קשב וריכוז לתלמידי תיכון

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

10/10/2011 | 12:51 | מאת: לביא אפרת

האים תיתכן השפעה חיובית על יכולת קשב וריכוז על תלמידי תיכון. הכיתה מוגדרת קשה מבחינת משמעת. האים יש ניסיון קודם במסגרות כאלה.

לקריאה נוספת והעמקה
11/10/2011 | 18:01 | מאת: צחי שוחט

שלום לך אפרת. במסגרות מאותגרות לימודית והתנהגותית, ניתן לשלב תרגולים גופנייים שונים, עם מודעות עצמית, סביבתית וחברתית. התרגול הגופני המשולב, מגרה את חושי התלמדים באופנים שונים ומחבר בינהם. הם לומדים לווסת את עצמם - את המחשבות, הרגשות, והתגובות שלהם.הם לומדים להבחין בגירוי הפנימי שנוצר אצלם כתוצאה מהגירויים הסביבתיים, ולומדים לנתב עצמם למקום הנכון להם. אני חושב שבכיתה עם בעיות משמעת, כדאי לשים מורה-מטפל בעל נוכחות חזקה, שייתן לתלמידים מצד אחד "משענת נוחה", ומצד שני ידע לנתב אותם באסרטיביות הנחוצה. לסיכום - הגוף הוא כלי נהדר ללימוד הנפש. ותרגול גוף-נפש יכול לגרום להשפעה מאוד חיובית, במסגרת של נוער עם לקויות למידה והפרעות התנהגות. היות ומדובר בכיתה "קשה", אני ממליץ על מורה-מטפל שבא גם מתחום אומנויות הלחימה. אבל זה בגלל שאני מהתחום (-:.

שלום - בנוסף למה שכותב צחי שוחט שהוא בעצמו מורה לקונגפו יש להוסיף שתנועה טיפולית פועלת גם על הרובד המנטאלי והאנרגטי. ניתן לראות בהפרעת קשב וריכוז תסמין אנרגטי; ומעבודתי - גם בקלינקיה הפרטית שלי וגם בעבודתי במערכת החינוך בכתות תת - משיגות מתבצעות דינמיקות תנועתיות טיפוליות. גם משרד החינוך מתחיל להבין לאט לאט שהפתרונות המסורתיים שלו אינם כה מוצלחים ואני די שמח שהשנה אני אנחה במשרד החינוך השתלמות שנתית למורים בכל מה שקשור לתנועה טיפולית גם לתלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. בברכה - גרשון קום רכז קורס תנועה טיפולית במכללה האקדמית בוינגייט [email protected]

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה