ילד בן 11
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב, נדמה לי כי לא הבנת אותי בני עבר כבר איבחון ! וצוות המורים מודע לאבחון בעקבות האבחון הוא מקבל את התגבור. למרות שאני נוטה שלא "לנצל" את הפריבלגיות כגון בחינה בעלפה או לא להכין את מלוא השעורים כדי שבני לא יטפוס "טרמפ" על הנושא ואנחנו עושים ומכינים את כל המטלות "כמו כולם" הבעיתיות באה לידי ביטוי דווקא במבחנים.ולאור מה שציינתי בהודעתי הקודמת שצוות המורים קצת מתעלם בלשון המעטה מהאבחון אולי בגלל העובדה שאני לא מוותרת על שום משימה או מטלה כזו או אחרת אך בכל זאת מילד עם ציונים גבוהים הו א לפתע נהפך לילד עם ציונים נמוכים מה שמאוד מפריע לי ולכן שאלתי אותך האם ניתן לדרוש בהחלטתיות ובצורה חד משמעית כי במבחנים כן נשתמש בהקלות העומדות לרשותינו . צוות המורים כפי שכבר ציינתי כאילו מרוצה מהעניין שאנו לא משתמשים בהקלות הללו למרות שלדעתי צריך להיות להם דווקא עניין שכן נשתמש בהקלות הללו שהרי הילד יביא ציונים טובים יותר ויבטא את עצמו טוב יותר. אם תוכלי להתייחס בשנית אודה לך מאוד
נטע ערב טוב, תחילה נדבר על חוקים. כאשר מובא לבית הספר אבחון המוכר על ידי משרד החינוך מחוייבים כל המורים המלמדים לפעול על פי הנחיותיו. ומכאן ודאי גם להשקיע מאמץ וזמן לבחינה בעלפה והקראת שאלון. בנוגע לתפקוד הלמידה הסדיר את טועה, לצערי, טעות חמורה, כאשר את דורשת מן הילד להתנהג "כמו כולם". המלצה על צמצום עבודת בית או עבודה בעלפה במקום בכתב לא נתנה סתם, אלא על בסיס קושי אמיתי. בהתעקשותך את עלולה להגביר את הקושי ותחושות הכישלון של הילד. נכון, צריך גבולות וחשוב להבדיל בין התמודדות עם קושי אמיתי לבין התחמקות מעשייה, אך חייבים להכיר בעובדה כי הילד לקוי למידה. הוא אינו כמו כולם, אינו חולה או נכה חס ושלום, אך אינו יכול למלא לאורך זמן את הדרישות הלימודיות כמו כולם. תהליך זה ילך ויחריף בשנות הלימוד הבאות, ולכן יש להערך אליו בבית ובבית הספר ולא להתכחש לו. בברכה אלמוג