בבקשה, האם אני יכולה להירגע או לפנות לרופא ואיזה..

דיון מתוך פורום  ורידים וכלי דם

31/05/2010 | 11:01 | מאת: מפחדת

שלום ד"ר גלילי, אשמח אם תוכל לענות לי ולעזור לי להירגע או שלא... אני אישה בת 40, לאחר לידה (ילדתי לפי 10.5 שבועות). במהלך ההריון סבלתי מבצקות ברגליים כאשר ברגל שמאל הבצקת הייתה יותר גדולה מימין. לאחר הלידה הבצקות ירדו לאט מאוד כאשר ברגל שמאל ירדה הרבה יותר לאט מימין. הבצקות ירדו לגמרי רק לפני שבועיים בערך. הרופא שלי חשש מהאי סימטריה בירידה בבצקות ושלח אותי לבדיקת דופלר שנמצאה תקינה. היום אני סובלת לעיתים מכאב באמצע ירך שמאל בחלק הקדמי שלה. כאב שבא והולך שאין לי מושג מה מקורו. לאחר פרסום המקרה של היולדת שנפטרה מתסחיף ריאתי לאחר הלידה, אשמח אם תעזור לי, כי אני חיה בחששות כבר כמה שבועות בגלל אי הסימטריה בבצקות ולמרות הדופלר התקין: 1. האם לאחר 10 שבועות מהלידה, עדיין יש לי סיבה לחשוש מקריש דם בגוף? 2. האם לדעתך הכאב בירך שמאל קשור למשהו בדם (אני שואלת בגלל הירידה באיטית בבצקת בדיוק באותה רגל)? 3. איך אני יכולה להרגיע את עצמי שהכל בסדר בגזרת הדם אצלי ולהמשיך עם חיי, זה גורם לי לחששות לא מעטים בייחוד לאור העובדה שאני מגדלת את בני לבד ודי חוששת מסיטואציה...? אשמח אם תוכל לענות לי וגם אם יש צורך להגיד לי מה צריך לעשות הלאה... תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך הסיכון לתסחיף יורד כבר בשבועות הראשונים לאחר הלידה בשל הירידה ברמות הורמוני השילייה. ממליץ על דופלקס ורידי רגלים ולא רק דופלר בשאלה של בעיה בורידים.

31/05/2010 | 15:55 | מאת: מפחדת

הייתי אצל רופא שעבר על כמה נקודות בירכיים הפנימיות מאיזור האגן ועד לקרסול ומאחורי השוק (תוך כדי הבדיקה הייתי צריכה לנשום עמוק כשהוא ביקש....). האם לזה התכוונת בבדיקת דופלקס ורידי רגליים? רק לשם הרגיעה שלי... 10 שבועות אחרי לידה, האם כבר אפשר להניח שאם הייתה סכנה לקריש דם כתוצאה מההריון והלידה היא חלפה? אם כן, מה לדעתך יכולה להיות הסיבה לאיסימטריה של הבצקות והירידה שלהן...? המון המון תודה מראש?

מנהל פורום ורידים וכלי דם