מעבר ישיבה באופן תדיר- טיקים
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום, ילדה בכיתה א' חכמה, חברותית ונעימה עם טיקים המחנכת מעבירה את הילדה כמעט כל שבועיים עקב פיטפוט בשיעור ומצד שני, המעברים לא עושים לה טוב :( התלמידים ישובים בשולחנות עגולים, בקבוצות. אתמול המורה העבירה אותה לשבת ליד בן בשולחן אחד ( זוג) ז"א שכולם בקבוצות והילדה לא! אני רואה את זה כפוגע ולא מחנך להפך, המעבר ליד בן לא מפריע אלא שכולם בתוך קבוצה והיא לא:( האם כדאי לי לשוחח על כך עם המורה? לאחרונה התגברו לה טיקים קוליים ולדעתי היא מנסה לשוחח עם מי שיושב לידה על מנת להסתיר את הקולות מה לדעתך אני צריכה לעשות? אמא אוהבת ודואגת💗
שלום רב, בואי נעבור מהעיקר לתפל יותר...למרות שאמא אוהבת ודואגת לפעמים חווה הכל כמשמעותי באותה המידה, וזה בעצם לא המצב.. א. האם הילדה מטופלת עקב הטיקים? הטיקים יכולים להעיד על התגברות קשיים רגשיים, אולי מתח ולחץ והכי חשוב שהיא תוכל להיות מטופלת. ב. האם המורה ערה למצבה? אם לא,אני מציעה לך בחום לדבר עם המורה ולהסביר לה את מצבה של ביתך. להסביר אולי את הניסיונות שלה להסתיר את הטיקים על ידי דיבור ואולי ביחד עם היועצת, להגיע ביחד לפיתרון שיסייע לביתך ברמה העמוקה יותר בתוך המרחב הכיתתי. ג. האם שאלת את ביתך אם מפריע לה לשבת בזוג? אולי זה בכלל לא מפריע לה, אולי אפילו מיטיב איתה, לכי תדעי..אז בררי זאת והיי מוכנה לשמוע את תשובתה שלה ולא את זו שאת בטוחה בה. את מוזמנת לכתוב שוב. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044