מילה טובה על מיאמוטו מוסאשי...וגם על....
דיון מתוך פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה
שלום ! מיאמוטו מוסאשי הוא אדם כלבבי ,אם יורשה לי להתבטא כך במחילה מכבודו . מיאמוטו מוסאשי היה מן הסמוראים המפורסמים , אם לא המפורסם והמוכשר שבינהם ; שחי , אי שם בשנות ה- 1600 . מתוך יצירת המופת שהותיר אחריו : "ספר חמש הטבעות" ; עולה , שמדובר בלוחם מוכשר שלא ניכבל עד כדי קפאון מחשבתי בתורות מאסטרים אחרים , אלא כאמור הרשה לעצמו את המינימום : לחשוב , לשאול ,לבקר ולבסוף גם להציע אלטרנטיבות למרות הגישות המסורתיות ,ובמילים אחרות "לשחוט פרות קדושות " למען ייעול ושיכלול .על כך אהדתי אליו . בענין זה , כותב מיאמוטו מוסאשי , בפתיח ספרו : "ספר חמש הטבעות" , כך - "...לכתיבת ספר זה לא השתמשתי בחוק בודהה ,ולא בהוראותיו של קונפוציוס ,לא בכרוניקות מלחמה עתיקות ואף לא בספרים של טקטיקות צבא......." . לא פלא אם כך ,שמיאמוטו מוסאשי מסיים כמעט כל פרק בספרו הנ"ל העוסק בעיקר באסטרטגיות קרב במשפט : " עליך ללמוד זאת היטב על ידי אימון חוזר ונישנה" . או ,"עליך לחקור זאת היטב כדי להבין זאת" . רק אדם שיודע לשאול ,מגיע לידי חקר ,ואדם שמגיע לידי חקר עשוי להציע אלטרנטיבות אסטרטגיות פרי תהליך חשיבה עצמי ,בכדי להעצים תנועה וגישה ...... מפה לשם , ניזכרתי גם בסנסאי ישראל רוזן . במסגרת רצוני להבין יותר ויותר לעומק את רזי תורת הצ'י קונג ,היה חשוב לי להתנסות פיזית באימון קראטה בסגנון שוטו קאן מסורתי , ומכאן להבין כמה דברים עקרוניים בצ'י קונג וטאי צ'י . לחוות כמה דברים מהכיוון האחר .סנסאי ישראל רוזן , שנחשב לבכירי המאמנים בארץ בסגנון זה ,הסכים לארח אותי לחודש אימונים (שני אימונים בשבוע שאורכם שעה וחצי כל אימון ) ללא תמורה כספית (נדיר במחוזותינו .נדיר מאד ) . הצטרפתי לאימון קבוצה ותיקה וכוחנית ,שחלק מהמתאמנים שם יכולים להיות אחיי הגדולים .לא זכיתי לשום הנחה במהלך האימון . אירוח טוטאלי עד הסוף..... כולל בקומיטה ....(היה מענין : תובונת של טאי צ'י וצ'י קונג מול תובונת ויכולות של שוטוקאניסטים מעובי בשר ושרירים). באחד האימונים , ישראל רוזן תירגל איתם את הקאטה השלישית "אייאן גודאן " (אם אני זוכר נכון את השם) .הם כבר ביצעו את הקאטה הזו מאות פעמים ברקורד העשיר שלהם ,אך הפעם הם פירקו כל תנועה ותנועה תוך הסבריו של רוזן .היה מענין ומרתק לשמוע את הסבריו על משמעות כל תנועה ותנועה תוך כדי שמפעם לפעם הוא מהלך על הקו האדום של הבעת התנגדות בונה ומתן אלטרנטיבה לדבריהם של המאסטרים . אישית , אני נגד קפאון מחשבתי ונגד טיפוח פרות קדושות , בעיקר כשמדובר בתורות עתיקות שמקורן גם באזורי עולם המאופיינים במנטליות שונה ..... להתראות !
נקודת ראייתך מענינת אבל אני רוצה לשאול אם אין סיכון בהכנסת שינויים ? מהות התורה יכולנה להשתנות .האם כל אחד יכול לערוך שינויים כאוות נפשו ? . אני מקורבת לנושא בהיותי מתרגלת אייקידו כבר ארבע שנים .
שלום ! לא ! לא כל אחד יכול להכניס שינויים ,אלא אותם אלה שהתאמנו לאורך שנים רבות והבינו את מהות התורה מבחינת מטרותיה . אני מאמין ששלב החקר מגיע באופן טבעי בשלב מאוחר יותר אצל חלק מהמומחים . השינוי מותר לעניות דעתי , אם המטרה של התרגיל / התנועה מובנת והשינוי המוצע ,לא פוגע במהות המטרה . בכל מיקרה , לאחר שהוצע התיקון על ידי סנסאי זה או אחר , השינוי יעמוד במבחן המציאות .השינוי ישרוד אם מבחן המציאות יעבור בהצלחה וההפך . מיותר לציין שתוצאת המבחן תשפיע גם על שמו של המומחה לטוב ולרע ! מי מוכן לקחת סיכון ???? מעטים ! להתראות !