המורים
דיון מתוך פורום לקויות למידה
קראתי הודעה של אם שמספרת כי המורה של בתה מתייחסת אל הילדה כלקוית למידה על אף שהיא מוציאה ציונים טובים, והילדה עצמה אומרת שהיא כמו כולם. לצערי, יש היום מורים במערכת החינוך שכנראה פספסו שיעורים מסוימים כשהיו סטודנטים לחינוך. לדעתי ומנסיוני, הרבה פעמים הדרך שבה המורה מתייחס לילד היא זו שקובעת איך הילד יראה את עצמו. זאת אומרת- אם המורה יתייחס לילד כמו אל "גאון"- הילד ירגיש ככה, הביטחון העצמי שלו יגבר והוא אכן יהיה "גאון". והפוך- אם המורה יתייחס לילד כאילו הוא מפגר ורמתו לא תואמת את רמת הכיתה- כך הילד יראה את עצמו, הביטחון העצמי שלו ירד, כך גם הציונים, והילד אכן יפתח "לקויות". יחס המורה לתלמיד הוא אחד הגורמים החשובים והמכריעים לדעתי בהתפתחות הילד בביה"ס. אני חס וחלילה לא מתעלמת מגורמים אחרים- דיסלקציה, לקויות למידה וכו'. לכן אם יקרה, אם המורה של בתך לא משנה את יחסה, הייתי ממליצה לך להעביר את הילדה לכיתה עם מורה שתתמוך בביתך ולא תיתן לביטחון העצמי שלה לצנוח.
שרון צהריים טובים, בהיותי מורה מנהלת ואשת חינוך מסורה לא הייתי רוצה למצוא את עצמי בתוך ההכללה , המורים. נכון, במערכת החינוך שלנו יש בעיות רבות. מוריםמ רבים אינם מודעים כלל לצרכי תלמידיהם ולאחרים כלל לא אכפת. עם זאת אסור להתעלם מקבוצת המורים האחרת, אשר כל אחד מהם משקיע מאמצים רבים על מנת לקדם את תלמידיו. מן הידועות היא העובדה כי יחסו של המורה הנו גורם משפיע ומכריע על תדמיתו של התלמיד, אם כי חשוב להבחין בין כוחו של דימוי, שהוא נרכש לבין קיומה או אי קיומה של לקות למידה. בברכה אלמוג