איבחון לקוי למידה אצל ילדה בת 4.9

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

28/07/2005 | 20:44 | מאת: זיוית

תודה על התשובה בקשר לאומגה 3. ביתי בת 4.9 עולה לגן חובה היא עדיין לא מכירה את כל הצורות של אותיות האלף בית +אינה מכירה הצורות של כל המספרים .יותר מזה אין לה שום רצון לדעת . אני חוששת שחוסר העניין נובע מקושי מסוים לגבי זיכרון של צורות .שמתי לב שהיא מתקשה בציור לב לזכותה יאמר שהיא מתאמנת אבל לא מצליח לה.ככלל יש אזו בעיה לגבי רישום או ציור צורות שקשה לי מאוד להגדיר.האם חוסר יכולת לצייר צורות יכול לרמז על ליקוי למידה? {את השם שלה היא יודעת לכתוב}האם יש דרך ליבדוק זאת בגיל הזה? ואיפה?האם יכול להיות שבגלל שרמת הקשב שלה מאוד קצרה קשה לה לילמוד את הצורות של האותיות או שאין קשא בין השניים.

לקריאה נוספת והעמקה
28/07/2005 | 23:07 | מאת: כפיר

שלום, הילדה רק בת 4.9 וכבר את חוששת שיש לה ליקוי למידה.... יש לי את ההרגשה ואני מקווה שלא תפגעי שיש היום היסטריה סביב נושא לקויות למידה... ומחפשים את הקשיים לא תמיד במקומות שהם קיימים... היא בסך הכל מתקשה לצייר ולדעתך מתקשה בזיכרון חזותי.. אולי במקום לחשוש לבעיה מסויימת, תנצלי את החופשה הגדולה לחיזוק הכוחות והחולשות שלה (לדעתייך)? משחק תופסת, מבוכים (יש אחד מצויין בגני יהושע), תשחקי איתה משחק הזיכרון .. ועשי לה רק כייף... במילא עם הכניסה לגן , אפשר להתייעץ עם הגננת על מה ניתן לעשות בנוסף... תוכלי לתת לפסל בפלסטינה כל מיני "עוגות" מראש... ובמילא אם תהיה בעיה היא תאובחן ע"י הגננת ואם לא לקראת כיתה א', כולם עוברים דרך הפסיכולוג החינוכי ... כך שאין סיבה להילחץ... אני מקווה שאמרתי דברי אמת אם לא, קבלי את התנצלותי הכנה

29/07/2005 | 00:07 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

כפיר ערב טוב, דרך ראייתך נכונה ומדוייקת. יכולתך לראות את כלל המערכת ומרכיביה מעוררים הערכה רבה. דרכי הפעולה שהיצעת יצירתיות ומגווונות , ולכן עשויות להביא בסופו של דבר לפתרון הבעייה. אשמח מאוד לראותך כאן גם בהמשך... בברכה אלמוג

29/07/2005 | 00:22 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

זיוית לילה טוב, צר לי אך איני יכולה שלא להתרעם כאשר אני קוראת איזו מידת לחץ את מפעילה על ביתך הקטנה. הילדה עדיין לא בת 5 , וכבר את מאלצת אותה לתרגל ציור צורות אמורפיות. ביננו חלק ניכר מן הבוגרים שביננו לא יצליח להפיק ציור לב מושלם, אז מה את רוצה מהילדה? בגיל זה אין כל סיבה בעולם שתהיה שליטה מלאה בצורות הספרות או אותיות. אין לה רצון לדעת? לזכותה יאמר שהיא מנסה? צר לי , אך הנזק שאת עשוייה לגרום לה מהעברת תחושות אלה חמור בהרבה מן הקושי לשרטט לב או לקרוא בחופשיות בגיל זה. יותר מזה - גם אם היו כאן חשדות לכאורה לקשיים אמיתיים, לא ניתן לאבחן לקוי למידה בגיל כה צעיר, וזאת משום שהתפתחות הילד והשתנותו כה מהירים ומשמעותיים עד כי לבדיקה אין תוקף. לסיום אחזור על המלצותיו של כפיר: טפחי את הילדה, שחקי איתה, אל תדרשי מה שלא תוכל לתת. הפגיעה עלולה להיות אנושה. מצטערת אם פגעתי בדבריי. זו בהחלט אינה הכוונה. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה