שאלה: שלום, הבן שלי בן 4 ו-8 חודשים, וסיימנו טיפול של 28 מפגשים עם קלינאית (מתכננים לחזור שוב ב-2025). בהתחלה עבדנו על גמגום שכבר די הלך ונעלם, ובהמשך עבדנו על קוליות בשל שיבושי ק-ג, ד-ט, פ-ב, ר-ח... כשזה במודע אצלו - בין אם היינו אצל הקלינאית או כשהתאמנו בבית, הוא מצליח לעשות הבדלה בין F-V ולדעת מתי להשתמש במה. לעומת זאת, ההבדל בהגייה עצמה בין B ל-P כמעט לא קיים, וכנ"ל לגבי ד'-ט'. זה פשוט נשמע אותו דבר ולא הבחנתי בשינוי כלשהו בטיפול מהבחינה של ההגייה ב-4 האותיות אלו. רציתי לשאול קודם כל האם זה תקין שעוד לא נראה שינוי, ובכלל מה הצפי של זמן הטיפול לבעיה כזו? האם זה גם עניין של גיל? תודה רבה
תשובה: שאלתם את הקלינאית תקשורת שמטפלת בו את אותם שאלות? האם קבלתם הכוונה לעבודה בבית ובחיי היום יום לגבי יישום של המיומנויות שלמד? האם עבר בדיקת שמיעה ובדיקה אצל רופא אאג'? האם הוא מבחינן בהבדל בין קולי לבלתי קולי? אם לא, יכול להיות שהמטלה עדיין לא מתאימה לו מבחינת אבחנה שמיעתית, ואז הבסיס להפנמה לא יציב מספיק. זה הבסיס לעיצוב הקוליות! תפנו את השאלות לקלינאי שתבדוק את הילד כי התשובה שלי "מהספר ותאוריה" בלבד