רמת גן
דיון מתוך פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים
בני בן 5 ו-10 חודשים , ילד מאוד נבון, עם יכולות קוגנטיביות מאוד גדולות, אוהב סיפורים,ובעיקר לצייר. אך בשנתיים האחרונות אנו מרגישים שמתפתחת אצלו בעייה ריגשית שבאה לידי ביטוי במצבים הבאים: קשה לו עם מעברים מפעילות אחת לאחרת, הוא נרתע מלהשתתף בריכוז בגן ומוצאים אותו יושב בצד מחוץ לריכוז, הוא מסתתר כאשר הוא עומד לפגוש את סבא, סבתא או אפילו אבא. כאשר הוא מוצף ברגשות קשה לו לווסת עצמו ובשלב זה הוא יכול פתאום לקבל רגליים קרות או להגיב בהתפרצויות זעם, הוא מגן על עצמו באמצעות דמויות על שהוא מכיר, הוא לא מקבל הפסד הוא חייב לנצח, גם אם טעה, הוא מרגיש נחות, יש לו דימוי עצמי מאוד נמוך, אנחנו מרגישים שיש לו בעיה עם עצמו ומאוד רוצים לסייע לו? האם אבחון רגשי יכול לזהות הבעיה??? האם יש לקשר ל-ADHD???
רלי שלום, התאור שמסרת אינו אופייני להפרעת קשב ורכוז, אך אין לשלול הפרעה זו. עם זאת, גם אם קיימת הפרעת קשב ורכוז, לא נראה מתאורך שזוהי בעייתו העיקרית של בנך. מתוך התאור עולה תמונה של ילד הסובל מחרדות. כיון שקיימת הפרעה בתפקוד, וככל הנראה גם מצוקה אצל הילד, יש בהחלט התויה לטפול. בשלב הראשון, אני ממליץ על פניה לפסיכיאטר ילדים או לפסיכולוג ילדים, כדי לבצע הערכה מסודרת ומלאה. הפסיכיאטר/פסיכולוג המעריך, ימליץ לכם גם על המשך טפול אם יש צורך, וכן על אבחונים נוספים אם יש צורך. בריאות ואושר, ד:ר ברנע ארז.
שלום גברתי. הילד מאוים ממשהו, שקרוב לודאי מצוי באוירה הביתית / משפחתית חינוכית . במקום להרעיל או לסמם אותו, כדאי לבדוק את מקורות האיום שבפרוש יכול להיות סובייקטיבי, אך עבורקו מאד ממשי ושם להשקיע את המאמץ לשינוי. רק בריאות - גבי
"רק בריאות - גבי" שלום, שוב, אבחנת בזריזות, האשמת את ההורים במצב. הנחרצות אינה במקומה. ולמען הסר כל ספק, גם אני מתנגד "לסמם או להרעיל" ילדים. יום טוב, ד"ר ברנע ארז