ילד בן 11
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב, לפני כשנה ערכתי לבני אבחון שמשם לא עולה שום דבר חד משמעי אך כן עולה בצורה חד משמעית כי הוא אינו נמצא עדיין שברמה של ילדי הגיל שלו אני מתכוונת לקריאה בעיקר וחשבון.כיום הוא בכיתה ה'. לאחר שהות של 3 שנים בחול הילד בעצם לא למד את כל היסודות וזה נאמר לי לא פעם כי חסרים לו היסודות ולכן הוא מתקשה.עם חזרתנו היה אמרו להיכנס לכיתה ג' אך החלטנו שמוטב להשאירו בכיתה ב' כדי לא להערים עליו קשיים הוא ילדי אוקטובר. בפועל כיום ישנה התקדמות אך עדיין יש קשיים הוא מקבל שעורי תיגבור בביס' עד שנה שעברה הוא הצליח להביא ציונים יפים 90 ומעלה . בעוד השנה שרק התחילה כבר הביאה עמה מטר של מבחנים שבהם הציונים חלשים מאוד עלי לציין שהילד מבין את החומר הנלמד (גאוגריפיה שפה מדעים) אך בשעת מבחן הוא לא מצליח להוכיח עצמו.אני יודעת שאני יכולה לבקש כי יבחן בעלפה והילד אף ציין כי יעדיף אם יבחנו אותו בעלפה אני מניחה שרצון כזה נובע מהקושי בקריאה ולזה השלכות על ההבנה. אני מוצאת את עצמי כועסת על צוות המורים שלא מוצא לנכון למצוא פתרון ושהם מסתפקים בציונים האלה ובאמת מאמינים כי הוא מבין את החומר ברמת ציון 60 כשהם מודעים לקשיים שלו מחד ומאידך מרבים לשבחו על המוטיבציה הרבה שלו. שאלתי : האם באמת יתכן שהוא לא מבין את החומר וזה איזה אגו שלי למרות שאני יושבת איתו ומתכוננת ואני אכן רואה שיש הבנה האם אני יכולה לבוא בדרישה נחרצת לצוות המורים שיעשה מאמץ יתר עלמנת שהידע שלו יבוא לידי ביטוי? אודה להתיחסות .
נטע לילה טוב, סביר להניח שאת צודקת צוות המורים הבית ספרי נוטה לעשות לעצמו חיים קלים ולהתעלם מכל צורך מיוחד של התלמידים הלומדים בה. עם זאת אין כל דרך לדרוש בהחלטיות יחס שונה, אלא בצמוד לאבחון דידקטי או רב תחומי מסודר. אלמלא כן תמיד תשמעי תרוצים ( גם אחר כך ) , אבל לפחות יהיה לך קייס. להרגשתי על פי הפרטים החלקיים שסיפקת יש כאן לקוי למידה, אך הוא מעורב גם בחסר לימודי. עליכם לעשות מאמץ משולב: השלמת חומרי הלימוד החסרים וקיומו של אבחון מסודר, ותסלחי לי על המילים הלא יפות, אשר יסתום למורים את הפה ויחייב אותם להתייחס לצורכי הילד. בהצלחה אלמוג