נמאס לכם לסבול מכאבים? כדאי שתנסו אבחון וטיפול מקצועי בהתאמה אישית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אנשים הסובלים מכאב כרוני זקוקים לאבחון הוליסטי שמביא בחשבון את מכלול האספקטים בחייהם, מתוך מטרה לאזן את הגוף כולו, לטפל במקור הבעיה ולשפר בהדרגה את איכות החיים. אבחון עומק אישי ומפורט מאפשר לבנות תכנית טיפול מותאמת אישית

מומחית רפואה משלימה
054-2889171

קצב החיים בעולם המודרני הוא גבוה, כולנו מתרוצצים בחיי היומיום בין אתגרים של עבודה ופרנסה, משפחה, ילדים והחיים עצמם. הקצב הגבוה והסטרס שהוא מביא איתו, בנוסף לתזונה לא מאוזנת, חשיפה לזיהום סביבתי ועוד, מחלישים את המערכת החיסונית אצל אנשים רבים וגורמים להתפתחות תסמונות ובעיות גופניות שמלוות בכאבים מתמשכים וכרוניים.

קיימים לא מעט מצבים רפואיים ותסמונות שמלווים בכאבים כרוניים, כמו למשל פיברומיאלגיה (בעברית: דאבת שרירים), שהחולים בה סובלים מכאב כרוני מפושט, או מצב של לפני פריצת דיסק, ועוד מצבים שבהם הגוף יוצא מאיזון והכאב מלווה את האדם ברמה היומיומית. מצבים של כאב כרוני גורמים לפגיעה משמעותית באיכות החיים ולפעמים גם לקושי אמיתי בתפקוד היומיומי, אם זה בתנועה, בריכוז, או ביכולת לקיים שגרה נורמלית.

חשיבות האבחון ההוליסטי

לרפואה המודרנית הקונבנציונלית יש לא מעט פתרונות לטיפול במחלות ותסמונות של כאב, אך ברוב המקרים הטיפול הקונבנציונלי מתמקד רק בסימפטומים של הבעיה ולא בשורש שלה, ונצמד לפרוטוקול כללי שלא מתאים בדיוק לכל אדם ולכל מקרה. אנשים רבים הסובלים מכאבים זקוקים דווקא לאבחון הוליסטי שמביא בחשבון את מכלול האספקטים בחיים שלהם, מתוך מטרה לאזן את הגוף כולו, לטפל במקור של הבעיה ולשפר בהדרגה את איכות החיים של האדם.

זאת הסיבה שיש חשיבות רבה לכך שהטיפול יתחיל קודם כל באבחון מקיף של מצבו הפיזי, הרפואי והמנטלי של האדם הסובל מכאבים. אבחון עומק אישי ומפורט מאפשר לבנות תכנית טיפול מותאמת אישית, שנבנית ביחד עם המטופל, במטרה לשפר את מצבו ולאפשר לו הקלה בכאב והטבה בתפקוד היומיומי.

טיפול מותאם אישית

כל אחד מאיתנו הוא יחיד במינו ולכל אחד צרכים טיפוליים אישיים ולכן מטפל טוב צריך לדעת להתאים את הטיפול והעיסוי לאדם ולסוג הבעיה, לחומרת המצב ולמאפיינים האישיים.

לאחר אבחון אישי ומעמיק יש לבנות לכל אדם את התכנית הטיפולית המתאימה לו וגם להסביר לו אותה בצורה ברורה - מה הם השלבים, מה הרציונל ומהי הדרך שצריך לעבור כדי להגיע למצב של גוף מאוזן והקלה בכאבים. התקשורת הטובה, ההקשבה והיחס האנושי של המטפל ישיגו שיתוף פעולה טוב יותר מצד המטופל ויעזרו מאוד בהצלחת הטיפול ובהשגת הקלה מכאב כרוני.

אירה

אירה שפירא. מטפלת בכאב כרוני, עיסוי, אוסתאופטיה וכירופרקטיה. צילום: פרטי

דוגמה טובה שיכולה להבהיר מדוע חשובה התאמה אישית של טיפול למטופל: שני אנשים אולי סובלים מכאבים כרוניים שנובעים מסיבות שונות, אבל אחד מהם סובל גם מבריחת סידן מהעצמות (אוסטאופורוזיס), ולכן לא ניתן לטפל בשניהם בדיוק באותה דרך וצריך לבדוק למי מהם יתאים עיסוי אוסתאופטי ולמי טיפול כירופרקטי, או שבכלל יתאים להם שימוש בטכניקות אחרות. בנוסף, במקרים ספציפים אצל אנשים מסוימים יש צורך להתחיל את הטיפול בכלל בסאונה רטובה, כדי להוציא בשלב ראשון רעלים מהגוף ולפתוח חסימות משמעותיות לפני שמתחילים בעיסויים עצמם ובטיפול הממוקד.

לסיכום, חשוב לדעת שהצעד הראשון לקראת הקלה בכאבים הוא קודם כל לבחור את המטפל הנכון. כדאי לבחור במטפל שיש לו ניסיון עשיר בטיפול במגוון בעיות, עם גישה אישית ויחס אנושי, שעושה אבחון עומק ובונה תכנית טיפולית תוך תקשורת עם המטופל, ושהקליניקה שלו נעימה ומקצועית, כזאת שאפשר להירגע בה ולהתחבר לתהליך הטיפולי.

היו אופטימיים, יש תקווה ויש טיפול בכאבים כרוניים - באמצעות הטיפול הנכון תוכלו לשפר את התפקוד ואת איכות החיים שלכם.

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

אירה טיפולים משלימים - עיסוי מקצועי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום