ליקוי למידה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום! אני כותב לך בהמשך להתכתבות קודמת שלנו, שם ההודעה: "ליקוי למידה !? (סלחו לי על האורך)" מהתאריך 2.9 (דף 17) המלצת לי על אבחון במכון רום פילת. שאלתי נובעת ממאמר שקראתי באתר של המכון ולהלן שני ציטוטים ממנו. " ליקויי למידה הם קשיים הממוקדים ברכישה של מיומנויות בסיסיות כמו קריאה, כתיב וחשבון, שלרוב נרכשות ללא מאמץ רב על-ידי מרבית הילדים. " " הפרעות קשב, הכוללות פעמים רבות גם היפראקטיביות, הם דפוסי התנהגות של ילדים המאופיינים בפעלתנות-יתר, רמת מוסחות גבוהה לגירויים, אימפולסיביות, פטפטנות-יתר או בחולמנות. דפוסי התנהגות אלו מקשים על הילד לשבת זמן ממושך על הכיסא, להקשיב לדברי המורה, לכתוב ולקרוא בהתמדה, להכין שיעורי-בית, להתכונן ביעילות למבחנים, וכללית בתכנון וארגון של משימות. " תיארתי לך את הקשיים הלימודיים שלי ודבר ומהכתוב במאמר אינו חופף למה שאני תיארתי. מעולם לא היו לי קשיים בקריאה/כתיבה ולא היו לי דפוסי התנהגות מאילו המתוארים במאמר. להזכירך הקשיים שלי נובעים יותר מאיטיות. אם כן כיצד היית קוראת לבעייה שלי? משום שלא נראה כי היא מתאימה להגדרה של ליקוי למידה ולא להגדרה של בעיית קשב וריכוז. תודה.
לחושש לילה טוב, המאמר אותו אתה מתאר נותן מבט חלקי על חלק קטן מן הבעיות והקשיים הלימודיים בקרב לקויי למידה. בהודעתך בעמוד 17 אתה מתאר קשיים בהתמודדות עם זמן, קושי בפיענוח יעיל של טקסט רב מלל וכן הבנה כי הקראת הטקסט ושמיעתו טובה לך מן המישור החזותי. כל אלה הם מאפיינים בולטים ומשמעותיים של ליקוי למידה. ובכלל על מנת לפגוש או להכיר את כל תסמיניי לקויות הלמידה הקיימים יש לקרוא עוד מאמרים ומחקרים רבים. בברכה אלמוג