תודה ובשמחה- אינני יודע איך להתייחס להודעה קודמת
דיון מתוך פורום לקויות למידה
תודה את התגובה המהירה. העבודה שלי עוסקת בהתפתחות חברתית של לקויי קשב וריכוז בשלוש המסגרות המהותיות לילד המתפתח: משפחה, קבוצת שווים ומערכת החינוך. אחד משלושת חלקי המחקר בוחן מבנה משפחות של לקויי למידה. אחת ההנחות היא שיש שכיחות גבוהה יותר של הפרעת קשב וריכוז בקרב בנים שאינם בכורים. אישוש לממצא זה חשוב מאוד, ויכול לספק הסבר לממצאים חוזרים ונשנים הקשורים להיקשרות לקויה של לקויי קשב בגלל התפתחות מוקדמת (שנה ראשונה) שונה. ההשוואה החברתית, שכולנו עושים, מקשה יותר על ילדים לקויי קשב. זה לגבי החלק הזה של המחקר בחלק זה אני שואף למנות 1000 משפחות. בהם לקויי קשב (כבר יש לי כ 500). בחלק אחר של המקחר אני מבצע שיחה פתוחה עם ילדים לקויי קשב בגילאים 5- 18 (200 לקויי קשב ו 200 ביקורת) כדי לבחון כיצד נתפסת ההתסגלות החברתית של לקוי קשב בעיני לקוי הקשב עצמם. למחקר הזה אני זקוק לעוד משתתפים מגילאים 5-12. מי שיכול לעזור במילוי השאלות בהודעה הקודמת, זה נפלא ואודה לו מאוד מי שמסכים שאשוחח עם ילדיו בנושא, השני זה יהיה מדהים ואהיה אסיר תודה על כך. אגב, אני גם פעיל בעמותת "ידע והקרה"- כך שאם משהו ממשתפי הפורום רוצה להתייעץ בנושאים שקשורים להתפתחות חברתית, מבוגרים וסטודנטים לקויי למידה וקשב, אשמח לעשות כן- יש לי נסיון בהקמה ובניהול משותף של מרכז תמיכה לסטודנטים באחריות לשם. בתודה מראש גיל מאור,
מאור ערב טוב, נושא המחקר מרתק. איני יודעת אם תצליח להוכיח את שאלת המחקר המרכזית, אך בהחלט אוכל לנסות ולסייע לך לגייס מרואיינים בגילאי ההתבגרות שיסייעו לך בבדיקתך. מהו איזו מגוריך, והאם ניתן ליצור עמך קשר חוץ רשתי ? מנסיוני יקל על הילדים לתקשר בשיחה או פגישה, ולאו דוקא דרך מערב המידע האנונימי ברשת. בברכה אלמוג
אגב... להמשך השרשור יש לרדת לתחתית העמוד, שם מופיעות תיבות קשר חדשות ( מחבר, מייל, נושא והודעה ). כל שעליך לעשות הוא למלא תיבות אלה בדיוק כמו בכל הודעה חדשה. בברכה אלמוג