היה לי איבחון...
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, השבוע היה לי איבחון לליקויי למידה. מה שמפריע לי זה שהוא היה נורא קל! אני בת 22 עשיתי פסיכומטרי לפני כמה חודשים אז המתמטיקה (שהיה רמה של כתה ט) היה לי נורא קל וסיימתי די מהר גם רב שאר הדברים, היתה הרגשה שזה איבחון לילדים קטנים. היא ידעה שעשיתי פסיכומטרי ושאני אחרי צבא והכל... סיימתי את האיבחון שעתיים לפני הזמן כי זה היה די בדיחה המבחן. עכשיו אני מפחדת שלא יצא מזה כלום,ושסתם זרקתי את הכסף. שאלתי היא מה הם מנסים לבחון שם באמת? מדוע זה היה קל? זה אמור להיות? תודה רבה!! יעל
יעל צהריים טובים וחג שמח. אבחון אינו מבחן בשום פנים ואופן. מה פירוש סיימת שעתיים לפני הזמן? זו אינה בחינת בגרות או מבחן פסיכומטרי השאול על זמן. יותר מזה אין כל קשר בעולם בין מיומנויות הנבדקות במהלך אבחון דידקטי או רב תחומי לבין המוכנות לבחינה הפסיכומטרית, כך שהמאבחנת בהחלט לא צריכה להתחשב בעובדה שנבחנת במבחן זה מספר חודשים מועט לפני כן. מדוע ניגשת לאבחון ולאיזה סוג אבחון? אבחון דידקטי תפקידו למקד קשיים ביכולות למידה בתחומים שונים. אבחון רב תחומי הנו רחב יותר ומכיל גם אבחון פסיכולוגי שתפקידו מבט רחב יותר על התמודדות בסביבה תוך התייחסות לקשיים סביבתיים רגשיים או אחרים. אף אחד מן האבחונים אינו נמדד ברמת קושי, אלא מקיף את תפקודי הלמידה בתחומים הרבים ביותר. אם תפרטי מהו סוג האבחון, מי המאבחנת ובעיקר מהי סיבת האבחון, אולי אוכל לענות על שאלותייך בפירוט רב יותר. בברכה אלמוג
אלמוג שלום: יש לצערי מכונים (גם שהמכו שלאיו הופניתי הוא כזה), שמבצעים את אהחבון לא בצרורה אישית אלא בחלקית אישית ורובה במחבינים קבוצתיים.. שאכן שאולים על זמןן....בדומה לבחינה פסיכוטכנית במרכז לייעוץ תעסוקתי הבודק כשרים הבחינות האלו נעשות גם הן על זמן רק לא לברור לי וכנראה גם לכותבת מה הבחינות האלו בודקות בהשר דדיקטי? רב תחומי? ולך הכותבת , אומר מה שאלמוג אומרת תציד, בעיה בלמידה אינה אומרת קשיים בכל ההקשרים של למידה, זה שאת מצרגישה שטוב לך במתמטיקה זה לא אומר שאין לך לקות אם כי לרוב זה יוכיח כי את כן ל"ל, כלומר שיש פער בין יכולות שבהן את טובה לעומת אלו שאת מתקשה... בנוסף אומר שלא תמיד מה שהרגשת, בבחינה זה באמת מה שהיה התוצאה שלה...הרי באבחון בודקים מיומניוית ולא בודקים ידע, אם במיומניות זו או אחרת היית טובה אז זה בסדר, אך ייתכן כי הלקות תתגלה דווקא במבחנים אחרים. לי במרכז ליעוץ תעסוקתי זכור פרק שחשבתי שהו א ב\היה קל לי , אך כשהגענו לתוצאה הוא אחד הפרקים הנמוכים ביותר אצלי....כמו שבמהלך בחינות באנגליחת הייתה הרגשה שהלך לי ובתוצאה הבנתי שפיתחית ספקולציה על מה שנקרא ולא דווקא הבנתי..כי הבבנתי את המ שחשבתי שהבנתי מה שלא היה נכון בעלילי...
היי, המאבחנת אמרה לי שהאיבחון יסתיים לקראת השעה 16:00 ואני סיימתי בסביבות השעה 14:00 זו היתה הכוונה שלפני הזמן. היה לי איבחון כללי אנגלית מתמטיקה, הייתי צריכה לחזור על מילים שהיא אמרה להפריד את המילה להברות, להקריא קטעים להשלים את הצורה החסרה במשבצת וכו... האיבחון היה באוניברסיטת חיפה,מרכז יהל שאומרים שהוא אחד הטובים. שאלה נוספת, יש לי בעיה קשה עם השפה אנגליתוזה היה החלק הכי קשה במבחן. יש סיכוי שאני אקבל לדוגמא להשתמש במילונית או משהו בסגנון? תודה רבה