לסיני הראל

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

28/09/2006 | 12:36 | מאת: יעל זיגמן

לכבוד מר סיני הראל : תודה על תשובתך המורחבת ועל תשובותיך המענינות שקראתי כאן בקשר למאמר שלך ובקשר לענין פעילות החדרת השיטה שלך למוסדות השונים.כיועצת חינוכית אשר מאמינה בפעילות גוף כמזור לתלמידים - מתקשים וכך אני מנחילה גם לצוות החינוכי אשר תחת פיקוחי - אני מקווה שאכן תצלח דרכך ותצליח להחדיר עוד ועוד את שיטת הצ'יקונג למוסדות השונים ובעיקר למוסדות החינוך . אני רק יכולה להמליץ בפניך לחשוף את השיטה עוד ועוד דווקא בפני מנהלי ביתי ספר ויועצות חינוכיות שהן תהיינה אלה שידרשו פעילות זו בתוך מערכת החינוך מתוך הכרה והזדהות מקצועית. שוב אזכיר שהסדנא בהנחיותו של גרשון קום מנהל הפורום בשנת הלימודים שעברה עם הצוות החינוכי שלנו השפיעה לטובה אך לצערינו נתקלנו בבעיות תקציביות ונבצר מאיתנו להרחיב פעילות זו למרות שאני בהחלט יכולה לומר ברייש גלי שסדנאות אלה נחוצות לנו היות והן נתונות לצות כולו רעיונות וגישה חדישה מזו שלמדנו והורגלנו לה לאורך השנים בעולם המערבי .לא ניתן להסמתך אך ורק על הגישה האקדמית של שיטות חינוך והוראה .הצ'י קונג נתן לכל הצוות כלי עבודה עמוקים יותר ולעיתים נראה גם שיטות אמיתיות יותר . סיני הראל אאחל לך - בהצלחה רבה בפועלך כל טוב וגמר חתימה טובה - יעל זיגמן

לקריאה נוספת והעמקה
28/09/2006 | 18:58 | מאת: sinai harel

Yael shalom I apologize for the English, I am abroad at the moment, I must congratulate you on your very encouraging words Which will give me the strength to continue the interactions with the educational establishment on my arrival in israel. Thank you very much for the blessed action you took with gershon.

שלום יעל זיגמן ובעצם שלום לכולם ! התרשמתי שאת יועצת חינוכית מזן נדיר שלא קיים כיום במערכת החינוך – אותה אני מכיר היטב ! . כל כך מכיר , שהעדפתי להתפטר ולא להיות בה עוד . חסרים עוד "מאה" יועצות חינוכיות עם גישה לוחמנית ואכפתית כמו שיש לך - בכדי שהמערכת הזו תתחיל לזוז לאן שהוא . אני יכול לומר שיש בהחלט תקציבים להכניס את הצ'י קונג וגם שיטות אחרות , לכותלי מערכת החינוך בכדי לצייד את התלמידים בכלי עבודה למען הצלחתם האישית ; אלא , שעדיין קיימת תפיסה אצל מקבלי ההחלטות שתמיד עדיף להוסיף עוד שעת מתמטיקה , אנגלית - לכיתה זו או אחרת ,גם אם כבר תלמידי הכיתה נאלצים לספוג עד כדי רוויה חונקת -חמש , שש שעות שבועיות שכבר קיימות במערכת.(הענין הוא טיפה מורכב יותר אך לא מעודד - לא אפרט כאן ) . בשיחות שלי עם מנהלים , אני תמיד מזכיר את המשל , על נהג המשאית שנאלץ לנהוג ממטולה ועד באר שבע . אם הנהג ינהג כל העת ללא הפסקה , ייראה הדבר כהתנהגות שיש בה מוסר עבודה ראוי לשבח . נהג המשאית עושה ה-כ-ל למען הצלחת הנסיעה שתגיע בזמן לבאר שבע ; כאשר הפסקת רענון קלה ,במהלך הנסיעה תראה אולי כבזבוז זמן , ולכן הוא מותר עליה . אך למעשה ,כולנו יודעים ,שהפסקת רענון אחת או שתיים רק יהפכו את המשך הנסיעה ליעילה ובטוחה יותר . כך גם הכנסת הצ'י קונג לתוך מערכת החינוך . שעה עד שעתיים שבועיות – יהפכו את הלמידה ליעילה יותר ואת ההתמודדות עם המבחנים להישגית יותר .אך עדיין אני רואה אצל אנשי מערכת זו חרדה ופחד בעיניים : "מה יגידו ? במקום עוד שעה חונקת במתמטיקה נעשה אימון צ'י קונג ? ".... אגב , התוצאות הארציות של זכאי בחינות הבגרות אומרות ,שמערכת החינוך לא נמצאת בכיוון הנכון בלשון המעטה . לדעתי , צריך רק את האומץ מצד דרג מקבלי ההחלטות להכניס את השינויים המתאימים למערכת החינוך המאובנת משהו ואולי הרבה יותר ממשהו .... הייתי שם ,ברחתי משם . אציין רק שפה ושם בהחלט ניתן למצוא מנהלים אמיצים שכן מכניסים את השיטה לבית ספרם בהיקפים כאלה ואחרים ,אך לצערי הם לא מייצגים את כלל המערכת . אלה מכם הסבורים והבוטחים שהם יכולים להורות את שיטת הצ'י קונג - מוטלת החובה להדפק שוב ושוב בצורה חכמה , על דלתות מערכת זו .אני משוכנע שלבסוף הסדק ייווצר והפתח ייפתח ... בברכה - גרשון קום

01/10/2006 | 08:08 | מאת: שודאן

עכשיו מדברים על זה הרבה שכל ממשלה שעולה בישראל עולה לזמן קצוב של פחות מארבע שנים וזה אומר שאין תכנון של כל מיני פרויקטיים לטווח ארוך . זה מתייחס גם לשינויים במשרד החינוך .אולי פעם ששיטת השלטון בישראל תשתנה המנהיגים יהיו יותר רגועים כי השלטון יהיה יציב יותר בלי הצעות אי אמון כל שני וחמישי ואז גם תהיה מצדם התייחסות לניהול מדינה לטווח ארוך .אני גם מקווה שתחום א"ל יכנס לשיעורי בתי הספר .כמי שמתאמן המון בקראטה אני יכול להגיד שזה רק יועיל

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה