קשיי למידה וריכוז

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

02/08/2005 | 10:57 | מאת: אסנת

בני בן ה-7 וחצי עולה לכתה ב'. הוא ילד מקסים, חברותי, חם, רגיש, אוהב ופיקח מאד, לאורך כל הדרך בכל דבר שהיה צריך לעשות וכל מטלה שקיבל תמיד "לקח את הזמן".. הכל באיטיות - כמעט לעולם לא סיים מטלות בגן ולא בבית הספר. לדוגמא כשיוצאים מהבית הוא תמיד האחרון כשכולם מוכנים הוא עדיין מחפש משהו, בבית הספר לעולם לא מספיק להעתיק מהלוח (ולא טורח להשלים מחבריו בכתה), השולחן בכתה מבולגן-הוא תמיד האחרון להוציא ספרים ומחברות בשיעור והאחרון להחזיר אותם לתיק. וכך בכל מקום. הוא שוכח לבצע מטלות ומאד מפוזר ונוטה לאבד דברים (למרות שלאחרונה חל שיפור קל). להכין שיעורים בקיץ זה סיפור בפני עצמו-כשמדובר בחשבון בע"פ הוא מוכן ודורש שישאלו אותו עוד ועוד שאלות לפתרון בראש ברמה של כתה ג'. כשמדובר על כתיבה זה סיפור שונה לגמרי, הוא פותח את חוברת החשבון ולאחר שתי שניות אני שומעת אותו " אמא אני לא מבין כלום " למרות שלא ניסה להבין. כשהוא צריך להכין שיעורים בחוברת העברית זו ממש מלחמת התשה (למרות שהוא צריך להכין רק 3 עמודים ואין הרבה לכתוב) הוא מנסה בכל דרך לברוח. אתמול ישב ליד השולחן כשלוש שעות ופתר רק עמוד אחד - בשאר הזמן מצא דברים אחרים לעשות-לחלום, לפרק דברים, לאכול את החולצה וכו'... כשיושבים צמוד אליו ומדרבנים אותו כל הזמן בסופו של דבר העבודה נעשית. יש לציין שכשהיה בן 5 טופל אצל מרפאה בעיסוק בקשר לאחיזת העפרון וסדר בעבודה וגם טופלו בעיות מוטוריות בכתפיים. נכון לעכשיו יש לנו תור לנוירולוגית לאבחון קשב וריכוז. האם יש משהו שניתן לעשות בינתיים ? אני לא רוצה לפגוע בילד כי הוא רגיש מאד ואני לא רוצה לדרוש ממנו דברים שאינו מסוגל כדי לא לתסכל אותו. נכון לעכשיו רמת התסכול אצלי גבוהה מאד וגוברת מיום ליום. מי שנתקל בבעיה דומה ויש לו עצות יתקבלו בברכה. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
02/08/2005 | 11:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אסנת בוקר טוב, ראשית אומר ,כי ערנותך ורגישותך ראויים לציון. מודעות לעצם קיומה של הבעייה היא כבר חלק ניר מהפיתרון. כעת למעשים בהמשך: קבעתם תור לנוירולוג, וזהו צעד מהותי וחשוב. במקביל הייתי קובעת תור לאבחון מלא, אשר ימקד את ליקויי הלמידה של בנך. אני כותבת ליקויי למידה, משום שעל פי התיאור די ברור לי כי לימודי השפה בכלל וההתמודדות עם תיבה בפרט מהווים איום על בנך. סמפטום זה הוא מהמרכזיים לזיהוי ליקוי למידה שפתי ואחר. בענייני שיעורי בית - עכשיו חופש! תני לילד להנות. את מספרת כי הוא משתף פעולה בתרגול בעלפה? אם כן תרגלו כך, ורק על פי בקשתו. בכל הנוגע לתרגול עברית וכתיבה הניחי לו עד שיהיה בידך ממצא מדוייק של הקשיים הלימודיים ובצידו גם המלצות לדרכי למידה והתמודדות בהמשך הדרך. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה