כאב לאחר ניתוח בשבר ביד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

01/04/2003 | 14:48 | מאת: מאי

שלום רב בעלי נפל מסולם בפברואר שנה שעברה ושבר את היד והיה עם גבס כחודשיים, לאחר הורדת הגבס היד לא התיישרה וסבל מכאבים וטופל ע"י פיזיותרפיה שלא עזרה לו והוא עבר ניתוח במרפק בספטמבר השנה מה שמגדירים הרופאים זה:"עבר ארתרוליזיס של המרפק" והיה שוב עם גבס ולאחר הורדת הגבס הוא שוב סבל מכאבים וטופל ע"י פיזיותרפיה וקיבל מכשיר סד לאימון בבית אך הבעיה היא שיש לו תחושת נימול ביד ועד לאצבעות, עקצוצים רבים והאורתופד איבחן גוש מסוייד רדיאלית למשטח המרפקי בין הקפיטלום לראש הרדיוס. טווחי התנועה של מרפק שמאל אינם ישרים ונמצאים בזוית של 110-20מעלות. ובנוסף הוא ביצע בדיקות נוירולוגיות במכון EMG והכל תקין.תוכל להסביר לי מה קורה בדיוק? והאם יש קשר בין הניתוח לכאבי הנימול שמהם הוא סובל? אציין כי מאז שעבר את הניתוח הוא לא אותו אדם בגלל שהוא סובל מכאב עצבי עז בצוואר, בגב התחתון עד כדי כך שמשפיע לו על בית החזה, ביד, באצבעות, הפרעות בתנועה ביד. האם יש קשר בין בעיות אלו לבעיה האורתופדית שממנה הוא סובל? אנא תשובתך המהירה. תודה מאשתו הדואגת.

לקריאה נוספת והעמקה

מאי שלוםרב יש אמנם בסיפורך פרטים רבים אך לצערי איני מצליח לשבצם לכדי תמונה מובנת. שאלות: 1. איזה עצם נשברה. 2. איזה סוג שבר בדיוק ( אם ביכולתך לגלות ) 3. איזה מן סד ולאימון של מה. 4. תחושת הנימול מהיכן? זרוע מרפק אמה ? 5. ממתי כאב הצואר. 6. ממתי כאב גב תחתון 7. מה כוונתך בכאב עצבי בצואר. ?

03/04/2003 | 15:53 | מאת: מאי

דר אסא לב-אל שלום רב, 1.עצם המרפק ביד שמאל 2.פריקה אחורית של המרפק עם שבר תלישה מזערי באפיקונדיל ההומראלי החיצוני. 3.סד גבס לקיבוע ליישור המרפק. 4.תחושת הנימול מהמרפק שנשבר עד לאצבעות, יש רגישות באצבעות2-5 5.כאב הצוואר החל מלפני חודש ימים 6.כאב גב תחתון גם החל לפני כחודש 7.כאב עצבי עז בצוואר כוונתי למין כאב עוקץ וחד שנמשך עד לגב התחתון. אציין כי בעלי עבד בשליחויות כ6 שנים על הקטנוע וייתכן אולי זה קשור.. דבר נוסף, הניתוח שהוא עבר נקרא:ARTHROLYSIS אם תצטרך עוד פרטים, אנא כתוב לי תודה מאי.

תחושת נימול סיבתה אחת לחץ על עצב. פריקה של המרפק מלווה בנזק די נרחב לרקמות שבהן עוברים גם עצבים .תהליך הריפוי של הרקמות כולל הצטלקות וצלקות יש להם הרגל רע ללחוץ על עצבים. ההגבלה בתטווח תנועה המרפק היא בדיוק עניין זה של יצירת צלקת פנימית בתוך המפרק ( למרות שקוראים לה הדבקות ). הגוש המסוייד הנו קרוב לודאי מה שנקרא מיוזיטיס אוסיפיקנס - בעיה שגם היא נגרמת בעקבות נזק נרחב לרקמות רכות באזור. אין קשר בין מחושים אלו לכאב הגב והצואר.

מנהל פורום אורתופדיה