סקלרוזציה מונחית אולטרסאונד

דיון מתוך פורום  ורידים וכלי דם

25/02/2009 | 18:12 | מאת: ליאורה

לאחרונה סבלתי מאי ספיקה בוורידים השטחיים בירך של אחת הרגלים, קרוב למפשעה (בספינה).זה קרה לאחר שהפסקתי לשבוע ימים את נטילת המיקרופירין 100 לקראת ניתוח.נשלחתי לאולטרסאונד במכון מור עקב דלקת בווריד והתקבל המימצא הנ"ל.יש לי ורידים בולטים גם בירך של הרגל השנייה. אני מבינה שהבעיה נובעת משסתומים פגומים. עברתי בעבר שני ניתוחים בכל אחת מהרגלים, ולאחר כל ניתוח יצאו ורידים במקומות אחרים. שאלתי היא: אם אי הספיקה נובעת מפגם בשסתומים, ובניתוח שאתה מציע סותמים את הוורידים הבעייתיים בקצף, מי ערב לי שהבעיה לא תצוץ במקומות אחרים ברגל? ואם הדבר כך- הרי אצטרך לעבור טיפולים כאלה כל חיי! בתודה- אוריין.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ליאורה במצבים בהם ורידים בולטים יש בעיית שסתומים בווריד פנימי יותר שהוא מקור הבעיה. תופעה זו נקראת אי ספיקת ורידים. במצב זה הדם זורם הפוך. במקום ללב, לכיוון כפות הרגלים. אי ספיקת ורידים [venous insufficiency] הגורמת לורידים בולטים [דליות - varicose veins] שהן רק הענפים של הוריד הפנימי הלא תקין , בעיה זו עלולה בהמשך לגרום לנפיחות ברגלים פצעים ודימומים. במקרים אלה הטיפול המומלץ והיעיל ביותר בעל נוחות מרבית ומינימום תופעות לוואי הנו סקלרוזציה מונחית אולטרהסאונד ultrasound guided sclerotherapy] – UGS]. ניתן לטפל ביעילות רבה ובנוחות באמצעות סקלרוצזיה מונחית אולטרהסאונד וזאת אך ורק תנאי שהטיפול מבוצע בידיים של רופא מיומן ומנוסה, כיוון שלרמת הניסיון והמיומנות חשיבות עליונה בכל פעולה רפואית בכלל, ובUGS בפרט. לגבי שאר הטיפולים הפחות יעילים, טיפול בגלי רדיו [שזה בעצם כבל חשמלי המוחדר לוריד ו'מרתיח את הדם' וגורם לכוויות פנימיות בוריד, ובלייזר שעובד בעקרון דומה אך על קרינת לייזר, מסוגל לרוב רק לפתור רק חלק מהבעיה ורק בחלק מהמטופלים אצלם הבעיה מצומצמת לווריד אחד בתנאי שאינו מפותל או חסום חלקית, דבר שאינו מאפשר טיפול בלייזר. בגמר הטיפול בלייזר לרוב נדרשות פעולות נוספות כגון ניתוחים מקומיים או הזרקות. ניתוח ורידים לרוב נכשל והבעיה חוזרת לרוב בחומרה גדולה יותר. והגרב האלסטית אינה נוחה ואינה פותרת את הבעיה. כיוון שהטיפול בUGS ממוקד בוריד הפנימי שהוא מקור הבעיה, הסיכוי שהבעיה תחזור, נמוך מאד.

26/02/2009 | 15:15 | מאת: ליאורה

לד"ר יאיר גלילי! לא ענית לי על השאלה העיקרית ששאלתי: האם לאחר סתימת הוורידים הבעייתיים בחומר המוקצף, יצוצו ורידים בעייתיים במקומות אחרים ברגל? וכך אהיה נידונה לעבור טיפולים כאלה כל היי?(והרי כל השסתומים אצלי ברגליים פגומים!) בתודה. אוריין.

כיוון שהטיפול מכוון ישירות ובאופן מדוייק לוריד הפנימי שהוא המקור הנפוץ לבעיה, הסבירות שבעיה כזו תשוב בעתיד נמוכה מאד

מנהל פורום ורידים וכלי דם