פרפקזיוניזם ויכולת הבחנה בין עיקר ותפל.

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

17/08/2005 | 00:20 | מאת: איתן

שלום רב, יש לי בעיה קשה. חברתי ואני סטודנטים באותה פקולטה ולומדים יחד. היא אדם חכם ויש לה ראש ואני מעריך אותה. למרות ליקוי למידה קל שיש לה היא מצליחה להשיג ציונים יפים מאוד. אחת התכונות הבולטות באופייה היא פדנטיות ופרפקציוניזם שעוד לא ראיתי כמותו. העניין הוא שהתכונה הזו בה גורמת לניגוד אנטרסיים תו"כ לימוד (רוב הזמן אנחנו לומדים יחד) בשל הרצון הבלתי נשלט שלה להעמיק בכל דבר ולהגיע לרמות הבנה של 100%. הרצון הזה הוא דבר טוב ומבורך אך המציאות היא שזמן הוא מוגבל ויקר כמו שכל אחד יודע ובסופו של דבר הדברים באים תמיד על חשבון כל דבר אחר (שינה, ארוחות אוכל, פעילות גופנית, בילוי\חברים, תחביבים...) . בעיני היכולת להבחין בין עיקר ותפל בתקופת לימודים אקדמאים היא קריטית להצלחה. אלא אם אתה גאון, ורובנו לא, אין שום סיכוי שתספיק הכל מהכל ופה באה היכולת "להזניח" את מה שחשוב פחות. היא מצידה אמרה לי שהיא מודעת לבעיה שלה אבל גם שאין לה יכולת לשנות את זה כי זה טמועה באופי שלה, אם היא לא הצליחה למשל לתפוס בשיעור 100% ממה שנאמר את כל הדוגמאות וההסברים גם אם חזרו על עצמם באופן כזה או אחר היא פשוט מרגישה אבודה ושיש לה בלאגאן בראש. כפועל יוצא מכך אנו מבזבזים (מבחינתי לפחות) זמן רב ביותר (לעיתים כמשך השיעור שהיה) על מנת "לסגור" את כל החורים ואי ההבנות קטנים ככל שיהיו. בזמן הזה היינו יכולים לעשות 1001 דברים שהיו משיגים לנו תפישה רחבה של החומר ואפשרות לתרגול נוסף ואולי גם קצת "חיים". מה עושים???????? האם יש בכלל אפשרות לעזור ??? תודה, איתן.

לקריאה נוספת והעמקה
17/08/2005 | 22:26 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

איתן לילה טוב, אתה מתאר תופעה נפוצה מאוד בקרב לקויי למידה. נדמה לי כי הדרך היחידה לעזור הנה עבודה עם מורה מקצועי לאסטרטגיות למידה, אשר ילמד את חברתך דרכי למידה יעילות יותר תוך הוכחה כי תמצות העיקרים מספק יותר ידע מכלל העיקרים והתפלים גם יחד. בברכה אלמוג

18/08/2005 | 01:50 | מאת: איתן

תודה רבה על ההתיחסות האם אתה יכול להמליץ על מורה כזה באזור חיפה או המרכז?

מנהל פורום לקויות למידה