ניתוח לפתיחת סתימה בעורק הצווארי

דיון מתוך פורום  ורידים וכלי דם

02/10/2008 | 22:49 | מאת: טובה

שלום רב, לאבי מצאו סתימה של 80% בעורק צוואר שמאל.ואמרו לו כי עליו לעבור ניתוח כירורגי. במה הניתוח הזה כרוך ומה עושים בו ?מה הסיכונים בניתוח שכזה ? האם הניתוח נעשה בהרדמה מלאה או מקומית ? איזה בדיקות יש לעבור לפני הניתוח? האם יש לעבור MRI על מנת לראות כי אין איזהשהי פגיעה במוח עקב הסתימה? הבנתי מקריאה בפורום שאם יש פגיעה במוח (למשל אוטמים במוח) אז ממליצים לא לעבור את הניתוח כי הסיכונים גדולים עוד אציין כי אבי הוא בן 62 ועבר לפניי חצי שנה צנתור .

לקריאה נוספת והעמקה

מטרת הניתוח לנקות את ההיצרות שנוצרה ע''י משקעי שומן וכולסטרול בעורק וזאת על מנת להפחית את הסיכון לאירוע מוחי . הניתוח יכול להתבצע בהרדמה מקומית או כללית לשיקול הרופא המנתח. סיכונים עקריים בניתוח הם הופעת אירוע מוחי בעקבות הניתוח, אולם אם כבר מחליטים לנתח, הסיכון הזה קטן מהסיכון להופעת אירוע מוחי במידה ולא מנתחים. סיכון לאירוע מוחי קטן מ6% ותלוי גם בשאלה האם היה לאביך אירוע מוחי טרם הניתוח ומתי אירע ומה היה אופיו. ישנם סיכונים נוספים כגון אירוע לב או סיבוכי פצע מקומי הקשורים לניתוח אולם שיעורם נמוך יחסית.

03/10/2008 | 11:48 | מאת: טובה

תודה דוקטור. רק עוד שאלה לי . איזה בדיקות מומלץ לעבור לפני הניתוח? האם יש לעבור MRI לפני לברור שאין במוח אוטמים( הבנתי שאם יש אז זו בעיה ומומלץ לא לעבור את הניתוח ) אגב, אבי לא עבר ארוע מוחי טרם הניתוח. האם זה ניתוח שכיח ?

מנהל פורום ורידים וכלי דם