טיפול בתנועה בענין מופנמות
דיון מתוך פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה
שלום גרשון קום מנהל פורום טיפול בתנועה . במהלך עבודתי אני ניתקלת פעם אחר פעם בתחום היעוץ החינוכי בתלמידים חסרי בטחון עצמי המתקשים להשתלב בחברת בני גילם בכיתתם עם סימני מופנמות עמוקים. מאסתי בטיפול הפסיכולוגי הארוך והיקר למען תלמידים אלה . מתענינת על משהו חדשני ורענן יותר כמו טיפול בתנועה . קראתי שניים ממאמריך כך שאני פונה כאן אליך כי הבנתי שיש איזשהו רקע בתחום, בשאלה אם ניתן להציע טיפול מסוג זה לתלמידים (כיתות שכבה עליונה בתיכון) להקל את מצוקתם החברתית.
שלום - יוזמה וכיוון חשיבה מבורכים . בסדנאות והטיפולים הפרטניים בתנועה אני עוסק גם בהעצמה אישית של תלמידי תיכון וסטודנטים תת משיגים . כך לדוגמה סדנה שלי בוינגייט על פי סגנון הצ'י קונג היחודיי שאני עובד איתו עם סטודנטים תת משיגים תתחיל בחודש הבא זו השנה השלישית ברציפות.לצד עבודה במספר בתי ספר תיכונים רציניים . בפעילות תנועתית מסוג זה, הדגש הוא על פעילות תנועתית חוויתית לצורך הנעת אנרגיה , העלאת אנרגיה , הדגשת הנוכחות במרחב מהיבט תנועתי . תוכלי לקרוא כאן קצת יותר במאמר מימין : "טיפול בתנועה להעצמה אישית" בעיקר את הפיסקה העוסקת בתנועת גוף מנצחת ; וכן את המאמר השלישי מימין:"צ'י קונג העצמה גופנית". לשאלות נוספות את מוזמנת לפנות כאן בפורום או למייל : [email protected] בברכה - גרשון קום
פעילות תנועתית מעצימה את הרשתות העצביות במוח בדרכים שונות: ע"י הגברת הבידוד סביב שלוחות תאי העצב ע"י הגברת ייצורם של כימיקלים (נוירוטרופינים) המעודדים צמיחת תאי עצב מחד והיווצרות קישורים עצביים חדשים במוח מאידך. כלומר: תנועות הגוף, ובמיוחד תנועות מתואמות, מפתחות ומשכללות את הרשתות העצביות במוח. תמר
ליועצת החינוכית בני בן ה- 16.5 השתתף בסדנא מסוג שכזה אצל גרשון במסגרת תל"ן בבית הספר שלו ואפשר להגיד שהיא בהחלט היתה יעילה מאד . רן אהב את המיפגשים של הסדנא הזו וכאם אני ממליצה כי ראיתי את הפתחים לשינוי שהיא גרמה אצל בני מבחינת התבוננת לאתגרי החיים והמיקום שלו כאדם מול אתגרים אלה. יפית פלדמן