הוראה מתקנת בקריאה לילד דו לשוני
דיון מתוך פורום לקויות למידה
היי אני עושה שיעורים פרטיים בקריאה לתלמיד בכיתה ד', דו לשוני - יחסית די הרבה זמן ואני לא רואה שום התקדמות, הקריאה שלו בקצב של כ40 מלד שזה קצב של תחילת כיתה ב' (פער של שנתיים) אם יש לך המלצות איך לעבוד איתו ומה יכול לקדם אותו , (עבדתי הרבה עם אנליזה וסינתזה שמיעתיים ועבודה על עיבוד שמיעתי, וזה ממש מוזר שתקופה של כמה חודשים הילד לא התקדם בכלל ונשאר באותו קצב, מה גם שעכשיו הוא נוטה לקריאה התרשמותית מאוד, בגלל הקצב האיטי שלו, . )
שלום נעמה, איזה יופי שאת כל כך עירנית ודואגת לתלמיד שלך. אני ממליצה לשלוח אותו לאבחון דידקטי אצל מאבחנת לקויות למידה מוסמכת, ובהתאם לממצאים לבצע התאמות בתוכנית ההוראה. כדאי גם לבדוק איך הוא מתפקד בשפה השנייה שלו, ומי השפה הדומיננטית אם יש. מבחינת אסטרטגיות לעבודה, זה באמת תלוי בממצאי האבחון אבל דבר כללי שיכול מאוד לעזור הוא לבצע הטרמה לטקסט עם מילים מאתגרות או משמעותיות. בהצלחה.