דר שלום רב יש לי שאלה
דיון מתוך פורום אורתופדיה
שלא בטוח שמתאימה לפורום זה אבל אנסה (פשוט כי לא מצאתי על זה חומר מדיוק באינטרנט) כשלומדים פעולה מוטורית חדשה-בעצם סינופטים חדשים נוצרים ועי אימון הקשר שלהם מתחזק ונהיים טובים יותר או מהירים יותר בפעולה. אז למה בעצם אי אפשר רק לחשוב על הפעולה ולא להתאמן או לעשות אותה בפעול ולא להשפר ביכולות הביצוע? -והאם למידה של יכולת מוטורית חדשה היא אכן שונה מלמידה או חזרה על חומר לימודי?כאשר לומדים פעולה מוטורית חדשה בעצם כן נוצרים סינופטים שמתקשרים ביניהם כולל סימן מעמוד השדרה ולשריר עצמו? תודה רבה
למעשה כבר הוכח בניסויים שאפשר להגביר כח של שרירים מסוימים בעקבות תרגול מחשבתי שלבו מפעילים את השרירים.
ההבדל בין חומר לימודי שחוזרים עליו לעומת פעולה מוטורית,היא שבפעולה מוטורית יש אימון גם של תאי העצב שמגיעים לשריר מהמוח וזה מה שגורם לפעולה להיות חלקה או זריזה יותר עם הזמן? זאת לעומת חומר לימודי שאין עירוב של שריר ,אלא רק הסינוטים במוח בלי קשר לתאי העצב בשריר?