבי אלא, בבית בתוך המשפחה). תלמיד כיתה ג'. בביה"ס מקבל תגבור בקריאה, למרות שקורא ספרים קשים כגון: הארי פוטר מרצונו ונהנה מכך. אני חושבת שקורא יפה. הבעיה בכתיבה: כתב יד לא קריא (כשמשתדל ניתן לקרוא והכתב יותר יפה). כותב בשגיאות כתיב "נוראיות" גם אם הטקסט מול עיניו יבלבל בין א,ה,ע ובין ח,כ לדוגמא כתב שיעורים כך שאוארים. עד כה, התעלם מהבעיה וכעס שהוצאה לו עזרה. כיום מבקש עזרה מקצועית מרצונו ומסרב לעשות שיעורים בעברית אם איני יושבת לידו ומכתיבה לו. השנה חלה רגרסיה בהתנהגותו הרגשית: ילדותי יותר, וסובל מסיוטי לילה ומסרב לישון לבד - אני מייחסת זו להחלפת המחנכת השנה שהיא אישה קשה ושונה מאוד מהתנהגותה של המורה הקודמת. אציין כי פניתי דרך קופ"ח על דעת עצמי למרפאת קשב וריכוז, אך עד שיאבחנו אותו עלינו לעבור תהליך ארוך. בינתיים, אבקש חוות דעתכם המקצועית. בתודה.

לקריאה נוספת והעמקה
19/12/2010 | 21:17 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, מדברייך עולה חשד לדיסלקציה. חשוב לערוך אבחון לקויות למידה מסודר בתוספת לטיפול רגשי. בברכה אלמוג

07/12/2010 | 21:18 | מאת: א

שלום אני בת 25 מכיתה ד' איבחנו אצלי בעיית בלימודים ב התחלה חשבו שזה בגלל קושי ריגשי מדחייה חברתית רק בכיתה י' הבינו שזה בעצם הפרעת קשב וריכוז והומלץ לי טיפול ברטלין והקלות בבגרויות (בע"פ תוספת זמן ומבחן מותאם בלשון) למרות הכל לא הצלחתי לסיים את כל הבגריות ולכן התחלתי בגיל 25 מכינה במכללה מיוחדת לקשיי למידה . עברתי איבחון נוסף על מנת לחדש את ההקלות בבגרות והומלץ לי מבחן מותאם בכל המקצעות הגשתי את הבקשה וקיבלתי רק מבחן מותאם בלשון אני לא יודעת איך אוכל לעבור את הבגריות מבלי המבחן המותאם בשאר המקצעות אני מתוסכלת כבר מכל הלימודים ,אני משקיעה מאמצים אדירים אך עדיין מאוד מתקשה וכעת נתקלת בעוד מחסום מצד משרד החינוך . היועצת של בית הספר אמרה שנגיש ערעור , אך איני יודעת באמת מה לכתוב אני מרגישה שכבר עשיתי כל מה שאפשר .. מה אוכל לעשות ???

13/12/2010 | 19:19 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אני יותר ממבינה את תחושתך. לעתים קרובות אין רגישות מספקת לקושי אמיתי של הפונים וזקוקים לעזרה. עם כל הקושי והתסכול חשוב להגיש את המסמכים פעם נוספת ואולי אף יותר מכך במועד הבא. מה לכתוב? בדיוק מה שאת מרגישה. צייני את הנסיונות, את כל מה שעשית על מנת להצליח, הסבירי מה קשה לך ומדוע את כל כך זקוקה לבחינות המותאמות או בחינות בעלפה. צרפי כל הוכחה אפשרית - אבחונים, חוות דעת של היועצת, מורים פרטיים ובכלל כל מה שיכול להסביר את הקושי שלך. הרבה הצלחה בברכה אלמוג

13/01/2011 | 14:28 | מאת: א

הגשתי עירור וכמובן שוב פעם משרד החינוך סירבו . הסברתי בערעור כמה קשה לי והיועצת גם כתבה מכתב ועוד הוספתי שלמרות שיש לי בעיית קשב וריכוז אסור לי להשתמש ברטלין בסיבות רפואית ואפילו צירפתי מסמך רפואי שמאשר זאת . אני לא מצליחה לזכור כמויות גדולות של חומר לימוד קשה לי להישאר מרוכזת לאורך זמן. ואני לא מבינה איך אני אמורה להמשיך ללמוד אם לא עוזרים לי .. אני כבר בכלל לא רוצה ללמוד .

02/12/2010 | 00:45 | מאת: בנז'מין

האם יש ספרי לימוד או אתרים באינטרט שמותאמים לקשיי למידה? תודה

02/12/2010 | 16:18 | מאת: אלה בי"ס זינוק

בהחלט יש! רק שתלוי על איזו לקות ועל איזה צורך לימודי אנחנו מדברים- האם מדובר בדיסלקציה? הפרעת קשב וריכוז? דיסגרפיה? דיסקלוקליה? האם מדובר בספרי לימוד לבי"ס יסודי? חטיבה? תיכון? פסיכומטרי? אוניברסיטה? אשמח לסייע לך :) אלה, מדריכת פסיכומטרי ללקויי למידה בבי"ס זינוק.

01/12/2010 | 12:03 | מאת: מאיה

שלום, בני בן 5 אחד מתאומים נולד פג (שבוע 28) מוגדר כ- CP קל ונמצא היום בגן עיכוב התפתחותי. מעבר לבעיה מוטרית עקב היותו CP (צד שמאל שלו הוא יותר נוקשה - אציין שהילד הולך, רץ, רוכב על אופניים וכו') הוא התחיל לדבר מאוחר יותר ויש לו בעיה במוטוריקה עדינה ומתקשה לחקות צורות, לצייר וכו' היום בגיל 5 הוא: - מכיר את המספרים עד 10 למרות שהוא התקשה ללמוד אותם ועד היום יש לו בעיה לזהות את המספרים שבע ותשע - יודע לדקלם אותיות עד האות יוד - לא מזהה אותיות בקיצור נראה שזה לא בא לו באופן טבעי (כפי שקרה לאחיו) והוא מתקשה לזכור/ללמוד את האותיות. האם זאת לקות למידה? איך אני ניגשת לאבחון? אצל מי? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2010 | 13:27 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

מאיה צהריים טובים, ראשית, לעולם אל תשווי בין שלבי התפתחות של שני ילדים, גם אם הם תאומים. שנית, אין כל בעייה. ילד בן חמש לא צריך לזהות אותיות או מספרים. כל ילד מתפתח בקצב שלו ויש לכבד זאת. בבקשה לא להיכנס ללחץ ובכך לגרום לילד אי נוחות. בשום אופן לא לגשת לאבחון ולא לחפש לקויות למידה. אם הילד לא יצליח לקרוא בסוף כיתה ב זה כבר סיפור אחר. בברכה אלמוג

01/12/2010 | 14:40 | מאת: מאיה

אני מצטטת מתוך כתבה של פרופס' טלי שגיא: "הסממנים על פיהם מומלץ לשלוח את הילד לאבחון ליקוי למידה הם: בגן החובה הילד עדיין אינו מזהה אותיות, הוא לא יודע לכתוב את שמו, מתקשה בציור, מתקשה במוטוריקה עדינה, הגננת המליצה בעבר על ריפוי בעיסוק, הילד איננו יודע מהו צליל פותח של מילה, אינו יודע להפריד בין הברות ולהבין את משמעות הצלילים. מבחינת חשיבה מתמטית, ילד לקראת כיתה א' צריך לדעת לחבר ולחסר עד עשר לפחות בעזרת האצבעות. במידה והוא מתקשה בכך ישנו פוטנציאל לליקוי למידה בחשבון. אם ההורים מזהים סממנים אלו מומלץ לשלוח את ילדם לאבחון דידקטי או פסיכולוגי." בני הוא בגיל של גן חובה

11/12/2010 | 22:07 | מאת: רונית דגמי - פסיכולוגית חינוכית

כפסיכולוגית המאבחנת שנים רבות, קיים אבחון יתר כיום. הילדים וההורים חיים בעולם תחרותי וההשוואה לאחרים אינה נותנת מנוח.. לאבחון צריכה להיות מטרה והוא אמור לספק תשובות לשאלות אשר לא ברורות לנו, כמו: מדוע הילד לא משיג את אבני הדרך ההתפתחותיות, ועוד. זה שיש לילד CP לא אומרת עדיין שיש לקויות למידה. צריך לתת לו אפשרות להתקדם בלימודים?

19/12/2010 | 13:52 | מאת: מורה

ילד שיש לו CP יש לו לבטח קשיים שנובעים מ-CP. CP זו לא לקות למידה, זה משהו אחר. יש גם ילדים שללא קשר ל-CP יש להם גם לקות למידה. בעיות מוטוריות וכלל התיאורים שלך כן מרשימים שישנו קושי. אלא שאין יכולת לקבוע האם הוא נובע מלקות למידה. שהרי יש סיכוי משמעותי שהוא קשור דווקא ל-CP. בנוגע ללמידת האותיות והמספרים, חשוב מאוד לדעת איך נעשה תהליך הלמידה, האם הלמידה התרחשה באופן שילד בגילו יכול לקלוט וכן האם יש מצב של למידה ושכחה ואם אתם רואים אצלו חריגות ביחס לילדים האחרים. שוב - חשוב להבין שיש קשיים שנובעים מ-CP ויש קשיים שנובעים מלקויות למידה, אבל - אם אתם חשים שיש קושי בלמידה (למידה ושכחה, אי הסתגלות לחומר הלימודים, פיגור בקצב ביחס לילדים אחרים) חשוב לברר א' את מקור הקושי (CP או לקות למידה או שניהם) וב' את אופן הטיפול הראוי. זו חוסר אחריות לשמה לומר שילד בעל צרכים מיוחדים צריך "לעזוב" או "לתת לו לגדול בשקט" או לחכות שחלילה הוא ייכשל בקריאה בכיתה ב'! אף פעם לא כדאי להמתין לכישלון. צריך להקדים תרופה למכה ולטפל לפני שהכישלון יגיע. אז אני כמורה דווקא כן מפנה אתכם לבירור הקשיים הן אצל המומחים ל-CP והן אצל מורה מתקנת, שתיתן חוות דעת אם יש צורך באבחון ועדיף שתיתן לו גם שיעורי הוראה מתקנת כדי שיהיה מוכן ללמידת הקריאה והכתיבה.

27/11/2010 | 18:45 | מאת: אירית

להמלצה על מורה להוראה מתקנת לילדה בת 16 עם לקויי למידה מאזור השרון או המרכז. תודה [email protected]

לקריאה נוספת והעמקה
28/11/2010 | 13:07 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

נסי אצל יועצת בית הספר בהצלחה

27/11/2010 | 15:56 | מאת: דפנה

שלום האם יש סיבה שהפניה מ- 7.11 לא נענתה? או שמדובר בפספוס? הייתי רוצה לדעת אם הפניה הכעיסה או מה הסיבה שלא היתה "שווה" יחס...

28/11/2010 | 13:06 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

דפנה יקרה, פנייתך בהחלט לא הכעיסה או פגעה באיש. אני נמצאת בתקופת החלמה מניתוח. משתדלת להשיב בכל פעם עד כמה שהכוחות והתנאים מאפשרים. מבקשת את סליחתך אם נפגעת. כעת, הגישות בשילוב עובדים ללא תעודה הן שונות. יש החושבים, ואני בינהם, כי תעודה היא תוצר לוואי והעיקר הוא גישה, אהבה ונכונות לתת מן הידע והזמן מכל הלב. ידע מקצועי הוא חשוב מאוד, אך הנגיעה האישית חשובה יותר. מכאן תוכלי להבין כי השוני הוא בנהל ובגישתו. במרכז שלי הייתי נותנת לך הזדמנות לנסות. במרכזים אחרים איני יודעת. בברכה אלמוג

29/11/2010 | 18:54 | מאת: דפנה

26/11/2010 | 17:39 | מאת: טלי

שלום רב, האם נערה עם לקויות למידה מגייסים לצה"ל ? תודה טלי

לקריאה נוספת והעמקה
27/11/2010 | 14:45 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

טלי, שבת שלום, בוודאי שמגייסים נערות ונערים רבים ומוכשרים בעלי לקויות למידה, הפרעות קשב ושאר ירקות לצהל. מאיין השאלה? בברכה אלמוג

21/11/2010 | 07:30 | מאת: שרון

שלום, ברור לי שיש קשר בין השניים שהרי בעיות קשב וריכוז גורמות לבעיות לימודים. אך מה ההגדרה ללקויות למידה והאם בהכרח מי שיש לו לקות למידה יש לו הפרעות קשב וריכוז. אני שואלת כי בני בן 5 מוסח בקלות אבל איני יודעת אם זו ברמה של הפרעות קשב וריכוז (מצריך בדיקה) הוא אינו מזהה אותיות, מזהה את רוב המספרים עד 10 יש לו בעיות במוטוריקה עדינה. איך אני יודעות אם זו לקות למידה או הפרעות קשב וריכוז? מה ההגדרה של כל אחד?

לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2010 | 09:26 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, שאלת השאלות. אז ככה: לקויות למידה אינן נובעות מהפרעת קשב וגם לא להפך. נכון, יש מקרים רבים בהם מעורבות שתי התופעות. על פי ההגדרות החדשות של ליקוי למידה הפרעת קשב הנה תת סוג של ליקוי למידה, אך לא כל המומחים מסכימים עם הגדרה זו. כעת, ליקוי למידה הנו פער משמעותי בתפקוד במיומנויות שונות. למשל פער גדול בין יכולות הבעה בעלפה להבעה בכתב. פער משמעותי בהישגים בתחומי מלל לבין תחום ביצועי. בגיל חמש לא הייתי רצה לאבחונים והגדרות, אלא נותנת לילד לנשום ולהתפתח בקצב שלו. אם יש בעיות במוטוריקה עדינה, פנו למרפא בעיסוק, העשירי את הילד ושחקי עמו הרבה, אך בשלב זה אל תנסי להגדיר. עדיין מוקדם מאוד. עם הזמן אפשר לערוך אבחון מסודר הן בתחום הקשב והן לקויות למידה אם יהיה בכך צורך. בברכה אלמוג

17/11/2010 | 14:54 | מאת: dvash

לבני בכיתה ד' יש המון שגיאות כתיב. עד היום חשבנו שצריך רק להאיץ בו יותר לקרא. עכשיו המחנכת שלו טוענת שזה כבר מעבר לסביר, ושלדעתה כדאי שנבדוק שאין כאן משהו מעבר. מה ליבדוק? איזה איבחון? איבחון דידקטי? - זה המון כסף קלינאית תיקשורת?

לקריאה נוספת והעמקה
18/11/2010 | 15:08 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, בהחלט כדאי לבדוק. אבחון דידקטי יספק את התשובות. עלותו כ - 1000 שקלים. אם יש בעייה חשוב לאתר בהקדם ולסייע לילד. בברכה אלמוג

21/11/2010 | 10:09 | מאת: dvash

יש מקום שהציע לי עכשיו אבחון מקוצר, ספציפית לבעיית השגיאות כתיב. מפגש אחד ב-300 ש"ח. על מה ללכת?

11/11/2010 | 13:22 | מאת: נטע

אני מחפשת מורה לאנגלית ללקיות למידה מאיזור המרכז

01/12/2010 | 16:14 | מאת: גליה

אנימלמדת אנגלית לתלמידים עם לקויות למידה. גרה בקרית אונו. גליה- 0544-722-377

01/11/2010 | 15:28 | מאת: גילה

שלום, מנסה לאתר מספרי טלפון של ד"ר אורי שוורצמן. האם תוכלו לסייע לי בכך? תודה, גילה

02/11/2010 | 00:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

02/11/2010 | 06:49 | מאת: גילה

תודה על התגובה. אמחל על הציניות. ניסיתי דפי זהב- לא מופיע. אני לא כל כך "מיודדת" עם תחום המחשב. ניסיתי ונפתח לי הפורום הזה. ראיתי שרבים מנסים לאתרו. ניסיתי להעזר... תודה ויום נפלא.

28/10/2010 | 17:13 | מאת: סיגל רוזנקרנץ

נאווה שלום, אני פונה אליך ומבקשת את עזרתך ביתי תלמידה מצויינת אך הובחנה בלקויות למידה נמצאת בכיתה י' - כיתת מנהיגות ומצויינות (ממוצע 92 ) זקוקה להוראה מתקנת בפ"ת בעיקר במטמטיקה 5 יח' אשמח אם תוכלי להפנות אותי לבית ספר בנדון. זקוקה בעיקר לעזרה בחשבון וכן במקצועות ראליים אחרים.

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2010 | 23:49 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סיגל לילה טוב, נדמה לי כי ביתך זקוקה לחיזוק אסטרטגיות למידה ולא הוראה מתקנת. מכיוון שהאנטילגנציה שלה גבוהה מאוד היא עוקפת את הקשיים בעצמה. חשוב ללמד אותה כיצד לחדד דרכי פיתרון וקשיים אשר עשויים או עלולים להתגלות בעתיד. בברכה אלמוג

19/12/2010 | 14:11 | מאת: רוני

אם לומר ת'אמת, בחיים לא שמעתי על דבר כזה... האם את בטוחה שביתך (שכפי הנראה מתקשה במתמטיקה ובמקצועות ריאליים) צריכה לעשות 5 יחידות במתמטיקה? הוראה מתקנת זו פרוצדורה שמיועדת ללקויי למידה. עוד לא שמעתי שתלמיד 5 יחידות לומד בהוראה מתקנת. 5 יחידות נועדו לתלמידים שהם ההפך ממתקשים במתמטיקה. חבל שהמצוינות וההישגיות באה על חשבון הילד. היא כפי הנראה לא "גאון מתמטי", אבל מי אמר שהיא לקוית למידה או שהיא זקוקה להוראה מתקנת. מעבר ל-4 יחידות יותר זול וסביר שיהיה גם יותר יעיל. כנ"ל מקצועות ריאליים אחרים - אין שום חובה לעשות בגרות במקצוע ריאלי אם לא מסוגלים או שמשלמים על כך מחיר גבוה מידי. אף הוראה מתקנת לא תביא תלמיד שאין לו כישורי למידה עיליים במקצוע המתמטיקה או במקצועות הריאליים (כמו גם בכל מקצוע אחר) להיות מצוין בתחום. אם יש לקות למידה מוכחת באבחון תגשו להוראה מתקנת לפי המלצות אבחון, כאשר המטרה היא שיפור יכולת הלמידה למטרת הצלחה בחיים או בלימודים, אך לא למטרות מצוינות, 5 יחידות וכד'. יהיו כאלה שיחלקו עלי, אבל זו דעתי בכל אופן.

18/10/2010 | 18:19 | מאת: רוני

האם ניתן לקבל סיוע כספי או עזרה לבחור לקוי למידה המעוניין ללמוד במכללה? אובחן כליקוי למידה ובעית קשב וריכוז ברמה בנונית וזכאי להקלות מסויימות בבחינות

לקריאה נוספת והעמקה
20/10/2010 | 12:37 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, סיוע כספי מיוחד עבור לקויי למידה אינו מוכר לי. עם זאת קיימות מלגות רבות ושונות, הממנות לפחות חצי שכר לימוד. כדאי להתעניין בהקדם. כמו כן רצוי להתייעץ עם דיכאן הסטודנטים על אפשרויות סיוע פנים מוסדיות. בברכה אלמוג

21/10/2010 | 10:53 | מאת: רוני

לאחרונה נודע לי כי אפשרות לקבלת סיוע מביטוח לאומי וזאת בתנאי שלקויות הלמידה יוכרו לצורך נכות כללית

18/10/2010 | 18:02 | מאת: ורדינה

אשמח לקבל אסטרטגיות למידה לילד בכיתה ב' שיש לו בעיות בחשבון שגם הוראה מתקנת לא עוזרת.

לקריאה נוספת והעמקה
20/10/2010 | 12:34 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, ספרי קצת יותר... מהם הקשיים? האם קיים אבחון מסודר? מה היו דרכי הלמידה עד היום? באילו אמצעים נעשה שימוש בשיעורי הוראה מתקנת? נסי להשיב על שאלותיי ומשם נמשיך. בברכה אלמוג

13/10/2010 | 16:25 | מאת: שש

שלום רב, אני מחפשת מורה להוראה מתקנת לילדה בכתה ד, אשר יכולה להגיע לשיעורים בביתי שבפ"ח אשמח אם תקשרי אותי למורות שאת מכירה תודה מראש

10/10/2010 | 20:40 | מאת: שלי

שלום רב - בני בן 5 שנים עם איחור שפתי (של שנה) ובטיפול של קלינאית תקשורת . היינו אצל רופא להתפתחות הילד בשניידר הוא לא המליץ על גן שפתי אבל אמר לי שילדים כאלה עם איחור בשפה יסבלו בעתיד גם מלקות למידה . רציתי לשאול אם הלקות למידה תבוא בכול המקרים של איחור שפתי או רק בדרגות קשות מאוד של איחור בשפה . תודה רבה .

לקריאה נוספת והעמקה
11/10/2010 | 06:43 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, אין חוקים חד משמעיים. אי אפשר לקבוע בוודאות על כלל לקויי הלמידה או בעלי איחור בהתפתות. עם זאת חשוב לדעת כי יש כלים טובים מאוד להתמודד עם ליקוי למידה, ילדים אלה הם לרוב בעלי מנת משכל גבוהה מהממוצע ואין מניעה שיצליחו יפה מאוד בהמשך הדרך. בברכה אלמוג

בני בן 17 אובחן כבעל לקויות למידה והפרעת קשב וליפכך לוקח רטלין על פי מרשם רופא בזמן הלימודים ובעיקר לפני בחינות(יש לציין שהוא בעל מנת משכל 130 ).הוא התחיל ללמוד נהיגה וניגש לתאוריה.כוון שבי לוקח ריטלין(באשור הרופא צויין כי הינו לוקח את הרטלין בלימודים לפני בחינות ) סרבו לבחון את הבן שלי ואמרו לו שעליו לגשת למשר הרשוי והביא אישור להיבחן.הייתי רוצה לדעת מה עליי לעשות,למי לגשת יותר ספציפית על מנת להוציא את האשור הרלוונטי על מנת להיבחן בתאוריה וכנראה גם שידרש הדבר גם להוצאת הטסט.מעבר לכך האם קיימות מגבלות כלשהן בהוצאת רישיון למי שלוקח ריטלין בלימוים ובכלל(עליי גם לציין כי בני בצו הראשון הצהיר שלוקח ריטלין והוא זומן כבר לשלב שני בקורס טיס).

אשמח לדעת אם יש תשובה

אשמח לדעת אם יש תשובה

14/11/2010 | 16:24 | מאת: אהרון

קיבלנו לפני כשבועיים תשובה חתומה על ידי רשות הרשוי כי לבני אין כל מגבלה בהוצאת רישיון נהיגה

07/10/2010 | 23:04 | מאת: איריס

אלמוג שלום! בני לומד בכיתה ד יש לו קושי בהכנת השיעורים בבית לדברי המורה לא רואה כל קושי בבית כל הזמן אני במלחמה על השיעורים יש מקרים שהילד כאילו לא פה מדברים איתו על משהו והוא עונה משהו אחר עושה רושם של בעיית ריכוז וזיכרון לפעמים הוא שולט לדוגמא בלוח הכפל ולפעמים כלום מסך שחור אני מאוד מודאגת אני רוצה לבצע איבחון איזה איבחון צריך לעשות האם במכון או לפנות לפסיכולוג המתמצא בתחום אשמח לקבל המלצה תודה

לקריאה נוספת והעמקה
07/10/2010 | 23:24 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אירס לילה טוב, בשלב הראשון ערכו אבחון קשב. לאחר מכן אם יהיה צורך אבחון לקויות למידה. מה מצבו הלימודי של בנך בבית הספר? בברכה אלמוג

06/10/2010 | 19:30 | מאת: דין

רשמו באבחון המלצה למבחן מותאם בהיסטוריה. מה זה מבחן מותאם? אשמח אם תסבירי לי. תודה רבה.

06/10/2010 | 23:18 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, מבחן מותאם בהיסטוריה הנו מבחן בו אתה משיב על פרק אחד פחות, כלומר אינך נדרש ללמוד חלק מן החומר. האם מצויין באבחון גם מבחן מותאם בלשון או מתמטיקה? בברכה אלמוג

06/10/2010 | 13:13 | מאת: תמר

שלום רב, אני מחפשת מכון כדי לבצע אבחון דידקטי לבתי בת ה 15 מבדיקה שעשיתי הבנתי שקיימים סוגים שונים של אבחונים ומאבחנים הבנתי שקיים פיקוח של משרד החינוך אבל ככל שהמשכתי לברר אני מבולבלת יותר מהו האבחון המתאים לביתי ? אשמח לקבל הסבר על ההבדלים בין השיטות השונות ולמי הן מיועדות? בברכה, תמר

לקריאה נוספת והעמקה
06/10/2010 | 23:16 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, על מנת להשיב על שאלתך עלי לדעת מהם הקשיים הלימודיים של ביתך. מהן המיוננויות שחסרות לה? על פי תשובתך נוכל לחשוב יחד האם דרוש אבחון דידקטי בלבד, או אולי אבחון רב תחומי מקיף. חומרת קשיי הלמידה משפיעה על הצורך. האם קיימים קשיים רגשיים? האם קיימת הפרעת קשב? נסי להשיב ונמשיך משם. בברכה אלמוג

05/10/2010 | 23:34 | מאת: דין

מה זה אסטרטגיות למידה ראשוניות/בסיסיות? למה הכוונה? האם תוכלי לפרט תודה

05/10/2010 | 23:54 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

דין, לילה טוב, אסטרטגיות למידה ראשוניות הן מיומנויות למידה הכרחיות לתפקוד לימודי. הבסיס הנו יכולת בהבנת הוראות, מיומנויות קריאה תוך הפרדה בין עיקת לתפל, זיהוי רעיונות מרכזיים, יכולת לכתוב תשובה עיונית בעלת מבנה לוגי תקין, יכולת סיכום... בנוסף לאלה הבנה מה יכול לעזור לי בלמידה: מקום, חברה, עם מוסיקה או בלעדיה, באיזו שעה ביום? ועוד... אשמח לשמוע מהו ההקשר לשאלתך והאם הצלחתי לסייע. בברכה אלמוג

06/10/2010 | 19:29 | מאת: דין

תודה על ההסבר. ביתי נדרשת ללמוד את האסטרטגיות האילו. איזו מורה מלמדת את זה? ועוד שאלה- יש לה השנה בגרות בהיסטוריה האם כדאי לקחת מורה שתלמד אותה היסטוריה לבגרות עם האסטרטגיות למידה בסיסיות?

04/10/2010 | 20:17 | מאת: מיטל

בבית הספר המליצו לי על מורה להוראה מתקנת. ויש לי כמה שאלות- 1. מה מתקנת ההוראה הזו? 2. מי המורים שמלמדים הוראה מתקנת? 3. האם יש מורה להוראה מתקנת בכל מקצוע או שזה משהו כללי? 4. במה שונה מורה להוראה מתקנת להוראה רגילה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
05/10/2010 | 16:51 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

מיטל אחר הצהריים טובים וברוכה הבאה לפורום שלנו, הוראה מתקנת היא הוראה מותאמת אבחון, כלומר תוכנית עבודה שתפקידה לעקוף קשיים לימודיים של הילד עקב לקויות למידה ומציאת ובניית דרכים חלופיות על מנת לאפשר תפקוד והצלחה בלמידה תוך הפחתת רמת התסכול. רצוי מאוד שהמורה להוראה מתקנת יתייחס גם לפן הרגשי ולתסכולים קודמים אותם יש לשנות. מורים להוראה מתקנת הם מורים מומחים בתחום לקויות למידה , סוגיות אבחון ואסטרטגיות למידה, זאת משום שנקודת המוצא היא הבנת הקושי בליקוי למידה, הכרת הכלים האבחוניים והעוקפים ויכולת בניית תוכניות חלופיות. קיימים מורים נפרדים להוראה מתקנת במקצועות העברית, במתמטיקה ולאנגלית. הוראה רגילה היא כיבוי שרפות, מכינים את שיעורי הביית של היום ללא כל קשר ללמידה מחר. הרעיון בהוראה מתקנת הוא הקניית כלים קבועים ומשמעותיים לילד ללא שיזדקק לתמיכה תמידית. כלים אלה מתחילים בדרכים לגשת ללמידה, זיהוי קשיים ובעיקר חוזקות אישיות בהן ניתן לעשות שימוש במקום להימנע או לעצור מול הקושי, בניית דרכים עוקפות ומטפחות אמון אישי תוך הקניית אסטרטגיות להתמודדות עם מצבי לחץ, חרדה ולמידה בכלל. מקווה שהשבתי על שאלותייך בברכה אלמוג

30/09/2010 | 17:49 | מאת: אולי

האם יש קשר בין השתיים? האם דיסגרפיה מתבטאת בכתב יד בלתי קריא?(כשמשתדלת כתב היד מעוצב יפה להפליא: בכתיבה שוטפת- לא יכולה לפענח את כתב ידי.מסוגלת לכתוב אך ורק בעט נובע מסוג מסויים). האם יש מבהבקות בכך שדיסקלקלקולים מצטיינים בהנדסה אך נכשליפ בשאר מקצועות האריתמתיקה? האם לדיסקלקוליה קשר למורות הכושלות של משרד החינוך?

לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2010 | 10:28 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, אתחיל מן הסוף. מאוד לא אהבתי את השאלה האחרונה, אשר קלקלה מבחינתי סדרת שאלות אינטיליגנטיות ולגיטימיות. אז לא! דיסגרפיה היא תופעה נוירולוגית מולדת. שום מורה לא יכול ליצור אותה או לגרום לה. דיסקלקולים לא! מצטיינים בהנדסה שכן פעמים רבות תפיסת המרחב שלהם לקוייה ואינם מבחינים בחלקי צורות גיאומטריות. אין קשר בין דיסגרפיה לדיסקלקוליה. בברכה אלמוג דיסגרפיה אכן מתבטאת בכתב יד בלתי קריא, שגיאות כתיב וצורך להשקיע אנרגיות רבות בעיצוב הכתיבה על מנת שתהיה קריאה אם בכלל.

במקצועי, מומחית ללקוית למידה (MA). קיימים המון סוגי דיסגרפיות, חלקן מתבססות על כשל בתפיסה מרחבית/חזותית. את אותו הקושי נוכל לאתר בלקות הדיסקלקוליה. לכן....צריך לבדוק מה עומד בבסיס הלקות האחת וייתכן כי קיים קשר הדוק עם השניה. כדאי לבדוק...אפשר לעזור ולשפר תפקוד יום טוב

26/09/2010 | 19:10 | מאת: ליאת

אובחנתי כלקיות למידה על רקע קשב וריכוז ובעלי סובל מלקות למידה על רקע אמפלסביות זה אומר שמקבל החלטות חפזות ללא כול שיקול דעת מספיק וזה גורם למריבות בלי סוף או שעושה דברים מבלי לחשוב פועל לרוב מתוך דחף רגש שמניע אותו ואני טיפוש שנון שקול מחושב איך מסתדרים ככה??? הוא דיי מעופף לפעמים גגם ?? בלימודים הוא חכם לומד תואר ראשון בכלכלה ?? איך נוכל להתנהל נכון וחכם בחיי הנישואין אנחנו בני 27 לא מעוננים ברטלין וכדומה אלא בעצות פרקטיות בבקשה.? למי עלינו לפנות בבקשה עזור לנו

26/09/2010 | 21:44 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ליאת ערב טוב, אין ספק כי חיים משותפים של שני מופרעי קשב לעולם לא יהיו פשוטים. עצתי לכם היא עבודה עם מאמן אישי, אשר יעשה עבודה נפרדת ומשותפת עמכם בתחומי הרגש והפרקטיקה, כלומר תפקוד יום יומי. עלי לציין כי ההחלטה לא להשתמש בריטלין עשוייה להפריע מאוד ולעקב את קצב ההתמודדות של שניכם. בהצלחה אלמוג

26/09/2010 | 15:51 | מאת: סמולי

בתי לומדת בכיתה ח בחטיבה ,בכיתה א לאחר קושי בקריאה לקחתי מורה להוראה מתקנת שבעזרתה למדה קריאה המורה המתקנת הגדירה את הבעיה כבעית שליפה ,בכיתה ב עברה בשרות הפסיכולוגי מטעם בית הספר איבחון , ובעקבות כך קיבלה כל השנים בבית ספר היסודי שעות שילוב שהועילו לה המון . כאשר עלתה לחטיבה דיברתי עם היועצת לגביי שעות השילוב היועצת אמרה לי שאני צריכה לבצע איבחון פסיכו דידקטי התחלתי לברר פרטים שנה שעברה בתחילת כיתה ז ואז היועצת אמרה לי שלא כדאי לעשות איבחון לפני 2010 כי לפמני מועד זה האיבחון לא יתפוס עד סיום הלימודים , היועצת אמקרה שיתחשבו בועדה בכל הנתונים ובאבחון שנעשה בעבר וגם המלצות של מורת השילוב בבית ספר היסודי . לא ביצעתי את האבחון שנה שעברה ובתי לא קיבלה שעות שילוב בטענה שייש כמות רבה של תלמידים ולהם יש איבחון והציונים של בתי די טובים , הפשרה שהגענו שיהיו לה הקלות שונות . השנה בחופש הגדול ביצענו את האיבחון הנדרש אבל נאמר למאבחנת שמקושרת לבית הספר שמי שלא קיבל שעות שילוב שנה שעברה לא זכאי לקבל בכיתה ח. בבדיקה הפסיכו דידקטית נאמר לי שאני צריכה לקחת עזרה של מורה מתקנת , אסטרטגיות למידה , יעוץ פסיכולוגי ,פטור משפה נוספת { ערבית } עזרה באנגלית . מה שאני רוצה לדעת האם בית הספר יכול לסרב לתת שעות שילוב לאחר תוצאות של האיבחון בטענה שייש לו עודף תלמידים?יש לציין ששעות השילוב נופלות על שעות לימוד הערבית שלבתי יהיה פטור משפה נוספת. מי אני יכולה לעשות מול המערכת כדיי לקבל עזרה

26/09/2010 | 21:39 | מאת: אלמוג

ערב טוב, לצערי, בית הספר יכול לסרב למתן שעות שילוב עקב ריבוי תלמידים ומיעוט שעות. עם זאת אני ממליצה להעזר במאבחנת ולהיפגש מחדש עם המחנכת, היועצת, ואם יש צורך גם עם מנהלת בית הספר על מנת להגיע לפיתרון. אגב, מתן התאמות על פי אבחון אינה פשרה. זו זכותה של הילדה ללא כל קשר למתן שעות שילוב או העדרן. בברכה אלמוג

14/10/2010 | 19:48 | מאת: דן ברזילי

הזכאות לשעות שילוב ניתנות בהמלצת ועדת שילוב בית ספרית. זכותך כהורה לבקש את קיום הועדה ולערער על החלטות הועדה במידת הצורך. כפי שאלמוג ציינה הועדה מקבלת את ההחלטה על פי חומרת הקשיים הלימודיים ובהתחשב במגבלות סל השעות שיש להם. במקרים רבים, הפערים הלימודיים קטנים לא בגלל שהקשיים אינם משמעותיים אלא בשל תמיכה מסיבית של ההורים בשעות אחר הצהריים. במקרים אלו, הילדוההורים בעצם "משלמים" על השקעתם ועל כך שהצליחו להימנע מפערים לימודיים. אם בכך מדובר חשוב להציג במעמד הועדה את חומרת הקשיים כפי שהדוח מציין (ואולי אף לבקש מהמאבחן להגיע לועדה) ולהסביר את החשש מפני ביטוי חריף יותר של הלקות עם התגברות העומס הלימודי בהמשך.

21/09/2010 | 11:46 | מאת: גל

שלום! יש לי ילד בכיתה ד בן 9 בתחילת דרכו בכיתה א שמתי לב לקושי בשליפת מספרים מ-5 הערתי למורה היא בדקה ואכן צדקתי היא הנחתה אותי איך לתרגל בכיתה ג בשיחה עם מחנכת חדשה על הלימודים ראינו שיש קצת קושי בלימודים בביה"ס עם היועץ ישר הפנו לאבחון פסיכודידקטי בלי להכיר את הילד אוטומטית הם מפנים הציונים של הילד היו טובים כל אותו זמן אבחון לא נעשה מכיון שאנו חוששים קראנו שזה נכנס לתיק האישי וראינו שהילד בסדר השנה כיתה ד יש קושי במיוחד בחשבון עברו לתוכנית לימודים חדשה עבודה יותר באופן עצמאי אנחנו רוצים לעשות אבחון בלי לערב את ביה"ס מכיון שיש המון מכונים על איזה אבחון עלינו לבדוק תודה

לקריאה נוספת והעמקה
21/09/2010 | 23:17 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אני זקוקה למספר הבהרות - נדמה לי כי אתם חוששים מסטיגמה או אין לכם ביטחון בבית הספר? שיתוף הפעולה של ההורים עם בית הספר הוא קריטי. בנכם לא יוכל להצליח ללא עבודה משותפת כזו. מה קרה לאבחון הקודם? מהם הממצאים? מדוע לא נבנית תוכנית עבודה על פיו? אין קשר בין ציונים טובים להימצאות ליקויי למידה. ליקוי למידה אינו מחלה או גנאי ויש לטפל בו כדי לשפר את תפקודי הילד ותחושותיו. ודאי שהאבחון נכנס לתיק האישי, אך לא לשם פגיעה אלא כדי לסייע לילד. ניתן לערוך אבחון במכון פרטי, אך מה הטעם אם לא ישמש ככלי עבודה בבית הספר? האבחון הוא אבחון רב תחומי, אלא שכבר בוצע כזה. מדוע דרוש אבחון נוסף? נסה להסביר לי את הקושי ונמשיך משם. בברכה אלמוג

1 ... < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > ... 37