פורום עבודה סוציאלית
מנהל פורום עבודה סוציאלית
זיו שלום רב, פניתי אלייך כבר ועזרת לי. החלטתי להישאר בטיפול אבל לא הצלחתי לדבר על המשיכה שלי עם המטפל שלי. רציתי לשאול אותך האם זה שבכל פעם אנחנו מתחבקים ומנשקים (על הלחי כמובן) זה מקובל? יש לי הרגשה שיש שם רגשות גם מצידו. אני יודעת שלא יהיה ביננו כלום כמו שאמרת, אבל בכל זאת רציתי לדעת האם ייתכן שקיימת משיכה גם מצד המטפל? תודה רבה לך על תשובתך.
פרח שלום, אני אכן זוכר את פנייתך בעבר. לעיתים, גם המטפל/ת נמשך/ת למטופל/ת הרי גם אנו בני אדם. מטפל מקצועי יודע לעשות עם עצמו (או בעזרתו של אחר - מדריך/ה) ולנטרל את המשיכה, זאת כדי להיות עד כמה שיותר "נקי" בהתערבויות הטיפוליות. בנוגע לרגשות, כדאי מאד שלמטפל יהיו רגשות כלפי המטופלים. הוא יכול לכעוס, להתאכזב, לכאוב, להעלב ולאהוב. כל עוד הרגשות אינם מונעים ממקומות רומנטיים והמטפל, כאמור, יודע לעבוד איתם ולמנף אותם לתהליך הטיפולי, הם לגיטימיים ובריאים. אני מרגיש שיותר מהכל, המגע בינכם מבלבל אותך. את עסוקה, באופן טבעי, במשיכה שלו אלייך ובמשיכה שלך אליו. אין לי ספק שזה מקשה עלייך ופוגם בטיפול. אני שוב ממליץ לך בחום לדבר על כך עם המטפל, חבל על שבתהליך כ"כ משמעותי 0ואני מניח גם לא זול) את משקיעה אנרגיות במקומות שאינם מקדמים אותך. אם תפתחי איתו את הנושא ותכלו לבדוק ולדון בו אני בטוח שתצאי נשכרת. זיו
זיו בוקר טוב. קודם כל תודה רבה על התשובות המפורטות. חשוב לי להגיד לך שאני בטיפול לא מעט זמן והגעתי להישגים חשובים בשבילי (אני מאמינה שזה מה שמשאיר אותי שם). בשלב מסויים המטפל שלי שאל אותי לגבי המשיכה שלי אליו וכל כך נבהלתי שהוא הבין את זה אז ישר הכחשתי. אני לא רומזת במילים אבל כשאנחנו מתחבקים החיבוק (שלי בכל אופן) מאד חם ואני "מושכת" אותו (החיבוק) יותר זמן. אולי מזה הוא הרגיש. אמרתי לעצמי שצריך להפסיק עם המגע כי באמת כמו שאתה כתבת אני עסוקה במשמעות שלו מבחינת המטפל שלי אלי. קשה לי להפסיק את זה כי זה מאד נעים לי. אני לא מרגישה שאני עסוקה בזה הרבה אבל לא רוצה לוותר על זה. היה שלב שאמרתי לעצמי שאם הוא באמת מרגיש את המשיכה הוא יפסיק את המגע ביננו בשביל שאני לא ארגיש שזה גם מצידו. הוא לר הפסיק. להיפך. הוא משתף פעולה ועכשיו גם כשאני באה וגם כשאני הולכת זה ישנו. אני בטוחה שהוא מרגיש שאני נמשכת גם אם הכחשתי.
זיו שלום אני בת 36 בעלת 12 שנות לימוד בלבד ללא פסיכומטרי או בגרות, ומאוד רוצה ללמוד עבודה סוציאלית, שאלתי היא מה כדאי ללמוד קודם קןרס פסיכומטרי או מכינה +30 ומהו הציון הדרוש בפסיכומטרי ובמכינה על מנת להתקבל ללימודי עבודה סוציאלית באשקלון. תודה מראש על תשובתך.
חיה שלום, המידע שאת מבקשת אינו נוגע לתחום המקצועי של עבודה סוציאלית ולכן אין לי את האפשרות לסייע לך כי ממש איני יודע. אני ממליץ לך לפנות למחלקה לע"ס במכללת אשקלון ולברר איתם את תנאי הקבלה. בברכה, זיו
זיו שלום, אני מעוניינת להתחיל לימודי עבודה סוציאלית לתואר ראשון רציתי לדעת איזה מכללות באזור המרכז מקבלות ללא פסיכומטרי? תודה....
אור שלום, למעט מכללת אריאל, לא ידוע לי על מכללות נוספות בהן ניתן ללמוד ע"ס באזור המרכז. לא ידוע לי אם יש דרישה לפסיכומטרי (למרות שלדעתי כן כי הם מגדירים עצמם כמרכז אוניברסיטאי). זיו
לפורום שלום, השבוע עברתי ראיון קבוצתי באשקלון. הראיון מתקיים באחת הכיתות כאשר נמצאים כ- 10 אנשים נוספים. עוברים סבב וכל אחד מספר על עצמו מס' משפטים ומסביר מדוע הוא רוצה ללמוד עבודה סוציאלית. הראיון אורך כשעה בלבד. בסופו המנחה מסביר כי בעוד כשבועיים תנתן תשובה. יש שלוש אופציות: התקבלת, המתנה או דחייה. מקווה שסייעתי
סיגל שלום, תודע על המידע ובהצלחה, זיו
שלום רב, אני מתקרבת ל-30, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים ועורכת דין מתוסכלת מאוד. הלכתי לתחום מתוך רצון לקבל משהו פרקטי ביד ואני פשוט לא מתחברת למקצוע, וסובלת מאוד. אני מתלבטת בין לימודי פסיכולוגיה לעו"ס. כיצד אדע מה מביניהם הכי מתאים לי? אני רוצה לעזור לאנשים, לתת להם תקווה, עצה, מילה טובה, לחזק אותם. איך בוחרים? תודה.
דידי שלום,גם אני מאד התלבטתי לפני הרישום בין ע"ס לפסיכולוגיה. כדי לברר יותר לעומק מה אומר כל מקצוע, ניגשתי לספריית המקצועות באונ' חיפה. שם ישנם הסברים מפורטים על כל מקצוע ואפשרויות ההתקדמות (הרוחבית והאופקית). אני בהחלט מציע שתעשי את אותו הדבר. בהצלחה וחג שמח, זיו
שלום דידי, אני מתלבטת בין 2 התחומים - משפטים ועבודה סוציאלית ובדיוק מהמקום הזה של תחושת סיפוק במה שאני עושה ומתוך רצון לגעת בנפשות..אך אין ספק שצריך גם לחשוב על עניין הפרנסה. זה לא נשמע קצת מגוחך ומדאיג שארוויח בתור עובדת סוציאלית משכורת של מתמחה במשפטים?? אשמח ממש אם תוכלי לסייע לי בבחירת כיוון.. תודה רבה!
עבודה סוציאלית ומשפטים הם שני כיוונים שונים שבהם אפשר להשפיע על חייהם של אנשים. לא הייתי משווה לעניין שכר וכו' כי נכון שסטאז'ר במשפטים מרוויח מעט, אבל עדיין, המעט הזה יכול בהחלט להיות יותר ממה שעו"ס עם כמה שנות ניסיון מרוויח. ובפירוט - אני בהתמחות הרווחתי קצת מעל 5,000 ש"ח נטו, ואחר כך כעו"ד הרווחתי כ6,000 נטו. העבודה בלי סוף - בוקר עד לילה, לחץ היסטרי. מה שחשוב להבין הוא עד כמה אופי העבודה שונה - במשפטים אתה בא לייצג צד, והכלים שלך הם פסיקה, חקיקה, תקדימים וכו'. כלומר - הדרך שלך לפתרון בעיות היא אנליטית ומבוססת על אינטלקט. בעו"ס, כך אני מקווה, העבודה היא יותר חברתית ופחות מובנית מבחינה זו. פתרון הבעיות מבוסס, בין היתר, על אינטואיציה ורגש ולא על שכלתנות גרידא. זה לדעתי ההבדל. אבל כיוון שאני לא עו"ס ולא מכירה עו"סים, יכול להיות שאני טועה. בהצלחה!
שלום דידי, אני מתלבטת בין שני התחומים-משפטים ועו"ס ובדיוק מהמקום הזה של תחושת הסיפוק בעבודה שאני עושה ומתוך רצון לגעת בנפשות ולהשפיע...יש לי מס' נקודות בהם אני מתלבטת ובעיקר הדגש על צד הפרנסה - האם זה לא מגוחך שבתור עו"ס אתפרנס באותה מידה שבה מתמחה במשפטים מתפרנס? אשמח ממש אם תוכלי לסייע לי בבחירת כיוון. תודה רבה!
שלום לכם, אני נמצאת עכשיו רגע לפני בחירת המקצוע אותו אני רוצה ללמוד.. קודם כל, עיינתי רבות בפורום -תודה רבה לכל מי שמגיב ומוסיף ידע - זה תורם המון. רציתי לשאול אם יש חשיבות מבחינת התואר - במכללה או באונ' והאם כדאי לדחות בשנה את הלימודים או לבחור מקצוע אחר כהתחלה ע"מ להתקבל בכל זאת לאונ'? האם יש חשיבות גם בעתיד -בקבלה לעבודה? שואלים בראיונות העבודה על מקום הלימודים? (זה משפיע..?). לגבי מכללות - מה מומלץ? אשמח ממש לקבל ולשמוע כל תגובה שהיא. מועדים לשמחה! תודה רבה!
יעל שלום, באופן עקרוני לימודי ע"ס באוניברסיטאות נחשבים יותר, אך זה רק באופן עקרוני. ישנן מכללות מצויינות (ספיר, תל-חי ועוד). אני מציע לא לפסול לימודים במכללות אך תבדקי קודם לכן. דברי עם סטודנטים ותראי מה חתך אוכלוסיית הסטודנטים. בררי אילו מרצים מלמדים והאם הסטודנטים מרוצים מההוראה ומתוכניות הלימודים השונות. בהצלחה וחג שמח, זיו
היי , סיימתי לימודי עו"ס במכללה וממליצה בחום ! מה שחשוב זה לשמור על ממוצע ציונים גבוה ( לקבלה לתואר 2 ) וכמובן להצטיין בעבודה המעשית ... משם כל הדלתות נפתחות . כמו בכל תחום , מי שטוב - שורד ומגיע גבוה יותר....
שלום לכולם, בתום חופשת הפסח זומנתי לראיון קבוצתי במכללת אשקלון במחלקה להסבת אקדמאים. האם מישהו יודע מהם התכנים בראיון זה? האם זהו משחק תפקידים או שאלות כגון איך היית נוהגת אילו.....מבקשת את תשובתכם. דרך אגב, יש התייחסות כלשהי לנושא זה בפורום אך רציתי מידע נוסף. תודה וחג שמח
סיגל בוקר טוב וחג שמח, לצערי אין לי מידע נוסף מעבר לזה שפרסמתי בדיון הקודם על הנושא. אשמח אם לאחר הראיון תספרי לנו מה ואיך היה. הרבה בהצלחה, זיו
שלום זיו. שמי ליאת ואני פסיכותרפיסטית. עבדתי עם נוער בסיכון נגמל מסמים ב'רטורנו', ורתיצי לבדוק אפשרויות לעבודה והעברת סדנאות לאסירים, או תחום טיפולי אחר. תודה מראש וחג שמח.
ליאת שלום, איני מכיר את תחום בתי הכלא, אך שמעתי שתחום סדנאות מניעה לבני נוער או עבודה עם בני נוער מתמכרים תופס תאוצה ויש ביקוש לסדנאות והנחיית קבוצות. אין לי כרגע מידע נוסף בעניין אך אני מציע שתפני לאגודה למלחמה בסמים. יש להם תוכניות רבות. בהצלחה, זיו
האם אפשר לעשות תואר שני בעבודה סוציאלית אם למדתי במכללה שהיא לא שלוחה של אוניברסיטה?
אלה שלום, כן אפשר (במידה ויש לך תואר ראשון בעבודה סוציאלית). זיו
שלום רב, הייתי השבוע בראיון עבודה באחת מלשכות הרווחה בארץ. התפקיד שהוצע לי מעניין אותי מאד ('תפקיד חלומותי'), אולם תנאי ההעסקה נשמעים לא טובים במיוחד: התשלום הינו כעובד קבלן והשכר לשעה גבוה יחסית (מעל 40 ש"ח), אולם ללא תנאים בכלל- ללא תשלום על ימי חופשה, מחלה, הבראה, פנסיה , השתלמות ואפילו ללא תשלום נסיעות. אמנם בסכום הסופי המכשורת אולי יוצאת גבוהה יחסית, אך נראה שזה לא משתלם. מה יש לכם להגיד והאם ישנו קו חם או מישהו שניתן לפנות אליו לייעוץ ללא לחשוף באינטרנט את שם המקום? תודה רבה
בושה !!!!! איך מנהלי לשכות הרווחה נותנים לזה יד ?! בב"ש מוקם בימים אלה, ע"י איגוד העו"סים והמחלקה לע"ס, מוקד סיוע לעובדי עמותות וחב' כ"א שיטפל בדיוק בנושאים האלה. צרי קשר עם דליה אהוד, יו"ר מחוז דרום של האיגוד, תאמרי לה שאני הפנתי אותך אליה ושאת מבקשת ייעוץ בעניין. היא אישה מדהימה, מקצועית מאד וחדורת תחושת שליחות (עד כמה שזה נשמע "פלצני") לסייע לעובדים במצבך. דליה אהוד: 0505949574 אל תסכימי בשום אופן לעבוד בתנאים כאלה כי עפ"י מה שאת מתארת הם עוברים על החוק. אסור להעסיק ללא פנסיה, ימי חופשה, דמי הבראה וכו'. זה נוגד את דיני העבודה הכלליים שנוגעים ליחסי עובד מעביד באופן כללי. זיו
עד כמה ,לדעתך, תחום לימודי תואר מ"א מגביל אותי מבחינת עבודה בשטח אח"כ? הרי לא בטוח שאתקבל לתחום שבחרתי בעדיפות ראשונה ואז ככל הנראה אתפשר על תחום שקצת פחות מעניין אותי ושפחות קשור לעבודתי היום.... האם בראיונות עבודה בעתיד ישימו דגש על תחום לימוד לתואר שני או על תחום בו יש ניסיון בפועל ? תודה!
רינת שלום, ראשית אענה על שאלתך הקודמת: בתואר שני בע"ס (למי שיש לו צואר ראשון בע"ס) לא נדרשת הכשרה מעשית מכיוון שאת כבר עו"ס. עם זאת, לעיתים נדרשים להביא תיאורי מקרה, ניתוחי טיפולים והתערבויות, עבודות שונות שנכתבות על מקום העבודה וכו'. כלומר, אין שום הגבלה למקום העבודה ושוב, זו אינה הכשרה מעשית. לגבי שאלתך השניה, תואר ה- MSW לא רק שאינו מגביל את העבודה אלא להיפך, הוא מרחיב את האפשרויות (ומעלה את השכר). ישנן משרות שלא ניתן להתקבל אליהן ללא תואר שני. כדי לנהל את זקוקה לתואר שני וכדי להמשיך ללמוד ולקבל תעודה בפסיכותראפיה או בטיפול משפחתי עלייך להיות בעלת תואר שני. כך שאני ממליץ מאד ללמוד תואר שני. זיו
שלום שוב, אני בעלת תואר ראשון בע"ס , ורוצה להמשיך לתואר מ"א. ידוע לי שבשנה שניה של לימודי מ"א - ישנה עבודה מעשית. לכן, השאלה שמעסיקה אותי - האם אוכל לעשות עבודה מעשית במקום עבודתי או שאצטרך לעשות זאת במקום אחר. האם ידוע לך על זה משהו? אני יודעת לגבי תחום המשפחה - שברוב המקרים עושים הכשרה מעשית במקם אחר. מה לגבי תחומים אחרים? תודה שוב .
זיו
שלום, אני נמצאת בטיפול ומרגישה משיכה עזה למטפל. אני מנסה להתמודד עם זה ולא מצליחה. האם רצוי שאעזוב את הטיפול? תודה
פרח שלום, משיכה כלפי מטפל/ת היא דבר טבעי ודי שכיח בטיפול. אחד הדברים שגורמים למשיכה הוא הקשר הטוב בינך ובין המטפל. אני מניח שאת מרגישה שהוא עוזר לך ונמצא בשבילך. אני מציע שתדברי על כך עם המטפל, אמנם זה עלול להיות מביך בתחילה אך תוכלו להשתמש בנושא כדי לפתח בינכם תקשורת טובה יותר. הדיבור על יחסי מטפל-מטופל הם חשובים מאד בתהליך הטיפולי ואני בטוח שהקשר הטיפולי בינכם יתחזק. חבל לסיים קשר טיפולי טוב עקב תחושת משיכה שהיא טבעית וחיובית. חשוב לציין, כפי שאת בוודאי יודעת, שלא יתקיים קשר רומנטי בינך ובין המטפל. בהצלחה, זיו
שלום! האם ישנה אפשרות בלימודים לתואר שני בע"ס לעשות הכשרה מעשית במקום העבודה? לגבי תחום של המשפחה עד כמה שאני יודעת-לא. מה לגבי תחומים אחרים? כמובן שאני לוקחת בחשבון שתחום העיסוק במקום העבודה צריך להיות קשור לתחום הנלמד... תודה על תשובתך.
רינת בוקר טוב, לא ממש הבנתי את שאלתך. הכשרה מעשית צריכים לעשות רק סטודנטים בתוכנית הסבת אקדמיים (באונ' בן-גוריון יש תוכנית להסבה לתואר שני בע"ס). סטודנטים בעלי תואר ראשון בע"ס אינם נדרשים להכשרה מעשית. נקודת ההנחה היא שהם עוסקים במקצוע. האם עניתי על שאלתך? אם לא, אנא הסבירי שוב. תודה ושבת שלום, זיו
אחרי טיפול לא מוצלח אצל אין ספור פסיכולוגים ועו"סים שונים, הגעתי לטיפול אצלך, זיו, ורוצה להודות לך מקרב לב על עזרתך, על מקצועיותך ועל אישיותך, שכל כך עוזרות לי לצאת מהמצבים הקשים שחוויתי בשנה האחרונה.
שלום רב, איזו אשה מפרגנת את... אם תוכלי לכתוב את המילים החמות האלה בפורום: "הורים וילדים", גם אותו מנהל זיו, אנשים נוספים יוכלו לראות את מילותייך. שבת נעימה
אפרת, שמחתי מאוד לעשות זאת. תודה
הרבה תודה, זה בהחלט מרגש אותי (-: זיו
הכוונה בד"כ היא לחוזה אישי ולא עפ"י ההסכם הקיבוצי שנחתם בין איגוד העו"ס לבין משרד האוצר.בהסכם אישי תנאי העבודה הם רק אלה המוגדרים בחוזה. כמובן שישנם חוקי העסקה שאינם קשורים להסכמים הקיבוציים והמעסיק חייב לשלם אותם כגון חובת תשלום פנסיה, נסיעות, ימי חופשה ומחלה. זיו
לא ברור מהתשובה הקודמת- האם סיום ת.שני במגמה קלינית מספיקה להסמכה לקליני או שחובה לסיים את ביה"ס לפסיכותראפיה, ובכמה שנים מדובר? וגם האם בין חובותיו לעבוד בבריאות הנפש. באיזה שלב יוכל ע. סוציאלי ל"הצהיר" על עצמו קליני וגם לעבוד כמטפל פרטני.
אז ככה, עו"ס יכול לטפל באופן פרטי מייד לאחר תואר ראשון ואין חובה לסיים לימודי פסיכותראפיה שעורכים כ- 3 שנים. הביטוי ,קליני" בד"כ מתייחס למי שסיים לימודי ע"ס קלינית. למען האמת, אני לא ממש מבין מה אומר שם התואר "קליני" בניגוד או בשונה לתארים אחרים. זיו
רציתי לדעת איזה התמחויות יש בעבודה סוציאלית בתחום טיפול בילדים.
חוסנייה ערב טוב, לא ממש הבנתי את שאלתך אך אנסה לענות עליה בכ"ז. לכל שיטת טיפול (דינאמית, CBT,EMDR, אומנויות וכו') יש כלים, שיטות, טכניקות ופרוטוקולים המדברים על טיפול בילדים. לכן ההתמחות נובעת מגישת הטיפול שלך. זיו
שלום רב האם יש בעיר חיפה מקום לטיפול בשיטת EMDR ? תודה
עינב שלום, אני ממליץ לך לפנות לעמותת EMDR בישראל ולבקש מהם פרטים על מטפלים : 097454291 או במייל לדפנה: [email protected] אתר העמותה: www.emdr.co.il זיו
קודם כל תודה רבה והלוואי שאתקבל. שאלת אם בדקתי את האפשרות להסבה לתואר שני בעבודה סוציאלית? אתה שואל כי אתה יודע שהאפשרות הזו קיימת? כי לפי מה שהבנתי לא ניתן לעשות הסבה לתואר שני בעבודה סוציאלית אם התואר הראשון אינו עבודה סוציאלית גם כן. אשמח אם תחדש לי משהו שאני לא יודעת?
הי אפרת, באוניברסיטת ב"ש יש מסלול להסבת אקדמיים לתואר שני בע"ס. התוכנית עורכת 3 שנים ובמהלכה עוברים הכשרה מעשית ובשנה השנייה אף מתחילים לעבוד כעו"סים. זה יכול להיות פתרון מצויין עבורך. מצרף לינק לדף המידע אודות התוכנית שממפוסם באתר ביה,ס לע"ס: http://cmsprod.bgu.ac.il/humsos/departments/social/baTOma/meda+lhslama.htm בהצלחה, זיו
אני משערת שנושא זה נידון מספר פעמים,ובכל זאת אני פונה אליכם לעזרה- איך מוצאים עבודה ראשונה? שלחתי למעלה מ40 קורות חיים, בעיקר משתיל וארגון העו"ס ובדרך כלל אנשים אפילו לא עונים לומר שזה לא מתאים. אמנם טרם עבדתי רשמית כעו"ס, אך יש לי נסיון רב עם ילדים ומשפחות בסיכון והלצות טובות, ובכל זאת נראה שאף אחד לא מתעניין. האם יש לכם עצות?...
שלום עו"ס צעירה אני אישית מצאתי עבודה 9 חודשים אחרי שסיימתי את לימודיי.גם אני הייתי מודאגת אבל למזלי מצאתי עבודה קבועה עם תנאים טובים (יחסית). נכון שיש מקומות עבודה שמבקשים ניסיון ותואר שני, אבל יש גם מקומות שדווקא מעדיפים עובדים סוציאליים צעירים עם אנרגיות וסקרנות ורצון ללמידה... לא יודעת אם שלחת קורות חיים ללשכות רווחה, אם טרם עשית זאת, תשלחי אליהם. אם את מתגוררת בעיר גדולה כמו חיפה, תל אביב או ירושליים למשל, בכל עיר יש לפחות 4 לשכות מפוזרות באיזורים שונים בעיר. לשכה לפי דעתי היא מקום טוב לעובד סוציאלי מתחיל. תיכנסי לאתר אוניברסיטת חיפה www.haifa.ac.il--> סטודנטים--> משרות וקורות חיים. שם יש מאגר של משרות בכל איזורי הארץ, אולי זה יעזור לך. בהצלחה דליה
מצרף קישור לשלוש הצעות עבודה: http://mass.bgu.ac.il/nm.php?mm=986cdecfec8ac83d9995 זיו
שלום! רציתי לדעת היכן עדיף יותר ללמוד עבודה: באוניברסיטת בר אילן או באוניברסיטת תל אביב (ואולי במכללת אשקלון)? תודה!
לירון שלום, שתי האוניברסיטאות הן מצויינות. הלימודים בבר-אילן הם באוריינטציה הרבה יותר קהילתית ובת"א הדגש הוא על עבודה פרטנית. קשה לענות על שאלתך כי, כפי שכתבתי, שתי האוניברסיטאות הן טובות ולבחירת מקום לימודים נכנסים שיקולים נוספים של נוחות ההגעה, לימודי היהדות (שאינם קיימים בת"א) וכו'. כאן אשים דגש על ההבדל המהותי בין תוכניות הלימודים: עבודה סוציאלית קהילתית שמה במרכז עבודה עם קבוצות וקהילות. מקומות ההכשרה ואופי ההכשרה (במהלך הלימודים עוברים הכשרה מעשית) הם בעלי אוריינטציה קהילתית-חברתית. לעומת זאת, עבודה סוציאלית פרטנית מתמקדת בעבודה עם הפרט והמשפחה. ההכשרה המעשית היא בעלת אוריינטציה של טיפול בפרט ובמשפחה וכך גם רוב הקורסים התיאורטיים. אין זה אומר שבקהילתי לא לומדים פרטני ולהיפך. זיו
אני רוצה לעשות באוקטובר הקרוב הסבה לעבודה סוציאלית. יש לי תואר ראשון בקרמינולוגיה ולצערי הרב לא הצלחתי למצוא עבודה בתחום. התחום של עבודה סוציאלית גם כן מאוד מעניין אותי אך יש לי בעיה קטנה.אחד התנאים לקבלה ללימודים זה עדיפות לבעלי ניסיון בתחום ולצערי הרב לא יצא לי להתנדב או לעסוק בתחום הזה ספציפי. עליי לצרף מכתב +קו"ח ולרשום במכתב למה אני רוצה ללמוד עבודה סוציאלית ואיזה ניסיון צברתי.מכל המתעניינים יש ועדות והם בוחרים 25 תלמידים. מה אני יכולה לרשום או לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שלי להתקבל? יש לי ראיון עבודה בתחום פעמיים בשבוע עם נוער בסיכון אבל אני לא יכולה להכניס את זה לקו"ח שלי במידה ואתקבל מאחר ועלי להגיש מועמדותלתואר עד חודש אפריל. מה לעשות?
אפרת שלום, הדבר הכי חשוב הוא לרשום את האמת, גם היא משקפת חוסר ניסיון. במידה וכן יש לך ניסיון התנדבותי הייתי שם על זה דגש. במידה ולא תתקבלי (ואני מאחל ומקווה שכן) תוכלי לנצל את השנה לצבירת ניסיון בעבודה בתחומים משיקים כגון הדרכת נוער, עבודה עם פגועי נפש וכו'. האם בדקת אפשרות להסבה לתואר שני בע"ס? בהצלחה, זיו
שלום! אני עובדת עם נערים. לאחרונה הגיע אלי נער שתקן במיוחד. עבדתי איתו קצת עם קלפים. אשמח לקבל עוד רעיונות למטודות טיפוליות לעבודה עם נערים שלא ממש מדברים. (אבל משתפים פעולה ורוצים במפגשים...) ניסיתי גם עבודה עם קולאג'ים, אבל לא כל כך הלך. אולי יש קישור לאתר בנושא?
נועה שלום, מניסיוני בעבודה עם בני נוער נתקלתי בכאלה שאינם מדברים מסיבות שונותף חלקם מקשיי שפה, חלקם מקשיי אמון ואת חלקם אף פעם לא שאלו לדעתם אז הם שכחו לומר אותה. אני מצאתי שדווקא היציאה מחדר הטיפול לסביבה הטבעית של הנער - בדשא, במגרש הכדורגל, בים, בשכונה מאד עוזר לעבודה הטיפולית. בנוסף, ציור משותף ו/או התבוננות באלבום התמונות שלו בהחלט יכולים להיות טריגרים מצויינים לשיחה טיפולית. אני שמעתי גם על תיאור מקרה שכל הטיפול נעשה דרך קלפים. השאלה שעולה היא האם הצורך להחליף כלי טיפולי הוא שלך או שלו מכיוון שמהודעתך אני מבין שהוא מאד אוהב את הקלפים. זיו
תנסי לבדוק אם זה לא "אילמות סלקטיבית".
בבר אילן בסוף שנה א' נדרש מהסטודנטים לבחור בין עבודה קהילתית ובין עבודה פרטנית דבר זה מעורר הרבה שאלות מאחר ושני התחומים מאוד מעניינים אותי. מעניין אותי גם לעבוד בצורה קהילתית מה גם שבתואר שני ההכשרה מתמקדת בניהול וישנן אפשרויות קידום, ומצד שני גם הפרטני חשוב לי, ואני לא יודע מה לבחור... והשאלה היא אם אני יכול למצוא עבודה במקרה ובחרתי באחת ההתמקצעויות...
ערן שלום, ההתמחויות אכן שונות - הע"ס הפרטנית מתמקדת בעיקר (אם כי לא רק) בפרט ובמשפחה) והע"ס הקהילתית מתמקדת בעיקר בקהילה ובחברה. לגיב שתי ההכשרות ניתן למצוא עבודה מכיוון שבשדה קיימים ונדרשים עו"סים משני התחומים. בהצלחה, זיו
הי, לדעתי עדיין יש יותר הצעות עבודה לעו"ס פרטני. מנסיוני ישנה יותר פתיחות לקבל במקומות קהילתיים עו"ס פרטני מאשר הפוך. למרות שיש לא מעט אספקטים קהילתיים בעבודה שלי,וגם בלימודים התמקדתי בקהילתי בשנה ג',בעיני חשוב מאד לעו"ס, להיות בעל ידע ומיומנויות עבודה פרטנית.
שמעתי שאין אפשרות לעבוד בתור עובד סוציאלי לאדם שיש לו פרופיל 21 נפשי. זה יכול להיות נכון? איך אפשר לבדוק זאת?
מלי שלום, האמת שאיני יודע ואיני רוצה לענות לך תשובה מהשרוול. הרעיון היחידי שעולה לגבי היכן אפשר לברר זה באיגוד העו"סים, אולי להם תהיה תשובה. את יכולה למצוא את הטלפון ואת הכתובת באינטרנט. במידה ואת מצליחה להשיג מידע בעניין אשמח אם תשתפי אותנו בפורום, בתודה ובהצלחה, זיו
רציתי לשאול בתור סטודנט לשנה א' למה העובדים הסוציאליים לא יוצאים למאבק על השכר ? כל סיור שהייתי בו אמרו לי שתנאי השכר על הפנים, אני לא מבין איך אני אמור לפרנס משפחה בעתיד עם 3500 ש"ח .. האם נידונתי לחיי עוני בגלל שבחרתי במקצוע טיפולי ? ויותר מזה .. איפה העובדים הסוציאליים ? למה השתיקה הארוכה הזאת ?
דור היקר - מסכים כמעט עם כל מילה, אלא שאנחנו כבר במאבק. נכון שעדיין לא שומעים עליו בתקשורת אך בשנה האחרונה ישנה פעילות ענפה בעניין. לאחרונה הכריז איגוד העו"ס על מספר סיכסוכי עבודה, משמע שבקרוב יכלו עיצומים, שביתות ועוד. מצרף לינק לאתר "מטה המאבק לעתיד העבודה הסוציאלית" - זו התארגנות שאני הקמתי לפני שנה וכיום אנו פועלים במסגרת תא בתוך האיגוד "תא העושים" (את כל המידע עלינו ועל פעילותנו תמצא באתר). אני מזמין אותך להצטרף לשורותינו. זיו http://maavakos.amuta.org.il/Front/Tools/homepage.asp
איך אתם רואים את ההבדל בין עובד סוציאלי ולפסיכולוג מעבר לרעיון שהטיפול בעבודה סוציאלית הוא קצר מועד...
מיקי ערב טוב, רעיון הטיפול הקצר מועד אינו ייחודי לע"ס. הטיפול קצר המועד הוא זרם שמתפתח מאד בעשורים האחרונים וזאת בעקבות מחקרים המראים שרוב המטופלים נשארים בטיפול מספר פגישות מצומצם. הטיפול האסטרטגי קצר המועד בא לפתח טכניקות טיפוליות לעזרה המכוללות שינוי תוך זמן קצר. ולענייננו: במקור, פסיכולוגיה צמחה מתוך התחום הרפואי וחקר המוח. בהמשך התחום תפס תאוצה בעזרתו האדיבה של פרויד שעסק בעבודה קלינית. כיום ישנן תיאוריות פסיכולוגיות מגוונות המדברות על פרטים ועל קבוצות על הסובייקט, האובייקט ומה שבינהם. לעומת זאת, העבודה צמחה מתוך עבודה של מתנדבות הן בארה"ב והן באנגליה עם משפחות במצוקה קשה. מתוך הניסיון של אותן מתנדבות התפתחו התיאוריות של הע"ס. המושגים שבהם נעשה שימוש בע,ס שונים מעט מפסיכולוגיה. יש פחות עיסוק בפתולוגיה ובחולי ומדברים יותר במושגים של כוחות והעצמה. במשך השנים שני התחומים התקרבו זה לזה והע,ס אימצה תיאוריות פסיכולוגיות והפסיכולוגיה אימצה תיאוריות של ע"ס. כיום ישנם עוסים שעובדים באופן פרטי ולמעשה עוסקים בפיכותראפיה שאינה שונה בהרבה מעבודתם של הפסיכולוגים. אופי ההתערבויות נקבע עפ"י רוב הגישה בה המטפל עובד. עם זאת, בלשכות הרווחה העובדים הם עו"סים והעבודה היא ע"ס על כל המרכיבים והרעיונות התיאורתיים והמעשיים. זה על קצה המזלג, מקווה שעניתי על שאלתך. זיו
שלום, אשמח לקבל מידע או השערות לגבי מה מצפים שנכתוב בסיכום קורות החיים האישיים שלנו. עד כמה לדעתך צריך להיכנס לרקע אישי, משברים ודברים פחות נעימים לחשיפה? תודה
נוני שלום, אין לי מידע על תהליך הקבלה לתוכנית ההסבה אך אני מניח שאין צורך להכנס לתכנים מאד אישיים, בוודאי אם הם מבקשים תקציר של קו"ח. אני חושב שקורות החיים נועדו להתרשמות ראשונית בלבד ואמורים לכלול מעט רקע אישי (מקום לידה, מצב משפחתי, מעברים משמעותיים לדוג' מגורים בחו"ל) ורקע לימודי ותעסוקתי. בכל מקרה, אני מציע שתפני למחלקה ותבררי עימם מה הציפיות. בברכה ובהצלחה, זיו
מה ההבדל בין מגמה קלינית לאחרות בתואר שני מבחינת ההכשרה לפסיכותראפיה במה תלויה ההסמכה לקליני ובאיזו תעודה מצויינת ההסמכה
ריקה שלום, ההבדל בין התארים השונים הוא בהרכב הקורסים. בתואר הקליני הקורסים ממוקדים בטיפול פרטני ומעמיקים בתיאוריות הטיפוליות השונות. ההכשרה לתעודת פסיכותאפיסט ניתנת בנפרד לאחר השמת לימודי פסיכותראפיב בבי"ס לפסיכותראפיה. לא ידוע לי על בי"ס לפסיכותראפיה שדורש תואר "קליני", עם זאת רובם דורשים ניסיון בעבודה בבריאות הנפש. לעיתים, מקומות העבודה דורשים תואר קליני, להבדיל ממגמה קהילתית. לגבי שאלתך השניה, האם בתעודה מצויין "קליני" - איני יודע. אשמח אם תבררי אצל בוגרי MA בבר-אילן ותפרסמי את התשובה כאן. בברכה, זיו
אני כרגע חושבת על למודי הסבה לעבודה סוציאלית , האם לדעתכם אפשרי ומעשי לפתוח קריירה שניה בתחום העבודה סוציאלית או שגם תחום זה מחפש רק את בני העשרים.?
יעל שלום, דווקא במקצוע שלנו, לעיתים, הגיל (כלומר הבגרות, תפיסת העולם המפוקחת, הבשלות האישית והמשפחתית) הוא יתרון. ייתכן מאד שאת מביאה עמך ניסיון חיים שאין לבני העשרים וזה יכול לסייע לך. גם כשאני למדתי, היו סטודנטיות מבוגרות ממני ב 10-20 שנה. הן לא היו פחות טובות, להיפך. הרבה מאד בהצלחה, זיו
אפשר לקבל הסבר מה זה קניית הדרכות, למי זה מיועד וממי קונים? תודה
שלום סטודנטית, קניית הדרכות משמעה,פנייה של מטפל/ת אל מדריך מקצועי,(שאף הוא מטפל/ת) מתוך מטרה להעמיק את ההבנה בתהליכים הנפשיים שמתרחשים בחדר הטיפולים של אותו מטפל/ת בהקשר של טיפול מסויים או מספר טיפולים.המדריך למעשה עוזר למטפל להבין לעומק את המפגש הטיפולי שלו עם מטופל/ים, מעין "עין" נוספת שמתבוננת, אלא שהפעם היא יכולה להתבונן גם במטפל ולא רק במטופל. אם את צופה בתוכנית "בטיפול" אז ראובן הולך לגילה "להדרכה", הוא קונה ממנה הדרכה, משמע, קונה בכסף מפגש עם גילה, על מנת להתייעץ איתה על מה שמתרחש בחדר הטיפולים שלו, ועל מה שעובר עליו בהקשר הזה. אז כמו שאת מבינה זה מיועד למטפלים, וקונים זאת גם ממטפלים. אני מקווה שהצלחתי להסביר , בברכה, ענת
שלום, אני עובדת סוציאלית בעלת תואר ראשון וכיום אני עובדת במסגרת עמותה, בטיפול (פסיכותרפיה) בניצולי שואה בביתם. אני מחפשת להרחיב את עבודתי גם לרמה הפרטית. היה לי רעיון לערוך טיפול נפשי בקשישים בביתם (לכאלו שאינם יכולים מסיבות בריאותיות לבקש טיפול בקהילה או ברמה הפרטית) תמורת תשלום כמובן. השאלות שלי בעניין הן- האם זה למעשה דומה לפתיחה של קליניקה פרטית (מבחינת מס הכנסה וכו')? האם יש לי כעובדת סוציאלית עם תואר 1 מנדט לעשות זאת? האם יש איזה גוף שניתן להתייעץ בענין גם ברמה המקצועית וגם ברמה הטכנית (ענייני ביטוח מקצועי וכדומה). אני מאוד אודה על כל מידע או הכוונה בנושא.
מאיה שלום, אכן מייזם מבורך ומשמעותו כפתיחת קליניקה. עלייך לפתוח תיק במס הכנסה ובמע"מ (כעוסק פטור או מורשה). עלייך להוציא קבלות (כעוסק פטור) או חשבוניות (כמורשה) וכן עלייך לעשות ביטוח אחריות מקצועית שיבטח אותך מפני תביעות. את הביטוח הכי זול ניתן לעשות ב"מדנס". לגבי השוני וכדאיות בין "עוסק פטור" ל"עוסק מורשה" כדאי שתתייעצי עם רו"ח. הייתי ממליץ לך גם להיות מבוטחת בבטל"א כעוסקת עצמאית למקרה של תאונת עבודה (חן"ח תאונת דרכים בדרך לאחד המטופלים, או אם תחליקי בחדר מדרגות וכו'). כעו"ס תואר ראשון הייתי ממליץ לך לקרוא לשיחות "ייעוץ" ולא "טיפול" מכיוון שאין לך עדיין תעודת מטפלת (משפחתית, פסיכותרפיה וכו'). אמנם החוק לא ממש מגדיר זאת אך אני מסתכל על ה integrity - היושרה המקצועית. כמו כן, כדאי שתקני הדרכות באופן פרטי. בהצחה, זיו
שלום אני סטודנטית לעבודה סוציאלית בבן גוריון. במסגרת ההכשרה אני ושותפתי מקימות קבוצה לילדים בני 4-6, בנושא ילדים עדים לאלימות (שכיום או בעבר היו עדים לאלימות בבית, נפשית או פיזית בין ההורים). העניין דורש בנייה של מערך מאפס, וכרגע אנחנו עדיין בצעדינו הראשונים, עדיין בשלב איסוף החומר, במיוחד לנוכח העובדה כי אף אחת מאיתנו אינה בעלת נסיון בטיפול בילדים (לא מעשי ולא עקב למידה פרונטאלית). שאלתי היא האם מישהו הנחה בעבר קבוצות ילדים בגיל קרוב או עובד עימם באופן פרטני, ויהיו מוכנים לסייע לי באמצעות התייעצות מינימאלית ראשונית במייל? תודה רבה מראש דינה [email protected]
דינה שלום, ראשית - יוזמה מבורכת ומאתגרת, אם כי קשה. כעו"ס במרכזים לאלמ"ב הנחתי גם קב' ילדים. אשמח לסייע לכן. כדי שכל מבקרי הפורום יוכלו להינות מהמידע אשמח אם נוכל לעשות את ההתייעצות בפורום. עם זאת, במידה ואינכן יכולות מסיבה כלשהי, כגון סודיות, לשתף בפורום הפתוח את מוזמנת לפנות אלי או בטלפון. בהצלחה,, זיו
זיו שלום קודם כל תודה על ההיענות כמו שאמרתי, אנחנו רק בהתחלה.. אז אפילו בשביל שאלות ספציפיות אני די לוטה בערפל, אבל אנסה בכל זאת כמו שאמרתי לגבי טיפול בילדים, אנחנו רק יודעת שהעבודה היא כמובן לא דרך שיחות אלא דרך ציורים ומשחקים ספציפית לגבי איך ומה לעשות אני מניחה שנסתדר אחרי שנאסוף חומר תיאורטי וקצת נתעמק בתיאוריה וצורת הפרקטיקה המתאימה מה שכן אשמח לשמוע קצת טיפים ודגשים ספציפית לגבי קבוצות של ילדים, אני מניחה שיש המון הבדל בין תהליך קבוצתי כזה לבין תהליך קבוצתי של ילדים (כן למדנו עבודה סוציאלית קבוצתית בקורס שנתי ראשוני ופה לשם שינוי יש לנו מושג קצת יותר..) אם זה לא נושא רחב מדי, אז למה בעיקר להתייחס בתוך התהליך, עד כמה הוא שונה, על מה לשים דגש במהלך הקבוצה? מה צריך להיות המקום שתופסת החוויה, כלומר הציורים למשל, לעומת "העיבוד", כלומר דיבורים או משהו.. אם בכלל צריך או שהכל נטו חוויתי בגדול תיכננו שהמטרה של הקבוצה תהיה "להמשיג" את החוויה של האלימות באופן ראשוני, להעלות אותה אבל אולי אנחנו טועות והמוקד צריך להיות אחר, אשמח לשמוע דעות לגבי זה גם אשמח לכל תשובה, בין אם לענות לי, בין אם אולי להפנות אותי לספרות שקשורה לנושא,ואפילו אם זה רק לספר קצת על מה על סוג העשייה או על החוויה האישית וכמובן אם יש דגשים נוספים שלא העליתי אבל נראים חשובים, אני אשמח לשמוע... שוב תודה דינה
שלום שוב... אני בעלת תואר B.A בחינוך מיוחד ואמנות (ללא תעודת הוראה) ורוצה ללמוד משהו ש"יפתח לי דלתות" מבחינה תעסוקתית. יש לי נסיון של יותר מחמש שנים בהדרכת אוכלוסיות מיוחדות (פיגור, נפש, נוער בסיכון), בעלת ראש גדול וכו' ואני לא יודעת מה ללמוד לתואר שני כדי שאוכל להתקדם... תודה מקרב לב, רוית.
שלום רוית, מה לגבי טיפול באומנות? ענת
טיפול באמנות נשמע הכי כיף.... אך מה אוכל לעשות עם זה חוץ מלטפל באמנות? חוץ מזה איפה יש לימודי תואר שני בתחום? בלסלי קולג' יש אבל המחירים גבוהים מאוד.
הייתי רוצה להתייעץ אתכם האנשים שקרובים לתחום העבודה הסוציאלית ומכירים אותו היטב. אני אקדמאית עם תואר BA בערבית ומזה"ת בשנים האחרונות עסקתי בעבודת תרגום מהבית כעת אני מעונינת ללמוד למודי תעודה שקשורים לתחום העבודה הסוציאלית רציתי לדעת אלו תחומים ניתן ללמוד ומהם התחומים הנדרשים והאם גיל הוא פונקציה חשובה אני כעת בסוף שנות השלושים שלי האם הדבר יכול להוות מכשול כאשר אחפש עבודה? תודה לכם יעל
יעל שלום, רוב לימודי התעודה הקשורים לתחום הטיפולי כגון לימודי הנחיית קבוצות, טיפול בבני נוער וכו' פתוחים לקהל המטפלים (חלקם גם למטפלים כפיסיותראפיסטים, מטפלים באומנות, ריקוד וכו'). גיל בוודאי שאינו פונקציה, להיפך, כל המרבה (בגיל) הרי זה משובח - בהנחה שעם הגיל מגיע גם הניסיון. ובכדי להסיר ספק: לימודי העבודה הסוציאלית הם אינם לימודי תעודה אלא לימודים תואר אקדמי. עם לימודי תעודה בלבד לא תוכלי לעסוק במקצוע ובתחום טיפולי. בהצלחה, זיו
זיו שלום, מזה מספר ימים יש הודעה של שתי בנות בנושא עבודה בשב"ס. השאלה הנוספת שלי, האם אתה יודע משהו לגבי ראיון קבלה ולגבי המבחנים המתבצעים . מקווה שתענה בקרוב כי ראיתי שאתה כבר מס' ימים לא נמצא באתר. תודה רבה
סיגל שלום, אני נכנס לפורום לפחות פעם ביום אך לא עניתי לשתי ההודעות מכיוון שאין לי שום מידע לגבי משרות ספציפיות בשב"ס. אנסה לברר לגבי שאלתך על המבחנים וראיונות הקבלה. בברכה, זיו
כעו"ס שעובד בשב"ס. תהליך המיון מתחיל בראיון עם רכזת עו"ס בבית הסוהר וקצינת עו"ס מהמחוז. אם הרושם הוא חיובי, ניגשים ליום מבחנים בנציבות שב"ס שכוללים מבחנים פסיכוטכניים (לא משהו מסובך אין צורך להתכונן) ומבחן אישיות. ביום אחר יתקיים ראיון עם פסיכולוג מאבחן שיעמוד על התאמתכם האישיותית לתפקיד ובהמשך סיור באחד מבית הסוהר (ע"מ שתדעו לאן אתם "נכנסים"). אם הכל עובר קשורה יקבע לכם מועד גיוס, תתחיילו (מדים , ציוד וכו') בו תגיעו ליחידה שאליה שובצם. באופן כללי ניתן לומר על העבודה בשב"ס שהיא תלוייה מאוד במקום הבו אתם עובדים. ישנו שוני מהותי בין סוגי בתי הסוהר (בתי מעצר, נוער, נשים, רמות ביטחון שונות, גמילה וכו')השונים ולכן אופי העבודה משתנה. יחד עם זאת מדובר בעבודה בתנאי לחץ רב, רבת אחריות מלמדת ומתגמלת מבחינה כלכלית. אופי העבודה בשב"ס אינו מתאים לכל עו,ס ולכן מומלץ להתרשם מהמקום טרם קבלת ההחלטה, לשוחח עם עו"ס מבית הסוהר וכיוב'. בהצלחה. אשמח לענות על שאלות נוספות
שלום, אשמח אם מישהו יודע משהו על המבחנים האלה. הייתי בראיונות ראשוניים לשב"ס לאחר מכן אמרו לי ששולחים את הפרטים שלי ללשכת גיוס ויתחילו תהליך גיוס כך שהבנתי שהתקבלתי לעבודה (כעו"ס כמובן) אבל מצד שני נאמר לי שיש סדרה של מבחני הערכה כך שלא ממש ברור לי האם התקבלתי או שעדיין לא. מישהו מכיר את התהליך שם והיה רוצה לשתך אותי בזה? תודה, דניאלה
דניאלה שלום, ראי תשובתו של רון: http://www.doctors.co.il/xFF-Read,xFI-419,xPG-48,xFT-28078,xFP-28256,m-Doctors,a-Forums.html זיו
קודם כל רציתי לומר תודה רבה על התגובה אך רציתי לשאול עוד משהו קטן לפני שאני אחליט לכתוב את העניין.... העניין שאיתו רציתי להתייעץ מאוד ארוך לכן רציתי לדעת האם אין בעייה שאני אכתוב הודעה מאוד ארוכה ושוב תודה לכם!
בוקר טוב, בד"כ אין בעיה לגבי אורך ההודעה אך אני מציע שתנסחי את ההודעה בצורה מסודרת כדי שנוכל להבין בדיוק את הקשיים איתם את מתמודדת. לעיתים קרובות הודעות ארוכות הן בגדר "מרוב עצים לא רואים את היער". אני ממליץ שתעלי את דברייך על נייר, תקראי את הטקסט שוב ותראי האם הוא מנוסח בצורה ברורה ומובנת למי שאינו מכיר אותך כלל, לאחר מכן תכתבי את ההודעה בפורום. זיו
רציתי לשאול האם יש אפשרות להתייעץ עם מומחים דרך האינטרנט בקשר לבעיות עם ההורים שמשפיעים עלי מאוד אני כבר בחורה גדולה ואני חייבת עזרה דחוף חשוב לי לציין שאין לי כסף ללכת למומחים בתחום ואני גם מעדיפה לא ללכת פנים מול פנים סיבות אישיות אני מעדיפה אם יש אפשרות דרך האינטרנט לקבל עצות בצורה חסויה בלי לומר את שמי אשמח מאוד אם תשיבו לי העניין כבר לא סובל דיחוי מים ליום זה רק מחמיר.
שלום רב לך "חסויה", האינטרנא בהחלט מאפשר התייעצות מהסוג לו את זקוקה. כמי שעוסק גם בניהול פורומים וגם בטיפול ישיר (פנים מול פנים) אני בהחלט מכיר ומודע ליתרונות ולחסרונות של הפורומים וחשוב שתכירי אותם גם את. היתרון הגדול הוא שהפנייה מאפשרת לך לא להזדהות ולא להיחשף מעבר למה שרלוונטי לבעיה אותה את מציגה. בנוסף, הזמינות של המידע היא גבוהה מאד ותוך מספר שעות עד מספר ימים תקבלי מענה. כמו כן, ייתכן ותקבלי תגובות גם מגולשים אחרים (ולא רק ממנהל/ת הפורום). דבר זה עשוי להרחיב את זוית הראיה שלך. וייתרון נוסף הוא העניין הכלכלי. החסרון הבולט ביותר הוא שלא תמיד ניתן לתת מענה מקיף ועמוק מכיוון שההיכרות עם הפונים היא שיטחית ביותר. בנוסף, המימד החשוב ביותר בטיפול, הקשר האישי עם המטפל/ת, לא קיים. לסיכום, את מוזמנת לפרסם הת הודעתך כאן או לחילופין בפורום יחסי הורים-ילדים אותו אני גם מנהל: http://www.doctors.co.il/xFF-List,xFI-1234,m-Doctors,a-Forums.html בברכה, זיו
הגלריה בגדרה זה מקום תעסוקה של פגועי נפש אני נמצא בגלריה כ- 3 שנים אני עסוק בציור ובפיסול ,בכתיבת שירים זה מקום נחמד וחם בלי לחץ והרבה סימפטיה אני ממליץ בחום על גלריה עם אתם מעונינים ליצור קשר כתובת אתר של גלריה http://www.nefesh-aman.com
אלי שלום, תודה על האינפורמציה. מאד משמח לדעת שיש לכם מקום כזה, תמשיכו ליצור ולהנות, שיהיה לכם הרבה בהצלחה ! ענת
בשאלתי הקודמת שאלתי לגבי עבודה בשירות מבחן לנוער. שאלה נוספת שלי באותו עניין - האם כדי להתקבל לשירות מבחן של נוער/מבוגרים עליי להתגייס למשטרה או שאין הכרח בכך ? אם אין חובה של גיוס למשטרה תחת איזה תחום הוא מוגדר? האם עובדת סוציאלית שעובדת בעיריה יכולה לעבוד בשירות מבחן?
סיגל בוקר טוב, שירות המבחן הוא גוף ממשלתי שאינו קשור לא למשטרה ולא לרווחה. כלומר קציני המבחן הם עו"סים בשירות המדינה, הם אינם שוטרים ואינם קשורים למשטרה. כמו כן, עו"ס ברווחה אינה קצינת מבחן כי הרווחה ושירות המבחן הם שירותים אחרים לגמרי שאינם קשורים זה בזה. כמובן, שלעיתים קרובות ישנם קשרים מקצועיים בין הגופים השונים. עו"ס יכולה לעבוד בשני חלקי משרה: חלק ברווחה וחלק בשירות המבחן, כמו שכל אחד אחר יכול לעבוד בשני מקומות עבודה. זיו
רציתי לשאול מה ההבדל בין תואר שני בעו"ס ללימודי ההמשך... מה תואר שני מקנה לך שלימודי ההמשך הממוקצעים אינם מקנים. תודה !
מיקי שלום, לימודי ההמשך אינם מעניקים תואר אלא תעודה. לדוגמא, תעודת מנחה קבוצות. לימודי ההמשך, בד"כ, ממוקדים יותר ומספקים ידע וכלים מקצועיים קונקרטיים בתחום מסויים או בגישה טיפולית מסויימת, לדוגמא: לימודי גשטאלט, לימודי ילד ונוער. לעומט זאת, התואר השני נותן פרספקטיבה רחבה יותר על מקצוע העבודה הסוציאלית. אמנם ישנם קורסים המספקים כלי טיפול פרקטיים (כגון קורסי הפרקטיקום) אך לרוב הם מעטים ומצומצמים בשעות. התואר השני מספק אפשרויות קידום רבות יותר. כיום, ישנם תפקידים ומקומות עבודה אליהם לא ניתן להתקבל ללא תואר שני. בהצלחה, זיו
אני כחצי שנה לאחר לידה ועדיין לא חזרתי לעצמי. אני מרגישה תקיעות עם עצמי, לחץ נפשי מאוד גבוה, בלבול ואכזבה קשה בעולם התעסוקה ומצד שני יש לי תינוקת מקסימה שאני מאוד רוצה להיות איתה רגועה ושלווה. אני מרגישה צורך מצד אחד לפרוק את הלחץ שלי ומצד שני מישהו שיניע אותי קדימה לקדם את המטרות ולא לתת לרגשות הקשים שלי להמשיך ולתקוע אותי. האם שיחות עם עובדת סוציאלית קלינית בקופה יכולות לעזור לי בניהול הרגשות שלי ולדחוף את עצמי לעשייה? תודה
מירית שלום, מתוך דברייך בהחלט ניתן להרגיש במשבר המתמשך בוא את נמצאת. טיפול או לחילופין אימון בהחלט יכולים לסייע לך. הדבר המשמעותי ביותר בטיפול הוא הקשר עם המטפל, לגישת הטיפול יש משמעות פחותה. מה שאני רוצה לומר לך שבמידה ותצרי קשר טיפולי טוב שבו תרגישי ביטחון בוודאי שתוכלי לצעוד קדימה. את בוודאי יכולה לגשת לעו"ס קלינית, לעו"ס לא קליני, למאמן, או לפסיכולוג. העיקר שתרגישי חיבור למטפל/ת. זיו
כיצד ניתן להתקבל למשרה בשירות מבחן לנוער? מה נדרש ?מהם תנאי הקבלה? האם עבודה סוציאלית או שיש לבוא עם תעודה או לימודים נוספים? שאלה נוספת - באשקלון יש ראיון קבלה להסבת אקדמאים. האם ידוע לך מהם הרעיונות המרכזיים אליהם מדובר בראיון קבוצתי שכזה?
סיגל שלום, כדי להתקבל לשירות המבחן עלייך להיות עובדת סוציאלית. בעלי תואר אחר אינם יכולים (עפ"י חוק) לשרת כקציני מבחן. לגבי הראיון הקבוצתי באשקלון - המידע שיש ברשותי נכון ללפני 4 שנים ואולי דברים השתנו מאז. מהמידע שיש ברשותי מדובר בראיון שיטחי ביותר בו כל אחד מספר על עצמו במס' משפטים. בהצלחה, זיו
שלום, יש לי תואר B.A בחינוך מיוחד ואומנות ואני רוצה ללמוד לתואר שני. יש לי נסיון רב בעבודה עם חולי נפש ואנשים עם פיגור שיכלי(מדריכה שיקומית ומדריכה בחוגים). אני מוכשרת מאוד ורוצה ללמוד לתואר שיציב אותי במקום עם יותר השפעה- מתאים לי לנהל הוסטל, למשל.אני חוששת ללמוד לתואר שני משהו שאח"כ לא אוכל לממש את עצמי בגלל שאין תקנים וכיו"ב. ראיתי שיש באונ' חיפה תואר שני בבריאות נפש קהילתית. איך אוכל להשתלב אח"כ בשוק העבודה עם תואר כזה? האם זה רק בחיפה? אשמח לתגובות, רוית
רוית שלום, רק באוניברסיטת חיפה וב"ש ניתן לעשות הסבה לתואר שני בעבודה סוציאלית. באוניברסיטאות ת"א ובר-אילן לימודים ה- MSW פתוחים רק לבוגרי עבודה סוציאלית תואר ראשון. כמובן שקיימת האפשרות לעשות הסבה לתואר ראשון בע"ס ואז ללמוד את לימודי התואר השני, אך אני מניח שלא לכך את מתכוונת. התואר שראית באוני' חיפה ייחודי רק לשם. כל אוניברסיטה בונה לעצמה תוכניות לימודים אחרות. ידוע לי שניהול הוסטל לפגועי נפש כמעט ואינו אפשרי ללא תואר בע"ס. אני מניח שסוג התואר פחות חשוב אלא הניסיון. עם זאת, במידה וגם יש לך ניסיון וגם תואר בבריאות נפש קהילתי בוודאי שזה יקנה לך ייתרון על פני מועמדים אחרים. בהצלחה, זיו
שלום, אני עומדת להשתחרר בקרוב מהצבא, ומתחילה לחשוב מה אני רוצה לעשות בחיים. אחד מהתחומים שיותר מושכים אותי הוא תחום העבודה הסוציאלית. אני מאוד מתעניינת גם בחינוך, אבל ממש לא רוצה להיות מורה. מה שאני באמת רוצה זה לעבוד עם ילדים ונוער בסיכון ולהרגיש סיפוק אמיתי מהעבודה. הייתי מאוד שמחה לשמוע מכם קצת על המקצוע (מעבר למה שכתוב בכל העלונים), האם הסיכוי לעבוד עם נוער הוא גבוה (פנימיות וכו'), והאם ניתן למצוא בתוך התחום הזה גם את הקשר לחינוך? אני מודעת לקשיי השכר שיש בעבודה זו, ואני לא אכחיש שגם זה שיקול (בסופו של דבר צריך גם להתפרנס)- אבל אם אני אחליט בסופו של דבר ללכת על זה, אני רוצה להיות בטוחה שזה התחום בשבילי. תודה רבה מראש
מיכל שלום, גם אני התחלתי את עבודתי בתחום הנוער בסיכון. האפשרויות להגיע לתחום זה מתוך מקצוע העבודה הסוציאלית הן רבות מכיוון שישנן מסגרות רבות (אם כי תקציבים דלים) העוסקות בתחום - עמותות שונות (כגון עמותת על"ם), רשות חסות הנוער (רשת המעונות של מדינת ישראל), פנימיות והוסטלים המופעלים ע"י עמותות אחרות. אני לא יודע בדיוק למה את מתכוונת בשאלתך האם ניתן למצוא קשר לחינוך. הפונקציה שהעו"ס ממלא/ת במסגרות אלה הוא לרוב פונקציה טיפולית בשונה מהפונקציות האחרות: מדריך, מורה, מנהל. המשבצת הטיפולית היא הכרחית במסגרות אלה ולכן המועסקים במשבצת זו הם עו"סים. לעיתים קרובות גישת הטיפול בבני נוער בכלל היא הגישה הקוגנטיבית-התנהגותית שמתמקדת בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. זו גישה פחות פסיכו-דינמית ויותר פרקטית. למידע נוסף את מוזמנת ליצור קשר בפורום. בהצלחה, זיו
שלום רב, אני עובדת סוציאלית, כ-4 שנים חלפו מאז סוף לימודי והיום אני מאוד מעוניינת להתפתח ולהתקדם. אני מחפשת האם קיימות אופציות ללימודי תעודה בתחום ילד ונוער, במסגרת תוכנית שנתית או דו שנתית, באזור הצפון. אנני מעוניינת ללמוד תואר שני או בלימודי עבודה קבוצתית או בפסיכותרפיה. תודה מראש
ז שלום, לא ידועים לי על לימודים בתחום ילד ונוער בצפון הארץ. התוכנית שלי ידוע עליה מתקיימת באוניברסיטת בר אילן. תוכנית דו-שנתית אם אינני טועה. בהצלחה, זיו
http://www.actv.co.il/portal/portal.asp?movind=646
דודו, כל הכבוד על הסרט, אשתדל להפיץ אותו לכמה שיותר עובדים סוציאלים.
שלום לכולם, לאחר לבטים רבים נרשמתי ללימודי עבודה סוציאלית בתל אביב התחום הטיפולי מעניין אותי מאוד ולימודי עבודה סוציאלית מסתמנים כדרך פרקטית להגיע לכך אך עם זאת, איני רוצה להיות עובדת סוציאלית מהן אופציות התעסוקה בתחום הטיפולי שניתן לעסוק בהן עם תואר בעוס? ייתכן שהחשש שלי נובע מאיזשהי סטיגמה המקשרת בין עובד סוציאלי לעובד רווחה, מקצוע לא מוערך,לא "יוקרתי" שכר נמוך וכו'... בנוסף הייתי רוצה לדעת באלו מקצעות טיפוליים ניתן להרוויח שכר הוגן ואפילו גבוה- האם לאחר שמתקדמים- תואר שני\ טיפול באומנות\סדנאות וכו' השכר עולה באופן משמעותי? אני מאוד רוצה להיות בתחום הטיפולי, אם הייתי מאמינה שזה ראלי להתקבל ללימודי פסיכולוגיה קלינית הייתי בוחרת במסלול הזה,אך מכיון שהסיכויים סטטיסטית הם קלושים אני בוחרת בדרך שנראת בטוחה יותר אני חוששת שמא אני עושה טעות בבחירתי ללמוד עו'ס למרות שבפועל אינני רוצה להיות עובדת סוציאלית..אלא מקווה להגיע דרך זה למקצוע טיפולי שדומה לעבודת הפסיכולוג עד כמה דבר כזה הוא אפשרי? מצטערת על ההודעה הארוכה..זו פשוט התלבטות שאני סוחבת כבר 4 שנים, והגיע הזמן לעשות החלטה תודה מראש לעונים:)
נעמה לום, אני בהחלט מבין את התלבטותך בוודאי לאור העובדה שמבחינת השכר (ובוודאי גם מבחינת העוס ותנאי העבודה) מקצוע הע"ס הולך מדחי אל בכי. אפשר לפנות לתחום הפרטי בהמשך ללימודי ע"ס אך הדבר דורש ניסיון (ואומץ). כפי שפסיכולוגים עוברים התמחות כך גם את זקוקה לניסיון טיפולי. את הניסיון רוכשים בד"כ במסגרות הציבוריות. כמו כן, נדרשים תואר שני, השתלמויות והכשות שונות וכדאי גם לימודי טיפול משפחתי/פסיכותראפיה [אפשר לטפל באופן פרטי עוד לפני - הכל תלוי במידת הניסיון, המקצועיות והתעוזה]. לימודי הנחיית קבוצות בוודאי שעוזרים אם כי, לצערי (כמו שלמד זאת) היום כמעט כל אחד מנחה קבוצות. לגבי השכר - במסגרות הציבוריות השכר עולה רק לאחר השלמת תואר שני. בשוק הפרטי זה מורכב יותר והשכר נקבע עפ"י הניסיון, מחיר השוק, סוג הפרוייקט וכו'. ההשתלמויות והקורסים עוזרים למצוא עבודה. מקווה שעניתי על שאלתך, זיו
שלום אנ בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. רציתי לדעת מהם תנאי הקבלה לתואר שני בעבודה סוציאלית וטיפול באומנות
מור שלום, להלן הפרטים מתוך אתר אוניברסיטת ב"ש שם יש מסלול להסבה לתואר שני בע"ס-טיפול באומנות: תכנית השלמה לעבודה סוציאלית מסלול הכניסה שלך ללימודים מתקדמים בעבודה סוציאלית תוכנית ההשלמה מיועדת לבוגרי אוניברסיטה, שאינם בעלי תואר "בוגר" בעבודה סוציאלית. מטרת התוכנית הינה לשמש הכנה לקראת לימודי תואר מוסמך. שילוב תוכנית ההשלמה ותוכנית לימודי תואר מוסמך נועד להכשיר עו"ס המיומנים הן בתחום הפרקטיקה והן בתחום המחקר. התכנית כוללת שנת השלמה וכן הכשרה מעשית בשדה (יומיים בשבוע במשך שנתיים). מתקבלי התכנית יתקבלו לנתיב המחקרי בלבד בתואר השני ויחויבו בכתיבת תיזה. תנאי ההרשמה לתכנית: בוגרי תואר ראשון עם ממוצע 85 לפחות, עדיפות למסיימי מדעי ההתנהגות (פסיכולוגיה - סוציולוגיה), מבחן מיון. המתקבלים יהיו חייבים לסיים את לימודי ההשלמה טרם קבלתם ללימודי התואר השני בעבודה סוציאלית. אתר המחלקה: http://cmsprod.bgu.ac.il/humsos/departments/social/baTOma/haslama.htm