פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
הבת שלנו בת שנתיים וחצי, לפני מספר ימים התחילה לגמגם. בדרך כלל זה בתחילת משפט, לדוגמא שהיא פונה לאמא שלה היא אומרת אמא מספר פעמים ברצף למרות שהאמא קשובה מהתחלה. ממה שקראתי באינטרנט שזה נפוץ בגיל הזה ושזה נקרא חוסר רצף. השאלה היא מה צריך לעשות ומתי? כמה זמן אם זה לא עובר לפני שלוקחים לקלניקאית תקשורת?
לא צריך לעשות כלום, כנראה היא בשלב מואץ של רכישת שפה וחייבת את ההשהיה כדי לארגן את עצמה למה שרוצה להגיד. בתחילת המשפט נותן לה תחושה שכבר התחילה לדבר ועכישו נשאר לה רק לארגן את המילים. זה שלב תקין והתפתחותי, תנו לה את המרחב, המלצתי: תקשיבו בסבלנות ואל תדביקו לה אבחנות
שלום, הבן שלי בן 4 ו-8 חודשים, וסיימנו טיפול של 28 מפגשים עם קלינאית (מתכננים לחזור שוב ב-2025). בהתחלה עבדנו על גמגום שכבר די הלך ונעלם, ובהמשך עבדנו על קוליות בשל שיבושי ק-ג, ד-ט, פ-ב, ר-ח... כשזה במודע אצלו - בין אם היינו אצל הקלינאית או כשהתאמנו בבית, הוא מצליח לעשות הבדלה בין F-V ולדעת מתי להשתמש במה. לעומת זאת, ההבדל בהגייה עצמה בין B ל-P כמעט לא קיים, וכנ"ל לגבי ד'-ט'. זה פשוט נשמע אותו דבר ולא הבחנתי בשינוי כלשהו בטיפול מהבחינה של ההגייה ב-4 האותיות אלו. רציתי לשאול קודם כל האם זה תקין שעוד לא נראה שינוי, ובכלל מה הצפי של זמן הטיפול לבעיה כזו? האם זה גם עניין של גיל? תודה רבה
שאלתם את הקלינאית תקשורת שמטפלת בו את אותם שאלות? האם קבלתם הכוונה לעבודה בבית ובחיי היום יום לגבי יישום של המיומנויות שלמד? האם עבר בדיקת שמיעה ובדיקה אצל רופא אאג'? האם הוא מבחינן בהבדל בין קולי לבלתי קולי? אם לא, יכול להיות שהמטלה עדיין לא מתאימה לו מבחינת אבחנה שמיעתית, ואז הבסיס להפנמה לא יציב מספיק. זה הבסיס לעיצוב הקוליות! תפנו את השאלות לקלינאי שתבדוק את הילד כי התשובה שלי "מהספר ותאוריה" בלבד
אני בתביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות עבור הגמגום שיש לי מאיזה רופא צריך להביא אישור לביטוח לאומי עבור הגמגום תודה .
הי שלום וברכה אני מגמגם מלידה כדי לקבל קצבת נכות עבור הגמגום מביטוח לאומי מאיזה רופא אני צריך להביא אישור לגמגום שלי כדי לתבוע בביטוח לאומי? תודה רבה
שלוםנרב, פעוטה בת שנה ו10 חודשים. לא מדברת אוצר מילים דל דל -אני מתייחסת למילה גם כקולות של חיות. שמיעה תקינה. כתינוקת לא מילמלה-לעיתים הייתה "שרה". יודעת להראות אברי גוף, מבינה הוראות גם מורכבות: " תביאי...תיקחי..ילדה שמחה. אך נדמה שלא מבינה חלק מהשפה. בעיקר משפטים שאמורים לתאר חוויות שלה:"היית בגן עם..." "ראית את הנצגה", המים נעימים? את מי פגשת? לא מגיבה ולאחרונה התחילה לעשות משהו מצחיק כשאני מחכה לתשובה - נדמה שלהסיח את הדעת מהשקט/ אי תגובה. הילדה בעלת משחק דימיון עשיר) מטפלת בבובות וכו'. לעיתים לא מגיבה לשמה כאשר מאוד מרוכזת או עסוקה. בררנית באוכל לעיתים מדהרת גיבריש- למשל לאחר ספר שמקריאים לה- לוקחת את הספר ומדברת גיבריש עם גוונים שונים של אינטונציה. האם ניתן לשלול ספקטרום? תודה
מכוון שיש חוסר אחידות בתפקודה הצעתי שתפני למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית, רק הם יכולים לשלול או לאשר התנהגות או התפתחות חריגה. ברור שאוטיזם האבחנה הראשונה שעולה לך בראש, חשוב שתעשו הערכה ע"י אנשי מקצוע, הם גם יכולים להציעה תוכנית התערבות, במידה וימצא צורך. בגיל הזה יש שונות רבות בהתפתחות התקינה....
שלום רב, בני בן החמש, ילד חכם בעל אוצר מילים רחב, לעיתים (בגלל עייפות/התרגשות או בלי סיבה נראית לעין) מדבר בחוסר שטף, נתקע וחוזר על המילה האחרונה. האם יש מקום לטיפול?
זה המקום לתת לו מרחב וסבלנות, הוא מחפש את המילים, במיוחד אם יש לו אוצר מילים רחב. לא הייתי מייחסת לזה חשיבות, רצוי לא להעיר ולא לעזור או להשלים בשבילו את המשפט... רק להקשיב בסבלנות ולאפשר לו להתפתח, כמו בכל תחום אחר בחיין
שלום רב. איבדתי בפתאומיות מהשמיעה שלי לפני חמישה חודשים לפני שבועיים קיבלתי מכשיר שמיעה לניסיון הרגשתי שזה לא תורם לי דבר לשמיעה ובכל זאת הלכתי כל היום עם זה . לפני כמה ימים חזרתי לקלינאית תקשורת והוא בדק ליש שוב את השמיעה וגילה שיש ירידה קלה גם בתדרים הנמוכים כששנח בדיקות חודש לפני במכבי ובבית חולים הראו ירידה בינונית חמורה רק בתדרים הגבוהים במיוחד ב6000-8000. האם הכיוון של המכשיר הרס לי את השמיעה ? איך יכול להיות שיש לי ירידה בתדרים הנמוכים אחרי חודש מהבדיקה הקודמת? יש לי גם תופעה של אטימות חזקה באוזן כמו חירשות כשאני מוריד את המכשיר. יכול להיות שזה השפיע על הבדיקה ולמה זה קורה בכלל כי אני מכיר בנאדם מבוגר שרק שם מכשיר שמיעה ואין לו את התופעה הזו. תודה . ובלילה על החפירה.
שלום אסי, ירידה פתאומית בשמיעה היא תופעה שמוכרת ולא תמיד השמיעה חוזרת למה שהייתה קודם לכן מקבלים מכשירי שמיעה. לרוב התופעה הפתאומית היא רק באוזן אחת, אין לי פרטים לגבי גילך ומצב הרפואי שלך אז לא יכולה להתייחס לעומק, אבל אם הירידה היא בשתי האוזניים, סיכוי סביר שזאת ירידה בשמיעה כללית ולא פתאומית המכשיר לא גורם לירידה בשמיעה ובדרך כלל, כשמורידים את המכשירים מרגישים את האטימות המתוארת מפני שין יותר הגברה. האם הייתה שוב אצל רופא אאג'? יכול להיות שיש לך "פקקים" באוזניים ולכן יש ירידה בטונים הנמוכים המושפעים ממצב האוזן התיכונה. אם הייתה בטיסה או בנסיעות לירושלים יכול להיווצר ירידה על רקע אוורור של האוזן התיכונה. הייתי פונה לבדיקת רופא אאג' לשלילת גורם של אוזן תיכונה. טוב שחזרת לקלינאי תקשורת שהיא האמונה על התאמת המכשירים. תמשיך בטיפול ובירור ותן למומחים להתייעץ אחד עם השני בקשר אליך בהצלחה
מחפשת קלנאית תקשורת לנערה על הרצף מאזור בת ים והסביבה
שלום רב, לאחרונה אצל בני בן ה3 התחיל לסירוגין מאין גמגום בהתחלה של משפטים. כמו א א א א . האם יש מקום לדאגה? תודה
שלום וברכה יש לי ידיד שיש לו בן בגיל 4 שלא מדבר, א א לתקשר איתו כי לא יודעים אם הוא קולט או לא, יש לציין שגם אין לו שליטה לעשיית צרכיו, והוא משתמש בטיטולים. מבדיקות שעשו לו, גילו שיש לו בעיה גנטית. השאלה היא, אם יש רפואה או פתרון? תודה רבה
היי, האם תוכלי לתת טיפ להגיית האות ג'? הילד שלי קצת מתקשה עם זה ולרוב יוצא לו ק' היו לו כמה שיבושים ומצאתי פתרונות אונליין כמו ר' - גרגור מים עזר לו כמו צ' - פיצול ל ת'+ס' עזר לו על ג' לא מצאתי כלום אודה לעזרה
לא כל כך הבנתי מה הכוונה מנוע בגרון? אפשר הסבר נוסף?
שלום וברכה. אשתי בהריון ויש לנו ארוע משפחתי. מטבע הדברים יהיה שם רעש אולי אפילו רעש חזק. אני שם תמיד אטמי אוזניים. האם זה יכול לגרום לנזק לשמיעה של העובר?
אין בעיה, יש הנחתה של המוזיקה לפחות של 40 דיבי. לא מסוכן לעובר
פרידה שלום, אני מאד מודה לך על המענה, זה פעם שלישית שאני נעזרת בפורום הזה, אני רואה שיש לך מאד ניסיון וטביעת עין ואת מאד מדייקת בתשובות שלך... תודה רבה רבה עזרת לי מאד!!!
שלום ותודה על האפשרות לשאול, בני בן 2.4. מדי פעם יש לו תקופות של תקיעות בדיבור. בכל תקופה המופע של השיבוש שונה. לפעמים נתקע במילים או הברות, בעיקר בתחילת מילה אבל לאו דווקא במילה הראשונה במשפט. לאחר מספר ימים או שבועות בודדים השיבוש נעלם לחלוטין והוא מדבר רגיל לגמרי למשך חודשים. וחוזר חלילה. ברצוני לשאול האם העובדה ששיבושי הדיבור באים והולכים מרמזת על האבחנה? כלומר האם שטף דיבור התפתחותי יכול להיות תופעה שבאה והולכת כל זמן מה? ומתי להמלצתך כדאי לטפל? תודה רבה! ובשורות טובות
השינויים בהופעת שטף הדיבור מאיינים ילדים קטנים שצריכים לבחור את המילים שהם רוצים להגיד, ורוצים גם לדבר מהר , כמו מבוגרים. תנו לו לדבר בקצב שלו, תקשיבו לו עד הסוף. בגיל זה יכול להיות שמדובר על שלב נורמלי בהתפתחות השפה והדיבור. דאגת יתר של ההורים מלחיצה את הילד. תנו לו להתבטא בנחת
היי, הבן שלי בן שנה וחמישה חודשים מפותח מאד מבחינה פיזית (הלך כבר בגיל שנה) אך יש כמה דברים אצלו שמדליקים לי נורה אדומה: * כשאני מחייכת אליו סתם הוא לא כ"כ מחזיר לי חיוך רק לפעמים, מעצמו מחייך אלי. כשעושה משהו מענין מסתכל אלי ומחייך ומחכה לראות את התגובה שלי אך כשזה בא ממני בחיוך סתם כך לא כ"כ משתף פעולה . כשאני עושה משהו מצחיק או מענין הוא כן יחייך אלי אבל לא כ"כ חיוך סתם. שאלתי את הגננת שלו לגבי זה והיא גם אמרה שהוא לא לא כזה מחייך כשמחייכים אליו רק לפעמים. * כשאני קוראת לו סתם בשם שלו באמצע היום הרבה פעמים הוא לא מסובב את הראש, כשאני מגיע לקחת אותו מהמעון הוא ישר מסובב את הראש כשאני קוראת בשמו. כשאני אומרת לו הוראה לדוגמא: "יונתן תביא את הכדור " הוא ישר הולך להביא לי אבל כשאני סתם אקרא לו באמצע היום בשמו הוא לאו דוקא יסובב את הראש. * הוא מביע את מה שהוא רוצה ומצביע אך איננו עושה כן ולא עם הראש, אם אשאל אותו: אתה רוצה לחם? הוא יושיט את היד או יביע בדרך אחרת שרוצה אך לא יעשה עם הראש כן. לימדתי אותו לעשות כן ולא עם הראש אך בינתיים לא עושה את זה בהקשר כשאני אומרת לו תעשה כן ולא עם הראש הוא יבין ויעשה. מבין היטב כשאני אומרת לו "לא" או שאינני מרשה. *עדיים מכניס מדי פעם חפצים לפה הרבה פחות מפעם אך עדיין פה ושם מכניס. * לאחרונה ממש שמתי לב לתנועה קלה וקצרה של נפנוף לפעמים כשמתעצבן או לעיתים כשמתרגש כשמישהו מגיע. אם לא הייתי יודעת שזה מאפיין אוטיזם לא הייתי שמה לב לזה או שלא הייתי נותנת את הדעת לדבר. * אומר כ10+ מילים, הוא ילד שמח מאד משחק יפה עם אחין בן ה-3, משחק איתנו בקוקו רץ ומקבל את ההורים שלו או דודים וסבא וסבתא, מושיט ידיים שאני ירים אותו. באופן כללי מתנהג בהתאם לגילו. האם הדברים שכתבתי אמורים להדאיג? האם יש חשש לבעיית תקשורת? אשמח אם תוכלו לענות לשאלתי. תודה רבה, דבורה
לא נראה לי שיש בעיה, אבל אם את מודאגת, פני למכון להתפתחות הילד. השמיעה שלו נבדקה? מה בדיוק השאלה שלך? את לא מתארת ילד עם בעיה של קשר או קוים אוטיסטיים כי אינו עקבי... אבל ליתר בטחון שיראה אותו איש מקצוע
שלום רב, הבן שלי בן שנתיים ו9 חודשים. מדבר בצורה שוטפת, שפה עשירה ואפילו יודע גם צבעים באנגלית (אנחנו דוברים רק עברית בבית). בשבועיים האחרונים אני שמה לב שלפעמים הוא חוזר על אות א׳ למשל ״א א א אריאל״ או היום היה משהו יותר מלחיץ שהוא נתקע כמה שניות בלי יכולת להוציא מילה (רצה להגיד אין לי מקום) ובסוף אמר. הוא מדבר יפה, הוא ילד מאוד חכם וקולט דברים במהרה. האם יש לי סיבה לחשוש שיש כאן גמגום? תודה.
אין כרגע סיבה לחששות, ככל שהילד מתפתח ורוכש מילים חדשות , תהליך הבחירה והבנייה של משפטים לוקח תשומת לב מצידו, לפעמים מתחילים להשמיעה קול ואפילו חוזרים על ההברה הראשונה, עד שמוכנים עם כל המשפט. בבקשה אל תחפשו תיוג ואם כן, זה חוסר שתף התפתחותי ולרוב עובר עם רכישת השפה והבשלות הלשונית תהינו ממנו והיו סבלנים,
שלום, אשמח להתייעץ: 1. האם ללשון כלואה יש השפעה על היכולת השפתית? האם בהכרח צריך לשחרר אותה? לילד יש שיבושי הגייה 2. כיצד נעשה אבחון לילד עם אילמות סלקטיבית (אותו הילד)? סביר להניח שלא ידבר
והאם יהיה נכון לעדכן לפני שלילד אילמות סלקטיבית (בהנחה שיש מומחים בתחום) כדי שידעו לאיזה ק"ת להפנות לצורך אבחון מתוך המכון? או שרק בטיפול עצמו יש משמעות, ולא באבחון
לצעיר אי אפשר לענות ללא פרטים נוספים..... בכל מיקרה, לגבי הלשון, עם הכוונה לתפר בלשון, תלוי בסוג השיבושים בהיגוי ובגיל הילד לגבי האבחון, יש אפשרות להקליט דגם של דיבור, בתנאים שיסכים לדבר. בהתאם לגיל הילד ומיומנויות הקלינאי תקשורת ניתן בהחלט לקבל תמונה, אולי לא בפגישה הראשונה. כנראה יהיה נכון לפנות לאבחון פרטני
תודה. והאם יהיה נכון לעדכן את המכון לפני שמגיעים לאבחון שלילד אילמות סלקטיבית (בהנחה שיש מומחים בתחום) כדי שידעו לאיזה ק"ת להפנות לצורך אבחון מתוך המכון? או שרק בטיפול עצמו יש משמעות לכך, ולא באבחון (וכולם אמורים לדעת איך לאבחן)
יש לי ילד בן 3 מפותח מכל הבחינות. מדבר כמו ילד בן 3 קלאסי משחק ומדבר עם ילדים בני גילו. לאחרונה שמנו לב שיש לו נטייה מדי פעם לחזור על דבריו לדוגמא הוא בנה מגדל והמגדל התפרק אז הוא אמר איזה 8 פעמים בהתלהבות עוד הפעם או כשהוא מספר משהו לעיתים גם אחרי שכבר התייחסתי ועניתי הוא יכול לספר את זה שוב פעם נוספת ולעיתים אף יותר. כשהוא חוזר זה בד כ (אך לא תמיד תמיד) כשהוא מתלהב ומתרגש ממשהו , הוא עושה את זה לא מונוטוני הוא משנה את הטון והנימה ואפילו יכול להגיד במילים אחרות אך בהחלט הוא חזר בסופו של דבר על אותו דבר פעם נוספת ואף יותר מזה. שוחחתי עם הגננת והיא לא שמה לב כלל לתופעה אך הגן הוא גן של 25 ילדים, היא ציינה שהילד מתפקד כמו שצריך מדבר ומשחק עם ילדים. האם זה מראה על בעיה בתקשורת? או שזה חלק מההתפתחות? אשמח אם תוכלו לענות לי תשובה. בתודה מראש, דבורה
יש לי ילד בן 3 מפותח מכל הבחינות. מדבר כמו ילד בן 3 קלאסי משחק ומדבר עם ילדים בני גילו. לאחרונה שמנו לב שיש לו נטייה מדי פעם לחזור על דבריו לדוגמא הוא בנה מגדל והמגדל התפרק אז הוא אמר איזה 8 פעמים בהתלהבות עוד הפעם או כשהוא מספר משהו לעיתים גם אחרי שכבר התייחסתי ועניתי הוא יכול לספר את זה שוב פעם נוספת ולעיתים אף יותר. כשהוא חוזר זה בד כ (אך לא תמיד תמיד) כשהוא מתלהב ומתרגש ממשהו , הוא עושה את זה לא מונוטוני הוא משנה את הטון והנימה ואפילו יכול להגיד במילים אחרות אך בהחלט הוא חזר בסופו של דבר על אותו דבר פעם נוספת ואף יותר מזה. שוחחתי עם הגננת והיא לא שמה לב כלל לתופעה אך הגן הוא גן של 25 ילדים, היא ציינה שהילד מתפקד כמו שצריך מדבר ומשחק עם ילדים. האם זה מראה על בעיה בתקשורת? או שזה חלק מההתפתחות? אשמח אם תוכלו לענות לי תשובה. בתודה מראש, דבורה
נשמע כתאור של ילד עם שפה עשירה והתפתחות תקינה אם חשוב לך תוכלי לדבר איתו על זה שכבר סיפר…. אולי פשוט מתלהב מהיכולת התקשורתית שלו!
יכול להיות שיש לו ירידה בשמיעה והוא לא שומע שאת מגיבה לו?
אני בן 23 מגמגם מגיל קטן גמגום בינוני אני זכאי לסיוע מביטוח לאומי?
שלום לבני בן השנה ו 8 חודשים ישנם דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם מידי יום ביומו שהחלו לפני מספר חודשים ומאז זה רק החמיר. מידי פעם במשך היום הוא יורק על אנשים, עלינו (הוריו), ילדים בחוץ ובגן (נמצא איתי בגן עם אמא פעמיים בשבוע) ובנוסף, גם על אנשים בטלוויזיה. לאחרונה, בעת היריקה הוא גם מכה עצמו במצח ובראשו. כמו כן, הוא נוגח בנו לעיתים קרובות ובכל בני המשפחה בראש וברגל ומרביץ לנו בפנים (לעיתים צוחק מיזה) אציין שכל זה נעשה גם כשהוא לא מתוסכל/עייף לא עוזר התעלמויות/הערות/דיבור ברוגע/הסחות דעת. הוא ממשיך עד שנרגע. בנוסף, לעיתים בגן עם אמא, הוא חוטף משחקים לילדים אך גם משחק ואף נותן משחקים. הוא יוצר קשר עין ותקשורתי אך שום מילה שאומר אינה ברורה מלבד המילה אבא שהחל לקרוא לכל מיני חפצים אבא. לאחרונה, כשרואה קרובי משפחה שמכיר ואת הסבים והסבתות שרואה מספר פעמים בשבוע הוא נעמד כמו "פסל" למשך מספר שניות עד שמשתחרר אבל לא רץ אליהם ולא קןרא להם ישר אלא מקבל פניהם ופניי כולם על ידי כך שמראה חפצים שלו כגון: חיתול, מוצץ (שנותן אפילו לדמויות בטלוויזיה). לי הוא כלל אינו קורא אך יודע להצביע על כולנו ועל דברים שרוצה. אציין, כי יש לו נוזלים רבים באוזניים, שקד שלישי וסובל מתסמונת דום נשימה חסימתי. צריך לעבור במאי ניתוח שקד כנראה גם כפתורים. כשאומרים לו תן חפץ למישהו מאיתנו הוא נותן למישהו אחר ממי שהתבקש לתת. אשמח למענה ולדעת את הסיבות להתנהגויות הללו בתודה מראש
שלום רב, קראתי אבעיון את פניתך, לדעתי יש בעיה בהתנהגות החברתית של הילד, לא ברור מה ההתפתחות הכללית, בכל מיקרהבנוסף לטיפול בניתוח הייתי ממליצה הפניה למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית כללית ולקבלת הדרכה לגבי התנהגותו של בנך. מאחלת לו בריאות שלמה
תודה על תגובתך המהירה אציין כי בני נמצא במכון התפתחות הילד שם נאמר לנו שזה ככל הנראה התנהגותי תואם גיל וכל מה שבדקו בנוסף תואם גיל ושאין צורך להמשיך אך אני לא שקטה. אשמח להסבר על מה שכתבת האם זה אכן תואם גיל? האם זה עלול להיעלם? האם זה קשור לבעיות הנוזלים והשקד? תודה מראש
האם הגיית אותיות שגויה היא גנטית או לא
לא גנטי... כל האנשים בעולם לומדים את כל השפות בסביבה הטבעי שלהם, כולל היגוי! עד גיל כמה חודשים כולנו מסוגלים ללמוד כל שפה וכל היגוי, עם התפתחות השפה והשמיעה בגיל 8-9 חודשים מתחילים לחקות את קולות הסביבה ולא את מה שיכולנו להגות בתנאים אחרים... ככה לומדים לדבר את השפה בסביבת הילוד והתינוק
היי אשמח לעצתך, אני ובעלי גרים באנגליה, בעלי דובר אנגלית בלבד ואני דוברת עברית שפת אם ואנגלית. נולד לנו ילד ראשון לפני חודשיים ואנחנו רוצים שהוא ידבר בשתי השפות, אם כי חשוב יותר שידע אנגלית טוב כי אנחנו גרים באנגליה. מה הדרך הנכונה לעשות זאת? עד עכשיו דיברתי איתו בשתי השפות, פעם אנגלית ופעם עברית. בעלי נמצא איתו פחות. אשמח להבין מה הדרך המומלצת למצב זה. תודה רבה!
הכלל אומר: "מבוגר אחד, שפה אחת". אם את רוצה שיהיה דו שלוני וילמד את שתי השפות במקביל, אז עליכם להקפיד על עקביות בשפה המדוברת איתו. אפשרות אחרת היא להחליט שאנגלית תהיה השפה הבסיסית, ראשונה ועברית תלמד כשפה שנייה, עם חשיפה מוגבלת והקנייה בתוך משחק או פעילות, אבל לא ביום יום. הכוונה ללמד אותו גם לבטא ולא רק להבין... בכל מקרה כעת עדיין מוקדם להחלטות. השאלה באיזה שפה את תחבקי ותאהבי אותו ובאיזה שפה תקראי לו כשיהיה מקרה חרום...
מדובר בילדה בת 11, הסובלת מקשיי קשב וריכוז ומטופלת תרופתית. לילדה שמיעה תקינה. קיים אצלה קושי בהגיית צ וכן שגיאות כתיב שיש בהן בלבול בין צ ל-ס
רק עבודה עם קלינאית תקשורת תשפר את האבחנה השמיעתית ואחר כך את ההיגוי. בלי עבודה על אבחנה בשמיעה לא תוכל ליים את ההיגוי התקין
יש לי ילד בן שנתיים ותשעה חודשים שיש לו נטייה לחזור על דברים שהוא אומר, נגיד הוא יכול לומר מס' פעמים "טיפסתי גבוה וכמעט נפלתי" או אמא'לה נקרע התיק יש לציין שהוא אומר בהתלהבות ולא בצורה מונוטונית כלל ותמיד זה בהקשר הנכון. אשמח לדעת האם זה מראה על בעיה האם זה מצריך טיפול?
לפי התאור לא נראה לי שיש בעיה כלשהיא. אולי רוצה לקבל תשומת לב ולכן חוזר ע לעצמו, אולי נהנה לדבר ולתקשר?
בזמן האחרון אני לא ברורה יותר מדיי שאני מדברת אנגלית שלא כמו שפת האם וגם נבלעות המילים וצריכה טיפ איך לשפר את זה
אני קלינאית תקשורת ומטפלת בילד בן 7עם עיכוב התפתחותי.יש בעיות היגוי והיפוטוניה ואנפוף. ועוד. האם יש דרך רפואית לעזור למניעת אנפוף בנוסף לטיפול היגוי? האם יש טעם לפנות למרפאה לתפקודי חיך? החיך שלם
האם הילד בטיפול של מרפא בעיסוק? חשוב לגבי ההיפוטוניה, פיזיותרפיה? ספורט? האם נבדק אצל רופא אאג לגבי תפקוד החך? יכול להיות שסע תת עורי? אולי גם ירידה בשמיעה ואבחנה ירודה? לא הייתי פונה למרפאה לתפקוד החך לפני הבירור היסודי. אם זה ילד עם עיכוב התפתחותי, האם יש לו תסמונות ידוע או רק עכיבו, בגיל 7 שנים יכול להיות איחור משמעותי שיסמן את היכולת שלו ליישם את מה שאת עושה בטיפול, במיוחד לגבי דיוק ההיגוי והיפוטוניה . הוא מוכר למכון להתפתחות הילד? משהו רואה את ההתפתחות הכללית ועוקב אחר השגיו,בנוסף לך? יותר שאלות מתשובות... חומר למחשבה בהצלחה
שלום, בתי בת 7.5 חודשים. מבחינה מוטורית מתפתחת יפה, זוחלת על 6, נעמדת על חפצים. מוטוריקה עדינה כבר מתנסה באחיזת צבט. אוכלת מוצקים במרקמים שונים. מבחינה תקשורתית, יוצרת קשר עין, צוחקת, מזהה אנשים שהיא מכירה, מגיבה לשם שלה, אוהבת שירים ולשחק קוקו ועוד. מה שמטריד אותי זה העניין השפתי, אף פעם לא הייתה תינוקת ״דברנית״ מדי, אבל כן משמיעה קולות. בעיקר צעקות עם טון שונה (יש צעקה של שמחה, של התלהבות וכו) ואת ההברה ״אה״. היא משתמשת ב״אה״ כמעט להכל אבל גם לזה יש טונים שונים. היא למשל קוראת לנו או לכלב או שהיא רוצה שנשחק איתה או שהיא סתם אומרת ״אה״ להנהתה. לפעמים בעיקר כשהיא רוצה שארים אותה או כשעייפה היא אומרת ״מה״ ו״נה״. ולעתים נדירות יוצא לה ״בה״. שמתי לב שכשיש לה משהו בפה למשל נשכן, היא יותר מפיקה הברות. דבר אחרון, אני ממש מנסה לגרום לה לחקות אותי אבל נראה שהיא לא מנסה בכלל, זה רק מצחיק אותה. פניתי לרופאת ילדים שהתרשמה שההתפתחות שלה תקינה בעיקר בתחום התקשורת ואמרה לי שלדעתה המלמול עוד יגיע אבל אני דואגת. קבעתי תור לבדיקת שמיעה שכמובן יש רק עוד 3 חודשים. האם יש סיבה לדאגה? האם יכול להיות שהיא פשוט תתחיל למלמל מאוחר יותר? מה אפשר לעשות בינתיים עד בדיקת השמיעה?
את מתארת תינוקת עם התפתחות תקינה, תהני ממנה, אם היא משתמשת בקולות לתקשר, זה מבחינתה כמו מילים. זה גם מראה שהיא שומעת היטב.
היי מאז ומתמיד שאני זוכרת את עצמי אני בולעת רוק בכל הזדמנות ומרגישה שתמיד יש לי וחייבת לבלוע אחרת אני מרגישה שמצטבר לי ״מים״ בפה וזה קשה לי להתמודד עם זה בפעמים שדעתי מוסחת או שאני עושה דברים לרוב אני לא שמה לב לזה בנוסף הבליעת רוק המרובה גורמת לי לכאבי גרון וייבוש שלו פעמים רבות ונגיד עכשיו אני חולה עם כאב גרון והבליעת רוק מחמירה לי את זה ואני לא מצליחה להפסיק תודה
כולנו בולעים רוק, כליטר עד ליטר וחצי ביממה! את חולה ואולי הגרון רגיש ולכן את מודעת , כי כואב… זה חלק מהמחלה תהייה בריאה ותיגעי שזה נורמלי לבלועה את הרוק לעתים קרובות
שלום רב, יש לי תופעה ששמתי לב אליה בשנה אחרונה. כשהפה שלי מעט פתוח הלשון מונחת על החך התחתון עם נטייה מובהקת לצד שמאל, כשהפה סגור הלשון מתמקמת קרוב לאמצע אך במהלך היום יכולה לזוז שמאלה (מעט או הרבה) ושוב אחרי זמן מסוים לחזור למרכז. במקביל יש תחושה בצד ימין של הפנים של 'תפיסות'. האם התופעה מוכרת? מה אפשר לעשות איתה? מה הסיבה שזה יכול לקרות? תודה
אין לי פרטים לגבי גיל, רקע רפואי כו'. הצעתי, תפנה לרופא נאורולוג לבדיקה מקיפה כדי לשלול בעיה נאורולוגית. אחרי זה ואם אין ממצא, תפנה לקלינאי תקשורת או לרופא אורטודנט, במידה ויש סימנים של לחץ על סגר השיניים. האם יש לך הפרעת היגוי בדיבור?
בת 42, היו סימני לחץ סגר כרגע לא. הייתי אצל נוירולוג לא מצא כלום. ללא הפרעות בהיגוי או דיבור או אכילה. לאחרונה זה בא והולך. איך קלינאית תקשורת יכולה לעזור?
אנחנו מתמחות בתפקודי הפה, בין היתר בדחיקת לשון…..עברת פעם טיפול אורטודנטי, אפילו בנעורים?
תודה על התגובה, אשקול לפנות לקלינאית.. היה לי גשר בנערותי.
שלום לבני בן שנה ו- 4 חודשים יש שיבוש בכל מילה שאומר. בנוסף, אומר כמעט לכולנו אדה ולעיתים מחליף את המילה "אה" (אבא, אמא ולעוד אנשים),תתה- סבתא אה- אור וגם מצביע על האור כשאומר זאת תה- לפתוח קה-קח הא- הלו כששם טלפון ליד האוזן או חפץ אחר ליד האוזן תיתה-שעון תיק תק אמאמ בתנועות שפתיים כשרוצה לאכול ולשתות לעיתים קולות של מספר חיות אך לא באופן עקבי ואינו מצביע על חיות כשנשאל על חיות שלמד אלא רק שואל מעצמו על כל חיה בספר לדוגמא שואל אה בזמן ההצבעה עושה רושם כי מבין כל מה שאומרים לו משתמש בתנועות ידיים נכונות בזמן שירים כולל 1,2,3 עם האצבעות, יודע איברי גוף אך לא מנסה לומר את שמם נמצא איתי בבית וגם בגן עם אמא פעמיים בשבוע בנוסף, נרתע וצורח במקלחת מזרם המים של השפורפרת. מוכן רק באמבטיה שלו אך לא מתיישב במים. לעומת זאת, נהנה משטיפת פנים וידיים בברז הרגיל. אינו מחבק אלא מעט הודף אותנו כשאנו מחבקים אותו ומנשק רק עם שפתיים מרחוק, אך אוהב מגע, ליטופים ודגדוגים. לעיתים חובט בראשו בחלון/בדלת ואף נוגח בנו כשאנו אומרים לו לתת לנו נשיקה ולעיתים סתם נוגח, צובט בעיקר כשמתוסכל אוהב לשחק רק במשחקים שנהנה מהם שזה רק משחקי נגינה כגון שולחן פעילות לזמן די ממושך. בפאזל הוא ממש דופק על זה בכדי לנסות להכניס צורות וישר עובר ממשחק למשחק משחק פטיש עם קוביות הוא אוהב גם והכנסת צורות לקופסא. לאחרונה, הופך את הבימבה שלו ומשחק עם הגלגלים אבל גם נהנה לעיתים לנסוע בזה. אשמח מאוד לחוות דעת על כל מה שכתבתי. תודה מראש
את מתארת ילד עם התפתחות תקינה, לא מבינה מה השאלה....?? למה את דואגת? שימי לב לכל הדברים הטובים שהוא עושה ותתגאי בו, בהצלחה
הבת שלי בת שנתיים דו לשונית. כלומר- בבית מדברים אידיש ובגן עיברית. היא מבינה את שתי השפות בערך אותו דבר, אבל מדברת רק עיברית, וגם זה כ20 מילים. האם זה תקין?
נשמעה תקין המלצה לא לבלבל בין שפות במשפט ורצוי להקפיד על שפה אחת לכל מבוגר, ככה תעשו לה סדר ברכישת השפה כשהיא מדברת ולומדת מילה חדשה, אפשר לתרגם לה אותה כדי ששתי השפות יהיו מקבילות
שלום, שמי אלון, אני בן 21 לאחרונה אני שם לב שהדיבור שלי נהיה מהיר. לעיתים קשה לי לבטא את עצמי, יוצאים לי מילים או משפטים לא מובנים מהפה, ואני צריך להתחיל את המשפט מהתחלה כדי שיבינו אותי. תחושה של "אתה יודע מה אתה רוצה להגיד אבל אתה לא מסוגל להגיד את זה בצורה קוהרנטית" יכול להיות שמדובר בפגיעה עצבית / מוחית? עדיין לא הלכתי לאף מומחה בתחום וזה די מדאיג אותי. תודה
הופעת קשיים בדיבור או בהרכבת משפט בגיל הזה נדירים, אבל יכולים לקרוא על רקע לחץ רגשי (מי לא בלחץ היום בארץ) בכל מיקרה וליתר בטחון רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל שלך. אם הוא סבור שאין משהוא בריאותי, אז תוכל לפנות לקלינאי תקשורת להערכה וקבלת הדרכה או טיפול, בהתאם למצבך. בכל מקרה קודם כול לקבל חוות דעת רפואית כל טוב
שלום בני בן ארבעה חודשים. לפני שבוע וחצי בערך החל ממש למלמל. להסתובב מצד לצד ונהיה יותר חייכן וחברותי. פצאום הכל פסק. הפסיק למלמל. עצבני ובוכה כל הזמן ופחות פעיל. וגם קשר עין פחות טוב. הוא מסתכל ומחייך, אבל אולי עסוק יותר בסביבה. אני בלחץ מכיוון שאנחנו אחרי חיסון המחומשת הידוע לשמצה האם זה משהו ידוע? תודה
ילדים מתפתחים ב"מדרגות",משיגים משהו ולוקחים פסק זמן להשיג הבא. אם יש שינוי בהתנהגות, בכי וחוסר שקט יכול להיות שקשור למצב בריאותי, ללא קשר לחיסון. דלקת באוזן, עצירות, או כל דבר אחר... אולי כדאי להדוק עם הרופא ילדים? החיסון יכול לגרום למעט חום או תגובה במידי, כמהלך 24 שעות אחרי שניתן...מעבר לזה יכול להיות כל דבר אחר. טוב שאתם מחסנים, הנחיות משרד הבריאות והמצות שיוצאות נבדקות לעומק
תודה על המענה אין סיבה לחשוד בהפרעה תקשורתית?
עברה כימעט שנה אני מתעניינת אם הכל הסתדר עם הדיבור של התינוק. גם לנו יש מיקרה דומה.. תודה
היי היה חודש וחצי שהבן שלי היה לגמרי אפאטי. ללא קשר עין, ללא מלמול. לאחר מכן זה חזר. אני עדיין תוהה לגבי כמה דברים, אבל אני אמא מגזימה.... סך הכל המשיך להתפתח בסדר גמור. וכמו שענו לי. היו עוד הפסקות בהמשך. למשל, מחא כפיים ואז הפסיק ואז חזר. צריך לא להלחץ מההפסקות האלו ולחכות בסבלנות. כנראה הוא עסוק ברכישת דברים אחרין. בעיקר מוטוריים בשלב הזה. אז לא לדאוג.
אולי הוא חולה? בדקת עם רופא הילדים שלו? אצל ילדים בגיל זה שכיח שינוי בהתנהגות בזמן מחלה.... חוץ מזה, קחי את ההתפתחות שלו בקלות ותמי לו מקום לחקור וללמוד על העולם סביבו, תורידי חרדות. טוב שחוסן, ככה את שומרת עליו בפני מחלות. הסיפרו של חיסונים שפוגעים בהתפתחות הם סיפורים ואל הוכחו מדעית - מה שהוכח זה שילדים לא מחוסנים חולים במחלות וגם מדביקים את הסביבה
שלום, אשמח לקבל הכוונה לגבי הבן שלי. הוא בן 3, מדבר יפה מאוד, אבל במקום להגות את האות ש' הוא הוגה אותה בתור ש שמאלית (לצורך העניין, סוקולד/חסמל וכו'). אף אחד בסביבתו לא מדבר ככה אז זה כנראה לא חיקוי, מה שכן, מבנה השיניים שלו הוא כזה שכשהוא סוגר את הפה, יש רווח בין השיניים העליונות לתחתונות. היינו אצל רופאת שיניים שאמרה שאין מה לעשות עם זה כרגע כי אלו שיניי חלב. אז השאלות שלי הן בעצם האם יכול להיות שההגייה שלו מושפעת מהמבנה של השיניים? אם כן, האם יש מה לעשות עכשיו? והאם יכול להיות שזה "ייתקע" לו גם אחרי שהשיניים הקבועות יהיו בפה? תודה רבה ובשורות טובות לכולנו
הקשר בין השיניים לדיבור קיים אבל לא הדוק או ישיר. כנראה שהילד עדיין משתמש במוצץ, מה שפותח את הרווח ולא מאפשר סגירת השיניים הקדמיות אם הוא יפסיק, יש סיכוי טוב שהשיניים הקבועות יבקעו בצורה נכונה ויסייעו בהיגוי. בכל מיקרה, הטיפול אצל קלינאי תקשורת לקראת גן חובה, בתנאי שיש שיניים יציבות.. חלב או קבועים. כרגע רצוי לדבר איות ברור ולא לחשוב שהדיבור שלו ״חמוד״ אלה לנסות להבין מה אמר ולחזור על זה בהיגוי תקין כדי לאמן את האוזן לשמוע את ההיגוי התקין
אני אדם כבן 40 ויש לי בעיה שאני מוציא את הלשון בעת הגיית אחת מהאותיות ז' ס' צ' ש' שמאלית בעבר ביקרתי אצל קלינאית תקשורת והיא אמרה לי שהיה ניתן לשפר זאת עד גיל 8 אבל בגיל מבוגר יותר כבר לא שייך. ברצוני לוודא האם אכן לא ניתן לשפר את הבעיה של דחיקת לשון אחרי גיל 8 נ.ב. לא ידוע לי על שום השלכה נוספת, לא בבליעה לא בנשימה ועוד
לדעתי, המידה ויש לך מודעות ומוטיבציה, יש מקום לטיפול, מידת ההצלחה תהיה תלויה ביכולת שלך ליישם התנהגות הלשון נכונה בעת ניהול שיחה. אם אתה מעוניין ורציני, כדאי לך לנסות… אחרת, לא כדאי בהצלחה במה שתבחר
דרוש קלינאי/ת תקשורת לילד עם גמגום קל בן 9.5 במחיר שפוי.
עלות האיפול כלולה בסל השרותים של הקופה אם לא, כדאי לפנות לשרות החינוכי של ביהם או למרכז רפואי , למחלקה לטיפול בדיבור בבית חולים, שם משלמים מחיר שנקבע במשרד הבריאות, שפוי כדבריך
תודה.
שלום רב. כיצד אוכל לדעת האם לימודי קלינאי תקשורת בטורקיה מוכרים בארץ. תודה רבה
במשרד הבריאות או המועצה להשכלה גבוהה, במשרד החינוך י שמחלקה שיכולה לכוון אותך לגבי הכרה בתואר.... הייתי בודקת בכל מקום לפני שאחשוב ברצינות ללמוד בטורקיה
שלום, בת שלי מקבלת קצבת ילד נכה וצריכה לעבור לנכות של מבוגר עטד כמה חודשים. אחד הליקויים - איבוד שמיעה באוזן אחד והפרעות רשות בהבנת הדיבור. צרידות קבועה. טופלה במהלך השנים ע י קלינאי תקשורת ללא הועיל. כנירא הבעיה נוסעת ממחלה נוירולגית שיש לה. האם ניתן לבצע אבחון הבנת הדיבור לצורך הגשה לביטוח לאומי.
מה דעתה של הקלינאית שעבדה איתה? את קשורה עם עו"ס בשרות החברתי במקום מגוריך? אם יש לה גמלת נכות, בטח כלל את ההיבטים שאת מצינת, הרי זה לא חדש...
שלום אימי בגיל 93 הייתי אצל דיאטנית איתה שהמליצה על ארוחות , הבעיה שאימי לא נותנת שיאכילו אותה כלומר היא נועלת את הפה לא תמיד אבל הרוב האם קלינאית תקשורת תוכל לסייע בזה? תודה
השאלה למה נועלת את הפה? ,האם יש לה מה האבחנות הרפואיות ורמת התפקוד בכלל, לפני שמסתכלים על האכילה כן, קלינאית תקשורת יכולה לתת מענה לאחר אבחון קליני ושקילת מצבה הרפואי, תפקודי וכו' בהצלחה
לארגון המטפל באנשים עם מוגבלויות דרוש/ה קלינאי/ת תקשורת למרכזי יום לבוגרים באיזור השפלה אם את/ה מחפשים עבודה עם ❤️ ונשמה ואופק מקצועי לקידום מקומך איתנו! בואו להיות חלק פעיל מצוות מקצועות הבריאות ולהוביל חדשנות בתחום דרישות תפקיד: • תואר ראשון בקלינאות תקשורת. • רישיון העסקה מטעם משרד הבריאות. • ניסיון של שנה לפחות - יתרון • יכולת הדרכה ועבודה בצוות תיאור התפקיד : • ביצוע אבחוני לעיסה ובליעה. • אבחון והערכה בתחום התקשורת. • התאמת כלי תת”ח. • הדרכות צוותים טיפוליים היקף המשרה מלאה, אווירה משפחתית ונעימה, שכר הולם ותמריץ למתאימים, אתגר עניין וגיוון
שלום בני בן שנה וחודש אומר אדה הכוונה אבא, אמא (לא הוגה את האות ב) אתה הכוונה סבתא סבא בנוסף אומר דג, אוטו, קיגה(עוגה) כל המילים הנ ל אומר רק כשאני אומרת לו להגיד אותן, חוץ מהמילה אדה שזה אומר מעצמו כשרואה אותנו. כשרעב עושה עם הפה אמ אם לגבי שאר המילים שמנסה להגות, הוא גם אומר אדה/אה לא תמיד נענה לשמו. בנוסף כשאני קוראת למישהו הוא עונה במקומו אה(כנראה הכוונה מה ולא רק מתי שאני קוראת לו) הוראות שמבין -עושה כיף עם היד, משחקי קוקו, מחבואים, תן-קח, מחיאות כפיים ובום בום כמו תוף. יודע להראות ראש, בטן, רגליים. כמו כן, מצביע לעיתים. כשאומרים לו בוא הוא לא זוחל אלינו, רק בעגלה/מיטה/על הידיים הוא מושיט לנו ידיים. יוצר קשר עין עם כולם. מתעניין מאוד בפנים של אנשים וקשוב עם מבט חודר כשמשוחחים איתו כשהוא מול החלון, הוא חובט את מצחו בחלון, ולא נראה שזה מזיז לו מטיח ראשו במשטח הפעילות עד שבוכה כשזה מכאיב לו ומעיף ראשו לאחור ומלפנים כשהוא על הידיים (מתוסכל כשלא מקבל משהו) או בזמן עייפות הוא בגן עם אמא פעם בשבוע ואני רואה שהוא רציני ומסתכל בזמן השמעת שירים וריקודים בגן. הוא תינוק עם הבעה רצינית לרוב לאנשים מבחוץ, עד שמחייך אליהם זה לא קורה ישר בעת ריקוד הוא שם רק יד על הראש במקום שתי ידיים בשיר ידיים למעלה בדיקת שמיעה תקינה. mri תקין(היקף ראש גדול שבתחילה חרג טיפה מהנורמה. כעת מאוזן. מרפס נסגר ותקין) אשמח לדעת האם תקין ובמידה ולא מה יכולה להיות הבעיה? תודה מראש
לא נראה לי שיש בעיה התפתחותי,?אםימשיך לפגוע בראשו, רצוי להתייעץ עם רופא ילדים ולהבין אם זה מתוך תסכול או צורך בגריה עצמית… או כאב!
הבן שלי בן 7 חודשים נולד לאחר הריון תקין בלידה רגילה בריא בד"כ התפתחות מוטורית תקינה תקשורתי מחייך וצוחק מתרשמת משמיעה תקינה מפנה ראש לשני הצדדים אבל לא מפיק כמעט קולות יש ב וסוג של פ שתיהם עם הוצאת רוק כשמדברת אליו לא מפיק צלילים אלא מחייך או צוחק כשהיה קטן יותר גיל 4 חודשים כן היה מפיק כל מיני קולות ומנהל סוג של שיחה אבל אין את זה עכשיו. זה היה רפלקסיבי? אשמח אם תייעצי לי מה לעשות משתדלת לדבר אליו ולקרוא ספרים תודה רבה!
מהטיפת חלב הבנתי שמצופה שיפיק הברות כפולותבהבה מהמה והוא מפיק לרוב בבידוד תקין?
שלום, רציתי לשאול בקשר לבעיות היגוי באותיות השיניות בעיקר ס',ז',צ', (ש'פחות נשמעת כך), האותיות הנ"ל נשמעות אצלי עם לשון יוצאת מבין השניים.והן כלל לא שורקות.אשמח אם תוכלי לענות לי, איך קוראים לבעיה שלי? האם יש דרך לטפל בה בקלות ואיך? אציין שחסר לי כמה שיניים עליונות בעיקר בשני הצדדים וכן למטה האם זה קשור? והאם אחרי שאעשה שתלים הדיבור יתוקן אוטומטית? תודה רבה
קוראים לשיבוש "שינשון" אחרי השתלים תיגש לקלינאי תקשורת לבדיקה ואז תקבל מענה ליתר השאלות. בלי שיניים קדמיות קשה להגאות את השורקות, כולם!
שלום רב בזמן דיבור אני יורקת וזה לפי דעתי נובע מלחץ או חרדה כל שהיא הבנתי שזה ניקרא דיבור רטוב בדקתי את הנושאשל בלוטת הרוק והיא תקינה האם יש פיתרון לבעיה הזו האם ידוע לך הבעיה ואיך ניתן לפתור אותה
אני מנחשת שהדיבור שלך מהיר מדי וחסרה לך קואורדינציה להאטה ובליעת רוק במהלך הדיבור, במיוחד במצבי לחץ. תתרגל להאט ולבלועה את הרוק, פילו בהתחלה לבלועה כל כמה מילים, כדי לתרגל. אין מחלה או הפרעה בבלוטות הרוק שגורמת להפרשה יתרה, הרוב הבעיה הינה בליעה פחותה בהצלחה
היי התינוקת שלי בת חצי בקושי ממלמלת ושהיא ממלמלת היא מדברת ממש בשקט או אה וזה לא תמיד היא רוב הפעמים שקטה אבל היא מגיבה בהתלהבות לנו ולמשפחה הקרובה צוחקת מתפתחת לפי גילה אני אשמח לדעת עם לחכות או לפנות לייעוץ בנושא
היי. בת 1.5 עם עיכוב שפתי. אומרת כ3 מילים בלבד ( אמא לא ביניהם). בעבר אמרה מילים אחרות וכיום לא מצליחה להגיד (יש לה רגרסיה) יש לה המון התקפי זעם, נרתעת הרבה פעמים ממגע ומתעצבנת כשאני מנסה להרגיע אותה. בנוסף, היא מרביצה המון. גם לי וגם לילדים נוספים. מרביצה לי כשהעא רגועה ובעיקר כשהיא עצבנית (בנוסף גם נושכת). בהקשר לילדים אחרים היא מרביצה באופן אוטומטי כשמתקרבים אליה או כשהיא מתקרבת. כל שאר ההתפתחות של הילדה די תקינה. האם הסימנים להערכתך מעידים על אוטיזם? ביקשתי הפניה להתפתחות הילד אבל הבנתי שזנ תהליך של כמה חודשים
לדעתי צודקת לגבי הפניה להתפתחות הילד… בנתיים צריכה לעבור בדיקת שמיעה ואם ניתן להגיע למרפא בעיסוק לבדיקה לגבי רגישות למגע ומרחב סביבה. תוכלי גם לפנות לקלינאי תקשורת, אבל חייבת בדיקה התפתחותית מקיפה בהצלחה
שלום בני כמעט בן 4 והוא מכניס את האות ה אני חושב במקום ר רקפת - הקפת, גזר -הזר, רגע - הגע וכו אשמח להמלצה מה ניתן לעשות והאם זה תקין בגיל זה תודה
בהחלט, תפני לקלינאי תקשורת דרך הקופה....הוא זכאי לטיפול או להחזר על תשלום לטיפול פרטי. בגיל זה עדיין מעט צעיר, אבל כדאי כבר לפנות כי המתנה בתור בשלב זה לא תפגע בהתפתחות אוצר המילים ועוד. לפעמים ילדים בגיל זה "קולטים" את העניין ורוכשים את ההגה באופן ספונטני, אז, לא בלחץ אבל כדאי כבר לפנות לטיפול. בהצללחה
שלום בתי, בסוף החודש תהיה בת שנה נןלדה בשבוע 34+5 ( מתוקן כמעט עשרה וחצי חודשים). מבחינה מוטורית מתקדמת יפה. מבחינת שפה ותקשורת היא מגיבה לשמה, ממלמלת, אומרת צירופי הברות, מחייכת,צוחקת ומאוד מתעניינת בסביבה. אבל כמה דברים מדאיגים אותי: קודם כל, לפני כמה חודשים התחילה לעשות שלום והפסיקה. גם למחוא כפיים התחילה לפני חודשיים ואז הפסיקה ואז שוב חזרה לכך ליום יומיים ועכשיו שוב ככשרה ימים לא מחאה כפיים. אני מרגישה שלא מצליחה ללמד אותה לחקות וגם כשמלמדת אותה את כל השירים היא פשוט מטפסת עליי או מחייכת אבל לא עושה את התנועות. בנוסף, בבדיקות הדם עלתה אנמיה. האם עליי לדאוג ממצבה? האם ייתכן שהפסקת מחיאת הכפיים היא בגלל האנמיה? תודה
ילדים מתפתחים בקצב משלהם, פגים אשר יש להתחשב בלידה לפני שהיו ממש מוכנים ובשלים..... לכן מתקנים את הגיל עד גיל שנתיים, בערך. גם חלקם מתפתחים בהמשכיות ואחרים בשלבים, כשמשיגים שלב, עוזבים ועובדים למטלה אחרת. אם היא תקשורתית ומגיבה לסביבה, גודלת ומפתחת בכל ההיבטים, יש לתת לה זמן לאחד את כל מה שלומדת ולהשתמש בזה. אין קשר בין אנמיה להתפתחות, במצב רגיל אלה אם יש עוד נושאים רפואיים שעולים על הפרק. האם עברה בדיקת שמיעה? האם את מתרשמת מירידה בשמיעה? זה נושא שחשוב לבדוק.... חוץ מזה, אם את עדיין דואגת, פני למכון להתפתחות הילד ושם יעשו הערכה התפתחותית מקיפה. מאמינה שפגית נמצאת בכל מיקרה במעקב התפתחותי צמוד...?
שלום רב. בני הן ה 6.5 אומר ש במקום ס אומר צ' במקום צ ואומר ז' במקום ז. למשל אומר "אכלתי היום שלט בצהריים" (ומתכוון לסלט). או אומר "ראיתי ז'ברה" (ומתכוון לזברה). מה מומלץ לעשות? תודה רבה
אוקיי,תודה. הבעיה הזו מוכרת? איך קוראים לה? שאומר למשל גז'רתי צ'יפורניים" במקום לומר "גזרתי ציפורניים"
שלום, בן 3 דיבר יפה ובצורה מובנת מאוד, פתאום התחיל לגמגם בתחילת משפט והיום אחרי חודש כזה של גמגום קל לפתע הילד מגמגם ממש לא מצליח לסיים משפט אומר אאאאבא אאאאני רורורורוצה לראואות טלויזזיה. מציינת שלפני דיבר באופן שוטף, קראתי שבגיל הזה זה יכול לקרות אבל האם כאשר זה מחמיר זה מראה על בעיה? ובנוסף לילד יש נוזלים באוזניים שנאמר שלא משפיע על הדיבור אך יש ירידה קטנה בשמיעה יכול להיות שזה קשור? יכול להיות קשור לפחדים? לדוגמה כלב קטן קפץ עליו והוא נבהל. אני ממש מודאגת. הוא ממש מתאמץ לדבר.
מתנצלת על האיחור בתשובה.... ילדים מתפתחים וככל שהשפה שלהם נעשת אשירה יותר, כך גם יש להם צורך בחיפוש וארגון המילים, החזרות מאפשרות להם לחשוב איך לבחור בין המילים ואיך לבנות את המשפט... אצל חלק גדול של הילדים זו תופעה נורמלית תחת הכותרת של חוסר שטף התפתחותי. רצוי לתת לו את הזמן ולא להלחיץ על ידי שאלות או פמיות ל"בדיקת" התופעה... אשר עדיין איננה גמגום. אם את מאד מודאגת, פני לקלינאי תקשורת שתיתן לך הדרכה ותעקוב אחר התפתחות השפה של בנך. בהצלחה