שלח לי מרשם מקוון
האם הרופאים חוששים כי בא הקץ לשליטה שלהם בידע ובסמכות? על הצורך במידע חופשי און-ליין, האורים והתומים החדשים
סקר שנערך בארה"ב בקרב משתמשי האינטרנט מגלה כי רובם רוצים לקבל שירותים רפואיים בסיסיים ברשת. אולם סקר שנערך בקרב הרופאים מגלה כי הם עדיין ספקנים והם חוששים כי קשר אינטראקטיבי של רופאים עם המטופלים עלול לפגוע בזמן הקצר ממילא שיש לחולים עם הרופאים בזמן הביקור במרפאה.
יותר מ-75 אחוזים בקרב יותר מ-1,000 הצרכנים שהשתתפו בסקר שנערך על ידי החברה
"Harris Interactive research company" אמרו כי הם מוכנים לקבל שירותים רפואיים מקוונים כמו ייעוץ אחות לטיפול במחלה כרונית במידה ושירותים כאלה יהיו קיימים ברשת.
יותר מ-80 אחוזים מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם היו רוצים לקבל תוצאות מעבדה דרך האינטרנט או לקבל הודעות בנושא בריאות מהרופאים המזכירות להם למשל על חיסון נגד שפעת ונושאים דומים.
יחד עם זאת, הסקר מגלה כי עדיין אין התלהבות גדולה מהאינטרנט לגבי הקשר המקוון עם הרופא. יותר משמונה מכל עשרה שהשתתפו בסקר אמרו כי הם עדיין מעדיפים לקבוע פגישה עם הרופא דרך הטלפון, לעומת שלושה בלבד מתוך עשרה שאמרו כי יהיו מוכנים לקבוע פגישה עם הרופא דרך האינטרנט.
עוד עולה מתוצאות הסקר כי הם יעדיפו להשתמש בטלפון כדי לקבל מרשם רפואי או לבצע תשלום עבור שירותים רפואיים.
"האינטרנט אינו 'חזות הכל'. ישנם מקרים רבים בהם אנשים רוצים שתהיה להם בחירה", אומר קוונטין הומן, מנהל המחקר של "director at ARiA Marketing" שגם השתתפה בהפקת הסקר.
גם רופאים רבים אינם מתלהבים לגבי האפשרות של זמינות מקוונת למטופלים. סקר שנערך בקרב קבוצת מיקוד של רופאים גילתה כי הרופאים חוששים כי אי-מייל קבוע מהמטופלים עלול לקצר את הזמן הניתן לטיפול רפואי פנים מול פנים.
עוד עולה מתוצאות הסקר שבוצע בקרב הרופאים כי רופאים רבים ספקנים לגבי מחשוב הקשר עם מטופלים מתוך החשש ל-"הרס מערכת היחסים המסורתית בין רופא לחולה".
"הרופאים גם העלו נושאים הקשורים לפיצוי בשל קשר דרך האינטרנט", מוסיף הומן.
הסקר בוצע על ידי החברות "Harris Interactive" ו-"Aria Marketing, Inc" ומומן על ידי חברת "iMCKesson LLC" העוסקת בפיתוח תוכנה לניהול רפואי. הסקר בוצע בקרב משתתפים בלתי אקראיים שנבחרו להשתתף בסקר.