הפסקת טיסות בחיל אוויר מעל גיל 51

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/05/2005 | 22:17 | מאת: זיו צח

מה דעתכם ומה הידיעות שלכם על השיקולים של מפקד חיל האוויר לא לאשר יותר לטייסי קרב מעל גיל 51 להטיס מטוסי--16 אשמח לקרוא כאן, מאלו שמכירים, מה הם השיקולים הבטיחותיים הטכניים והרפואיים של ההחלטה הזו.

04/05/2005 | 16:52 | מאת: גולשת

זיו, אדם שעובר את גיל ה-50 לא זקוק לשיקולים כאלו או אחרים של מומחים, כדי להבין שיש בעיה עם זה. נכון, אי אפשר להכליל, כל אחד מרגיש אחרת, אבל על פי השכל הישר - הטסת מטוסי קרב כבר לא מתאימה במיוחד ... בשביל להבין, לא צריך להיות בשביל זה פרופסור או להיות מפקד חיל האויר.

04/05/2005 | 19:09 | מאת: זיו

אני מסתכל על הנושא בהיבט קצת אחר משלך... הניסיון של הטייסים המבוגרים בלצאת בשלום מאירועים קיצוניים כמו ורטיגו או המנעות מהתנגשות באוויר-הוא רב ולכן חבל לי על כך שהניסיון הרב הזה לא ינוצל יותר לטובת המדינה. ולכן מעניינים אותי השיקולים שהביאו להחלטה הזו.

04/05/2005 | 19:22 | מאת: גולשת

זיו, אני מעריכה מאד את הנסיון הרב שיש לאנשים מבוגרים , לא רק בתחום הטיסות במטוסי קרב, אלא כמעט בכל תחום אחר בחיים. אבל, כנגד זה, יש תחומים שהגורם הפיזיולוגי, יש לו משקל וצריך להתחשב בו ולהבין אותו. יש איזשהו קו של גיל שחייבים לחתוך - עד כאן מתאים, ומכאן והלאה יש לקחת בחשבון את החסרונות אני מקווה שמישהו אחר, מומחה , ידע להסביר לך את השיקולים שהביאו להחלטה הנ"ל.

06/05/2005 | 01:34 | מאת: דני

להפסקת הטיסות בגיל 51 מטרה אחת בלבד. לאפשר לטייסים הצעירים לקבל שעות אימון רבות יותר. בח"א כמו בצהל קיצוץ התקציב חתך בכמות שעות הטיסה. ובמינמום שנשאר יש לחלק את פרוסות העוגה שנשארה למכסימום החיוני . ולכן הורידו את גיל הפסקת השרות המבצעי . אין פה שום ערעור על כושרו או כישוריו שלהטייס שטיסות הקרב שלו הופסקו . ח"א מאפשר ומעודד את המבוגרים להמשך ולהדריך בבית הספר לטיסה. שם נסיונם לא יסולא בפז.

06/05/2005 | 07:58 | מאת: זיו

לדני-תודה על התשובה--תשובה עם הסבר שמניח את הדעת. שמחתי לקרוא שאותם טייסים ותיקים ימשיכו להדריך את הצעירים.

05/10/2012 | 18:55 | מאת: רונן

לא ערני ובטיסות אנטנסוויות מותש ולא יכול לעלות לעוד טיסה

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות