צרות בכיתה א
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
שלום, מדובר בילד בן 6 וחצי, מדהים וחכם מאוד, מבריק בקליטת החומר בכל המקצועות ובעל יכולות מרהיבות מבחינה שכלית. הבעיה היא התנהגותית. הוא בכיתה א', מפריע בשיעורים (קולות, הצקות וכו'), לא עובד בכיתה, לאחרונה גם אירועי אלימות (לא קשים אך אינני מסוגלת להשלים עימם), מסתובב בהפסקות, עושה "טיזינג" בכל מקום אפשרי וכמובן, בבית מסרב להכין שיעורי בית. מאז ומתמיד יש לו בעיה עם סמכויות שאינן הוריו, מסרב לקבל כל סמכות שהיא (כולל סבתות/בייביסיטר/גננות וכו'). מתנהג כאילו "לא עושה חשבון לאף אחד", נראה שלא הופנמה אצלו העובדה שהוא בבית ספר והוא לא משלים עם האחריות המוטלת עליו. אנו מיועדים להיפגש עם יועצת ביה"ס (שאגב, שללה על הסף הפרעת קשב כלשהי) ועם המורה לגבי המשך ההתמודדות איתו. אשמח מאוד לשמוע את דעתך לעניין ההתמודדות. אגב, יש לנו עוד ילדה בת 3 וחצי, ממושמעת, קשובה, רגישה ועדינה ו- כן, מקבלת המון תשומת לב חיובית מהסביבה בכלל ומאיתנו בפרט.
שלום לך אמא, מה דעתו של האבא לגבי המצב, ומה הוא עושה לגבי הנושא של הצבת גבולות והאצלת הסמכות שלכם לאנשים האחראיים על בנכם? אהוד גלבוע
שלום אהוד, במקרה שלנו האב הוא הקשוח יותר מבין שנינו, להשקפתנו, מצד אחד אסטרטגיה כזו טובה לצורך חינוך תקין ומאוזן המראה 2 פנים אך מצד אחד מדובר במעט חוסר התאמה ביננו. לדעתו של בעלי, אני יותר מדי רכה ואוהבת והוא דוגל בשיטת הקשיחות והנוקשות. הילד מטבע הדברים מחובר יותר אלי.