פורום 'שפת אם' - תקשורת דואלית עם תינוקות
בני כיום בן4,שעדין מתקשה בדיבור.לדוגמא טלויזיה הוא אומר ויזיה,הופנתי לאחר מאמצים רבים לקלינאית תקשורת שעדיין לא התחילה איתו טיפול.ברצוני לשאול מה עלי לעשות כדי שהוא יתחיל לדבר יותר טוב ואם מצב זה הוא חמור לאור מה שהכתבתי להלן.אשמח לקבל מידע שינחה אותי בנידון. בתודה מראש אם מודאגת לאה
לאה שלום ותודה על הפנייה, ימים אחרונים של חופש מונעים ממני לענות מיד ואני מתנצלת על כך. יש לנו מדיניות ברורה מאוד לעבודה עם ילדים - רק בהסכמה עם אנשי המקצוע. לצערי הרב, אם עדיין לא פגשתם את קלינאית התקשורת לא אוכל לעזור . טובתו של הילד עומדת מול עיניי ואשמח ***מאוד*** לתת בידיכם את כל המידע ולעשות כל שביכולתי מרגע שיינתן לנו אור ירוק. אני מאמינה גדולה בשיטה אבל אין שום דבר מוחלט בשיטות טיפול ואף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב שבו אנשי המקצוע חלוקים בדעתם. זה לא לטובתו של הילדון שלך. אנחנו עובדים עם הרבה מאוד מרכזים להתפתחות הילד בארץ אבל צריך שדווקא אותה קלינאית שתעבוד איתכם תהיה תמימת דעים איתנו. אני כאן זמינה גם לה. שיהיה רק טוב
אני קלינאית תקשורת צעירה ומעוניינת ללמוד על השיטה שלך, האם תוכלי להפנות אותי לספרות מקצועית, פירסומים שלך או חומר רקע אחר? תודה מראש
שלום לקלינאית, היום (יום שלישי) אנחנו מקיימים בירושליים ביד שרה הרצאה מרכזית ביום הערכות של גנים ואשמח אם תוכלי להגיע אם את מהאזור - הפלאפון שלי משום שאהיה במקום ולא במשרד הוא 0576330077 ואת מוזמנת להתקשר. נסקור את כל המחקרים הרלוונטיים ותהיה זו הזדמנות להשיב על שאלות אנשי המקצוע לגיל הרך שיהיו במקום - בכל מקרה יהיה מעניין. אנחנו עובדים עם קלינאית התקשורת הדוקטור אורלי הבל ממשרד החינוך ותוכלי למצוא מאמר סקירה REVIEW באתר שלנו - אם יש תחום מסוים של מחקרים שאת מעוניינת בהם אשמח אם תפני אותי אליו ואשתדל לענות במהלך היום. רק טוב
אשמח לענות על שאלות נוספות.
הבטחת שתהיי שם !!!!!!!
בירידים מעין אלה משום שקשה מאוד לנהל שיחה רגילה שלא בצעקות. אני מתנצלת על הרעש והמהומה אבל לא היה ביכולתי להתגבר עליהם ובאמת לתת לך את המידע הנדרש כראוי. אשמח אם תגיעי לאחת הפעילויות שלנו ואני מבטיחה לפנות את כל הזמן והיכולת לעזור. רק טוב
רציתי לדעת יותר על איך אפשר ללמוד וכמה זמן זה לוקח וכמה זה עולה ומה צריך כדי להיות בכלל מדריך לזה.
עדי שלום ותודה על הפנייה, את מוזמנת לפנטת אלינו ישירות, יש רשימה ארוכה של דברים שנדרשים ממך והקורס עצמו מתקיים בסמינר הקיבוצים ומוכר אקדמאית. הורס אינו קצר הוא אורך 16 שבועות תאורטיים שבמהלכם נחשפים לשני קורסים "אמיתיים" בהשתתפות אמהות ותינוקות כמו גם קורסים מעשיים שהמדריכים עוברים איתי בסיום הקורס עצמו. לפרטים נוספים שלחי מייל או התקשרי. רק טוב
שלום יש לי תינוק בן 8 חוד שנכנס בספטמבר לפעוטון. אני מורה ולכן חוזרת הביתה בשעות שונות. האם עליי לאסוף אותו ת מ י ד באותה השעה מהגן אחרי שינה למשל, או שאני יכולה פעם בשעה13:00פעם ב 14:30 וכו. העניין הוא שאני רוצה להיות איתו כמה שיותר ומיצד שני התינוק צריך שיגרה- ישן או לא ישן בגן. בנוסף- האם אפשר רק ביום מסויים (ביום החופשי שלי) להוציאו מוקדם יותר?? איך אוכל להסביר לו זאת??? מה את ממליצה?? אשמח לתשובה. תודה.
נירית שלום ותודה על הפנייה, שקלתי רבות ביני לבין עצמי אם להשיב לך משום שזה אינו תחום ההתמחות שלי ובסוף החלטתי לענות לך בתור אמא מתוך הניסיון הרלוונטי הזה... את ההודעה אמחק אחרי מספר ימים כי אינה מעניין הפורום אבל לתשובתי: אני יודעת שניסיתי לעשות כמיטב יכולתי עם העבודה שלי עם הילדונת הפרטית שלי ולהוציא אותה מהגן מוקדם ככל האפשר בימים שהתאפשר לי. מהר מאוד נתקלתי בשאלות של "למה לא באת לקחת אותי מוקדם יותר היום?" "למה אתמול כן?" ואיך שלא סובבתי את זה, זה לא יצא טוב. בהתייעצות עם הגננת כשכבר הכירה היטב את הילדונת החלטנו להתמיד בשעת ההוצאה מהגן. אני מודה שלא פעם ולא פעמיים הייתי מתגנבת לפעמים ליד הגן לראות אותה מרחוק או מחכה ב"סביבה" בימים הקצרים יותר שלי. לעומת זאת, חברתי הטובה ביותר, אחד מההורים שלה מוציא את הילד מהגן פעמיים בשבוע מוקדם יותר משום שזה מתאפשר להם. הילד מאוד רגיל לשוני והוא גם ילד סתגלן מאוד כך שאפשר לראות את זה גם מכאן. אני חושבת וזוהי דעתי האישית ששיגרה חשובה להם מאוד. בחינוך שאני בחרתי לבתי מדברים על שגרת חיים מאוד מובנית, יש להם תפריטים שבועיים, מלאכות יום החוזרות על עצמן כל יום בשבוע, סדר יום קבוע והדוק היטב. זה מקום בטוח, הבסיס ברור. אם זוהי הפעם הראשונה שאת מכניסה את ילדך אל הגן, הרי שמראש את צריכה לתת לעצמך את הזמן, כמו גם לילדון כמובן, להסתגל למערכת. אני זוכרת שהייתי כמו ציפור פצועה בשעות ובימים הראשונים אבל בשלב מסוים, הפרידה כבר היתה שלי לעשות, לי היה הקושי יותר משל הקטנטונת. להוסיף לתוך זה שינויים בשעות, כך שלא ברור אם תגיעי מייד אחרי הארוחה, או לקראת שעת האיסוף של הילדים כולם, או לפני שנת הצהרים.. נראה לי אישית, ואני שוב מסייגת על פי תפיסת העולם שלי, כמשהו שהייתי מחכה איתו. קודם כל לייצב את המערכת ואחר כך לראות איך הילדון שלך מגיב לשינויים בשעות. כך יהיה לך גם קל יותר להפריד בין הקושי של שני הדברים. וחשוב ביותר, גם את עצותיי שלי אני מכלילה כאן, האינטואיציה שלנו היא החשובה ביותר, הקשיבי ללב שלך לפני כל העצות שבעולם. הכלי המיוחד הזה יתן לך אומדן לדעת אם המקום הזה מתאים לילדון שלך, אם המכלול הגדול הוא הנכון לך ומשם לרדת לפרטים אחרים, כמו הזמנים. אני מאחלת לך בהצלחה, זה לא הולך להיות מאוד קל. רק טוב
רציתי לשאול האם יש אפשרות לרכוש את הסימנייה המורחבת, מבלי להשתתף בקורס. רכשנו את שני הספרים, ובהחלט היינו שמחים, אך בשל אילוצי מרחק ותזמון זה פשוט אינו מתאפשר.
שלום לעדי ותודה על הפנייה, בהחלט אפשר לרכוש את הסימנייה, אם ברצונך לשאול על סימנים מסוימים את יותר ממוזמנת - זו בהחלט אפשרות בכדי לקצר את התהליכים. אם תוכלי לפרט היכן את גרה ואולי אפשר לקשר אותך לאחת המדריכות שלנו או אם תרצי לגשת אל אחת מהן? אגב, חני השותפה שלי הציעה להמליץ לך על הקטע מתפוז - תוכלי למצוא את הקישור כאן בהודעות או באתר שלנו המכיל הרבה מאוד סימנים וגם זה אולי יעזור. רק טוב
ליבי תודה על התשובה המהירה, אנחנו מתגוררים בעמק האלה, בין בית שמש לקרית גת, אז אם יש משהו בקרבת מקום נשמח. אל החומרים באתר נחשפתי, אך אני חושבת שעדיין יש ערך מוסף ל"כתוב", במיוחד אם זה לצורך רתימת בן הזוג לתהליך. תודה מראש והמשך יום טוב
עדי שוב שלום ותודה על הפנייה, אם אינני טועה ובאופן יחסי כמובן, יש לנו קורס בגדרה שנראה לי שאינו רחוק כל כך מאזור מגורייך. לגבי הסימנייה, אנימעדיפה שתגיעו למפגש חד פעמי בכדי לראות אותה משום שהיא לא תספק את ה"כתוב" אותו מחפש בעלך כמדומני וחבל שתקני משהו שאינך זקוקה לו. אשמח אם תצרי איתנו קשר ישירות למשרד: 036130077 רק טוב לכולנו
היינו בסדנה שלך ברמת השרון וזה נראה נחמד מאוד - משהו שבכל מקרה נחמד לעשות עם הילדים אז אין לי בעייה להביא את הקטנצ'יק אבל עד איזה גיל ? ואני רוצה שתסבירי עוד פעם איך בדיוק הם עוברים מסימון למילה מדוברת? יאללה לעבודה.
תודה על הפנייה ומקווה לראותכם שוב בקרוב. יישום השיטה טוב ומוצלח לשימוש עד השלב שבו הפעוט מדבר היטב. גם ברגע שהם מתחילים לדבר פעוטות לא פוצחים במלל ארוך ומשמעותי אלא במקטעים שחוברים לאט לאט למילים ומשפטים - תהליך הבנייה של שפה. אני רואה בשיטה עזרה משמעותית המאפשרת לילד לבטא את עצמו היטב ולהותיר אותו לעבודה על ההפקה של המילים עצמן כי הוא יכול להתפנות לכך במלואו, משום שתהליך ה"שיום" - מתן השמות לאובייקטים כבר התרחש אצלו בשלב מוקדם יותר ברגע שהוא חיבר וקישר בין סימן לאותו אובייקט. מכאן זה תלוי בילד אבל התיחום מבחינת גיל מתייחס לאפקטיביות של השיטה באופן מלא עד גיל שנתיים לערך. הילדונת שלי הפרטית וכך כל הילדים שאני מלווה עד היום, ברגע שהיתה לה הזדמנות לבטא אחד מהסימנים (במה שמבחינתה היה מילה) כמו מיאו לחתול, היתה מפסיקה להשתמש באותו סימן *אבל* וזה *אבל* גדול, אם מישהו לא היה מבין אותה, היתה בידייה האפשרות ל"סגת" אחרי מספר ניסיונות להשמיע קולות "מיאו" לסימן כך שבכל מקרה היא היתה מובנת. רק טוב
שוב אני, תודה אבל גיסתי לא עוזבת אותי מזה שיהיה לו כל כך נוח שהוא לא יעבור למילים. אז מה את אומרת?
ליאת וניר, השאלה שגיסתכם העלתה היא השאלה שאני נשאלת הכי הרבה לגביה התשובה היא טבעית מאוד. אנחנו כהורים מיישמים עם התינוקות שלנו סימנים שונים בחיי היום-יום מגיל חודשיים לערך וגם מוקדם יותר. אין בנו כל חשש ולהיפך אנחנו מאושרים לראות את התינוקות שלנו כשהם מתחילים לנפנף לנו לשלום, כשהם נדים בראשם להגיד "לא", כשהם מוחאים כפיים. איננו מעלים בדעתנו את האפשרות שהם יתקעו עם הפרחת נשיקות באוויר במקום להגיד נשיקה... להגיד שלום במקום לנפנף בידיים... כך גם עם הסימנים שאנחנו מוסיפים להם שהם ספורים ומתאימים לתהליך ההתחלתי של רכישת השפה - ברגע שהם מסוגלים להגות את המילים זה הרגע בו הם ינטשו את הסימנים. מקווה שעניתי הפעם ואם לא אשמח להשיב עוד. רק טוב
את עוברת יפה מסך אבל לא ברור לי מה הראית לנו ? סיפרת סיפור ומה? אם תוכלי לפרט קצת יותר שאוכל להתסכל על זה בעיניים מבינות תודה
איפה?
ניתן לראות באתר תפוז בקישור הבא: http://www.tapuz.co.il/birth/Videos.asp?vc=4 אשמח לשמוע את דעתכם. תודה :)
שלום, אני אמא לבן 7 חודשים, הרעיון נשמע לי מדהים ואנ י מעוניינת ליישם זאת. היכן יש עוד מידע ו"סימנים" בנושא. לגבי אתר סלע- האתר בכלל על נושא אחר. מה הכתובת האמיתית. תודה.
אורית שלום ותודה על הפנייה, אתר סלע של המכון לקידום החרש מופיע בכתובת הבאה: www.sela.org.il אם תוכלי לציין לאיזו כתבה את מתייחסת ואיזה מידע נוסף את מחפשת אשמח לענות כמיטב יכולתי. רק טוב.
שלום, אני האמא ששאלה אותך על המילים "לשחק" "לטייל". כתבת לי שצריך לראות. איפה אפשר לראות? קניתי את הספר הראשון - מקסים!!! באמת. הרבה זמן חיפשתי ספר מתאים וזה ממש ממש מעניין את הילדה כי יש תמונות של ילדים ולא של חיות שהיא לא בהכרח מכירה. הבעיה היא שלילד בן 4 חודשים שאליו כתוב שהספר מיועד, מילים כמו גדול, קטן, קר חם, אינן רלוונטיות עדיין ודווקא מילים כמו לצאת או לשחק שאולות כבר מהעולם שלו. בספר יש רק 11 מילים שמתוכן 4 היו לי שימושיות (לאכול, חיתול, עוד ולישון). איפה אפשר למצוא ולראות את יתר המילים? יש איזה אתר של שפת הסימנים הישראלית שמפרסמים שם את הסימנים?
שלום שוב לאמא ששאלה, את מוזמנת להשתתף באחד המפגשים שלנו. לאנשי מקצוע ולמסיימי הקורסים אנחנו מציגים "סימנייה" שמכילה 60 סימנים ראשונים לתחילת שפה, סימנים שנבחרו על ידי מומחים לרכישת שפה בארצות הברית אשר את כאמא מוזמנת לבחור מתוכם את המילים הרלוונטיות לתינוקך ולך. בסימנייה הזו יש גם את המילים שהזכרת. הספר הוא ספר ראשון ויש ספר שני שאינו בהכרח השני בסדר אלא משלים אותו מבחינת טכניקת לימוד הסימנים. עניתי על כך מספר פעמים בפורום ולכן לא חזרתי אבל אציין זאת כאן, השיטה שלנו כוללת שני "עולמות" תוכן האחד של המבוגרים והשני של הקטנטנים. דווקא השני הוא מעולם התוכן של הקטנטנים ותוכלי למצוא בו "אמבטיה", כדור, כלב חתול וכו'. דווקא סימנים מעולם התוכן שלהם או שמא עליי לא להגיד לאו דווקא, הקטנטנים ממהרים ללמוד כמה שיותר מהר, אבל אנחנו רוצים להבין מהם את הצרכים הבסיסיים שלהם שמופיעים בספר שרכשת. החוכמה היא להציג סימנים נוספים בכל פעם כך שלפחות אחד מהם הוא מעולם התוכן של הגדולים. מקווה שהבהרתי את עצמי ואם לא, אשמח לענות על שאלות נוספות.
יש מעט מילים שמופיעות במדריך המצולם שתוכלי להגיע אליו דרך הקישור משמאל ובנוסף, יש במכון וויצמן הדגמה פשוטה על שפת הסימנים. לגבי חומרים לילדים, ככל הידוע לי בהתאמה לתינוקות החומרים שלנו הם היחידים הקיימים בשוק ולוואי והמצב היה שונה. לגבי מילון לשפת הסימנים תוכלי למצוא באתר המכון לקידום החרש הפנייה כיצד לרכוש מילון ממוחשב המכיל כ-4000 סימנים ובנוסף בבית אגודת החרשים (ליד אצטדיון בלומפילד) תוכלי לרכוש - ממליצה על תאום מראש, את שער לשפת הסימנים שהוא מילון ככל המילונים המכיל כ-1000 מילים אם אינני טועה. למכון לקידום החרש יש אתר חדש המכיל הרבה מאוד מידע על הקהילה ובנוסף, יש להם קורסים ללימוד שפת סימנים. אני חייבת לציין שאם המדובר ברכישת שפה לתינוק ללא קושי שמיעתי, (אלא אם כן מדובר בשפת אימו או מישהו מהמשפחה הקרובה שדובר באופן רהוט את שפת הסימנים), מומלץ שלא לחשוף את התינוק לשפת סימנים מלאה משום שהדבר דומה לכל חשיפת שפה זרה אחרת כמו אנגלית או צרפתית בבית שאינו דובר את השפה. אם תרצי אוכל להאריך על העניין רק טוב לכולנו בימים טרופים אלו.
זהו האתר של המכון לקידום החרש, האחראי על תוכנית ההכשרה למתורגמנים לשפת סימנים ולפי ידיעתי האתר הנרחב ביותר העוסק בשפת סימנים. לצערי, אין להם באתר מילון קטן לשפת סימנים וחבל. את תמיד מוזמנת לשאול סימנים נוספים ושאלות נוספות.
הילה טעתה בהפנייה לקישור. הסיומת שונה.
הציעו לי להגיע לשעת סיפור וקראתי קצת ויש לי עוד כמה שאלות אז למה להגיע? שעת ספור? לסדנה? אני יכולה לבוא עם המטפלת כי אני חוזרת עוד מעט לעבודה ואם יהיה לה נחמד אז אולי היא תבוא עם הילד והבטחתי לחזור אליהם
שרית שלום ותודה על הפנייה, השאלה שלך התחבאה לי קצת ואני מצרה על כך שלא עניתי מוקדם יותר. שעת סיפור היא כשמה שעת סיפור לקטנטנים. אנחנו מספרים ומחיים להם סיפורים ומשלבים בהם סימנים. זו למעשה הדגמה חיה, אין כאן מקום לשאלות ולשיחות עם ההורים. בסדנה לעומת זאת מלבד הסיפורים והשירים אנחנו גם מסבירים ונותנים את כל הכלים הדרושים לעבודה עצמאית בבית.
היינו ביום חמשיי בגן העיר ורציתי גם באותה הזדמנות לבקש את האתר שציינת עם הכתבות על חשיפה למילים הכתובות לגיל הרך. תודה מטל טאפרת.
שלום לטל ואפרת ותודה על הפנייה, מתנצלת על האחור בתשובה אבל אנחנו מתרוצצים לא מעט בזמן האחרון ברחבי הארץ. אנחנו מקיימים שעות סיפור ב"אמילי" בשדרות בן גוריון בתל-אביב באופן קבוע ואת מוזמנת למפגשים שלנו שם, מלבד זאת שעות סיפור מפעם לפעם במקומות שונים ועל כך תוכלו להתעדכן באתר שלנו. לגבי הקישור, מיריק שניר, תחילת קריאה. לינק דרך האתר. מומלץ בחום. רק טוב.
אם אפשר ...
שלום לאמא ותודה על הפנייה, הסימנים ששאלת עליהם: אמבטיה - תנועות שפשוף בעיגולים. הידיים על החזה משלימות אחת אחרי השנייה עיגולים קטנים. כמו שמסתבנים. לגבי לטייל - אפשר "החוצה" או "ללכת". החוצה זו תנועת הצבעה לכיוון הדלת עם יד שנפרשת - כלומר מקיפול לפתיחת היד. ללכת זה עם שתי האצבעות כמו הפרסומת לדפי זהב לפני כמה שנים. אנחנו בדרך כלל שואלים או אומרים שאנחנו הולכים החוצה כך שזה מסתדר היטב ואין פה בלבול מושגים. לשחק - שתי ידיים ברוחב כתפיים כשכפות הידיים עם קצות אצבעות צמודות זו לזו (כמו לאכול) ומבחינה מרחבית שתיהן כפי שאנחנו עושים ג'סטה של "לאט" או "חכה" כך שגב כף היד פונה למטה. התנועה עצמה: כמו נדנדה פעם יד אחת יורדת מעט למטה ופעם יד שנייה. הרבה יותר קל להבין סימן ותנועה כשרואים, אני בטוחה שאחרי שתראי זאת פעם אחת תזכרי היטב את הסימן. ההסבר שלי מעט מפורט ומקווה שלא הצלחתי לבלבל. אני חייבת לציין ש"לשחק" אינו מסימנים הסביב אלא סימן מתקדם והייתי ממליצה לשלב סימנים אחרים קודם משום הכלליות שלו. אשמח לענות על שאלות נוספות ולתת הסבר נוסף לתנועות במידה ולא הובנו. רק טוב
תודה לך!
כן, ראיתי שיש את הסימן "חלב", אבל זה ממש לא זה. עם שני ילדי הגדולי (יותר) הקפדתי לאורך כל הדרך (וביחוד עם התחלת המוצקים) על הבדל בין "לינוק" לבין "לאכול". כידוע הנקה היא הרבה יותר מאוכל, לא משנה מאיזה סוג. אז מה עושים? איך בכ"ז אפשר לסמן לה? תודה רבה
שלום לאמא אחת ותודה על הפנייה, את יכולה להבדיל באופן מאוד ברור בין הנקה לבין אוכל על ידי שימוש בשני סימנים שונים. הנקה זה סימן של "חלב" ומאכלים מוצקים הם "לאכול" (קצות האצבעות של יד אחת צמודות אחת לשנייה בתנועה של הכנסה לפה). רק שלפי השימוש בשיטה מומלץ לא להגיע להבדלים שאינם משמעותיים בסימון שונה כלומר לא אסמן באופן שונה על פי הסימון הספציפי שלו "טרקטור" וגם "אוטובוס" וגם "מערבל בטון" וגם "בימבה" וגם "רכב" רגיל אלא אסמן לכולם את הסימן "אוטו" אולי "אוטו"+ "גדול" לגבי אוטובוס כי שוב, ההכוונה היא לקראת קטגוריות שפה והבנה שפתית עשירה יותר ולא התמקדות בשפת הסימנים עצמה. אשמח לענות על שאלות נוספות במידה ולא עניתי על שאלתך במלואה. רק טוב
נכנסתי לקרוא את התגובה שלי ואולי לא הייתי ברורה מספיק. אני הייתי ממליצה להתמקד על סימנים נוספים ולא על סימן המבדיל בין "אוכל" מוצק לחלב. באיזה סימן לבחור? בסימן שמייצג את מה שהתינוק אוכל ממנו יותר. אם המדובר רק בתחילת החשיפה למוצקים אז להתמקד יותר בחלב ואם בשלב מאוחר יותר כשהחלב הינו רק משלים אז במוצקים.. סימן ל"מוצץ", סימן לבובה או בובת חיה אהובה, סימן ל"ספר", "אמבטיה" וכו' עדיפים בעיניי. מקווה שהשלמתי את תשובתי.
תודה! יובל שלי סימן למעלה כשהוא רצה לצאת מהלול. יובלי בן 9 חודשים ואני מאוד שמחה ומודה לך. תודה תודה תודה! רונית
רונית שלום ותודה על הפנייה, אני שמחה לשמוע על יובל ומקווה שתתמידו בעוד סימנים. נשמח לשמוע על אנקדוטות נוספות :) רק טוב
שלום רציתי לדעת אך אני מסמנת לפתוח. ביתי משחקת איתי בלפתוח את הדלת ואני מאוד רוצה לדעת. תודה מורן
שלום מורן ותודה על הפנייה, למילה "פתוח" יש שלל סימנים כי יש לפתוח חלון או לפתוח דלת או לפתוח קופסא וכו'. אנחנו משתמשים בסימן המדמה פתיחה של קופסא קטנה ותיכף אסביר כיצד לסמן אותו. בכל מקרה, מכיוון שאיננו מעוניינים ליצור רצף מלא של סימנים אלא סימנים "ראשיים" אנחנו בוחרים במילים המשמעותיות ביותר לתינוקות והפועל לפתוח אכן מהווה חלק מהבסיס הראשוני הזה. לפתוח מסמנים בפתיחה מודגשת של הידיים ותינוקות מסמנים אותו בדרך כלל בפתיחה מודגשת של היד - אגרוף נפתח. כמבוגרים עדיף להדגיש את הפתיחה בשתי הידיים כי הסימן משמעותי יותר. בהצלחה. אשמח לשמוע על התקדמות. רק טוב
כי שאלתי בשיטה השנייה ולא לזרוק עליי בוץ והם אמרו שזה לא הם. לא ממש משנה לי אבל אני רוצה לדעת מי מדריך.
אביבה שלום ותודה על הפנייה, כאן לא זורקים בוץ על אף אחד :) חייכת אותי עכשיו. לגבי רמת פולג אני יודעת שמנסים להרים קבוצה דרך כישורי אמהות ואם את מעוניינת לא לחכות עד אז את מוזמנת להגיע לפינה חמה בעמק חפר - רבע שעה נסיעה מקסימום בימי שלישי בבוקר. מלבד זאת, כמובן שאשמח לענות על שאלות בנוגע לשיטה רק טוב
אני רוצה לעשות קורס אצלי בבית בנתניה פלאפון 050 - *הפרטים הוסרו*
נועה השארתי לך הודעה ושוב, יש לנו בקשות ממקומות שונים בארץ ואנחנו נעתרים לרובם. פני אלינו שוב ונתאם. בנתניה וסביבותיה יש לנו פעילות לא מועטה. בשבוע הקרוב אנחנו בעמק חפר בבוקר יום שלישי. רק טוב.
אין לא אותכם ולא את השניים אצלנו. רציתי גם ליישם עם הילדה שלי וגם ללמוד להעביר את השיטה. מה צריך לעשות?
למדת תודה על הפנייה, אם תגיע בקשה מוסדרת נשמח להגיע ולקיים סדנה ומפגשים וקורסים. את מוזמנת לשאול שאלות נוספות על השיטה ואנסה לענות כמיטב יכולתי. רק טוב
ליבי שלום, אני עוקבת אחרייך מזה זמן רב ופתאום צצת לי בכל מיני מקומות ברשת. בכל מקרה פעילות מבורכת. איפה את עונה כאן? בתפוז? בפורום הורים וילדים של המגזינים? בכל מקרה אני מקווה שהגעתי למקום הנכון ואוהבתאת התשובות שלך המרגיעות. אני פעם ראשונה שמעתי על השיטה מהאתר באופן טבעי. אני רוצה שתעבירי לנו הדרכה או הכשרה קצרה בראש פינה ודיברתי עם נוגה אור והם אמרו שמבחינתם זה בסדר. איך ממשיכים?
אימרי שלום ותודה על הפנייה, אכן התקבלו אלינו פניות מנוגה אור ואשמח לשוחח איתך בטלפון או לקבוע יש לנו פעילות בכנף ומעלה גמלא שלא כל כך רחוקים ממך - הכל יחסי כמובן ואם תוכלי להגיע לשם זה יהיה נפלא. הפעילות שם מחולקת לגננות ומטפלות ולקבוצת הורים ותינוקות כמובן לפרטים נוספים אנא התקשרי למשרד. רק טוב, ליבי.
הייתי באמילי והיה מקסים אבל איך ממשיכים משם? לא דיברת בכלל על סימנים והילדונת שלי היתה ממש עייפה בסוף - ראיתי כתבה לפני כמה חודשים בעיתון הורים אבל זה היה ממש יפה לראות את הקטנה שלי כל כך מעוניינת מצחיק. בבקשה תחזרי עם תשובה
שלום לשירה ותודה על הפנייה, אני לא כל כך מבינה את השאלה. את שואלת על טכניקת שילוב הסימנים? הפעילות באמילי מכוונת בעיקר כסיפור לקטנטנים וכפי שראית זה אכן קסם :) אם את רוצה ליישם את השיטה בבית את מוזמנת לקרוא קצת בפורום כאן וגם באתר שלנו איך מתחילים ומה עושים ובכל מקרה אשמח לענות על שאלות נוספות ואם אפשר מעט מכוונות יותר בכדי שאדע לכוון את תשובותיי. רק טוב
צאת את זה פהאיפה זה? נורא חשוב לי לראות ולא לקרוא. התעייפתי מלקרוא
שירה תודה על הפנייה, זהו הלינק: http://www.tapuz.co.il/guests/default.asp?gid=469 ובוחרים אחד מהחלקים המופיעים שם. אשמח לענות על שאלות נוספות
אהבתי אותך בפורום את עונה בכזו סבלנות לפעמים לשאלות מעצבנות היה נחמד לראות תודה
ליבי שלום, שמעתי על השיטה שלך, ומאוד התעניינתי, נסעתי היום במיוחד לשילב וקניתי את 2 הספרים. אבל להפתעתי מצאתי בספרים רק סימנים בלי שום הסבר. שאלתי היא: כיצד מתחילים ללמד את הילד את שפת הסימנים? ומאיזה גיל? פשוט הייתי בטוחה שיהיו הסברים בספר עצמו. בברכה, רויטל
רוויטל שלום ותודה על הפנייה, אם תשימי לב הספרים עצמם מיועדים לקטנטנים שלנו והם גם עשויים כך שיחזיקו מעמד לידיים קטנות וסקרניות שמנסות קודם כל גם לבדוק אם אפשר לקרוע או לשבת או לתלוש. בגב הספר הראשון תמצאי את כל הנדרש לצעדים ראשונים ובגב הספר השני הרחבה לסימנים מתקדמים יותר. ניסינו לצרף את ההסבר הבא אבל מבדיקות שערכנו החוברונת הדקה שנלותה אליהם פשוט נזרקה לפח. הנה הדברים: איך מתחילים ומה עושים? מתי להתחיל לסמן? מגיל ארבעה חודשים. מתי לסמן? כשנופלת לידיכם ההזדמנות לעשות זאת. אנחנו ממליצים להשתדל ולסמן בכל פעם שאומרים את המילה המסוימת - מילות מפתח לעולמו של התינוק/ת. אנחנו מלמדים את התינוקות כיצד לסמן, כיצד לשלב את הסימנים ביום יום. באופן לא מודע אנחנו עושים זאת לגבי סימנים מוכסמים רבים "בוא", "נשיקה", "כל הכבוד", "כן" ו"לא". איך בדיוק? למעשה כפי שאנחנו עושים בשירי אצבעות: לדוגמא בשיר "בואו עננים, הבו גשם לגנים". בלי לייחס לעניין חשיבות גדולה מדי אנחנו תמיד מסמנים עם השיר "בואו" וגם "גשם". החוכמה היא לסמן "גשם" גם כשרואים טפטוף בחוץ... כך שכמעט כל פעם שתזכירי את מילה מסוימת תוסיפי לה את הסימן הספציפי. איך מתחילים? כפי שמצוין על גב האריזה: מתחילים בשני סימנים ראשונים. "עוד" ו"חלב" לא יותר משני סימנים! על מה לשים את הדגש? החשיבות הגדולה היא לשמור על עקביות. דבר נוסף, חשוב מאוד לשלב את הסימן במילת המפתח באופנים שונים, כך למשל "עוד" יהיה גם "עוד" על אוכל, "עוד" טיול, "עוד" ספר, "עוד" משחק, "עוד" שיר ולא רק "עוד" חיבוק וכל זאת בכדי שהתינוק ישייך את המילה לקונטקסט רחב. איך מלמדים "עוד"? מדגימים את הסימן בפעולה שהתינוק/ת אוהב/ת לעשות; לקפוץ למשל. צריך לבחור בדבר שיש לו סיום ברור, המצליח להפיק מהם את קולות האושר וצחוקי העונג. אחרי מספר קפיצות, נסו להשהות במכוון את הפעולה הבאה במספר שניות. הם בדרך כלל מחפשים את המבט שלנו כדי ל"הגיד" לנו באופן שאינו מילולי שהם רוצים "עוד" צריך לחכות ליצירת ה"מתח" ואז לשאול את/ה רוצה "עוד"??? בשילוב עם הסימן. איך מלמדים חלב? עם המילה "חלב" לא נבצע השהיות זמן. אם התינוקת תהיה רעבה ותחפש אחר מקור החלב, לא נתעקש ללמד אותה דווקא עכשיו את ה"חלב". אפשר, ברגע שהיא כבר החלה לינוק או לשתות, לשאול אותה: ה"חלב" טעים, נכון? חשוב להשתדל לסמן בכל פעם שמבטאים את המילה ולא לסמן בלי לצרף את המילה התואמת! מה השוני בין שני הספרים? זו הטכניקה החשובה ביותר. הספר הראשון מהווה בסיס לסימנים של "גדולים" ולמעשה אלו הסימנים אותם אנחנו רוצים לקבל מהתינוקוות שלנו בכדי שנוכל להגיד אליהם בהתאם. הספר השני מהווה את הבסיס למילות המפתח שהם מאוד אוהבים להשתמש בהן והחוכמה לאחר 2 הסימנים הראשונים ("חלב" ו"עוד" למי ששכח) תהיה בשילוב סימן מעולם התוכן האחד (ספר 1) ואז סימן מעולם התוכן השני (ספר 2). מוביל לזמן למידה הקצר ביותר. מקווה שעניתי ובמידה ולא, אשמח לעמוד לרשותך. רק טוב
שלום,אני מקווה שאני בפורום הנכון. בני בן השנה וחצי עדיין לא מדבר,ממלמל בלי סוף,מבין הרבה,אך לאחרונה רכש לעצמו התנהגות חדשה,עומד על הרגליים ידיים לצדדים באגרופים סגורים ומפעיל כח כך שכל גופו רועד כולל פניו,אנחנו חרדים,ההתנהגות לא רק ברגע של כעס אפילו בעת צפייה בטלויזיה,כמו כן הגננת אומרת שהרבה ילדים מתנהגים כך ואם לא נתייחס זה יחלוף הוא גם נשכב על הרצפה על הבטן ומרים את כל גופו באוייר פרט לבטן. (הוא בן ראשון ללא אחים בינתיים...)
לי שלום ותודה על הפנייה, תסכול אפשר לפתור בכל מיני דרכים. אני יכולה להמליץ לך בחום על שימוש בסימנים אבל יש עוד שיטות שונות ומגוונות והחוכמה היא לדעת מה הכי נכון לך ולילדך, וגם עם מה תוכלי להתמיד ולהרגיש טוב. אם נתחיל בהתחלה, ההמלצה שלי היא תמיד לראות איש מקצוע כדי להרגיע את הספק. מכאן, אם ההתנהגות נובעת מתסכול ורוב הפעמים זה אכן כך, אפשר לתמלל אותו יותר ולספק חלופה הגיונית "כן, אני יודעת שאתה רוצה את המשאית אבל עכשיו התור של.. או עכשיו נוכל לשחק בצעצוע הזה ואולי אחר כך..." אפשר לנסות בעדינות להתייחס פחות לכל ההתנהגות שלו כך שברגע שהוא מתרתח אין זה אומר שהוא ישר מקבל את מלוא תשומת הלב אלא להיפך וכו'. עצות כאלה בהחלט תוכלי להתאים למצבים שאת נקלעת אליהם אבל חשוב להחליט על דרך פעולה מסוימת ולנסות להתמיד בה. אפשר, לא כשהוא בשיא הכעס כי כולנו מעדיפים ללמוד דברים חדשים לא כשאנחנו כועסים, רעבים או עייפים לנסות להראות לו סימנים מעולם התוכן שלו שבדרך כלל מהווים את הרמכז לעיסוקיו: צעצוע אהוב, חיה אהובה ולא יותר מעוד שני סימנים שההמלצה שלי (במידה והוא עדיין לא אומר מילים אלו) גם "אוכל" וגם "עוד". הוא צריך בגיל הזה רק כמה חשיפות לסימנים בכדי להבין אותן ולנסות להפיק אותם עצמאית ואז האופק נפתח. הרבה יותר קל לתקשר איתו ברגע שהוא מסוגל להשיב באמצעים ברורים יותר מבכי וכעס.אשמח להשיב על שאלות נוספות ואגב את הסימנים תוכלי למצוא באתר שלנו ובמילון המופיע כאן מצד ימין ובכל מקרה רק טוב.
במשפחות שמדברים בשתי שפות איך נהוג להתנהג כלפי התינוק?
אירנה שלום ותודה על הפנייה, ההמלצה שלי היא חשיפה לשפות על פי דוברי שפת האם שלהן. תוכלי לקרוא בהרחבה מספר תגובות למטה על חשיפה דו לשונית אבל העקרון המנחה הוא שילד צריך להחשף לשפה "טובה" כדי שיהיה לו יותר כלים להבין את כל המכלול שלה. כדוגמא קיצונית, אם רק היום התחלתי לדבר באיטלקית לא ארצה שהגמגומים שלי יהוו את הבסיס השפתי לילדון שלי אלא דווקא השפה בה אני מדברת טוב... מקווה שהעברתי את הנקודה לגבי סימנים, הרבה יותר קל להבין מילים מקבילות בשתי שפות כך ש"תינוק" יהיה גם "בייבי" וגם "ריביונק"(רוסית) וגם "בהבה" (צרפתית סגול סגול) ככלל, המבוגרים שבוחרים לסמן מול הילדון ועדיף כמה שיותר צריכים לסמן את המילים הרלוונטיות בשפתם הם. אשמח לענות עוד ואגב, אני מסיקה משמך שאת דוברת רוסית אשמח לשלוח לך חומר ברוסית על השיטה במידה ואת רוצה לקרוא עוד. רק טוב
תוכלי למצוא את הפרוט בתגובה "אנגלית לתינוקות 7 תגובות למטה"
ליבי שלום, בני בן חמישה חודשים ואני לקראת חזרה לעבודה, אשמח לדעת האם ישנה סדנא בזמן הקרוב באיזור בית שמש/ קרית גת/ ירושלים
עדי שלום ותודה על הפנייה, כמדומני שדיברנו היום בטלפון והצעתי לך להגיע לירושליים/גדרה/אשדוד ובכל מקרה אנחנו תמיד כאן כדי לעודד ולענות על כל שאלה. סיפרתי לך בטלפון ואשמח לשתף על ילדון בן שנה שהתקשרו אליי לספר שהוא סימן "אני" וגם "קר" כשהוא ישב במשחקייה ליד המזגן. רק טוב
זה הכי קרוב לי, למה אתם לא במתנ"ס שלנו?
שלום אני קונה באמילי וראיתי שיש לכם פעילות שאת אמורה להעביר. מה זה?
ליאת שלום רב ותודה על הפנייה, יהיו פרסומים נוספים אבל לכבוד שבוע הספר אנחנו עורכים באמילי שהיא חנות ספרים במיוחד לילדים שעות סיפור לתינוקות ופעוטות. המבנה מעט שונה מקורס אבל מהנה בהחלט. רק טוב
ליאת שלום, הפעילות באמילי היא פיעלות מהנה וכיפית. מומלץ להגיע, מיוחד לשבוע הספר,פעילות של 45 דקות בעלות של 20 ש"ח . בהמשך תהיה פעילות נוספת באמילי, על כך תוכלי לקבל יותר פרטים בתום המפגש. חני
שלום רב, אני קלינאית תקשורת ומעוניינת לשמוע יותר על השיטה. אני עובדת במכבי במכון להתפתחות הילד בנתניה אבל פספסתי את ההרצאה שלך במכון. ניסיתי להשיג אותך דרך הטלפון שמפורסם באתר אבל עונה לי מזכירה אלק'. תוכלי להפנות אותי לדף או למידע בנוגע לק"ת? מאייזק שמעתי על השיטה אבל אני רוצה לשמוע איך אתם משלבים את זה בעבודה במכון או בקליניקה .
יונית שלום רב ותודה על הפנייה, יש לנו ניסיון ממושך בשילוב בעבודת היום יום, בין אם בגנים או בקליניקה או במכון. אשמח לענות על כל שאלה בנושא. שלחתי לך מייל פרטי ואני מקווה שנוכל לדבר בקרוב רק טוב
ראיתי אותכם בגדרה ולא השתתפתי בסדנה באותו מקום מתי תהיה עוד סדנה? אני לא מעוניינת בקורס כי אני חוזרת ממש אוטוטו לעבודה וגם רציתי להביא את אמא שלי שהיא זו שנשארת עם הילד. איפה אפשר לשמוע פרטים? לא איכפת לי באזור. תודה
תמר שלום ותודה על הפנייה, אני משערת שהיית במשחקייה בגדרה ואם תרצי את פשוט מוזמנת להגיע לסוף אחד המפגשים של הקורס ונוכל להסביר לך בפירוט מה עושים וכיצד ואיך ולמה. אם את מעוניינת בסדנה מסודרת יותר, פשוט בקשי מבעלת המקום לארגן שוב סדנת יסודות. אני יודעת שהיו לא מעט אמהות שרצו ולא יכלו להגיע משום שקיימנו את הסדנה בשעת בוקר בעוד הן יכולות להגיע רק אחר-הצהריים. את תמיד מוזמנת לשאול שאלות כאן ואשמח לענות כמיטב יכולתי. רק טוב.
שלום לכולם מקווה ששאלותיי מתאימות לפורום זה. יש לי ילד נושך ואף נושך יותר מידי האם זהו שלב של היתבטאות כלשהי? אתמול נשך ילד אחד היום כמעט את כל הגן האם עובר משהו על הילד? איך מתמודדים אם זה? הילד בגיל שנה וחצי. תודה מראש
יניב שלום, אני אישית אוכל לעזור במידה והילדון עדיין לא מדבר משום שאז נוכל לשייך חלק מהתסכול שלו שמביא לנשיכות לחוסר היכולת שלו לתקשר ומכאן יצירת דרך תקשורת תפתור ותוריד ממקרי הנשיכות בגן. אנא אם תוכל לפרט מעט יותר עליו. תודה ורק טוב
שלום שוב ותודה על תשובתך הילד לא מדבר אלא מברבר פה ושם מילה הוא מלא אנרגייה ומרץ לפעמים כאשר מחבקים אותו הוא נושך בכתף או באזור הפנים ללא כל סיבה כאשר היה קטן יותר היה תופס את אצבע אימו או אביו ונושך בחוזקה גם כשלא היו לו הרבה שניים כמו היום. כיצד ניתן להיתמודד אם זה? תודה שוב
הבן שלי בן שנה וחצי והוא נושך ילדים בגן וגם אותי מה עלי לעשות אני כבר מיואשת וחושבת שאולי זה יכול לגרום לו יותר מאוחר להיפרקטיביות אשמח לקבל עצה בנושא
שלום לך, כמה סימנים לומדים בקורס אחד? יש עוד שלבים /קורסים? ומתי נפתח הקורס הקרוב באזור בפ"ת ובאיזה מהמקומות קודם נפתח? ובעצם מה ההבדל בין שפת האם לשפת הטף? תודה, חגית 052-3576857
חגית ומי שמשתתף איתנו כאן שלום, אחרי שיחה עם חגית אני מקווה שהבהרתי את הדברים מעט. אין לנו מספר קורסים, יש לנו קורס אחד של קסם שבו אנחנו שרים שירים, מספרים סיפורים ועושים הפעלות עם התינוקות. הסימנים משולבים ובסוף הקורס תינוקות מסמנים :) לפחות סימן או שניים. בקורס מחולקת סימנייה שמתעדת 60 סימנים שמתוכם בוחרים את אלה המעניינים והמתאימים לכל תינוק/ת. תוכלו למצוא תשובות על ההבדל ביננו לבין חברות אחרות בפורום, אבל בכל מקרה אני ממליצה בחום על תקשורת שמשולבים בה סימנים. אשמח לענות על שאלות נוספות, רק טוב.
אני אמא של הלל מהרצליה ורציתי לשאול אם יש המשך לקורס? (הלל מסמן נהדר ותודה הפכת אותי למרצה בהזדמנויות לשיטה) רציתי לעשות את זה איתו כמו העשרה אבל לא לשלם את המחיר של הקורס כי הוא כבר מסמן וכי כבר עשינו את הקורס איתך עברנו לירושלים ובמעגלים אמרו לי שיש ביום רביעי הבא בבקשה תחזרי אליי לא רוצה להשאיר פה את המספר
היי היינו בהרצאה בגן של סיגל ורציתי לשאול אם אפשר שאחותי שמסיימת עכשיו את הלימודים להיות גננת מוסמכת תוכל להצטרף לפעילויות בגן שקשורות אליכם. היא מאוד התעניינה לשמוע על השיטה ורוצה לראות את זה עובד
רוני שלום ותודה על הפנייה, אשמח לשוחח עם אחותך ולראות איך אנחנו יכולות לעבוד ביחד. אנחנו עובדים עם גננות וסייעות בגנים כך שבוודאי נוכל לשלב אותה בצורה זו או אחרת. רק טוב.
שלום לאמא ותודה על הפנייה. נתנו הרצאה לצוות של המכון להתפתחות הילד בעפולה והם אולי יוכלו להוות לך אסמכתא לגבינו. אין לנו כרגע קבוצה בעפולה אבל יש לנו מדריכה בבית יהושע כך שכל מה שנדרש הוא פתיחת קבוצה. יש לנו גם בקריית טבעון... בהצלחה בכל מקרה ושוב, ניתן ליישם גם בבית ואנחנו תמיד כאן כדי לתמוך. רק טוב.
הי בני בן 10 חודשים והייתי מאוד מעוניינת ללמד את בני שפת הסימנים. אם יש קורס או הדרכה באשקלון אשמח מאוד להישתתף.
שלום לליאור ותודה על הפנייה, יש לנו מדריכה המתגוררת באשדוד ומתחילה שם קורס בעוד שבוע. בנוסף להכשרתה אצלנו היא גם רופאת שיניים לילדים, מספרת סיפורים ונהדרת עם ילדים. בקיצור מומלץ. את יכולה להשאיר אצלנו פרטים או להתקשר. רק טוב
ליאור היי, מחר אנחנו באשדוד במרכז דרך המים - את מוזמנת להגיע אם תרצי אך הדבר מותנה ברישום מראש. רק טוב
הי ליבי מה שלומך? מקווה שבכל טוב. רציתי לברר מה הסימן לטיול תודה, תמר
תמר מה שלומך? נו, אני רואה שיש התקדמות בסימנים :):):) יש סימן ל"עגלה" ויש גם סימן ל"החוצה". מה מתאים לך יותר?
נראה לי שסימן ל"החוצה" יותר יתאים. תודה, תמר
אני רק רוצה להדגיש שהחשיפה לאנגלית מתבטאת רק מול הטלוויזיה או מוסיקה ושירים באוטו ולפעמים בבית. תודה,, מיטל
מיטל שלום ותודה על הפנייה, יש לי שאלה "נגדית" לשאלה שאת שואלת. אם הייתי חושפת אותך לשפה שאינך דוברת את שפתה באותה צורה שבה את חושפת את ילדך לאנגלית, מה מידת האפקטיביות שהיית מצפה לה? האם היית מצפה לשטף דיבור תוך פרק זמן קצר? אולי עדיף שאשאל שאלה מכוונת יותר. מהי המטרה שלך (שלכם) בחשיפה הממוקדת הזו לאנגלית? שהילדון שלך ידבר אנגלית טוב יותר? מהר יותר? יש כאן שני מרכיבים בחשיפה: החשיפה עצמה ואיכותה. לגבי החשיפה: היה מחקר גדול מאוד שעיקרו בחשיפת ילדים סיניים לשפה האנגלית לבדיקת היכולת שלהם לרכוש מנעד צלילים שאינם מצויים בשפת האם שלהם ואכן גילו שבמידה ותינוקות (הסיניים) לא נחשפו מספיק לאנגלית עד גיל 10 חודשים הם לא יכלו לבטא את אותם צלילים בגיל מאוחר יותר בצורה מושלמת. כל ההתעסקות הזו בסדרות אמריקאיות כמו סיינפלד CULLY LICE במקום אורז וכו'. אני לא נכנסת לתיאוריות השונות ברכישת שפה כי לא נגמור כאן אבל בהחלט ניתן היה לראות גם ממחקרים אחרים שאנחנו נולדים עם "שמיעה" לשפות באופן כללי ואחר כך מצמצמים את היכולות הללו לפי החשיפה לה אנחנו זוכים. שפות זרות צריכות להרכש בעזרת מישהו שזוהי שפת האם שלו וזוהי מהבעיות הגדולות של רכישת השפה האנגלית ביפן למשל... מכאן לאיכות החשיפה. אנחנו לומדים שפה ממכלול של תקשורת מילולית ושאינה מילולית. כשאת משמיעה שירים "זרים" לילדון הקטן שלך מבלי לתת להם "פרשנות" ומבלי להשתתף בהם אקטיבית הרי שהוא יחווה וירכוש אותם כמעין "מוסיקה" ואין בכך כל רע אבל לשם מה בעצם? לא עדיפה מוסיקה שגם את משתתפת בה באופן פעיל ונוצרת אינטראקציה ברורה בינכם שבה את עוזרת לו באופן מודע או לא להבין טוב יותר את הנדון בשיר? כך גם לגבי הסיפורים והקלטות. את מעידה שלא נוצרת "שיחה" כתוצאה מהחשיפות הללו. אין תהליך של "עיבוד" מלבד מה שמתרחש בקלטות. הסימנים שאנחנו עושים מבלי משים, כל פעם שאנחנו אומרים "כלב" (קול נביחה) או "כל הכבוד" (מחיאות כף) או "שלום" מהווים רמזים חזקים מאוד שעוזרים לתינוקות להבין את הנושא שאנחנו עסוקים בו. כך גם שירים שאנחנו מאטים את קיצבם, מפרקים את ההברות והמשפטים ומסמנים בהם (במודע או לא) מכלול משפת הגוף שלנו. כל פעם שאנחנו מספרים סיפור או שרים שיר אנחנו עושים את זה קצת שונה קצת אחרת והעיבוד הוא חוויתי. דבר שקלטת תתקשה להעביר. מבחינת כמות החשיפה שנדרשת לרכישת מבטא טוב באנגלית הרי ממה שאת מספרת החשיפה היתה טובה ומספקת.מתוך התמונה שניתנה לי כאן חסרה לי החוויה המשותפת והאינטראקציה השפתית בינכם ולדעתי תוכלו ליצור סביבה טובה ולימודית יותר אם תתמקדו בשפות בהם אתם בדרך כלל מדברים בבית ולא באנגלית משום שהדבר יקל על תהליך רכישת השפה כשפה, תהליך ההבנה וההטמעה ומשם הדרך תהיה סלולה. לגבי סימנים, כשאלה מתבקשת, הדרך בה אנחנו מלמדים ואת מוזמנת להגיע לאחת מהסדנאות המשפחתיות שלנו ברחבי הארץ בכדי להתרשם, היא דרך רכישת שפה בצורה הטבעית, אפילו תרחישית אם תרצי. אנחנו נותנים תמיכה לשפה המדוברת ולא מספקים לה חלופה. אני מקווה שעניתי. בכל מקרה רק טוב.
שלום לכולם... נפתחת סדנאת שפת אם בבית פרטי ביקנעם בתחילת חודש הבא -הסדנא אמורה להתקיים בימי שלישי בשעה 18:00. ניתן ליצור קשר במייל (ולצרף מספר טלפון שלכם). את הסדנא תעביר ליבי כמובן.
אני משתתפת בכישורי אמהות בזכרון ואשמח להצטרף אם ימצא חן בעיניי אחרי יום חמישי הבא :)
הפנינג הנקה כהענקה לנשים בהריון ולאחר לידה ב 5/5/06 במהלך ההפנינג תוכלו להינות מהרצאות ייעוץ ומעגלים בנושא הנקה. אטרקציות לכל המשפחה: ג'מבורי מתנפחים, פינות יצירה לילדים ועוד. השתתפות ללא תשלום. פרטים נוספים בקישור: http://nashim.sheba.co.il/67/47.htm אתר רפואת נשים שיבא, תל השומר : http://www.nashim.sheba.co.il/h
גם אנחנו נהיה שם וזוהי הזמנה לכל האמהות שמשתתפות איתנו בפורום ורוצות לטעום מעט מהסדנאות והחוגים שלנו. המדריכות שלנו (כולל אותי) נהיה שם ונשמח להדגים עם התינוקות והפעוטות שלהם. חג שמח
הי ליבי, האם יש קורס להורים באיזור מישגב (גוש שגב)? מתי מתחילים לילמוד את השפה? כשהתינוק נולד? לפני? תודה.
ליבי, קראתי את ההודעה לפני והבנתי שמתחילים להשתמש בשפה מגיל 4 חודשים, למה לא להתחיל לסמן כבר בחודש הראשון?
שלום סתיו ותודה על הפנייה, תוכלי לקבל מידע גם מאחיות טיפת חלב של מכבי במשגב. היתה לנו שם פעילות עניפה. כמו גם בכרמיאל. אנחנו התחלנו לפעול לקראת יישום השיטה בגני הילדים במשגב. לשאלתך השנייה, אפשר בהחלט לחשוף לסימנים מהחודש הראשון אבל ייארך הרבה יותר זמן לקבל סימנים חזרה. ההמלצה שלנו אחרי הרבה ניסיון בארץ וממחקרים בחו"ל שעדיף עם הילד הראשון (טפו טפו טפו :)) להתחיל בגיל ארבעה חודשים לערך, כדי לקבל סימנים ראשונים תוך חודש עד חודש וחצי. עם הילד השני, אחרי שכבר טעמת את פירות השיטה, אפשר להתחיל ממש מלידה. שוב, אני ממליצה לקרוא בדף הבית שלנו על איך מתחילים. שני סימנים בלבד עם כמה שירים אשמח לענות על שאלות נוספות.
שלום, אני מבינה שאפשר ללמד את התינוק מגיל ארבעה חודשים את שפת הסימנים, מתי הוא מתחיל להשתמש בה? שאלה נוספת: האם לימוד שפת הסימנים עללוה לעקב את התפתחות הדיבור אצל הילד או לקבע אותו לתקשורת ספציפית? במיוחד כאשר לילד יש נטייה לתקשר בדרכים אלטרנטיביות כמו סימון או בכי וכו'. תודה רבה.
תמר שלום ותודה על הפנייה, אם תתחילי עם שני סימנים ראשונים בגיל ארבעה חודשים תוכלי לראות אותם "בחזרה" כחודש וחצי לאחר מכן. ככל שהתינוק יהיה גדול יותר (גיל) משך הזמן לרכישת הסימנים הראשונים יהיה קצר יותר. יש שוני בין תינוקות וגם בין הורים. למשל יש תינוקות מתוסכלים יותר מכך שלא מבינים אותם וימהרו יותר לסמן חזרה לגבי עכוב שפתי כתוצאה מחשיפה לסימנים. סימנים הם חלק מההתנהלות שלנו. אנחנו מסמנים נפנוף לשלום, מחיאות כפיים והרמת ידיים למעלה עם התינוק ונהנים מאוד. אין למעשה הבדל בין סימן כזה לאחד מהסימנים שאנחנו מוסיפים לתקשורת. האם חששת אי פעם לחשוף את ילדך לסימון של "ידיים" סביר להניח שהתשובה היא לא. אשמח לשמוע עוד מהמדריכות האחרות שלנו - ובכל מקרה, רק טוב.
ליבי שלום רב, יצרתי קשר בשבוע שעבר לטלפון בו ניתן לדעת יותר פרטים על סדנאות חדשות. את אמרת לי שנפתחת סדנא חדשה ב- STORY LAND ברמת השרון יום שישי הקרוב ואמרת שתבדקי אם תפתח סדנא בערב אך לא חזרת אליי...... אודה לך אם תחזרי אלי או לחילופין תמסרי לי המידע במייל בתודה, מאיה.
סליחה מאיה אנא קבלי התנצלותי. יום שני הקרוב (2.5) אכן נפתח קורס בהרצליה בשעה 17:00 ואשמח אם תגיעי מעט לפני כדי לקבל מידע נוסף. רק טוב. אני מסתובבת הרבה מאוד ולכן קצת יותר קשה לי לחזור לטלפונים. חני היא הבסיס האיתן שלנו לכל מענה 057-6330079 מאיה שוב, לא היתה כל כוונה לשכוח אותך. רק טוב.
איך למדת את השיטה? אני לא יודעת אם ללכת לקורס או סדנה או לקנות ספרים
אלה היתה איתי בקבוצה הקורס מקסים למרות ששלי היתה ממש קטנה כשהתחלנו ולא כל כך התעניינה בשעור הראשון והשני ואת ליבי הכרתי מהרצאה שהיא נתנה במכון להתפחות הילד בסירא לא מכירה מדריכים אחרים חוץ ממישהי שהיתה איתה עם ילדה
יעל שלום ותודה על הפנייה, אם יו*תר גם לי לענות, הבחירה בין קורס לסדנה+ ספרים נתונה בידייך. אנחנו התאמנו את הסדנאות והקורסים שלנו והספרים שנוספו לאחר מכן, להורים שיש להם זמן או שאין להם זמן למפגשים שבועיים. הסדנה והספרים יחד מאפשרים דרך "עוקפת קורסים" למרות שיעידו בוגרי הקורסים לדורותיהם על הקסם בהם. לפחות השמועות שהגיעו לאוזניי :) הקורס מאוד עשיר בתכנים כך שסיפורים ושירים והפעלות מהנות יהיו מנת חלקו של התינוק המשתתף. רוב התינוקות המגיעים לקורס מתחילים לסמן כבר מהשעור השלישי או הרביעי אבל שוב, הכל תלוי בסגנון האישי שלך ובזמן העומד לרשותך. מקווה שעזרתי. רק טוב.
חייבת לשתף אתמול בערב עשינו דיון - אני הקשבתי ובעלי הרצה לפני האמבטיה של בן איך הסימנים האלה הם סתם ואז התחלנו את האמבטיה והוא סימן מו לאבא שלושה סימנים דג גשם ומים חהחהחהחה היתה שתיקה בבית איזה כיף!
אלה שלום ותודה על הפנייה, אני שמחה לשמוע שהילדון שלך מסמן. נפלא. מקווה שגם בעלך ישתף פעולה - בדרך כלל זה ככה. אחרי שרואים אותם מסמנים נשבים בקסם של השיטה. גם בקורסים שלנו רואים התגנבות יחידים של אבות אחרי המפגש השני-שלישי כך שאל לו להרגיש בודד. בכל מקרה, רציתי להמליץ על הוספת סימנים מעולם התוכן של המבוגרים: "אוכל", "חיתול" או "כואב". רק טוב
ליבי שלום רב, לפני כשבוע בערך שאלתי בפורום היכן ניתן ללמוד את שפת הסימנים קרוב לרמת השרון ואת השבת כי יש את הרמכז בהרצליה בו ניתן ללמוד שפת הסימנים. אני מנסה ללא הרף ליצור קשר בכדי לדעת פרטים נוספים כגון: באילו ימים ושעות מלמדים את שפת הסימנים,מחיר,האם גיל 5.5 חודשים הוא מוקדם מדי או ניתן להתחיל ללמד,האם ניתן להגיע לנסיון והאם את מעבירה את הסדנא או משהו אחר אך אני לא מצליחה להשיגם בטלפון. באילו שעות ניתן להשיגם בטלפון או לחלופין האם את תוכלי לענות לשאלותי? אודה לך מאוד, מאיה.
מאיה בוקר טוב ותודה על הפנייה, ביום ראשון בבוקר התקיימה סדנה ואני מצרה על כך שהגעת ונתקלת בדלתיים סגורות. שעות הפתיחה שונות ממרכז למרכז לגיל הרך. את מוזמנת ליצור איתנו קשר 03-6130077 נפתח קורס ביום שני הקרוב. גיל 5.5 חודשים אינו מאוחר מדי - זה הגיל האידיאלי להתחיל ביישום השיטה אם רוצים לראות תוצאות בעוד כחודש, חודש ומחצה. אשמח לענות על כל שאלה בין אם כאן או בטלפון. רק טוב.
האם כדאי להתחיל את לימוד שפת הסימנים בגיל 8 חודשים?? האם יש אופציה ללימוד דרך האינטרנט?? באזור אשקלון יש סדנאות?? ובמידה ורוצים ללמוד לבד איך עושים זאת?
אוריה שלום ותודה על הפנייה, כדאי להתחיל ללמד סימנים עד שהילד רוכש שפה מדוברת. נכון הדבר לגיל שמונה חודשים וגם לגיל שנה ושלושה. לימוד דרך האינטרנט אין עדיין, ואני לא כל כך ממליצה על האופציה הזו, חלק מהקסם בקורסים שלנו - וגם בסדנה - הוא להעביר העשרה ותוכן "מלא". אולי אני נשמעת לא ברורה כל כך אבל הכוונה היא שכל המכלול חשוב מאוד ונראה לי (למרות שאני מאוד אוהבת אינטרנט) - שהמדיום לא יכול להעביר את המבט המשתאה של תינוק כמו גם את הסיפורים והשירים שלנו. יש לנו מדריכה באשקלון ומדריכה ברחובות. אפשר לקיים סדנה בביתך ואפשר גם להגיע לשיעור פרטני. אנא צרי קשר ישיר אם תרצי פרטים נוספים. רק טוב.
שלום אב האם ניתן ללמד תינוקת עם הפרעה ראשונית בתקשורת שאובחנה כסיכון בספקטרום האוטיסטי את שפת הסימנים?
שלום ל-tna, תודה על הפנייה. היתרון הגדול בשיטה הוא השימוש בשלוש מערכות זכרון לחזק הבנה שפתית: זכרון שמיעתי, זכרון ויזואלי וזכרון של הגוף. לילדים מהרצף יש שונות רבה בינהם ומי שיוכל לייעץ לך הוא איש מקצוע המכיר את התינוקת והיה שותף לתהליך האבחון. באופן כללי התשובה תהיה כן אבל צריך לבדוק התאמה לגישה וחשוב מכל, לתינוקת. בארצות הברית משמשת השיטה גם כחלק מהמערך להתערבות מוקדמת משום שתינוקות מייצרים סימנים באופן טבעי ואם ערים מראש להתפתחות הזו ניתן לקבל תמונת מצב "מוקדמת". נשמח אם איש מקצוע יוכל ליצור איתנו קשר ונוכל לעדכן אותו במחקרים ולשתף אותו בטכניקות שאנחנו מיישמים אותן. רק טוב
הי ליבי זאת תמר, אמא של אריאל גלבר (מהקורס בסמינר הקיבוצים) מה שלומך? רק רציתי לעדכן שאריאל מסמנת כבר ממש יפה. בינתיים לימדנו אותה אוכל, אור וכלב. עכשיו נמשיך הלאה. תודה על הכל והיה כיף תמר
ד"א. אם תרצי אני יכולה לשלוח לך סרטוני וידאו קצרים עם הסימונים שלה, שיהיה לך
תמר תודה :) אריאל חרטה בנו שמחת חיים ונשמח לשמר את זה בתמונות. אם תרשי לי, המלצה קטנה להמשיך איתה בסימונים של "חיתול" ו"כאב" במקביל לכל החיות שהיא רוכשת בכדי שתוכלי לקבל ממנה פידבקים מהותיים. אם אני זוכרת נכון היא היתה מאוד קרובה לסמן עוד שהוא סימן חשוב או אם תעדיפי "נגמר" רק טוב ומכל הלב
שלוםלכולם! אני אמא לתינוק בן 4 וחצי חודשים.אני מחפשת רופא שהוא מומחה לדיבור לילד שלי.העניין הוא ששפת האם שלי היא רוסית ושפה השניה היא עברית.בעלי בדבר רק עברית ואנגלית.אני קצת מתלבטת לגבי לימוד השפות לבנינו.אני מדברת איתו שתי שפות כאשר בעלי מדבר רק עברית. רציתי להתייעץ עם מומחה לגבי הנושא,אני לא רוצה שנגיע למצב שהוא לא מדבר לא עברית ולא רוסית. אני אשמח לקבל עצות וגם מידע על רופאים שיכולים לעזור. ד.א האם יש שם מסוים לרופא כזה? (מומחה לדיבור) תודה מראש שיהיה לכם יום נפלא טליה
טל שלום ותודה על הפנייה, יש הרבה אנשי מקצוע שמתעסקים בהתפתחות שפה וגם רופא הילדים שלך יכול לכוון אותך לאיש מקצוע ספציפי וגם לתת את המלצתו. הפורום שאוכל להפנות אותך אליו באינטרנט הוא של קלינאי התקשורת הישראלים http://www.ishla.org.il/forum/ באופן כללי, ההמלצה היא שכל מבוגר משמעותי ידבר את שפת האם שלו ואז החשיפה תהיה הטובה ביותר. אין טעם לדבר באנגלית בבית כאשר זו לא השפה "הטבעית" של הדובר. אם נוח לך עדיף שתדברי איתו בעיקר רוסית. אם אצרף התייחסות ספציפית לשימוש בסימנים, הרי שהדבר עוזר להקביל מילים משפה אחת לשפה שנייה כי הסימן לשתי המילים השונות הוא זהה. רק טוב.
אני גרה ברמת השרון אני נורא מעוניינת ללמד את ביתי בת ה-6 חודשים את שפת הסימנים אודה על העזרה, מאי.
שלום למאי ותודה על הפנייה. אנחנו מקיימים ברמת השרון סדנאות וקורסים בחנות הספרים STORYLAND, ולא הרחק משם גם במרכז "עננים" בהרצליה. תוכלי לפנות אלינו לפרטים נוספים תוכלי למצוא חומר נוסף באתר שלנו וכמובן בפורום נשמח לענות על כל שאלה, רק טוב.
היום ביתי בת השנתיים וחצי החליטה לזרוק את המוצצים לפח.... היא החליטה שהיא ילדה גדולה.... יש לציין שהיא במשך שעות היום עד בערך 17:00 בערב ללא מוצץ... רק בסביבות שעת ארוחת הערב והשינה היא לוקחת מוצץ. אך מכיוון שהיא פתאום החליטה לזרוק לפח החלטתי ללכת איתה עד הסוף.... וזרקנו לפח הגדול בחוץ...כמובן לאחר שהבהרתי לה שאין יותר מוצצים גם בלילה ושהיא עכשיו ילדה גדולה!!! תיעדנו הכל בתמונות כמובן וגם כדי שכשתרצה אני יוכל להמחיש לה ע"י התמונות שהיא זרקה את המוצצים! והנה שעת המבחן הגיעה והשכבתי אותה לישון וכמובן היא דרשה מוצץ..... והזכרתי לה שהיא זרקה אותם והראיתי לה בתמונות...אבל היא בשלה והיא בוכה .... אני מציעה לה לקרא סיפור אבל כלום היא רוצה מוצץ.... מה עושים?????? שניה אחרי יש שקט....האם התגברה והלכה לישון??? לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא אני לא מאמינה.....היא מצאה איפה שהוא מוצץ...שכניראה שכחנו לזרוק.... מה עושים????..היא ישנה עכשיו....האם לקחת לה עכשיו את המוצץ? תעזרו לי בבקשה!
שלום לאמאלה ותודה על הפנייה, נראה לי שבאופן סביר תהליך הפרידה וההשלמה עם הגמילה מהמוצץ (כמו כל תהליך גמילה) עלול לקחת כמה ימים וממה שאת מתארת זה המצב. אינני רואה כאן כל סיבה לדאגה. אחרי שייגמר מלאי המוצצים שנמצאים בבית אני בטוחה שהכל יסתיים בשלום. איננו עוסקים במוצצים בפורום הזה ולכן הודעתך תמחק תוך מספר ימים. רק טוב.