קשיים ב....

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

22/09/2005 | 20:48 | מאת: בוגר

אני אדם בן חמישים שמתחיל לחשוד שאולי אני סובל מאיזה ליקוי. אינני מצליח ללמוד שפה נוםפת. במשך שנים אני מנסה ללמוד אנגלית ולא מצליח לתפוס. כמו כן אני מתקשה בדברים נוספים כמו ניווט והתמצאות בעיר גדולה. ממש לא מצליח לראות את התמונה הכוללת. (למשל תל אביב שכולם אומרים לי שהיא עיר קלה מאד להתמצאות). בעבר חשבתי שסתם אני לא כ"כ מוצלח. אבל עכשיו אני תוהה אם אין מזור לבעיתי. (אין לי בעיה - או לפחות בעבר לא הייתה לי בעיה - להתרכז וללמוד חומר חדש - כאמור מלבד שפה חדשה)

לקריאה נוספת והעמקה
23/09/2005 | 21:16 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, קיימים מקרים רבים בהם ליקוי למידה קל מאוד בשפת האם, כזה שכמעט לא הרגשנו בו, מחריף מאוד בהתמודדות עם לימוד שפה זרה ע כדי חסימה מוחלטת. ליקוי זה אופייני בין השאר ללומדים, אשר קיים0 אצלם פער רב בין יכולות ההבעה בעלפה לכתב, אך זהו בהחלט לא המאפיין היחיד. אחד הפתרונות הטובים ביותר , שאני מכירה להתמודדות לקויי למידה עם מחסום שפה זרה הינה מעבדה לשונית. במעבדה שומעים את התכנים באוזניות אישיות, מתרגלים ללא לחץ ולמעשה בודקים לראשונה את היכולות האמיתיות בהתמודדות עם שפה זרה. בברכה אלמוג

25/09/2005 | 00:58 | מאת: בוגר

זהו כנראה מצבי. ואם כך ארצה לדעת מה זה אומר "מעבדה לשונית" האם הכוונה לשמיעת קלטות ותרגול אישי, או למשהו מורכב יותר. אשמח מאד אם תעני לי.

29/09/2005 | 11:04 | מאת: אני

יש פתרון למתקשים בלמוד שפה זרה. ברוב המקרים הקושי נובע מחוסר מודעוה פונולוגית. כשמפתחים אותה, בצורה עקבית ונכונה יש פריצת דרך והשפה הזרה כבר לא כל כך זרה. התהליך יכול להיות משול לסנו אינסטלטור. הוא פשוט פותח סתימות.אני מדברת מניסיון של שנים עם מתקשים בכל הגילים ברכישת השפה האנגלית.

29/09/2005 | 11:21 | מאת: אני

ברור שלכל מי שיש קושי אפילו מינימלי בשפת אמו יתקל בקושי בשפה זרה . ברוב המקרים האלה הקושי נובע מחוסר מודעות פונולוגית.זהו ליקוי קיים שמלווה את הלוקה בו לכל אורך חייו.ככל שהוא יעסוק יותר במטלות שפתיות הוא ירגיש את המחסוםביתר שאת. אך יש פתרון.אני אומרת זאת מניסיון של שנים עם מתקשים בלמוד אנגלית. ברגע שיעוררו את המודעות הפונולוגית יפרץ המחסום ויפתח הערוץ לקליטת הצללים החדשים. כלומר שפה חדשה.

מנהל פורום לקויות למידה