שאלה: שלום אני עובדת כמטפלת במוסיקה בבית ספר של חינוך מיוחד וילדים בסיכון. בבית ספר נמצאת גם מטפלת באומנות. היא נוהגת להוציא מהחדר טיפול באומנות את העבודות המרשימות של הילדים. בגלל זה נוצר מצב שרוב הילדים רוצים להיות בטיפול באומנות אצלה. ניסיתי להסביר לה שזה גם לא גישה טיפולית להוציא עבודות מהחדר טיפול וגם זה פוגע בעבודה שלי אבל היא בשלה ולא מוכנה להקשיב. מה אני יכולה לעשות?
תשובה: רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .