ילד בן חמש

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

28/07/2005 | 14:23 | מאת: סימה

שלום! יש לי ילד מקסים בן חמש , שלא מעוניין לשבת ולעבוד מול חוברות או לשחק איתי משחקי קופסה. אני מאוד רוצה לשבת איתו לשחק ולעבוד, אך אני לא יודעת באיזה דרך לגשת אליו.לפעמים אני מניחה משחק פתוח על גבי השולחן במטרה שהוא יראה ויתעניין וגם אם ישב לשחק לבד . אך זה לא קורה. עליי לציין שהוא מטופל על-ידי מרפא בעיסוק שאיתה הוא מתפקד יפה מאוד וכל הזמן הוא מ שתפר. אך בבית למרות שלא מופעלת כוחנות בשום צורה שהיא אין מענה מצידו . אני מתיעצת עם המרפא בעיסוק ומנסה את כל מה שהיא מעבירה לי . אנא רעיונות או הצעות לפתרון הבעיה .

28/07/2005 | 19:39 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סימה ערב טוב, את מתארת ילד מטופל ומטופח מכל כיוון אפשרי. חשוב מאוד לחשוף לגרויים, אך יש שלבים בהם הילד אינו בשל לשתף עמם פעולה. יתכן כי בנך רווי משפע הפעולות והפעילויות, והוא זקוק למנוחה. השאירי כעת את הפעילות בחוברות עבודה , פעילות שנראית לילד מחייבת, לשלב מאוחר יותר. בינתיים תהני מהתקדמותו היפה בידיעה כי זו תלך ותגבר. בברכה אלמוג

29/07/2005 | 12:55 | מאת: דוידי

צהרים טובים גישת היסוד בהתנהגות ילד הינה כי ילד מתמיד בהתנהגות עליה מקבל חיזוק.יש לחזקו ולעודדו בפעולותיו עם המרפאה בעיסוק- עבודה משותפת. בהתנהגות מתפתחת ומשתנה באמצעות למידה לסביבה יש השפעה רבה וגדולה על ההתנהגות הנלמדת.מצבים שונים מביאים את הילד להתנהגויות שונות.הרעיון הוא שהסביבה צריכה להיות סביבה לומדת ,משחקת,של כל בני הבית ובכך על ידי חיקוי הילד יסכים לשחק באמצעות למידה לסביבה. לילד מותר לא לאהוב חוברות או משחקי קופסה.לא מעט אנשים מוצלחים גדלו והתפתחו בלי משחקים אלו. הרעיון הוא להציע מבחר לילד כדי שיבחר את העדפותיו. אומנם בגיל 5 שנים זה קשה ומבלבל. אי לכך צריך לצמצם לילד את האפשרויות לדוגמא: לבחור 2 מתוך 3 משחקים(לא יותר). לא מומלץ לעקוף התנגדויות בעזרת גורם שלישי (מרפאה בעיסוק). זה טוב מדי פעם אבל לא באופן קבוע. המסר שאת מוסרת לילד ,ובכלל ,שאת חוששת להתמודד איתו.למרות הקושי יש להתמודד מולו, בלי מתווכים. הסיסמא המומלצת היא "כדאי לתת לדברים לזרום בקצב שלהם. שבת שלום.

מנהל פורום לקויות למידה