פורום לקויות למידה
מנהל פורום לקויות למידה
שלום.שחר שלי בן שלי בן 5.יש לו דיספרקסיה שאובחנה בגיל שנתיים וחודשיים.(שפתית)כיום עדיין מטופל ע"י קלינאית תקשורת . מדבר מצויין .(הבעיה ברובה הגדול היתה רק שפתית אבל במשך שנה עבר טיפול גם בריפוי בעיסוק כי קראתי באינטרנט שזה יכול להועיל... אלא ,שמאחר והיה לו קושי באיתור צלילים(בדרך לרכישת השפה) הקלינאית נוטה לחשוב שתהיה לו בעיה בקריאה/כתיבה... ובנוסף לפי האינטרנט כנראה שתהיה לו לקות למידה . כיום בגן חובה . בהתייעצות עם הגננת לא יעלה שנה הבאה לכתה א' אלא ישאר עוד שנה בגן חובה. שאלתי , איזה איבחון עלינו לעשות לו ? היכן עושים איבחון כזה ?אצל איזה בעל מקצוע ? מאחר וילך לכתה א' רק בעוד שנה וחצי מהיום מתי לעשות לו את האבחון . בזמן האחרון שמתי לב ששמות של ילדים / אנשים לוקח לו הרבה הרבה זמן ללמוד . את השם של המורה לקפוארה שלו שאצלו לומד פעמיים בשבוע כבר חודשיים לא זוכר(קוראים לו תום ואני מזכירה לו בכל פעם את השם) . את שמות הילדים בגן - לא יודע של כולם ... אשמח אם תוכלו להתייחס לשאלותי . יום שמח , גלית
גלית, אחר הצהריים טובים, קודם לכול כל הכבוד על העירנות והטיפול המסור. כעת כאשר החלטתם לדחות את עליתו של בנך לכיתה א, אני מציעה לעצור ולהשעות את הפעילות. אין כל צורך באבחון משום סוג כעת. תני לילד להתפתח בקצב שלו. אין כל וודאות שלילד יהיו קשיים בקריאה או בכתיבה. יתכן שבשלב זה עדיין אינו בשל ללמידה. אבני השפה הבסיסיות עדין לא נרכשו, ולכן העובדה כי הילד אינו זוכר שמות אינה מצביעה בהכרח על בעיה מכל סוג שהוא. בסביבות אמצע כיתה א כדאי לבדוק שוב ולבחון את הצורך באבחון דידקטי או רב תחומי. בברכה אלמוג
האם תוכלו להמליץ או לכוון אותי למורים המתמחים באסטרטגיות למידה באזור נתניה?
בוקר טוב ושנה טובה, יונה שורק היא אשת מקצוע נהדרת בתחום , והיא נמצאת באזור המרכז. אשלח לה הפנייה של שאלתך, ואני מקווה מאוד שנמצא את המורה המתאים. בברכה אלמוג
הבן שלי בן 12 סובל מבעית קשב וריכוז ולקות למידה, הוא לומד בכיתה רגילה ומקבל ריטלין היום במינון נמוך כ-10 מ"ג וזאת לאחר שקיבל את המינון הגבוה ביותר של הריטלין והקונצרטה ואלה לא צלחו בזמן נטילת הכדור הוא סבל מדיכדוך בכה על כל דבר, עצבות, הפסקנו לו את הטיפול לתקופה קצרה ועכשיו חזרנו במינון נמוך בנוסף הוא קיבל טיפול פסיכולוגי במהלך שנה . כיום אנו לא מצליחים להתמודד איתו בנושא הכנת שעורי הבית הוא לא מסכים להכין, ללמוד למבחנים, הוא אומר אני דפוק לא מוצלח זה מה שיש אני לא יכול, הוא נכשל בכל המבחנים , אני פונה למורה, היא אומרת לי אל תשדרי לו את המצוקה שלך תעזבי אותו, אבל מה אני יעשה איך אני אתמודד עם הצרה הזאת שהוא לא מוכן לעשות שום דבר אפילו לסדר לו מערכת, להכין לו כריך, ללכת לבית הספר לבד הוא לא מוכן הוא רוצה שאני אקח אותו כל יום ברכב, הוא לא רוצה להתאמץ, (עכשיו רשמנו אותו לרכיבת סוסים טיפולת, אני מקווה שזה יעזור) מה באמת עושים עם הבעיה הזאת עד עצם היום הזה אף אחד לא נתן לי תשובה, האם באמת לעזוב אותו לא לבקש מימנו שישב להכין שעורים אפילו חצי שעה ביום למרות שגם את זה הוא לא מסכים. מודה לכם מאוד על הענותכם לשאלתי .
ליהי ערב טוב, אני מבינה מאוד את המצוקה שלך, את הכאב והרצון לעזור. אני חושבת שיש כאן הרבה גורמים מעורבים, ולכן אנסה להתייחס בנפרד לכל אחד מהם: א. ליקוי למידה והפרעת קשב ליקוי למידה המלווה בהפרעת קשב הן תופעות מתסכלות ומכאיבות מאוד, הגוררות פעמים רבות קשיים חברתיים ורגשיים. אני מניחה שבנך חסר ביטחון עצמי כתוצאה מכשלונות רבים בשנים האחרונות. בתחום זה חייבים למצוא דרכים בהן יחווה הצלחה. אם בנך מסרב לכתוב, שיענה בעלפה. אם הוא מסרב ללמוד, השתמשו בתורת המשחקים על מנת לעקוף את הקושי. הילד לא פועל נגדך! לא עצלן! ובוודאי שאינו רוצה להיכשל שוב. על כן בתחום זה את חייבת למצוא איש מקצוע מומחה בתחום לקויות למידה שילמד את בנך אסטרטגיות למידה ויגרום לכאב להיות חלש יותר. ב. התחום הרגשי - את מציינת כי בנך מטופל אצל פסיכולוג, מה שמשמח אותי מאוד. מה אומר הפסיכולוג? מהו מצבו הרגשי של הילד, והאם המישור הלימודי הוא הבעייה, או שמא יש תחומים אחרים המכבידים על בנך? בתחום זה אני ממליצה למצוא חונך שילווה את הילד במקומות שטוב לו. החונך לא יעסוק כלל בתחום הלימודי, אלא יעצים את הילד בתחומים בהם הוא טוב. יוכיח לו כי הוא לא כישלון, וכי הוא יכול להגשים מטרות שיבחר. ג. שיעורי הבית - להכנת שיעורי הבית אין כל ערך אם הם נעשים בסבל ובכפיה. על מנת להפיק תועלת ולמידה יש לצמצם את מידת הכאב. חשוב ללמוד. חשוב לתרגל, אבל יותר חשוב להרגיש שווה ולחוות הצלחה. לכן, לדעתי, יש לפעול תחילה בשני המישורים הראשונים, כאשר כל פעולות הלמידה נעשות אך ורק על ידי גורמים חיצוניים. אתם ההורים הקדישו זמן לבילוי איכותי עם בנכם. הוא זקוק לכם על מנת שתשמיעו לו שהוא שווה , שהוא לא כישלון. והכי חשוב - נסי לא להילחץ כבר עכשיו משום שהילד לא מכין שיעורי בית. עוד נכונות לכם שנים ארוכות ולא פשוטות של התמודדות בהן את צריכה לשמור על הכוחות למשברים גדולים מאלה. בברכה אלמוג
שלום אני כרגע נמצא בטיול של חצי שנה לפני כחודש התחילו לי מצמוצים בעין ללא שליטה ןלאט לאט זה עבר גם לכל מיני שרירים בגופ אני מאמין שלדבר הזה קוראים טיק אני לא סובל מאיזה מחלה אחרת או טשטוש בראייה מה שמעניין אותי זה האם זה בגלל איזה שהוא מצב לחץ. בנוספ כאשר אני עושה פעילות מסויימת אין לי כלום. ביומיים האחרונים יש היחלשות של הטיקים וכמעט שאין לי בכלל רציתי לדעת מה גורם לדברים האלה האם זה באמת טיקים ובנוספ האם זהיעבור
לילה טוב, השאלה מורכבת: הסיבות לטיקים יכולות להיות רבות: מתח, הפרעות קשב, עייפות, קושי בהתמודדות ספציפית ועוד ועוד. אתה מתאר תופעה חדשה, ומכאן אני מעריכה כי היא גם חולפת. במידה והתופעה חוזרת על עצמה יש לבדוק - ראייה הפרעות קשב וריכוז במקרים חריפים תסמונות טורט טיול נעים בברכה אלמוג
האם תוכלו להמליץ או לכוון אותי למורים המתמחים באסטרטגיות למידה באזור כוכב יאיר צור יגאל? מודה מראש על העזרה
במסגרת עבודתי כמאמנת הורים לילדים לקויי למידה יש לי קשר עם מורות המתמחות באסטרטגיות למידה בהרצליה ורעננה. אם זה מתאים לך צרי קשר
שלום רב, אנו מתגוררים ברמת השרון ואני מחפשת מורה לאסטרטגיות למידה עבור בני הלומד בכיתה י' הכוונה היא למורה אשר תוכל לעבוד איתו על דרכי למידה המתאימות ללקות בנושא הזכרון והשליפה. תודה
לאלמוג שלום שמי מיכה אני בן 39 אני זקוק נואשות למורה מאזור כוכב יאיר והסביבה לאסטרטגיות למידה שימור ושליפה מידע מהזיכרון ולטכניקות לסיכום ותימצות חומר יש לצין שאני לא לומד במוסד אקדמי כל שהוא. תודה מראש
מיכה בוקר טוב, לצערי,מספר המורים לאסטרטגיות למידה במרכז הוא מועט. אוכל להפנות אותך למורה מצויינת בגדרה, המלמדת גם במכללת אחווה ( של אוניברסיטת בן-גוריון ) מעבר לכך אני צריכה לחשוב, אלא אם אתה יכול להגיע למספר שיעורים מוגבל לצפון. עוד אחשוב על פתרונות נוספים... בברכה אלמוג
שלום רב אני מחפשת לבני מורה לאסטרטגיות למידה במקצועות :ספרות,פסיכולוגיה והיסטוריה. בני הוא בכתה יא,ואנחנו גרים בתל אביב תודה אורלי
היי אלמוג לפני כמה ימים פורסם כאן בפורום שלך על ללקוי למידה באיזור ת"א ב17.18 לחודש והיום אני רוצה לקרוא פרטים על זנ ומשום מה זה לא מופיע מה קרה ?אני מקווה שאת יודעת על מה אני מדברת. זה מאד חשוב לי כיתחננתי ללכת. אודה להגשת עזרתך במהרה זה מאד מאד חשוב. היות ןזה בימים הקרובים שני לא רוצה לפספס פשוט. בתודה מראש ושולחת לך מכאן אור שמחה ואהבה עם המון הערכה שולמיתוש.
ערב טוב, לצערי, איני יודעת למה הכוונה. אוכל לחפש בארכיון הפורום אולי נמצא שם את האבידה. בברכה אלמוג
היי אלמוג אודה לך מאד אם תעשי כך. כי היריה ממש בימימים האלה .יום שלישי הזה. ומכןאן אני יכול להגלום פרטים ולדעת עליו יותר. תודה מקרב לך מלב אל לב שולמיתוש.
הילד היה באבחון פיסכולוגי ושם בין השאר הוצגו לו תמונות עליהם הצטרך לספר מה הוא רןואה בתמונה..? אני מעוניינת באחת מסדרת התמונות בה נראית אישה / נער מיואש/עצוב כורע למרגלות ספסל... יאוש??? איפה אני יכולה למצוא תמונה שככזו? כנראה היא חלק ממאגר מוכר של מבחנים פסכולוגים .. מישהו יכול לעזור בבקשה?
צהריים טובים, אני מבינה שאת נסערת? לשם מה את זקוקה לתמונה? ערכות האבחון אינן נמכרות לציבור הרחב והן חומר חסוי, המשמש ונמכר לאנשי מקצוע בלבד. ספרי בבקשה מה הבעייה? אשמח לשמוע ולנסות לסייע ככל שאוכל. בברכה אלמוג
שלום אני סטודנטית בת 26 סובלת מ ADD ובעשרה החודשים האחרונים אני נוטלת ריטלין 10 mg ומאז שני נוטלת אין לי כוחות לכלום אין לימוטיבציה לכלום תחושת דיכאון בשבועיים האחרונים הפסקתי ליטול אותו וכעת בלעדיו אני לא מצליחה ללמוד בכלל והדיכאון החמיר אני באמצע תקופת לימודים לחוצה , האם יש קשר בין צריכת ריטלין לדיכאון? האם את ממליצה על משהו אחר?
לילה טוב, במקרים מסויימים בעיקר בגיל צעיר ניתן למצוא קשר בין ריטלין ודיכאון. המלצתי לך היא לפנות בדחיפות לרופא המטפל ולנסות שימוש בתחליפי ריטלין. בברכה אלמוג
שלום רב אלמוג אמן שאור נרות הללו יאיר דרכיך ויעשעה לליבך רק טוב כפי שאת עוזרת ועושה לאחרים האל ישלחמ ברכב במעשיך וימשיך ללהאיר דרכיך בנעים ובכיף הרבה אושר ששמחה בהמון הערכה על עבודה כה מסורה ולא תמיד כאלה אלה להפך אשריך ותמיד תלווה אותך ברכה בלב אל לב שולמית. והמשיכי להיות כזהו מקסימה כפי שאת.
היי אלמוג רציתי את עזרתך. אני לקוייית למידה וברצוני ללמוד נהיגה האת אתה מכירה מורים לנהיגה ללקויי למידה מאזור מרככז או אשדוד. בתודה מראש שולמית.
ערב טוב, בימים הקרובים אפעיל קשרים ואשתדל למצא לך מורים מאיזור המרכז. ללא קשר כדאי לנסות את הטיפים הבאים: - זיהוי על פי מדבקות במקום צדדים - תרגול מעשי ולא על ידי שאלות תיאורטיות - לימוד תמרורים גם על פי מספר ומיקום - לימוד חוקים בקבוצות שייוך ( באיזה מרחק עוצרים, חונים ) מעבר לכך אשמח אם תתארי את הקושי, וכך נוכל לחשוב יחד כיצד להתגבר עליו. בברכה אלמוג ( אני בחורה )
היי אלמוג זאת שוב אני שולמית אותה אחת מהשאלה למעלה הפעם שאלתי איך מתקדם העניין ויש לך תשובה חלקית. אם לא מצאת את הזמן לא נורא יתכן אחרי חנוכנה יהיה יותר זמן לפעילות בענין אנאממך תעדכני אותי בעניין זהמאד חשוב לי. את נהדרת ונפלאה ועש כ לא אכזבת אותי אף לא לרגע תמיד נענית ועזרת מאד. שולחת לך מכאן חום אור שמחה והאבה. והמון הערכה על עבודתך המסורה ונאמנה עושה הימים כלילות אשרי האישה חזקי ואמצי בפועלך חג אורים ומורים שמח.
http://enter-system.com/site/index.asp?depart_id=12973 מחקר אוניברסיטת הרווארד בנושא הפרעת קשב וריכוז ADD מגלה: צמחי מרפא הנמצאים ב- קורוולול של אנדרסון עוזרים להפרעת קשב וריכוז מאת: עומר פרידמן מיליוני ילדים בעולם , סובלים מבעיית הפרעות קשב וריכוז ו ADHD היפראקטיביות. גל של התנגדויות של מיליוני אימהות בעולם נגד השימוש בתרופת ריטלין ותרופת קונצרטה עקב תופעות הלוואי הקשות שיש בבליעת ריטלין. לדוגמא: איבוד תיאבון, דכדוך, קשיי שינה, קושי לחלום, בחילות, כאבי ראש, סחרחורות ועוד. קור-ולול התחליף הטבעי של ריטלין? מחקר שנערך מחקר אוניברסיטת הרווארד בנושא הפרעת קשב וריכוז מגלה כי צמחי מרפא כמו רוזמרין סקוטולריה ומורן שסוע, עוזרים לילדים להתרכז בלימודים ומהווים תחליף נהדר לתרופת ריטלין. מאז החל שיווקו בישראל של טיפות קור-ולול של אנדרסון התחליף הטבעי של ריטלין, גל חדש של אימהות רבות החלו לעבור לתת לילדיהן את קורוולול המבוסס על צמחי מרפא, והן מצאו בו תחליף טבעי לריטלין שגורם לתופעות לוואי קשות. צמחי המרפא, הנמצאים בפורמולה של קורוולול: עוזרר, סקוטולריה, וורבנה, מורן שסוע, מליסה, פסיפולרה ובבונג ורוזמרין. הצמחים שנמצאים בקור-ולול נחקרו מדעית באוניברסיטאות המובילות בעולם, כעוזרים להרגעה ומופיעים בפרמה קופיאה (הספרות המקצועית של צמחי המרפא הגרמנית). ישנן אימהות שמעדיפות להתחיל לטפל בבעיות הפרעת הקשב עם קורוולול של אנדרסון המבוסס על צמחי מרפא, ורק במקרים קשים עוברות לריטלין. אימהות שכבר נותנות לילד ריטלין, משלבות את טיפות הצמחים הטבעיות של קור-ולול של אנדרסון ומדווחות על שיפור ורוגע של הילד. בכל מקרה של החלטה להפסיק שימוש בריטלין, יש להתייעץ עם רופא. Covalol שנחקר מדעית, מיוצר במפעל המאושר ע"י משרד הבריאות עם תקנים בין לאומיים של GMP וISO 9001. שני התקנים מאושרים ע"י FDA מינהל התרופות האמריקאי וע"י רשות הבריאות האירופאית ה- EMEA. אז למה לקחת ריטלין ולתת לילד להסתכן? עדיף קורולול וצמחי מרפא על פני תרופות כימיות. מקורות: 1. Golden TR. et al. Oxidative stress AND aging: beyond correlation. Aging Cell, 1: 117-123, 2002. 2. Sokoloff L. et al. Determinants of nutrients to the brain. In: Wurtman RJ. Wurtman JJ. Eds. Nutrition AND the brain. Vol. 1, Raven Press, New York, 1977, p. 87-139. 3. Joseph J. et al. Age-related neurodegeneration AND oxidative stress: putative nutritional intervention. Neurol. Clin. 16: 747-755, 1998. 4. Martin A. et al. Effects of fruits AND vegetables on levels of vitamins E AND C in the brain AND their association with cognitive performance. J. Nutr. Health Aging 6: 392-404, 2002. 5. Youdim KA. Joseph J. A possible emerging role of phytochemicals in improving age-related neurological dysfunctions: a multiplicity of effects. Free Radic. Biol. Med. 30: 583-594, 2001. 6. Gage FH. Multipotent progenitor cells in the adult dentate gyrus. J. Neurobiol. 36: 249-266, 1998. 7. Kurkin VA. Zapesochnaya GG. Chemical composition AND pharmacological properties of Rhodiola rosea. Chemical AND Pharmacological Journal (Moscow), 20: 1231-1244, 1986. 8. Komar VV. et al. Effect of Rhodiola rosea on the human mental activity. Pharmaceutical J. 36: 62-64, 1981. 9. Perkov VD. Effects of alcohol aqueous extract from Rhodiola rosea L. roots on learning AND memory. Acta Physiol. Pharmacol. Bulg. 12: 3-16, 1986. 10. Solomon PR. et al. Ginkgo for memory enhancement: A randomized controlled trial. JAMA, 288: 835-840, 2002. 11. Crews WD et al. The Neuropsychological Efficacy of Ginkgo Preparations in Healthy AND Cognitive Intact Adults. Herbalgram 67: 43-62, 2005. 12. Akhondzadeh et al. Salvia officinalis extract in the treatment of patients with mild to moderate Alzheimers disease. J. of Clinical Pharmacy AND Therapeutics, 28: 53-59, 2003
אנשים מרוסיה אמרו שנתנו קורוולול לבעיות לב איך זה מסתדר.
אנשים מרוסיה אמרו שנתנו קורוולול לבעיות לב איך זה מסתדר.
הייתי רוצה להתייעץ איתכם כאן בפורום מה לעשות כי אנחנו מאוד מבולבלים ומוצפים בהמלצות של אנשי מקצוע. בני בן ה 6 עם ליקוי שפתי שמתבטא בעיקר בקושי תחבירי ואירגון המשפטים. לומד השנה בגן חובה רגיל אחרי שלמד שנתיים בגן שפתי . לפני כשנה אובחן כקשב וריכוז שמתבטא בחוסר שקט חולמנות ומלל רב. ילדותי ומשחק הרבה במשחקים דימיונים שמלווים במלל ואסוצייאטיביות. במהלך השנה האחרונה ניסינו לטפל בריטלין לסוגיו השונים שעזרו לו לנושא הקשב והריכוז אבל גרמו לו להיות זומבי ומכונס בעצמו ולחוסר תיאבון משמעותי. לפני כחודש ניסינו את הSR20 מג שעבד יותר טוב מהקונצרטה עם פחות תופעות לוואי אבל בסביבות השעה 15:00 כל הסימפטומים של הקשב וריכוז הגיעו בצורה מוגברת-מלל בתי פוסק,חוסר מנוחה וקשב מוגברים. היום הלכנו שוב לנויירולוג שטען שאם הריטלין לסוגיו לא עוזר הוא ממליץ לנסות את הריספירדל!? לאחר ששוטטי קצת באינטרנט וחקרתי לגבי התרופה נחרדתי לדעת שזאת תרופה פסיכיאטרית מאוד חזקה שלא ממש מומלצת לילדים. במקביל פנו אלינו בבקשה להשתתף במחקר של אומגה 3 והשפעתו על קשב וריכוז ויש לנו פגישה ראשונה בשבוע הבא. אנחנו עכשיו בהתלבטות קשה מה לעשות. אם נתחיל במחקר של האומגה 3 שימשך חצי שנה אנחנו לא יודעים אם זה יעזור ואולי אנחנו מבזבזים את הזמן עלי לציין שההתנהגות שלו משפיעה עליו גם במישור החברתי והרגשי. מצד שני אנחנו מאוד פוחדים לתת לילד בגיל כלכך צעיר תרופה פסיכיאטרית כמו רספירדל לפעמי יש לנו הרגשה שלרופאים נורא קל לחלק תרופות לילדים כאילו הם מחלקים סוכריות. אשמח לקבל יעוץ, עזרה, המלצה חוויות של הורים שהתנסו בתרופה או באומגה 3 שיעזרו לנו להחליט מה הדבר הכי טוב לילד.
לילה טוב, ברוכה הבאה לפורום , ההתלבטות קשה , ואין תשובה מוחלטת. עם זאת אומר לך מהו הדבר הראשון שהרגשתי, תחושתי לגמרי... גם אני נרתעת מן השימוש בהריספירלד בעיקר משום שהתרופה חדשה , עדיין לא מוכרת ונחקרת במידה מספיקה. לעומת זאת השימוש באומגה 3 נמצא יעיל במקרים רבים ואינו סותר טיפול מקביל. לכן כאן אני הרבה יותר רגועה. מקווה שעזרתי מעט בברכה אלמוג
תארתם מצב קשה המשפיע בודאי על כל המשפחה. חשבתי מספר דברים. ריספרדל היא תרופה חזקה, אם איני טועה, יש אף קושי בלהפסיק אותה, אני הייתי מהססת לתת אותה לילדי. לעומת זאת הריטלין או תחליפיו עדין יכולים להלקח בחשבון. לאחר תקופת הסתגלות יתכן שיעלמו תופעות הלואי. אולי לנסות מינון קטן יותר. אולי להערך לשעות ללא ריטלין בצורה יצירתית כמו משחק ספורט בחוץ או כל דרך להוצאת אנרגיה (שק איגרוף, טרמפולינה). בכל מקרה, בעיקר בגלל השלכות הרגשיות והחברתיות של כל הבעיות כדאי להעזר גם בטיפול נפשי במקביל, פרטני או קבוצתי. אולי למשל טיפול בדרמה העושה שימוש רב בשפה או פסיכולוג קליני לילדים. כל טוב!
שלום, אני אוריה, בת 18. לא בטוחה שהגעתי למקום הנכון אבל אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי בשאלה עליה אני מנסה לקבל תשובות . השאלה היא למה כשיש הרבה ממשהו אנשים מייחסים לו פחות הערכה (גם אם הוא כשלעצמו בעל ערך רב) בעוד שכשיש ממנו מעט יעריכו אותו יותר? למה רוב בני האדם ישימו לב ויעריכו את מה שיש להם רק לאחר שירגישו בחסרונו? לדוגמה: רובינו לו נעריך מים עד שיהיה מחסור חמור בהם. או בדוגמה נוספת לא נהיה מודעים לחשיבות האצבע הקטנה ביד עד שתפגע. תודה רבה, אוריה
אוריה לילה טוב, אדם בטבעו אינו מרוצה ממה שיש לו. לעיתים משום שהוא חסר ניסיון, פעמים אחרות משום שהוא חושק דוקא את רכושו של האחר, ואולי משום שעל מנת להעריך צריך לאבד, או לכל הפחות להרגיש שהדברים אינם מובנים מאליהם. ספרי קצת - למה את שואלת? מה מטריד אותך? נשמח להיות כאן בשבילך. בברכה אלמוג
תודה רבה, אני לא מוטרדת, אני רק מנסה ללמוד להעריך את הדברים הנפלאים שנפלו בחלקי (כמו משפחה אוהבת, ישוב מקסים, גוף בריא, אוויר נקי לנשום ועוד כל כך הרבה), ולא מבינה למה הרבה פעמים אני מצליחה לזכור את כל אותם דברים רק אחרי שמשהו משתבש. למה אי אפשר פשוט לחיות את האהבה לחיים כל יום כשהשמש זורחת ועוד יום יוצא לדרך... תודה אוריה
שלום רב, מי שמכיר מורים/סטודנטים שיכולים ללוות נער בלימודי תאוריה ,אודה אם ישלח לי מיל. תודה יקי
אוכל לעזור בשמחה! פנו במייל או בפלאפון 797860 0506
הייתי שמחה אם היית יכולה לתת מידע על דיספרקסיה של הדיבור אני מקווה כי אני אומרת את זה נכון ואיך ניתן לטפל בזה לבן שלי שהוא בן 6 יש לו דיספרקסיה והאם זה יגביל אותו בעתיד
עד שתקבלי תשובה מהמומחית אכתוב בקצרה.דיספרקסיה היא בעיה בתכנון התנועה.כשמדובר על דיספרקסיה של הדיבור הקושי נובע מבעיית תכנון תנועתם של מרכיבי הדיבור: שפתיים, לשון, ושילוב נכון של נשימה. הטיפול בבעיות מסוג זה נעשה על ידי קלינאי תקשורת. אם אין בעיות התפתחותיות אחרות ואף לא בעיות שפתיות (כגון הבנת שפה, שימוש נכון בכללי התחביר, חשיבה מופשטת) כי אז החשש מבעיה לימודית בעתיד הוא קטן. פעמים רבות דיספרקסיה מופיעה עם קשיים אחרים כמו למשל סרבול תנועתי ואז כדאי לערוך לילד הערכה התפתחותית מלאה על ידי רופא ילדים התפתחותי. בהצלחה.
פורסמה ידיעה בידיעות אחרונות, בכך שחוקרים גילו שיש צמחי מרפא שנמצאים בתוך הטיפות של קורוולול והם עוזרים להפרעת קשב וריכוז, וכבר לא צריך את ריטלין הכימי. האם לא מסוכן להפסיק לתת לילד שלי את ריטלין ןלעבור לקורוולול.? http://enter-system.com/site/index.asp?depart_id=12973
לילה טוב, לא הייתי ממהרת להחליף תרופה הנחקרת מזה 30 שנה בצמח שאיננו יודעים אודותיו דבר, ובוודאי לא נחקר בצורה מספקת. יתכן כי בהמשך הדרך ימצא מחליף לריטלין, אך בשלב זה הייתי ממתינה. בברכה אלמוג
יש מידע רב על תופעות הלוואי של ריטלין, אני חושבת שעדיף להתחיל עם הטיפות הטבעיות של קור ולול, ורק במקרים קשים לעבור לריטלין
איפה קונים את צמחי מרפא האלה?
ממש לא. קורולול הם טיפות צמחי מרפא שהם בטוחות לשימוש
אני יודעת שזה מוצר מאוד ותיק. כל הרוסים מכירים את קורולול
בני בן ה6 הובחן כדיסלתי לקריאה 1האם יש מצב לתקן אותו 100 או90% או לא 2איזה שיטה אתה יכול להמליצ עליה באופן ברור 3 האם צריך להוציא אותו ממסגרת רגילה או לא
ערב טוב, תודה על הפנייה והשיתוף. ראשית אומר , כי ילד לא מתקנים! הוא אינו מכשיר מקולקל. במקום זאת יש לפנות לתחום ההוראה המתקנת מאת בעלי מקצוע מומחים. כעת - איני מכירה את הילד ולא קראתי את האבחון. לכן אני מתקשה לקבוע את מידת ליקוי הלמידה. מה שבהחלט לא ברור לי, היא הקביעה לגבי ילד בן 6 שהוא דיסלקט. כיצד ניסה ללמוד לקרוא? באילו שיטות לימוד? מי המורים? מי החליט שהילד דיסלקט??? עד לקבלת תשובות לשאלות אלה וכנראה גם אחר כך אין כל הצדקה שבעולם להוציא את הילד ממסגרת החינוך הרגיל. עצם השאלה מפליאה אותי מאוד. אם הייתי מורתו של הילד לא הייתי מרשה לשאלה זו לעלות על הפרק. בברכה אלמוג
שלום, אני מחפשת מאמן אישי לילד בן 12 שסובל מדימוי עצמי נמוך וקשיים חברתיים באזור חיפה
קרן ערב טוב, אוכל לעזור לך. פני אלי במייל [email protected] או בטלפון 797860 0506 בברכה אלמוג
אני מורה לחינוך מיוחד ומחנכת כיתה מקדמת בבית ספר רגיל. אני מעוניינת להמשיך ללמוד כדי לעבוד בתור מטפלת בבעיות קשב וריכוז. היכן כדאי ללמוד? תודה מאיה
ערב טוב, בעיות קשב מטופלות על ידי פסיכיאטר או נוירולוג. טיפול בנוער בסיכון והתמודדות עם בעיות בכיתה זה כבר משהו אחר. ממליצה לך לפנות לאורנים - שם נפתח השנה חוג חדש , התמחות וטיפול בנוער בסיכון. בכלל זה לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב. מומלץ! בברכה אלמוג
תעשי הסבה לחינוך מיוחד. אני מכירה את המסלול בלוינסקי והוא מעולה. תבררי אצלם במרכז המידע
כדאי גם לברר בסמינר הקיבוצים. אני לומדת שם שנה שניה וזה אחלה מסלול.
שלום! ביתי בכתה ד'.ילדה נבונה עם כושר ביטוי בע"פ וגם בכתב.מתנסחת ברור ובאוצר מילים עשיר.הבעיה הינה בחשבון.הילדה פותרת במהירות וטועה אולם כשהמורה מסבה את תשומת לבה שיש טעות-היא מיד מבחינה בטעות ומתקנת.נדמה כאלו יש לה רתיעה ממקצוע זה ובלמידת נושא חדש היא מיד אומרת שלא הבינה למרות שכשאנן יושבות אני שמה לב שההגדרה"לא הבנתי כלום",אינה מדוייקת.בשעור חשבון היא לחוצה ומרבה לבקש לצאת.התיעצנו עם מאבחנת שבדקה ואמרה שאין צורך באבחון וכדאי לתת לה שעורי תגבור.בנוסף היא טענה שלילדה יש הבנה.אני עדיין לא רגועה בענין ובעיקר אני חוששת ממצב שעם התקדמות לימודיה היא תחווה תסכול רב ממקצוע זה.מה ניתן לעשות?
בוקר טוב, כמה מחשבות: ראשית הייתי בודקת האם ביתך סובלת מהפרעות קשב. בדיקה זו ניתן לקיים דרך קופת החולים במימון כמעט מלא של הקופה. בנוגע ללמידה עצמה כדאי מאוד להיעזר במשחקים או אביזרים שונים, אשר יסייעו להבנה ויורידו את הלחץ. בנוסף אם מדובר בהכנת שיעורי בית, חשוב לעצור ברגע ההבנה. אני אסביר: במידה ולשיעורי בית נתנו 10 תרגילים, אך ביתך הבינה לאחר ארבעה, אין צורך לפתור את השאר. כך ירד הלחץ והילדה תישאר עם חווית הצלחה. שאלה נוספת - מהם הישגיה הלימודיים של הילדה במקצועות האחרים ובאנגלית? מהם הפערים בין היכולות בכתב ובעלפה? כתבי לי, ונוכל להמשיך ולחשוב יחד על פתרונות יצירתיים. בברכה אלמוג
שלום, הייתי מעוניינת לדעת האם למי שיש, בעיות קשב וריכוז ושגיאות כתיב, נחשב כדסלקט? אשמח אם תשלחו לי תשובה. תודה.
בוקר טוב, דיסלקט הוא אדם שאינו יכול לקרוא. שגיאות כתיב מרובות או הפרעות קשב הן סמנים של ליקוי למידה, אך בהחלט לא דיסלקציה. בברכה אלמוג
בני בן 10.5 ילד גבוה וחסון. תלמיד טוב, בעל יכולת קליטה מהירה. מתאפיין בחוסר מוחלט של התנהגות תוקפנית. בדר"כ לא התבלט בחברה אך תפקד באופן סביר ותמיד היו לו 2-3 חברים. לאחרונה חלה החמרה במצבו החברתי, הוא חווה התעללות מצד מרבית ילדי הכתה מלבד 2 מחבריו הקרובים. כבעבר איננו מגיב לגילויי התוקפנות כלפיו דבר המרע את מעמדו החברתי. מה לעשות??????
צהריים טובים, ויקי, את מתארת מצב קשה. יש לפעול מייד בכמה מישורים: א. מעורבות בית הספר - מי יודע מה קורה? מחנכת, יועצת, מנהלת בית הספר? כל הצוות חייב להיות מעורב ולעזור בתוך המסגרת החינוכית. ב. טיפול רגשי - הילד זקוק לתמיכה מקצועית של פסיכולוג ילדים על מנת להתמודד הן עם החוויות האחרונות, והן על מנת לרכוש כילים להתמודדות חברתית בכלל ג. מציאת חונך או מדריך אישי, אשר יבלה עם הילד פעמיים בשבוע לפחות ויספק לו עוד כתובת לפנות אליה ולבטוח בה. אשמח לשוחח עמך גם בהמשך. מקווה שעזרתי מעט בברכה אלמוג
שלום רב , בן 30 מזה כשבוע אני נוטל תוסף המכיל אומגה 3 ופוספטידיל סרין במטרה לנסות לשפר את הזיכרון הגרוע שלי ולשפר את הריכוז. מאז שהתחלתי לקחת את הכדור - אני מרגיש אפטי ועייף (אני כל הזמן רוצה לישון). השאלה שלי האם תופעה זו ידועה? האם היא אמורה לחלוף? והאם בכלל תוסף כזה אכן ישפר את הזיכרון? ותוך כמה זמן הוא אמור להשפיע? מתלבט מאד אם להפסיק לקחת את התוסף כרגע או שלהמתין ולראות אם התופעות לוואי יחלפו. אודה על תשובתך.
דני לילה טוב, השפעתם של תוספי מזון משתנה מאדם לאדם. משך זמן ההסתגלות לתכשיר או תרופה הוא כ- שלושה שבועות עד חודש. אומגה 3 עשוי לתרום לשיפור הזיכרון והריכוז, אך אינו משפיע במידה שווה על כל המשתמשים בו. כמו כן הוא אינו מחליף טיפול תרופתי להתמודדות עם הפרעות קשב. חשוב לשקול את הרווח מול ההפסד - אם העייפות פוגעת בתפקודך יותר מהפרעות הקשב, הרי שיש להפסיק את השימוש בתוסף. עם זאת חשוב להביא בחשבון כי קיימים תוספי אומגה 3 מתוצרת חברות שונות ובהרכבים משתנים. יתכן ותוסף אחד עשוי להשפיע במידה רבה יותר מחברו. בברכה אלמוג
שלום שאלה לי אני אמא ל- 3 הילדה הגדולה שלי נמצאת בכיתה ד', אני מוצאת את עצמי שאינני מסוגלת לעזור לה, והיא גם כן לא יכולה להתמודד לבד עם הקשיים, הבנת הנקרא, הבעה, תורה וכו' היה ידוע לי שאינני מסוגלת להתמודד עם זה אך זה בא לי בבום חזק יותר מכיוון שאני חשבתי לעצמי שזה סה"כ חומר של כיתה ד' ואני כן יוכל אך לא איך אני יכולה לפתור את הבעיה הזו אצלי (מורה להוראה מתקנת-בגילי?!) מאד חשוב לי אני היום לא יכולה להתמודד עם טקסט אני לא זוכרת ולא מבינה לא מסוגלת לענות על שאלות וכו' זה חשוב לי כי אני מרגישה שהזכרון שלי וההבנה הולכים ומצטמצמים!!! עזרי לי אני ממש מתביישת בפני ביתי כי אינני מסוגלת לעזור לה וכן מול בעלי כווני אותי לאנשים שאוכל להסתייע בהם הנני חסרת אונים !!!! אני נפגשת עם חברות אני שומעת את השיחות שהם מספרות וגם מול עיניי ואני אומרת לעצמי מדוע לא מתנהלת שיחה כזו בביתי עם ילדי ברמה כ"כ גבוהה אני עצמי גרדתי ת.בגרות עם ממוצע מאד נמוך (ממש עשו לי טובה) ואני רואה את ביתי באותה דרך
צהריים טובים, תודה על פנייתך החשובה. הכנות שלך מרשימה מאוד, ואני שמחה לומר לך כי יש פתרונות: הוראת הסטרטגיות למידה פשוטות יוכלו לסייע גם לך בפיענוח התכנים הנלמדים ולאחר מכן גם לביתך. ביתך רק בכיתה ד. תעודת הבגרות רחוקה ובלתי רלוונטית כעת. חשוב מאוד לרכוש כעת כילים ללמידה, אשר ישמשו בסיס חזק ללימודים בשלב מאוחר יותר. מהו איזור מגוריכם? כתבי לי, ואנסה להפנות אותך לאנשי מקצוע בהתאם.
בני בן ה-11 סובל מבעיות קשב וריכוז. שמעתי על תוכנת מחשב שעוזרת לזה. רציתי לדעת עוד פרטים והאם זה עוזר
שלום דלית, אכן קיימת תכנית מחשב לטיפול בהפרעות קשב, ריכוז וזכרון. הכנסי לאתר www.krz.co.il אם תזדקקי לעזרה נוספת, אוכל לסייעלך בהצלחה שולה
שלום, לתלמיד יש אבחון עם הקלה באנגלית של הקראת תשובות לקלטת. האם זה תקף גם לחיבור באנגלית שצריך לכתוב או רק לשאלות של הסיפור? תודה ויום טוב, שירלי
שלום לך שרלי, וברוכה הבאה לפורום שלנו, הקראת התשובות לקלטת תקפה לכל פרקי האבחון. כמובן, שאת החיבור את צריכה לכתוב תחילה לעצמך בראשי פרקים, ואז תוכלי לקוראו ברצף לקלטת. בברכה אלמוג
אובחנתי בבדיקת TOVA כסובלת מ-ADHD , רציתי לדעת אם זה מוכר בביטוח לאומי כנכות וכמה אחוזי נכות מקבלים על בעיה כזו ?
שתפני למחלקת שיקום של ביטוח לאומי בעירך אני יודעת שחלק מהלקויות למידה כן נחשבות כנכות ומקבלים 25% נכות אני לא יודעת בדיוק איך הם מחשבים את זנ ומה כן נחשב ומה לא נחשב אבל שווה להתעניין אצלם. בביטוח לאומי יש מחלקה שנקראת מחלקת שיקום והם מטפלים גם בלקויי למידה תבדקי חבל לפספס
כדאי שתבדקי אם יש לך זכות להקלות מס - (לא ברור אם זה במקרה של ילדים או גם מבוגרים..) - http://www.beok.co.il/PrintForumMessage.aspx?ForumMessageID=63626
עד כמה בדיקת TOVA קובעת האם יש או אין הפרעת קשב? אני סטודנטית ועברתי אבחון שכזה במכון רום-פילת. מתשאול של הפסיכולוגית ושל הפסיכיאטר, עלה שישנה אפשרות להפרעת קשב. אך מבחן הTOVA, כאמור, לא הראה שום בעיה(3.02 לפני ריטלין, 3.92 אחרי). האם זה מדע מדוייק? אין ניתן להבחין בין הפרעת קשב לבין חרדתיות? תודה
אחר הצהריים טובים, בדיקת טובה אינה מקור מהימן במידה מספקת במקרים גבוליים. חשוב לחזור על בדיקה מקיפה עם נוירולוג אופסיכיאטר מומחה, שכן אצל חלק מן הנבדקים מתעוררת בעיית הקשב אך ורק בסביבה פעילה וחברתית ולא בעבדה פרטנית. בברכה אלמוג
שלום אלמוג בתי לומדת בכתה ז, ויש לה אבחון של המרכז לקדום הלמידה בו ניתנה לה האפשרות להשתמש במילונית לאנגלית. האם את יודעת איזה מילונית כדאי לקנות? ואיפה ניתן לרכוש אותה? האם השימוש במילונית הוא גם בזמן מבחנים?
סמדר ערב טוב, המילונית האיכותית ביותר היא מילונית OXFORD מילונית זו תוכל לשמש את ביתך עד סוף התיכון כולל מבחנים פנימיים ובחינות הבגרות. אגב זו המילונית היחידה המאושרת לשימוש בבחינות חיצוניות על ידי משרד החינוך. בברכה אלמג
לדעתי כעובדת רבות עם לקויי למידה המילונית הטובה ביותר היום בשוק היא topmate שגם מכילה את מילון האוקספורד וגם משמיעה את המילה באנגלית.
שלום רב שמי קרין ואני בת 25. כאשר הייתי בכיתה י' הייתי בכיתת בגרות אבל בגלל שלא התייחסו להקלות שלי, הורידו אותי לכיתת גמר ונאלצתי להשלים את הבגרויות לבד אחרי התיכון. אין לי ממוצע בגרויות טוב ונשאר לי להשלים 3 יחידות במ"מ, על מנת שתהיה לי בגרות מלאה. יש לי דיסקלקוליה במ"מ ואני לומדת עם מורה פרטית , לא מורה ללקויות למידה אשר המליצה לי לעשות שני שאלונים בחורף ואת השאלון הכי קשה בקיץ. אני מפחדת שלא אעבור את השאלון השני שהוא קצת קשה. רציתי לעשות תואר ראשון ,אולי ללמוד בי איי כללי במכללת תל-חי ולעשות מכינה לליקויי למידה ,בתקווה שיקבלו אותי למכינה. המכינה היא כחודשיים אשר בהם מלמדים אותנו איך ללמוד. רציתי לדעת האם ליקוי למידה נחשב לנכות והאם בגללו קשה לי למצוא עבודה ואיך אסתגל בשוק העבודה. מקווה שתוכלי לענות לכל שאלותיי. בכבוד רב,קרין!
קרין יקרה, אתחיל מן הסוף - ליקוי למידה אינו נכות!!! אין לי ספק כי בעבודה נכונה עם עצמך אפשר להתגבר על הקשיים, למצוא נקודות חוזק ויתרונות במי שאת, ואז גם לעבוד בתחום הנכון לך. אם את רוצה ללמוד , את יכולה לעשות זאת גם כעת ללא הבגרות במתמטיקה. את תתקבלי על תנאי, ותוך שנה תוכלי להשתים את הבחינה החסרה. אל תוותרי על רצונות וחלומות! את רוצה ללמוד? כל העולם פרוס לפנייך. את לא זקוקה למכינה בתל-חי או לכל מכינה אחרת לשם כך. החליטי שאת רוצה ויכולה והרשמי. בקיצור, ליקוי למידה אינו מחלה שצריך להיפטר ממנה. חשוב לרכוש אסטרטגיות למידה המותאמות במיוחד לך וכך לעקוף את הקושי. איני רואה כל מגבלה בהשתלבות בשוק העבודה. החליטי שאת יכולה להגשים כל יעד שתבחרי, וצאי לדרך! בהצלחה........ בברכה אלמוג
שלום.אני בת 26,בקרוב מתחילה ללמוד באוניברסיטה.יש לי קושי בריכוז שמתבטא כך:כשיש רעש,{אפילו הקטן ביותר}קשה לי לקרוא.גם חפצים בזוית העין שמושכים את תשומת ליבי מפריעים לי,ואני חייבת להזיז אותם,או לעבור מקום.לפעמים אני מדלגת על שורות.בקריאה בקול רם אני מדלגת על מילים, ומתבלבלת באותיות בסוף המילה.בבגרויות למדתי חומר כמו תוכי, כתבתי שוב ושוב עד שזכרתי. בבגרויות היה לי תוספת זמן של כחצי שעה. האם זה נשמע כמו ליקוי למידה שמצריך ייעוץ?איך הבחינות נערכות?הבנתי שצריך אישור מפסיכולוג,ואחר כך נערכות בחינות.
ליטל לילה טוב, את מתארת תופעה של הפרעות קשב, אך לא סיממטומים של ליקוי למידה. האם קיימים אצלך פערים בהישגים בין התחום הריאלי להומני? האם את מזהה סימני ניקוד? איך את מסתדרת באנגלית??? בהחלט לא בטוח שאת זקוקה לאבחון רב תחומי ( אותו עורך פסיכולוג ). את זקוקה לאבחון קשב רציני ומקצועי, אשר יסייע לך לפתור את בעיות הקשב. פני לרופא המשפחה ובקשי הפנייה לאבחון אצל נוירולוג מומחה בתחום זה. הרבה הצלחה בברכה אלמוג
תאריך: 12.9.2007 שעה: 12:40 ברצוני לדעת אם אתקל בקשיים בלימודי שפת היידיש. (וזאת לאחר שנוכחתי שאני כנראה סובלת מאיזשהי מגבלה בתפיסת האנגלית. שניים אני מסנה ללמוד ומאמצי מעלים חרס). מכיוון שאני אשה בשנות החמישים איני פונה לאיבחון וייעוץ וכו' אבל ברור לי שאני סובלת מאיזשהי בעיה. (בשניים האלה הצלחתי ללמוד מקצוע ללא קושי וכן למדתי דברים חדשים הקשורים בעבודתי.). האם לימוד יידיש יאכזב אותי כמו הניסיון ללמוד אנגלית (שהקדשתי לו שנים) או שזה לא חייב להיות כך. בילדותי לא הרגשתי קושי בלימוד קריאה וכתיבה עברית. ועד כמה שידוע לי גם תפיסת דיבור הייתי נורמטיבית. דיון / נושא
ערב טוב, אין לי תשובה מוחלטת בשבילך. מצד אחד, קיימים מקרים רבים בהם קיימת לקות למידה קשה באנגלית , אשר נעלמת קליל בלימוד השפות השמיות , כגון ערבית. היידיש קרובה לעברית ולמשפחת השפות השמיות ומכאן יתכן כי הקושי יתמתן. עם זאת איני יודעת מהו ליקוי הלמידה שלך ועד כמה הוא חריף, לכן אתקשה לספק תשובה מוחלטת. בברכה אלמוג
מחבר: טובה תאריך: 18.9.2007 שעה: 12:13 גם תשובה של "לא יודעת" היא תשובה מכובדת בהחלט. עדיף על פני התעלמות. נ.ב. בוודאי התכוונת ב-"קליל" ל-"כליל". (ועל זה נאמר "אם בארזים ..וכו'....".) גמח"ט
שלום רב ! אני מחפשת פסיכולוג שמתמחה בטיפול רגשי בלקויות למידה בלתי מילולית. ממה שהבנו מתבגרים שיש להם NVLD נמצאים בסיכון גבוה יותר למחשבות אובדניות ולחרדות אודה לעזרתכם.
ערב טוב, שנה טובה וחג שמח, על מנת שנוכל לעזור צייני איזור מגורים, גיל הילד והתסמינים הבולטים לפיהם נדרש הטיפול. בברכה אלמוג
תודה על התיחסותך. אנו מחפשים איש מקצוע באזור המרכז מדובר בנער בן 15 והתסמינים הבולטים של הלקות הבלתי מילולית (NVLD אם איני טועה קוראים לזה כך),היא קושי באינטליגציה רגשית, קריאת שפת גוף של אחרים שגורם לקושי בהבנה חברתית, פחדים מקבלת ביקורת, חרדות מחשבות דכאוניות . חשוב לנו למצוא איש מקצוע שיש לו ידע בלקויות למידה ובעיקר בסוג הלקות הזו שאלה חלק מתסמיניה. עד כה נתקלנו באנשי מקצוע שלא היה להם ידע בתחום ולכן העזרה שקיבל לא היתה מספקת, למרות שיתוף הפעולה מצדו ורצונו הרב בעזרה. מודה על עזרתכם
בן בן 46 אב לשלושה ילדים ונשוי 20 שנה. אישתי רוצה לעזוב אותי בגלל התקפות הזעם שלי שמופנות לעיתים כלפיה ולעיתים נגד הילדים. יש גם אלימות אבל בעיקר אני מבהיל הסביבה באופן קיצוני. אני מחפש טיפול יסודי לבעיה תרופתי ופסיכותרפי האוכל לקבל המלצות לאן לפנות בירושלים?
אבי, אחר הצהריים טובים, ראשית אברך אותך בברכות שנה טובה. יש לי הרבה כבוד והערכה לפנייתך , הדורשת כנות ואומץ. תחילה פנה לרופא המשפחה ובקש הפנייה לבדיקה נוירולוגית על ידי נוירולוג או פסיכיאטר מומחה. לאחר אבחון מסודר ניתן יהיה להמליץ על טיפול משולב רגשי ואולי גם תרופתי בשלב הראשון על מנת ליצור מיתון, ולאחר מכן ליצור מערכת יחסים פשוטה ובריאה יותר. ברבה הצלחה בדרכך החדשה. אנחנו כאן בשבילך גם בהמשך. בברכה אלמוג
איך אוכל לעזור לבני בן 12 להתמודד עם ארגון זמן בשעורים לפני בחינה ובבחינה בתודה שולה
לילה טוב, ארגון זמן היא אחת האסטרטגיות החשובות בלמידה. הבשורות הטובות הן, שהיא נרכשת ולא מאוד בקושי, הבשורות הפחות טובות הן שבתחילת הדרך היא עשוייה לעורר התנגדות. במהלך היום והשבוע כדאי להגיע להסכמה על ימים וזמנים קבועים המוקדשים ללמידה. אין לחרוג מזמנים אלא, גם אם נותרו עוד שיעורי בית ועבודות, מכיוון שלפחות בשלבים הראשונים החשוב הוא רכישת הרגלי למידה והבנה, ולא תרגול נוסף ומתיש. הכנה לבחינה היא אחד המוקשים המרכזיים אתל תלמידים בכלל ולקויי למידה בפרט, אי לכך חייבים ליצור תוכנית עבודה בשיתוף עם הילד, כאשר הוא מוכן ורוצה לשתף פעולה. בפועל חשוב לחלק את חומר הלמידה למנות קטנות ובלתי מעיקות. לשם כך כדאי להגיע להסכמה עם המורים המקצועיים כי בנך ידע את פרקי החומר לבחינה לכל הפחות שבוע מראש. בנוסף יש לבחון מהן דרכי הלמידה היעילות והמועדפות על הילד. במהלך הבחינה עצמה חשוב לתכנן מראש כיצד מתמהלים: כמה שאלות יש במבחן? מהו הניקוד לכל שאלה? הדריכי את בנך תחילה לקרוא את כל השאלות, אחר כך להחליט כמה זמן מקדישים לכל שאלה, ולהיעזר בשעון על מנת להקפיד על לוח הזמנים. רק אם נשאר זמן, חוזרים אחורה ומשלימים פרטים חסרים. הערה אחרונה - במידה ולבנך חסר זמן, וזו לא בעייה של ארגון דוקא, פנו לאבחון מסודר והסדירו הארכת זמן קבועה. בברכה אלמוג
שלום רב,בשנתיים האחרונות הפכתי לאישה מרירה ועקב זה אני נהייתי אדם מאוד עצבני הייתי רוצה לדעת איזה תרופה הייתי יכולה לקחת על מנת להירגע כי אני משדרת זאת לילדיי היקרים לי
אמא יקרה, אני מודה לך על פנייתך הכנה והכואבת, אך חוששת שהתרופה אינה התשובה הנכונה, שכן היא מטפלת בסימפטום ולא בבעייה. נסי לשתף מעט במה שגורם לך לעצבנות ולקושי, ומשם ננסה לסייע. בברכה אלמוג
זהו שאני לא יודעת איך להסביר אבל כל דבר מעצבן אותי..אני "מתחממת"בשניות וזה משהו שלא היה לי בעבר.אין לי סובלנות לשום דבר יש לך איזה שהיא תרופה שתוכל להרגיע אותי?איזה רגיעון?
שלום רב, יש לי מס' שאלות לגבי בני בן ה- 6: בני החל לפני מספר ימים כיתה א', יש לי תחושה שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז.וקבעתי לו תור למבחן טובה אצל נוירולוג בעוד כחודש. (ובהערת סוגריים - יש לי כבר נסיון קטן בעניין, כיוון שאחיו הגדול (בן 11) סובל מהפרעת קשב וריכוז, ומטופל על ידי הוראה מתקנת, והשנה כנראה גם ננסה רטלין.) בנוסף, ההתמודדות עם בני בן ה- 6 מאד קשה לי (ולא רק לי...), הוא לא ממושמע, קשה מאד להציב לו גבולות, הוא צועק ומיילל הרבה מאד ומכל שטות (נראה שהוא משתמש בצעקות וביללות כ"נשק", למרות שאני לא נכנעת ל"נשק" הזה), זה מגיע למצבים שאני מתביישת בהתנהגותו הלא מנומסת, לעיתים קרובות התחושה היא שפשוט סיוט להיות אצלנו בבית. האם ייתכן שהתנהגותו קשורה להפרעת קשב וריכוז? או שאין קשר בין הדברים? שאלה נוספת, האם עדיף לערוך לו אבחון דידקטי או פסיכודידקטי?
לילי לילה טוב, מתיאורך עולה החשד כי בנך הנו ADHD , כלומר היפר אקטיבי. במקרה זה יש קשר הדוק בין התנהגותו לבין הפרעת הקשב הקשה. הייתי ממליצה בהחלט על אבחון מסודר לצד בדיקת טובה. בברכה אלמוג
אודות המרכז הארצי ללקויות למידה המרכז הינו הגוף היחיד מסוגו בארץ המאחד תחת קורת גג אחת אבחונים וטיפולים רב-תחומיים על ידי צוות מהימן ומקצועי. המרכז מאפשר, הן לילדים והן למבוגרים, מגוון טיפולים בשיטות חדשניות שיעילותן מוכחת. במהלך שבוע ימים עובר המטופל סדרת טיפולים מקיפה המותאמת לו אישית. מטרתנו היא לעזור לבעלי לקויות הלמידה השונות לשפר את תפקודם בכל התחומים ולהביאם להישגים לימודיים, לקשרים חברתיים ומערכתיים פעילים, ליחסים פתוחים בבית ובמשפחה, בבית הספר ובאוניברסיטה ולהצלחה בחיים. הורים המתרוצצים בחיפוש אחר מענה הולם לצרכי ילדיהם ימצאו תחת קורת הגג של המרכז הארצי ללקויות למידה את מרב השיטות הטיפוליות המובילות והידועות ביעילותן. המגוון הרחב של שיטות אלו, המבוססות על שילוב בין גוף, רוח ונפש, מאפשר להתאים למטופל את השיטה המסוימת המתאימה לו ביותר, וזאת לאחר אבחון יסודי המתבצע על-ידי בעלי מקצוע המוסמכים לכך. האם האבחונים מוכרים על ידי משרד החינוך - כן מה הבעיה למצוא שיטת טיפול המתאימה לילדך שיטות הטיפול בארץ ובעולם בלקויות הלמידה השונות הן רבות ומגונות. בכל מכון מטפלים בשיטה מסוימת אחת , ההורים מתרוצצים בין המכונים ובין השיטות השונות, כאשר הנפגע העיקרי הוא הילד או הבוגר (וכן `כיס` ההורים). היות במרכז הארצי קימות כל השיטות המובילות ניתן להתאים למטופל את השיטה המתאימה לו אישית, כאשר מאחורי האבחון עומד צוות פסיכולוגים מיומן. לכל מטופל נבנית תוכנית טיפולים העונה לממצאי האבחון, כאשר הפסיכולוג מקיים מעקב אחר התקדמות התוכנית - עד השגת התוצאה הרצויה. (ניתן לשלוח אבחונים שנערכו במכונים אחרים מורשים ואנו נכין תוכנית טיפול) אנשי הצוות ומודל העבודה כל אנשי הצוות שלנו מוסמכים, בעלי רישיונות כדין, מוכרים על-ידי הגורמים הממשלתיים הנדרשים ובעלי ניסיון מוכח והמלצות. עובדים איתנו פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים קליניים, יועצות חינוכיות, מורים מוסמכים להוראה מתקנת ועוד, כאשר לנגד עינינו עומדת טובת הילד. במסגרת זו אנו מציעים ומאפשרים לילד לקבל את הטיפול בביתו, בחדרו שלו, במקום המוכר לו, שבו הוא מרגיש בטוח ומוגן. על מנת שנוכל לעמוד בכל היעדים אשר הצבנו לעצמנו, קבענו מודל עבודה המבוסס על חוזר מנכ``ל של משרד החינוך: סד/4(ב) מדצמבר 2003. כמו כן קבענו כללי תקנון המחייב את כל אנשי הצוות לעבוד על פיו. התקנון ומודל העבודה שניהם נועדו לתת מסגרת קבועה וברורה לנוהלי עבודה תקינים וראויים. הדרכת הורים וצוותי חינוך המרכז הארצי ללקויות למידה מקיים הדרכות למורים בנושאי התמודדות במצבי לחץ, כאשר בכיתה ישנם ילדים עם לקויות למידה, שאינם מצליחים לקרוא או לכתוב בעיה שגורמת לתלמידים ואף למורים קושי רב בכיתה המרכז הארצי ללקויות התפתחות ולמידה נמצא ברחוב הרברט סמואל 44 (בית יואב) טלפון:04-6211402 ,פקס:077-5502435 דואר אלקטרוני[email protected] נשמח להזמינכם לשיחת יעוץ חינם
אני מורה להוראה מתקנת הנתקלת רבות באיבחונים המעלים לקויות וקשיים שונים.. הייתי רוצה לשמוע במידה וישנו אתר או אתרים באינטרנט שיוכלו לאפשר לי ללמוד פעילויות נוספות (על אלה שאני מיישמת בעבודתי) אשר תוכלנה לעזור לי בעבודה עם הילדים המגיעים אליי. המשך יום טוב, נטי
נטי לילה טוב, הייתי רוצה לשמוע פרטים נוספים, ובכלל מיקוד של הבקשה - האם הכילים הכילים שאתה מבקש הנם במסגרת אסטרטגיות למידה? ליווי אישי ( קואוצ'ינג )? עבודה רגשית? מה חסר? אולי הרחבת העבודה לתחומים רחבים וכוללים יותר כגון עבודה מול הילד, ההורה המערכת והסביבה הקרובה? בקיצור, נסה לענות לי ואתייחס בהתאם. בברכה אלמוג
לביתי בת 15 שפה דלה מאוד מה עושים?????
לילה טוב, על מנת להעשיר את השפה ניתן לפתור תשבצים, לקרוא ספרים, לשחק משחקיי מילים ושעשועים לשוניים ולהתאמן בכתיבה מדעית. חשוב לעשות את הדברים בקלילות על מנת שלא יהפכו לנטל. בברכה אלמוג
האם האצה הכחולה ירוקה היא תחליף לריטלין?
שרה לילה טוב, פגשתי נאמנים גדולים לאצה הכחולה ירוקה, אשר עבורם היא בהחלט תחליף מושלם לריטלין, אלא מה? שההרכב הפנימי של כל אחד מאתנו שונה, וכך גם השפעת תכשירים צמחיים ותרופות. אם את שואלת אותי, שווה לנסות. אפשר למהול את הכמוסות במיץ פירות, וטעמה לא רע. אם זאת במקרים רבים לא יהיה בכוחה להשפיע. בברכה אלמוג
לצוות שלום.רציתי לדעת האם ישנו פורום של אנשים עם לקות במיומנויות חברתית באתר... האם זה נחשב גם כ"לקות למידה"???
אוהד לילה טוב, קושי במיומנויות חברתיות בהחלט נכלל בתחום לקויות הלמידה. רבים ומוכשרים מאוד מוצאים את עצמם חרדים מסוגרים ונמנעים עקב פחדים חברתיים. חלק מן הפחדים נקשרים ישירות לקשיים בלמידה, והאחרים נובעים מן התחום הרגשי. בברכה אלמוג
אלמוג שלום רב, תודה על תשובותיך בפורום קשב, ריכוז ויכולות למידה. תודה גם על הזמנתך לתשובותי בפורום שלך - לקויות למידה. רציתי להחליף איתך כמה מילים בדוא"ל. אנא כיתבי לי את כתובתך האלקטרונית. שבוע טוב ומבורך, ד"ר מ. למפיט [email protected]
צהריים טובים, ניסיתי לשלוח לך את כתובת המייל שלי ישירות לתיבה שלך, אך ללא הצלחה. אי לכך אני כותבת אותה כאן, ומקווה שתבחין בה. [email protected] בברכה אלמוג
שלום אני אתחיל שנה הבאה לימודים אקדמאים במיקוד של לקויות למידה הייתי רוצה לדעת את הכיוונים שישי לי להתפתח אחכ בתחום בעיקר סביב הנושא הזה(אני לא נמשך לחינוך מיוחד ולהוראה בבית הספר) תודה מראש
לילה טוב, תחום לקויות הלמידה הוא רחב ביותר: ניתן לעסוק באבחון, בהוראה מתקנת, בהדרכת הורים וצוותים חינוכיים, אימון אישי ועוד ועוד... הכול תלוי בכוחות שלך ובמידת הנכונות ליצירתיות וראש פתוח. בברכה אלמוג
אני גם מתעניינת בתחום ואשמח לדעת איפה לומדים תחום זה ..
בוקר טוב, תחום לקויות הלמידה נלמד במסגרות החוגי לחינוך מיוחד. בכול חוג כזה מספר מסלולים, שעל פיהם נקבעת ההתמחות האישית שלך: אבחון, הוראה מתקנת, הדרכה ועוד חוגים מובילים בארץ הם באוניברסיטת תל-אביב, במכללת אורנים ,מכללת אחווה ואוניברסיטת בן-גוריון. בברכה אלמוג
האם משהו התנסה עם התוכנה הזאת?
התוכנה נחשבת מקצועית. הבעייה בשלב זה הוא המחיר הגבוה. מקווה שבעתיד ייווצר איזון בין השניים. בברכה אלמוג
שלום, הבן שלי נשלח לבירור אם יש לו אקס שביר. הוא בן 18 אינטליגנציה תקינה. מעל 100 במבחו אי. קיו. אמרו בגלל כל מיני תופעות צריך לבדוק. יכול להיות שיש לו את התסמונת למרות שהוא אינטליגנטי? ואם כן מה זה אומר? איפה יש מידע טוב? תודה
.
אני לאער ניתוח קיסרי 8 חודשים . בסקצי חתך כמו גוש קטן במישוש כמו אבן שיש לי פיפי ואני מתעפקת זה מאוד בולת האם יכול להיות שבניתוח הבא אם יבוצא תהיה פגיעה בשלפוחית שתן יש לצין החתך ניתחיי מאוד נמוך
בני בן 7 ערך לפני כשבוע מבחן טובה ללא ריטלין היום קיבלתיתוצאות הכל כתוב באנגלית ובדו"ח שצורף בעיברית ישנם ציוניםשאלון הורים/מורים - 26 קריטריונים לחוסר קשב וריכוז - 7 אימפולסיביות - 3 ציון מסכם -9.14 מה עושים עם זה ? יש לנו עוד השבוע איבחון פסיכו דידקטי מה הוא אמור לבדוק? תודה על העצה והעזרה
לילה טוב, כאשר יש חשש להפרעות קשב עורכים בדיקה נוספת ( הפעם עם ריטלין ) רק אז ניתן להשוות בין הביצועים, ולדעת האם דרך זו יעילה לטיפול בהפרעות הקשב של בנך. אבחון רב תחומי הנו אבחון מקיף הסוקר תפקודי למידה מקומיים וסביבתיים. הפרעות הקשב אם ישנן יבואו לידי ביטוי, אך הן בהחלט לא העיקר בו. מטרתו של האבחון המקיף היא לאתר חולשות וחוזקים לימ ודיים, ובניית מערך טיפולי לימודי מתאים בעקבותיו. במילים פשוטות - שני האבחונים תומכים זה בזה, אך בשום פנים ואופן לא תלויים זה בזה. בהצלחה אלמוג
אני נוטלת ריטלין 20 מ"ג ביום של מבחן ובימים הסמוכים לפני המבחן ששעות הלמידה שלי הן ארוכות מאוד. היום נטלתי ריטלין, אך היום משום מה הכדור לא השפיע עליי. אציין כי נטלתי אותו עם משקה מוגז, אך זו לא פעם הראשונה שאיני נוטלת אותו ללא מים. תודה מראש
לילה טוב, הסיבה הראשונה העולה במוחי היא לחץ או חרדה שאינם קשורים להפרעת הקשב מנה את סובלת. במקרה זה יתכן שיבוש בתפקוד ללא קשר לשתיית התרופה. נסי לבודד ולחפש קשרים חיצוניים - יתכן מאוד שאלה מנעו או החלישו את השפעת הריטלין היום. בברכה אלמוג
שלום, אני נשואה דיי טרייה אבל לא מאוד ומתכננת בקרוב גם ילדים. לבעלי ולי המון חילוקי דעות על רקע התנהגויות כפייתיות שאני סובלת מהן, פחד חברתי, דמוי עצמי ועוד המשבשים מאוד את תפקודי המקצועי ובבית. אני חייבת בדחיפות מירבית נוכח המצב ולטובת שלום הבית את עזרת כולכם המאוד מיידית במציאת מטפל פסיכולוגי איכותי לטיפול בעלות נמוכה. (בקופ"ח חיסלתי את הזכאות שלי וביישוב שלנו אין עזרה קהילתית). אני יודעת שזה אולי too much to ask . אבל זה המצב. תודה מראש.
לילה טוב, תוכלי לפנות לשירות הפסיכולוגי, לאחד ממרכזי "שירן" או מרכזי "שלה" - כל אלה מספקים שירות פסיכולוגי ומשפחתי בעלויות נמוכות. בהצלחה אלמוג
היכן ניתן ללמוד את נושא לקוית הלמידה, הקניית אסטרטגיות ללמידה לתלמידים עם לקויות למידה? מחכה לתשובה, מיה
מיה לילה טוב, האם את מעוניינת ללמוד לטפל בלקויות למידה, או שמא את מחפשת פתרונות לטיפול בלקויות למידה וחוסר כילים בלמידה? חדדי את השאלה ואשמח לענות בהתאם. בברכה אלמוג
בתי בת 5.5 מטופלת מזה שלוש שנים בריפוי בעיסוק ובשיטת ורדי על רקע של קושי רב בעיבוד ובוויסות חושי , קורדינציה לקויה, טונוס שרירים נמוך וכו'. היא מוסחת מאוד, אימפולסיבית (ילדה מאוד מאוד רגשית) וכבר נמנעת ממטלות שקשות לה (משחקי שולחן, ציור)שנה הבאה היא אמורה לעלות לכיתה א . שאלתי- האם לערוך לה איבחון של קשב וריכוז ? היכן ניתן לערוך אבחון שכזה? האם מומלץ להשאיר שנה נוספת בגן למרות הגיל? ויש לציין שבטחונה העצמי מדרדר על רקע העובדה שהיא לא מצליחה בעוד האחרים כן("אני לא יודעת כלום" זה משפט שהיא אומרת בכל פעם שקשה לה) חוצמזה היא ילדה נפלאה, חמה, אוהבת, והכי הכי שיש
יש לי שאלה מה עושים כשבילדות ערסו לך את החיים שזה אומר שקבלו אבחנה לא נכונה ממקום אבחנה של קשב וריכוז עשו אותי דיסלקטית מה ניתן לעשות היום ?
לילה טוב, אף אחד לא יכול להפוך אותך לדיסלקטית! אם את יודעת לכתוב ולקרוא את אינך דיסלקטית. יתכן כי את סובלת מלקויות למידה כאלה או אחרות. הפרעות קשב יכולות להופיע לצד לקויות למידה או בלעדיהן, אי לכך דרוש חידוד לשאלה: היכן את נמצאת היום? מהם הקשיים? האם את מרגישה שיש צורך באבחון מחודש על מנת להתקדם בחיים? מהן השאיפות ומהן הבעיות שבדרך? על כל פנים - החיים שלך לא הרוסים. בכל בעייה ניתן לטפל ולהתמודד בצורה הטובה ביותר. בברכה אלמוג