בעיית ברכיים ופרופיל בצבא - אני מיואש

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/03/2003 | 23:06 | מאת: שלומי

שלום דוקטור, יש לי BILL ANT KNEE PAIN כבר שנה ו 4 חודשים, התגייסתי לקרבי לפני כ 4 חודשים, ומאז הכאבים החמירו ומפריעים לי ביותר בתפקוד, הופנתי לאורתופד מומחה לברכיים שהמליץ לי על הורדת פרופיל ל 64 (באופן חריג כי אין לי ממצאים מיוחדים במיפוי עצמות וצילומים, אבל בכל זאת יש לי כאבים כבר הרבה זמן וניסיתי הרבה טיפולים כבר באזרחות כמו פיזיותרפיה, ברכיות ומדרסים שלא עזרו) הפנו אותי לוועדה רפואית עם ההמלצה, אבל לא הסכימו שם לתת לי את הסעיף (46614 - דרך אגב, מה הכוונה כשרושמים על הסעיף "מותאם"?) ונתנו לי 46613 במקום בגלל ש"אין ממצאים" ככה שנשארתי עם פרופיל 72... מה בכל זאת אפשר לעשות? אני ממש מיואש ולא יכול לתפקד עם הכאבים, האם זה שיש לי חריקות בברכיים כן נחשב לממצא ואני צריך להדגיש את זה, או שזה גם לא נחשב רציני? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי אין הרבה שאתה יכול לעשות מלבד מלהתעקש על ועדה חוזרת. "מותאם" הכוונה שהמצב אינו בדיוק כמתואר בספר אך הוא קרוב מספיק בכדי ליחס למצב את הסעיף המסויים.

30/03/2003 | 15:41 | מאת: שלומי

תודה על התשובה, האם אתה יכול לתת לי איזשהו קישור לחומר רפואי שבו רשום שלא חייבים להיות ממצאים בצילומים או מיפוי לבעייה, אבל בכל זאת היא יכולה להיות חמורה? אולי אני אוכל להציג את החומר הזה במכתב העירעור שלי לוועדה הרפואית, האם יכול להיות שיהיה ניתן לראות סימנים לבעייה בבדיקת MRI? בבדיקות שלי רשמו שאין סימנים לחוסר יציבות, אבל אני מרגיש לפעמים שאני צריך להשעין את המשקל של הגוף שלי רק על אחת מהברכיים, האם זה נקרא חוסר יציבות? אורתופד אחר רשם שיש לי "רגישות וחריקות בהנעת עצמות הפיקות בשתי הברכיים, ללא פגם ביציבות או נוזל חופשי במפרקים", האם זה כן נחשב "ממצא בבדיקה גופנית" כמו שהוועדה ביקשה? תודה

02/05/2013 | 21:44 | מאת: איציק

מנהל פורום אורתופדיה