ילדים עם הפרעת ויסות חושי מאופיינים בקושי לווסת את העוצמה...
אמונות תפלות חזקות ומחשבות מיסטיות - עלולות להעיד על דפוס...
דו"ח חדש חושף את ההשפעות הרפואיות והפסיכולוגיות הקשות על...
מהחשש לתופעות לוואי ועד להתמודדות עם סטיגמות חברתיות, ד"ר...
חשוב לברר מדוע בנך מגיב כך לעיתים זו דרך להשיג תשומת לב כי עם התנהגות זו מתייחסים אליו, לעיתים יש קושי בויסות החושי ולכן התינוק מחפש תחושה בתוך הפה ונושך. לעיתים משעמום וחוסר הפעלה. יש לתצפת עליו בגן ובבית ולראות מה הגורמים להתנהגות זו.
הי, לדעתי כדאי לקחת אותו לתהליך של אבחון והערכה פסיכולוגי. מדברייך זה נשמע כמו טיקים או טקסים או חלק מהפרעה אחרת. מאידך יתכן ומדובר בביטויים של חרדה מוגברת. כאמור, גשו להתיעצות אצל פסיכולוג קליני בהקדם. אגב גם אם נשלל אוטיזם בגיל צעיר, לא בטוח שהאבחנה לא קיימת. לעיתים מומלץ אבחון חוזר. בברכה, ירדן
נשמע שבנך מפותח מוטורית בהתאם למצופה לגילו. ממליצה לבדוק עם רופא הילדים אולי יש קושי בויסות החושי ולכן התנהגותו כפי שמתארת. בהצלחה ושנה טובה חגית
ילדים עם הפרעת ויסות חושי מאופיינים בקושי לווסת את העוצמה...
אמונות תפלות חזקות ומחשבות מיסטיות - עלולות להעיד על דפוס...
דו"ח חדש חושף את ההשפעות הרפואיות והפסיכולוגיות הקשות על...
מהחשש לתופעות לוואי ועד להתמודדות עם סטיגמות חברתיות, ד"ר...
הילד שובב, תזזיתי, צורך גירויים בעוצמה גבוהה או לחילופין...
חשוב לברר מדוע בנך מגיב כך לעיתים זו דרך להשיג תשומת לב כי עם התנהגות זו מתייחסים אליו, לעיתים יש קושי בויסות החושי ולכן התינוק מחפש תחושה בתוך הפה ונושך. לעיתים משעמום וחוסר הפעלה. יש לתצפת עליו בגן ובבית ולראות מה הגורמים להתנהגות זו.
הי, לדעתי כדאי לקחת אותו לתהליך של אבחון והערכה פסיכולוגי. מדברייך זה נשמע כמו טיקים או טקסים או חלק מהפרעה אחרת. מאידך יתכן ומדובר בביטויים של חרדה מוגברת. כאמור, גשו להתיעצות אצל פסיכולוג קליני בהקדם. אגב גם אם נשלל אוטיזם בגיל צעיר, לא בטוח שהאבחנה לא קיימת. לעיתים מומלץ אבחון חוזר. בברכה, ירדן
נשמע שבנך מפותח מוטורית בהתאם למצופה לגילו. ממליצה לבדוק עם רופא הילדים אולי יש קושי בויסות החושי ולכן התנהגותו כפי שמתארת. בהצלחה ושנה טובה חגית
שלום רב לשון בחוץ בפעולה, יש מס גורמים-אולי מוסיף לדיוק, חולשת שרירים, קושי בויסות החושי. מציעה לפנות לרופא הילדים להתייעץ. כדאי להסריט הפעילות כשהלשון בחוץ. בהצלחה.
הי אבי, אתחיל מהסוף - יתכן מאוד שלילדכם סף רגישות נמוך לכן כדאי ללכת לאבחון אצל מרפאה בעיסוק לצורך אבחון/טיפול. אני שומעת שניסיתם "שיטות שונות" בעקבות ההדרכה ההורית שקיבלתם. אז בהדרכה הורית טובה יש מקום להתעמק בהבנת הצרכים ולפעמים הגורמים לאי השקט או לכל עניין שלא יהיה ולשנות /להתאים את הנוכחות ההורים כך שתיתן מענה לצורך. ממה שכתבת זה קצת נשמע שיריתם באפילה...אולי כדאי שתחפשו הכוונה הורית נוספת - ממליצה על פסיכולוגיה קלינית או מטפל/ת רגשי בגישה דינאמית. בהצלחה, ירדן
יש לראות עם הפיזיותרפיסטית אם יש קושי בויסות החושי או רגישות נוספת.
ממליצה לפנות לרופא הילדים ולבקש הפניה למרפאה בעיסוק יתכן יש קושי בויסות החושי. לא אמרת אם מדבר?
כדאי להתייחס האם יש קושי בויסות החושי . במהלך השינה תקין שהתינוק זז חשוב לשים לב שלא יכרך סביבו החיתול או שמיכה ויחסום דרכי הנשימה.
האם נשלל רפלוקס? מומלץ להבדק אצל גסטרו ילדים. כמובן בנוסף לרופא הילדים. אם הרופאים שוללים הכל. מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסטית התפתחותית אולי קיים קושי בויסות החושי, באחיזה.
בגיל זה תופעת הנשיכות די אופיינית חשוב לבדוק במעון אם מודעים לתופעה ולדרכי ההתייחסות. מומלץ להתייעץ עם פסיכולוג המתמחה בגיל הרך לתגובתך הנאותה וכן לבדוק אם יש לפעוט קושי בויסות החושי.
להלן תשובת לשאלותיך, 1. במידי תרגישו ששמועה יותר טוב, לאחר כשלושה חודשים תבחינו בהתקדמות בשפה והדיבור. 2. לקוי בשמיעה יכול לגרום לחוסר שקט, אבל לא חייב. רצוי בכל מיקרה לבדוק אותו בעוד כמה חודשים ובנתיים להמשיך ללמד אותו סגנונות תגובה לחוסר שקט, בעניין ויסות , תלוי מה היה הקושי עד עכשיו. יכול להיות שיפור בחוסר שקט, אבל לא חייב. בנים מציגים יותר קשיי קשב וריכוז מבנות, ליקויי למידה וכן, קושי בויסות חושי. אם הקשיי לא יוקלו, תפנו להערכה של מרפא בעיסוק. 3. אתם אפשרתם לו לישון אצלכם במיטה, למה שיפסיק עם זה בעקבות הניתוח? אם אינכם רוצים אותו במיטתכם, החזירו אותו למיטתו ותשהו לידו עד שירדם בחזרה או לא, לשיקולכם.
קשה לדעת מראש. פני, הבדקי, ותראי אם יניב מימד חדש. בברכת בריאות, כרמל ערמון
ראשית אציין שאני פיזיותרפיסטית התפתחותית ולא מטפלת ריגשית. מנקודת ראותי חשוב לדעתי לבדוק האם אין קושי בויסות החושי מחפש מגע ולכן אולי קשור אליך יותר ורוצה מגע שלך פיזי וכן נוגע בשערך. לדבי המלל כדאי לבדוק שמיעה. אם ניקית כל הדברים הפיזיים שציינתי מומלץ להתייעץ עם מטפל ריגשי, פסיכולוג לדרכי התנהגות עם בנך ששונים בינך לבין בעלך והסבתא.
שלום, אנסה לענות כמיטב יכולתי, הגם שחלק מהשאלות הם בתחומים שאינם תחום מקצועי "פרופר"... טיפול שיניים, כמו כל טיפול רפואי אחר, צריך להתקיים בין שני בני אדם המסכימים האחד/אחת לבצע את הטיפול, והשני/שניה לקבלו. אם אין הסכמה כזאת, בתחילת הדרך או במהלכה - דעתי האישית היא שזכותו של כל אדם להפסיק את הטיפול ולעבור למטפל אחר. אולם, לפני ביצוע הצעד, הייתי מדבר עם אותה רופאה ובודק איתה את הדברים. יתכן והיא לא הייתה קשובה מספיק לצרכייך, ולאחר שתעמידי את הדברים מולה היא תתנהג אחרת, ותשנה את דרכיה. במידה וזה לא הולך, הייתי מעלה בפניה את החלטתך לעבור להמשך הטיפול אצל רופא/ה אחר, ומבקש החזר כספי בהתאם למה שלא בוצע. אולם אנא קחי בחשבון שבעיקר בכל המדובר בכתרים/גשרים וטיפולים הדורשים הכנה משמעותית, עלות הטיפול אינה רק בשביל ה"כתר הסופי", אלא גם עבור הידע והטיפולים שבוצעו לפני כן, ולכן סביר להניח שהרופאה תקזז חלק מהעלויות ולא תיתן לך החזר מלא על כל כתר. (כמובן, שאני מצפה שההחזר יהיה מלא עבור טיפולים שהיא לא התחילה בביצועם). אבל זו דרכי. עד כמה שאני יודע, אין חוק או הנחייה חד משמעית בהקשר למצבים כאלה. ולבסוף - כדי למצוא רופא/ה המתאימים לך, הדבר הכי נכון (לדעתי) הוא לשאול חברים/חברות וקרובי משפחה ביחס לרופא/ים שלהם. כך תוכלי לקבל דעה ממקור ראשון של אנשים הקרובים לך ומכירים את הרגישויות שלך והסיכוי להתאמה טובה יגדל באופן משמעותי. בהצלחה.
שלום, אם יש קושי בוויסות חושי, אז צריך להמשיך את הטיפול בנושא. אם יש קושי בגן, בקשו תצפית של פסיכולוגית הגן ושיחת ייעוץ והכוונה עימה. אם ישנם קשיים רגשיים, יש לפנות לטיפול רגשי וחשוב מאוד שהדבר ילווה בהדרכת הורים אינטנסיבית בהתחלה. הורים יקרים, אין מנוס. אם יש קושי, צריך לטפל, גם אם כבר היה טיפול, אז כנראה שזה לא הספיק. אם אתם ההורים מרגישים חסרי אונים או מפקפקים בדרככם כהורים, פנו לקבל ייעוץ וסיוע. מציעה בחום לא להמתין עם זה. ניתן לפנות באופן פרטי, דרך קופות החולים שם ה טיפולים מסובסדים, ויש מעט מרכזים ברחבי הארץ המספקים גם טיפולים בחינם אולם בד"כ ההמתנה היא ארוכה. בהצלחה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים ומבוגרים 052387304
להליכה על קצות האצבעות יש עוד מס גורמים וקשור גם לתופעות נוספות. יש גם לבדוק האם יש קושי בויסות החושי - רגישות יתר. ישנם מצבים שרופא ממליץ על הזרקות בוטוקס אך זה כמובן כשיש כל המידע על מצבו של הילד.
ממליצה לצלם הרעידות ולפנות להתייעצות עם רופא הילדים שיחיליט ויפעל בהתאם.
שלום ראלי, אני מציעה בחום לגשת בהקדם לאבחון נוירולוגי/פסיכיאטרי. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044
הסיבות לחוסר השקט יכולות להיות רבות חוץ ממה שציינת יתחס קושי בויסות החושי . חשוב למצוא מה מרגיע אותו. אמבטיה, תנועה, ערסול. תיינת שניבדק ע"י רופאים נסי פיזיותרפיסטית התפתחותית או מרפאה בעיסוק שינסו למצוא מנחים או מצבים מרגיעים.
סבתא יקרה. הכנסת חפצים בגיל נכדתך אינו תואם גיל. יתכן שעושה זאת ממספר סיבות אולי קושי בויסות חושי.. גירוי עצמי. מומלץ לפנות להערכה של מרפאה בעיסוק. כדאי גם להתייעץ עם רופא הילדים.
אביגיל שלום, לא נשמע לי שיש קשר בין הממצא בסונר לבין קשיי ההתנהגות. המוקד המסויד בתלמוס יכול להיות מישני לפגות, או לזיהום ויראלי בהריון. אמנם אין לי מידע על ההסתיידות בסונר המוח הראשון שבוצע, אך ציינת שבסונר השני מדובר במוקד זעיר ובלתי ספציפי. לגבי הנוזל האקסטרה-אקסיאלי - הוא מינורי וחסר משמעות. לכן בשלב זה, בגיל 3.5 שנים, אין מקום לבירור נוסף, ולא נראה שיש קשר עם בעיות ההתנהגות. מאחר ואתם מוכרים במכון להתפתחות הילד, אני מציעה שתבקשו להיפגש חד-פעמית עם רופא המכון (שהוא נוירולוג-התפתחותי), תראו לו את תשובות סונרי המוח, והוא יבדוק את הילדה במטרה לשלול קושי התפתחותי. בכל מקרה, חשוב שאתם, ההורים, תמשיכו את ההדרכה שצוות המכון נותן לכם, כדי שהעניינים ירגעו והתסכול יחלוף. בהצלחה!
שלום רינה, רבות נכתב כאן, בפורום, על מריבות בין אחים. מציעה לך לחפש קצת דרך חלונית החיפוש. בכל מקרה, גם קנאת אחים וגם מריבות אחים הן תופעות נפוצות ושכיחות, המושפעות דרמטית - לטוב ולרע - מעמדתם ופעולותיהם של ההורים. אם את מציינת שאתם מותשים מהמריבות, סימן שאתם מאד מעורבים ומאד מופעלים ע"י הילדים. המשקל ותשומת הלב הרבה שאתם נותנים לקונפליקטים בין שני הילדים, מתגמלים למעשה את התופעה ומנציחים אותה. מריבות וקונפליקטים הם חלק מחיי השגרה בבית, וחשוב מאד לאפשר לילדים להסתדר ולפתור אותם בכוחות עצמם. במצבים של פערי גיל גדולים, כאשר קשה למצוא פעילות משותפת שאפשר לחלוק, יש בהחלט טעם להפריד בין הילדים, ולהקדיש לכל אחד מהם זמן "סולו" עם אחד ההורים או עם שניהם, כדי למנוע תחושות קנאה וקיפוח. ילד גדול שמחקה התנהגויות של קטן עושה זאת בדר"כ כי הוא מאמין שכך ישיג את תשומת הלב והיחס המוקדשים לאחיו. כרגע, במקום לכעוס ולשמש שוטרים, אני מציעה לתכנן את שעות הפעילות כך שכל אחד מן הילדים יקבל נתח ראוי מן התשומות ההוריות, המותאם לגילו ולצרכיו. נוסף על כך, יש לאפשר להם בילוי זמן משותף, עם מינימום מעורבות שלכם, גם במקרים של קונפליקט. כשלא תתערבו, יש סיכוי גדול יותר לוויתורים ולשיתוף פעולה. כאשר אתם משמשים שוטרים או "שופטים", מעבר לכך שאתם מסתכנים במשפט לא הוגן, אתם מצ'פרים אותם בתשומת לב דווקא כשלא צריך, ומונעים מהם את ההזדמנות ללמוד להסתדר. נסי לקרוא, כאמור, תשובות נוספות באותו עניין שניתנו כאן בעבר, ובמידת הצורך, פני להדרכה הורית קצרה. בברכה ליאת
שלום גלית, הטיפול בקשיי הוויסות התחושתי נמצא בתחום אחריותה של מרפאה בעיסוק. ההיבטים הרגשיים - באחריותו של הפסיכולוג. בהחלט רצוי לעבוד במקביל (ובתיאום!). בהצלחה ליאת
אחר הצהריים טובים, לצערי, אני לא בטוחה שקיימת מסגרת מותאמת לתלמידים בעלי לקויות לימוד בגילאי יסוד. עם זאת אבדוק את הנושא ביתר יסודיות ואשתדל לשוב בהקדם... בברכה אלמוג