המשך בעיות למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

29/12/2005 | 00:56 | מאת: אלונה

שלום לך שוב אלמוג ותודה על תשובתך אז קצת נילחצתי מעצם התשובה כאילו הבנתי ממך שאני צריכה לקחת את הילדה לאיבחון אז בהזדמנות זו האים תוכלי לתת לי שם של מכון אמין לא דרך הקופה במיסגרת פרטית. ושנית האים קינסיולוגיה חינוכית יכולה להיות מועילה בתחום זה ובתחום האיזון והרוגע של הילד? ייתכן ולא בגלל-----שלא נתתי פרטים מדוייקים כמו בחלק מסויים או בימים מסויימים בתי עובדת יפה וברוגע הן בכיתה והן בביתאני מקבלת דיווח מהמורה שלה אינני יודעת כיצד להסביר אתההתייחסות לשיעורים ובכלל אני מאמינה שזה מסיבות או חלק מסיבות שאחותה הקטנה מאוד מפריעה וייתכן אולי בגלל הריבים והצעקות בהתחלת שנה עקב חוסר הרצון שלה אז היא מאסה בזה ? אך אני הכי מנסה להבין או לדעת בנתיים איך להתנהג איתה בשיעורי הבית וממה נובעת האיטיות שלה האים יש קשר לכך שבתי מסורבלת מוטורית מוטוריקה גסה עוד מקטנות? לתשובותייך אודה אלונה

לקריאה נוספת והעמקה
29/12/2005 | 18:07 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אלונה ערב טוב, ראשית אל תילחצי! הצורך בקיומו של אבחון אינו נורא. להפך, לפתע תדעו מהם הקשיים , מה מקורם וכיצד ניתן להתמודד עימם. אשמח להפנות אתחם לגורם אבחוני מתאים באם תצייני את איזור מגוריכם. אני רוצה להסביר עובדה חשובה - כאשר ילד מסרב ללמוד, משמע שהלמידה גורמת לו לכאב. ביתך רוצה להצליח לפחות כפי שאת רוצה בכך, אך יש לסייע לה למצוא את דרכי הלמידה הנכונות לה. לבטח יש קשר לבעיות המוטוריקה הגסה והעדינה , כאשר הרחבת המשפחה והקנאה ודאי לא מקלות. יתכן מאוד שאת אינך ציכה לעבוד עם בתך על מטלות לימודיות. השאירי זאת לחונך או אדם מן החוץ. השקיעי בה זמן מהנה רק של שתיכן. אני משוכנעת שדרך זו תביא לשיפור משמעותי. בברכה אלמוג

11/01/2006 | 11:18 | מאת: רבקה

לבני בן ה-10 יש קושי מסויים בלימודים, שגיאות כתיב רבות, קושי במקצועות חשבון ואנגלית. אולם הוא ילד נבון מאוד, משתתף מאוד בשיעורים בכתה ואף, לא פעם, מוביל הדיונים בכתה, למרות הקשיים בסך הכל מצליח בלימודים. ערכנו לו אבחון דידקטי ונמצא כי אינו לקוי למידה. בני רגיש מאוד מאוד לנושא. כועס ומתפרק לא פעם בבכי, לא מבין מדוע אנחנו בודקים אותו כל הזמן, לטענתו, ובמה הוא שונה משאר הילדים? חשוב לו מאוד מה חושבים עליו ילדי הכתה, מורי בית הספר והסביבה בכלל. לא מוכן שנדבר עם מורתו "שלא יצחקו עלי", יש לציין שהוא ילד אהוד ומקובל בכתה. אנו בקשר שותף עם מורתו, ללא ידיעתו. מורתו הציעה לערוך לו "בדיקת מעקב". החלטנו שלא לקבל את הצעתה בכדי לא להלחיץ שוב את הילד. שהרי אנו יודעים, דרך האבחון הדידקטי, איפה צריך לחזק אותו וכך כמובן נעשה. אבקש את חוות דעתכם המקצועית לנושא.

מנהל פורום לקויות למידה