אבחון פסיכו דידקטי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

09/04/2006 | 16:37 | מאת: שירלי

שלום, לאחרונה יש חילוקי דעות בין המאבחנים לבין הפסיכולוגים מי טוב יותר ברמת האבחון. מה דעתך בנושא? האם זה נכון שבניצן לא עושים אבחון במתמטיקה ולשון ולצורך כך צריך לפנות לפסיכולוג? והאם זה נכון שמאבחן נותן את השם של הלקות ופסיכולוג לא? שאלה אחרת : האם יש לקות בשם דיסנומיה (אי יכולת לזכור מילים)? תודה ויום טוב

לקריאה נוספת והעמקה
09/04/2006 | 16:55 | מאת: ש

על דיסנומיה - http://www.google.co.il/search?hl=iw&q=%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A0%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%94&btnG=%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9+%D7%91-Google&meta= באנגלית לפי disnomia

10/04/2006 | 07:14 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

שרלי בוקר טוב, ויכוח בין מאבחנים לפסיכולוגים? נשמע תמוה. עובדתית קיימים שני סוגי אבחונים מרכזיים: 1. אבחון דידקטי. אבחון זה בודק יכולות לימודיות בתחומי השפה בתוספת מיומנויות בחשבון. המאבחן הדידקטי רשאי לאשר כתוצאה מן האבחון התאמות היבחנות בדרגות אחת ושתיים, כגון הארכת זמן, הקראת שאלון, שיעתוק, אך לא בחינה בעלפה או אישור לבחינה מותאמת. 2. אבחון רב תחומי. אבחון זה נערך על ידי פסיכולוג שהוא גם מאבחן בכיר, והקפו גדול בהרבה מן האבחון הדידקטי , מאחר שהוא בוחו לא רק יכולות לימודיות אלא גם את ההשפעות החברתיות, הרגשיות והסביבתיות העשויות להשפיע על תפקודו של המאובחן. רק אבחון זה רשאי לאשר התאמות היבחנות מדרגה 3 , בחינות מותאמות , בחינה בעלפה ושימוש במילונית לתלמידי 5 יחידות באנגלית. אין כאן שאלה של מי טוב יותר, אלא מהם צורכי המאובחן. על פי רוב ילדים בגילאי יסוד מאובחנים אבחון דידקטי. לקראת שנות הלימודים המתקדמות ובחינות הבגרות יש צורך בעדכון ולעיתים גם הרחבת האבחון לאבחון רב תחומי, שוב בהתאם לצרכים ולא מתוך ויכוח מה טוב יותר. בניצן מתקיימים כל סוגי האבחונים כולל אנגלית ומתמטיקה. אני אישית איני אוהבת את צורת האבחון שם גם מפאת המחיר הגבוה וגם צורתו המקוצרת של האבחון אשר על פי האבחונים שעברו בין ידיי אינו מספק מידע וכילים כמצופה. מה פירוש המאבחן נותן את השם של הלקות והפסיכולוגי לא? ברגע שנמצא ליקוי למידה כל מאבחן בכל אבחון יציין את מקורותיה ויגדיר אותה. אין כאן שמות המותרים לאחד ואסורים לשני ואין סתירה או ויכוח בין האבחונים השונים הכל על פי הצורך. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה