חדשות והרגשה מוזרה ומאוד קשורה להודעה הקודמת
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלו לך אלמוג... מצטער אם אשמע כמו תקלוט שרוט או פטיפון שבור, אך היום, אני נמצא בתחילתו של תהליך, או שואלי בעיצומן של תהליך שהתחיל כאן בפורום וממשיך לנק' שיא נוספת ואולי בגלל ההתקדמות לקראת המשהו (תיכף תביני הכל) מפחידה שוב. אחרי תיאום מול המרכז לייעוץ במכללה, שבאופן מאוד מפתיע היו זמינים, אך התברר כי אחד המסכים החשובים נעלם (אולי שוב מתקשר להמון הקשרים שעשיתי במן האחרון להתארגנות הלקוייה), אחד המסמכים שבעצם מאשר שקיימת בעייה באנגלית עקב כישורי טרום קריאה נומכים בערית למרות קריאה שוטפת בעברית. לאחר המצאת כל המסמכים מהמאבחנת (שזו הייתה משימה לא פשוטה בפני עצמה), קבעתי שוב פגישה מסודרת והגעתי עם כל הפחד והחשש ממה שהולך או לא הולך להיות שם. דיי קיויתי לראות מין יועצת קשוחה שדומה לרופא הצבאי ותנסה להוכיח שאני רמאי שקרן ונצלן, אך כבר ברגעים הראשונים לשיחה , ובחיוך המזמין והמלבב הבנתי שטעות בידי, אך שוב מניסיונות העבר חשבתי בחלקים מסויימים של השיחה שהיא מנסה לבחון אותי, שהיא נחמדה בכאילו. היא שאלה על בית הספר, על כוחותההתמודדות, ולא היה בה שמץ שלאה , רמיזה או מילה לגבי משהו שלא נראה לה, לא בכדי , אמרתי לה בתחילת השיחה מהכן עזר לי ולא מה שאני חושב שיעזור לי , והיא הקשיבה, ונסתה לתת פתרונות ועצות ויצאתי פשוט נאלם. היא הציעה המון פתרונות שהיו יכולים להיות נפלאים אילו הייתי מאובחן, אך במהלך כל השיחה הייתה הרגשה שהיא כן מאמינה ואת יודעת איזה שד צץ אצלי? השד שטוחן במוחמ שלע מי אני בעצם עובד? עאת מי אני מרמה היא בטח תאכל אותי לאחר הגעת תוצאות האבחון שיראו שאין משהו משמעותי...... ואני כל הזמן מנסה לשכנע אותה שאין טעם לגשת לאבחון והיא בחוכמה בדיוק כמו שלך הייתה, מבלי לקרוא את האבחונים (שלטענתה כבר ישנים , מה שגם המאבחנת אמרה),, אמרה והסבירה לי למה לי, לכפיר מסיפור חיי, ומאוסף האבחונים והיכוחים שמונחים על שולחנה מבלי לקורא אותם, יש סיפור של לקות למידה. היא אמרהה משפט שבגללו החלטתי כן לגשת לאבחון , כששאלית אותה על הקשר בין האיחור בהתפתחות שפה, לקושי באנגלית ענתה לי:" יש לך שרידים של דיסלקציה שבאים ביתר שאת באנגלית ואתה הצלחת בכוחות ובאינטלגנציה שלך לצמצם אותם, נכון שחלק מהטסקטים יהיו לך קלים , אך יש כאן נכות, נכות שאולי לא נראית , ואולי בגלל שלא נראית אתה בא עם כ" הרבה חששות ואני אומרת שלך שאת הפערים המאוד דקים האלו יראו המאבחנים שאליהם אני שולחת אותך אליהם!!! זה לא יהיה שיוויני לשים אותך על אותו מסלול ללא התאמות לעומתץ מיש שהתפתח כרגילך ולמד כרגיל ואף אחד לא התייחס, תראה עברת אבחונים זה אומר שיש משהו בך , וזה בדיוק מה שיעלה עכשיו, הרי יש דברים שלא משתנים...ואתהיכול להיות בעל אוצר מילים עשיר מאוד בעברית , בגלל כל הצעדים שעשו איתך בילדות אך עדיין אותם קשיים שעליהם עבדת בילדות בטרום קריאה אתה כעת מתמוודד עם האנגלית. והיא לא הפסיקה למצוא פתרונות יצירתיים, היא הזכירה את חברתך מהפורום השכן, והייתה לה סבלנות אין קץ למרות שכבר הייתי צריך לעזוב, היא הציעה לי אורטינציה, וזרזה אותי לאבחון, שלמתי וקבעתי תורים והיא אפילו נתנה את המקום להיות בטוח שהכל יהיה בסדר ושאני לא פול בביקורטיה.... אך עכשיו, בערב, אני שוב עם החששות ואם היא תאכזב, ואם באחון (שעולה קצת הרבה) לא ימצאו כלום ויגלו שאני סתם רמאי? נוטרא מפחיד להיות במחן ובאבחון כזה שנותן לצערי (בגלל חוסר היכולת לבחור המאבחן) תחושת של מסחרה , מזכיר לי לצערי את רפוואת הבט"ל או רפואת בהימ"ש שאת צריכה לשלם על חוות דעת שברוב המקרים (ושוב אולי אני טועה) צריכה להוכיח את אי זכאתוך לטובת, הטבות וכו', אני מרגיש שאולי תהיה אפילו התמודדות לא קלה בגלל ה"פריבלגיות " שאקבל , ממש כמו בתיכון, ואולי אכן גם הסטונדטיםן האחרים באקדמיה יהיו יותר סבלניים מתלמיד תיכון שמכירים את כפיר המוגמר והסופי ולא את כפיר שהתמודד במשך 6 שנים ראושנות ולא קלות.... מה שהרגיע במיוחד שהיא אמרה שתהליך אישור ההתאמות הוא לא אוטמטי והוא מותנה באישור רק מה שאפשר לבצע במסגרת האקדמיה, מהש שמרמז על המכון שפועל אובייקטיבית ולא נותן סחורה לי תפוקה, למורת שהחשש הזה כה מקנן... הופחד שבסוף יגידו שאיןם כלום ואישאר עם הקושי לבד.... והוצע המון דברים בעיקר בגלל האבחון ותוצאותיו, בעיקר בגללו כולל חונכות , כולל המון דברים שאוכל לקבל רק באישור האבחון ולא לפניו...... ממשמפחיד שהמון דברים תלויים ב6 שעות מסכנות....
כפיר לילה טוב, הדבר הראשון, שאני רוצה לעשות או לומר לך בא מן הלב: אני רוצה לחבק אותך ולומ לך כי אני אוהבת אותך, וכך לנסות ולהגן עליך לפחות מחלק מן הפחדים הכל כך קשים עמם אתה מתמודד. ילד, לא כל העולם סובב וזומם מזימות נגדך. לא כל מאבחן או איש טיפול נמצא רק על מנת להוכיח את המרמה וההמצאה כי אתה לקוי למידה. נכון, אתה שקרן! כל השנים המצאת את הקושי והתפנקת במקום להתמודד, ועכשיו אתה מנסה לנצל את המערכת האקדמאית ולסובב גם אותה, ובכל זאת הפלא ופלא - נמצאה הטפשה שמאמינה לך. כפיר ממה אתה כל כך פוחד? האבחון אינו גזר דין. הוא אפילו לא מבחן שניתן להיכשל בו. אני ואתה יודעים כי אתה מבפנים מתפתל מכאב בכל יום רק מן המחשבה שהפגיעה תמחזר את עצמה. אתה לא יכול להתגלות כשקרן פשוט משום שאתה דובר אמת, ואין זה משנה כלל על אילו ממצאים יצביע או לא יצביע אבחון זה או אחר. ראה לאיזו רמת אבסורד היגעת - אתה המום מהעובדה שמאמינים לך ומעוניינים לסייע לך. אתה כל כך משותק מן הפחד עד שאתה מציב כל גורם כאויב לצורך מגננה. אתה בחור מדהים. נדמה לי כי גם "אשת המכללה" יודעת זאת כעת ותעשה הכל על מנת לעזור לך להתגבר על הקשיים, אך גם במקרה של אכזבה אתה לא תוותר! אתה יכול להתמודד. כבר עברת חוויות קשות מאלה, ועכשיו אתה כבר לא לבד!!! בוא אגלה לך סוד: אתה לא זוכה לפריבילגיות תודות לאבחון, אלא להתאמות למידה והיבחנות, אשר מציבות אותך בקו אחד עם שאר הסטונטים במכללה , ומעבר לכך אתה בהחלט בחברה טובה. אם תסתכל מסביב תגלה כי לידך עוד לקויי למידה, אשר מתמודדים עם קשיים שונים ופוחדים לא פחות ממך. אין לי כל ספק ביכולות ההצלחה שלך למרות הקשיים והפחדים.כפי שאני יודעת כי אתה לקוי למידה, כך גם ידוע לי שתשלים את לימודיך במכללה בהצלחה מרובה. לא תמיד בקלות, לעיתים תוך התמודדות עם פגיעה, אך ללא ספק בסופו של יום בהצלחה. הפעם אחרוג ממנהגי ואציע לך ערוץ תקשורת נוסף ומזמינה אותך ליצור עמי קשר גם באמצעות הטלפון. אשמח לשוחח עמך ולנסות להגיע לרגיעה. 9898849 04 797860 0506 שלך אלמוג
תודה על החיבוק. סליחה שאחרתי בתשובה. אני מבין שאת מנהלת פורום מאוד שונה, שלוקחת קצת אישית (קצת הרבה) את משתתפיו השונים. תראי אם היה קושי חד משמעי , כמו שלההוא כואבת היד , הייתי מבין , אך הכל מאוד מעורפל , מאוד גבולי , מאוד מטושטש, מאוד לא ברור אין אמת ושקר, אין שחור ולבן , מה שאני אתאר כקושי אחר יתאר כצורת של עשירים. מה שכן מרגיע , זו לא האמונה שלך ושל היועצת , אלא ההגדרה שלכן שהייתהכה זהה , היא למשל אמרה שאין כ"כ הרבה מקרים של דיסגרפיה במוסדות אקמיים ברמת קריאות כתב, יש המון ליקויים והם מתמודדים טוב, אך עם קריאות כתב יש מקרים אך מעטים והיא אכן מאמינה שיש משהו בדריי . מה שאני יודע שלא משנה מה שיומלץ, זה הומלץ מאותו מקוםפ שאני שלם איתו, מהמקום שלא ניסיתי לרמות, מהמקןם שכן, זה מגיע לי , הרי למי שלא צריך את זה זה לא יעזור!!!! שעתוק בחינה לא יעזור למי שהכתיבה שלו ברורה , או שהכתיבה שלי קריאה, אך עדיין יהיו השפעות סמויות שלא אוכל לנטרלן מהגורם הבודק הבחינה-זו לא פריבלגיה-זה כאב ראש לי, למכללה ולמרצה. אם יומלץ לדוגמא הקראת שאלון, שוב מדובר בהתאמה סובייקטיבת , לא לכולם היא תעזוור ולא לכולם היא תיתין כח רק למי שבאמת צריך אותה, יכול להיות שאולי גם אני לא צריך אותה אך ייבדק איך בנוסף לכך ניתן לעזור ולהיעזר. אך עדיין לערי הרב, זכורים אותם תלמידים 0לי זכור אחד מיוחד במינו ) שנזכרו בסוף כיתה יא' שהם לקויי למידהה, לא בגלל שיש לקות אמיתית אלא בגלל חוסר רצון ללמידה או קיצורי דרך.... יכול להיות שהיו חלק מהליקויים מוצדקים, אך אותו אחד שאני זוכר , אני זוכר שסיפר בגאווה "איך הוציא את הארכת הזמצן מהיועצת" ולא חסרים סיפורים בדומה לקב"ן הצבאי, כך גם כאן בליקוי למידה יש זקוקים ויש טרמפיסטים., אילו לקב"ן ולמאבחן הייתה דרך להבטיח שהטרמפיסטים לא יפריעו לנזקקים והנזקקים לא יפגעו בגלל הרטמפיסטים זה היה מאוד מרגיע אותי-אך כולנו בסופו של דבר אנשים. לא ברור לי, על סמך מה אמרת שאני מדהים, על סמך ההודעות כאן. הרי שוב אני חושש שאני מדהים בגלל היכולות הגבוהת מאוד מחד שיסתירו את הקושי ויאריו אותו כאינגלנט שמרמה את המערכת.. ולא יבחינו שלא חייבים להיות חלשים ומתקשים בכל כדי להתקשות במקצועות ספיצייים. האם כל מתקשה הוא ליקוי למידה? בוודאי שלא נכון? אז מה בעצם ההבדלבין לירקוי למידה לבין המתקשה? מה ההבדל בין החייל שרע לו בצבא ומנסה לצאת דרך משרד הקב"ן לבין אותו חייל שבאמת במצוקה נפשית ? הרי לשניהם רע וקשה. אותו דבר כאן, הרי גם לי כליקויי למידה וגם לתלמיד מתקשה או חלש אנחנו באותה סירה, אז למה הוא מתקשה ואני לקוי למידה...? למה כל מי שמתקשה מתוקלג כליקוי למידה? ועדיין יש שני נתונים מפתיעים: 1. שיעור המאובחנים בארץ הוא מאוד גבוה. 2. המון מקרים לא מאובחנים ומקוטלגים כ"מתקשים". תסבירי לי את, האם כן , כל המתקשים, וכל מי שלא הוציא ת.בגרות או כל מי שנמצא בכיתות התגבור למיניהן הוא ליקויי למידה? אז איך נסביר שבבי"ס התיכון רובם של הליקויי למידה היו בכיתות העיוניות מוגברות?