אבחון השירות הפסיכולוגי
דיון מתוך פורום לקויות למידה
אני אם לילד בן 12. בני מאובחן בהפרעות קשב וריכוז (לא היפרקטיביות) זקוק להקלות במבחנים, שעורי עזר במקצועות בהם הוא מתקשה. יש לי בעיה מהותית עמו: כשמדובר בהכנת שעורי בית והתכוננות למבחנים יש לו את כל הזמן שבעולם. הוא יכול לשבת כל היום מול המחשב או הטלביזיה ורק ב-11 בלילה לפתוח מחברת. יש לציין כי בדר"כ הממוצע שלו במבחנים הינו 8-7. והחומר הנלמד בדר"כ מובן וברור לו.חוץ ממתמטיקה. אני מוזמנת לוועדת שילוב בחטיבה ואני מניחה שעזרה הוא יקבל בביה"ס. איך אפשר לגרום לו להבין שביה"ס והשיעורי-בית הם משהו חשוב ולא שולי.? תןדה.
קלואי צהריים טובים, אני מבינה מאוד את הקושי שלך. את יודעת כי שיעורי הביית חשובים וכי דרך התרגול הטובה ביותר היא החזרה והשינון בבית, אלא שדרך זו אינה מתאימה לתלמידים בעלי לקויות למידה ו / או הפרעות קשב וריכוז. בנך נמנע מעבודה בבית לא מעצלנות או חוסר רצון, אלא מתוך קושי אמיתי להתמודד. כיתת השילוב במקרה זה היא פיתרון נפלא. כך מרבית הלמידה תתבצע בבית הספר והקושי או המועקה הלימודית לא יגרמו למתח בבית. לא כדאי להגיע לעימותים על רקע זה. לא רק שאינם עוזרים, אלא שפעמים רבות הם גורמים לאנטי וחוסר רצון לתפקד בשלבים מאוחרים יותר. את מעידה כי ממוצע הציונים של בנך טוב. משמע הוא מתמודד היטב ואינו מזללזל. סייעי לו היכן שהוא מוכן לקבל עזרה את השאר השאירי לגורמים חיצוניים ולשניכם השאירו זמן איכות נקי ממתחים. בברכת שנה טובה ומוצלחת אלמוג