עזרה דחופה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום! בני בכיתה א' היום זימנה אותי יועצת בה"ס יחד עם המורה ושטפו אותי שהילד לא מאורגן ונמרח על השולחן וכשצריך להוציא חוברת ולפתוח עמוד הוא לא יודע אך להתמודד וחברים כמעט שאין הוא לבד.ושפתו מאוד דלה ביקשה כך 1. ללכת לנורולוג לשלול הפרעת קשב. 2. ללכת לקלינאית תקשורת 3. ריפוי ועיסוק צלצלתי כל היום לקבוע תור לנורולוג התור הקרוב 2006\11מה את מציעה ומה את יכולה להבין מדברי יועצת בה"ס??.
אורית צהריים טובים, מתיאורך הקצר ניתן להבין כי בנך מתקשה למלא מטלות או הוראות בבית הספר. לא ציינת הפרעות או צורך בתזוזה בלתי פוסקת, אלא להפך - ילד ששוכב על השולחן. במקרה כזה אין שום צורך להשקיע זמן או מאמץ בקיומה של בדיקת קשב וריכוז. מדבריה של יועצת בית הספר ניתן להבין כי היא מנסה להסיר אחריות מבית הספר. לבנך בעייה לימודית, והדרך הקלה ביותר היא לתקוף אותך ואותו במקום להתמודד עמה במסגרת הכיתה. אל תביני לא נכון: חשוב מאוד לבדוק, לשלול או לאשר לקויי למידה וקשב, אך יש לי תחושה כי כאן מנסים למצוא פתרונות קלים. מה כן לעשות? הפעולה היחידה בה היתי פותחת כעת היא פנייה לאבחון דידקטי אצל מאבחן / ת מקצועית. רק לאחר אבחון זה תדעו מהם מקורות הקושי ומהן ההמלצות לפעולה בשלבים הבאים. למרות ההתקפה המוגזמת והפוגעת שעברת נסי לא להילחץ. אל תרוצי עם בנך גם לנוירולוג גם לקלינאית תקשורת וגם למרפה בעיסוק, משום שסביר מאוד כי בנך לא זקוק לשרותם של אלה. יתכן כי בשלב מאוחר יותר לאחר קיומו של אבחון מקצועי, ולא של יועצת בית הספר, תוכלי לדעת מהם הערוצים הטובים ביותר לסיוע וקידומו של הילד. בברכה אלמוג
שלום לך, אני מתנצל אם אפגע ברוח הלוחמנית שלי בך אך אכן נראה שיש במערכת תפיסה רבת שנים שכולם אשמין חוץ מהמהורה, היועצת וביה"ס. ראשית אפנה ליועצת ולמנהלת ולמחנכת שלב ך ושל כולם כולנו בעצם... הרבה פעמים הן בבי"ס היסודי , החטיבה והתיכון והן בצבא שמעתי את הביטוי השגור אצל כולם "תתמודד!" להתמודד עם מה? עם קשיים אובייקטיבים ? "תשתדל" אמרו חלק מן המורים , ראבק, (סלחי לי על הביטוי ) למדתן בסמינר, חלקכן סיימתם תואר ראשון ולהשתלמויות אתן הולכות כל שני וחמישי , ורק להשתלמויות של ליקויי למידה (והן רבות מאוד בסוגיהן, השלכותיהן ולרוב רב הנסתר על הגלוי).אתן לא הולכות, או שאתן הולכות כי הכריחו אתכן מתוקף תפקידיכן , אך אינכן מבינות ולו מילה אחת בנושו , שלא לדבר על המאיפיינים הרגשיים, המאפיינים של כל לקות והדרכים לעקיפה ופתרון שלא לדבר על כך שאתן כעובדות הוראה, כצוות חינוכי יעוצי, לא תמיד נמצאות שם בשביל התלמיד, ודואגות לכוס הקפה שבהפסקה....שלא לדבר על כך שכמי ששייכות לצוות יעוצי-חינוכי ואף חלק מן הגדרה של מחנך הוא גם מטפל, הרבה מאוד, פעמים אתן לא מאמינות למה שאתן אומרות ..אתן אומרות כדי לצאת מידי חובה ולא באמת כי אכפת לכן מורות יקרות.... אתן המורות יקרות מידי למדינה ולכן היא מקצצת במי שלא טובה, ואתן פוחדות מזה כי אז יגלו מי עושה את עבודתה מהיהמנה ומי מתחמקת מעבודה ואף מתבלבלת במקצועות, ומחליפה על הדרך את הפסיכולוג ואת הרופא , אולי גם את עובדת הסוציאלית ומח' רווחה ביחד? אם אפשר על אותה הדמנות.... חלקכן המועט הוא פשוט מצוןיין אך לפי השרה "תרומתן נמוכה למערכת" והן מפוטרות במקומכן הגרועות. לעניינך:.... לפי הידוע לי , הנוירולוג לא יקבל את בנך ללא הפנייה מרופא הידים. ועם כל הכבוד ליועצת המשכילה (תואר ראשון בחינוך ועוד הסמכת תעודה או אולי במקרה הטוב תואר שני בפסיכולוגיה בחינוך שזה לא מתקרב לפסיכולוג-לא לבלבל!!!!), היא עדיין לא רופאה, ואם היא הייתה מבצעת עבודתה מהימנה , היא הייתה עורכת צפייה בכיתה, מבקשת את דעת המורה לחינוך מיוחד בבי"ס, מבקשת ממך אישור לבד' הפסיכולוג החינוכי בבי"ס. אך נוח לה לזרוק את זה עלייך, כי את האם ואת אחראית על בנך. אני כילד הייתי לפי המורה שלי צריך לעבור דרך קלינאית תקשורת, רפב"ע, מרפה בתנועה , מרפה בכשפים וכו' וכו' וכ'. היא לא רצתה להתמודד עם האמת. המרפה בתנועה שעובדת עם ילדים על רקע נפשי-טיפולי בהעה בתנועה צחקקה קצת באינטייק על המורה, ועל השכל שלה ששמעה שהופנית אליה בגלל כתיבה, הרפב"ע הייתה יותר משמעותית היא כתבה שאין קשיים בתחומה אלא אצל הפסיכולוג או הרגש. המורה-רופאה שכנעה את הרפב"ע שהיא טועה, !!!! והיא כמורה רופאה לא חשבה לשלוח אותי לאבחון רב תחומי שהיה חוסך המון.... היא כמורה- רופאה לא הציעה להוריי לפנות לבד' חוזרת אצל הנוירולוג שהכיר אותי מגיל אפס לשלול קושי בלמידה. היא העדיפה להתחקות אחר הכתב. תלכי לרופא ילדים שמכיר את בנך ואת ההיסטוריה שלו והוא ורק הוא יחליט על המשך הטיפול. אולי יש בעיה בחגורת הכתפיים (זה נשמע מאוד דומה לכתבה שתוכלי למצוא YNET?) ורופא ילדים יוכל לאבחנה בבדקה פשוטה במרפאה, ולהפנותך לטיפול מתאים. אבחון רב תחומי כמו שאלמוג הציעה הוא מצויין ויכול למפות את כלל הקשיים כולל זה שהצגתי. אל תתפתי לעבור "טופס טיולים " בין הגורמים השונים , כי כך בדיוק פוספסה אצלי לקות שפה שהיום אני משלם את המחיר בלימודים אקדמיים במחיר עם ריבית!!!! יכול להיות שזה ADD אך שוב רק רופא הילדים / מאבחן יוכל לעשות זאת בבדיקה מקיפה שיעשה ולא איזו מורה שסיימה סמינר לגננות ולכיתה א' משנה שעברה שרוצה להוכיח יעלות במערכת!!!! נוח למורה להגיד שזו בעיה בריכוז, אולי יש לה אישית בעיה להגיע לבנך? אולי בנך סובל כעת מבעיה רפואית שגורמת לו להיות עייף. ומחוץ לריכוז קיימים מיליון ואחת לקויות שיכולות להתאים לתיאור המורות. האם היועצת תצפתה על הכיתה? טוב שהיא בניגוד למה שהיה בעבר בחלק מביה"ס ,שהמורים היו נותנים להורים ריטלין מבלי המלצת רופא והסם ריטליןן (כך הוא נקרא בער והיה מוחזק בארונות מאובטחים בבתימ"ק) היה נגיש לכל מורה-רופאה שהייתה ממליצה עליו כמו על ויטמין C . חשוב לזכור שמי שלא צריך ריטלין ויקבלו בכ"ז עלול לפתח סימפטומים של חוסר ריכוז בגלל עודף דופמין ולהיות עייף וישנוני..... הזהרי ממורות/יועצות שמחליפות על הדרך את הרופא והפסיכולוג....
כפיר, מה שלומך? כל הכבוד על המעורבות והנכונות לכוון ולעודד. ולעניין אחר, מדוע אינך מגיב לתשובתי מאמש? הצלחת לעורר רגשות וכאבי לב קשים, בתשובתי הושקעה מחשבה ותשומת לב רבה וההתעלמות כעת לא לגמרי הוגנת. בברכה אלמוג