ציקונג לאנשים עם פיגור קל

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

26/01/2007 | 17:54 | מאת: ש.ב

אשמח לשמוע רעיונות לתרגול צי קונג עם אנשים הסובלים מפיגור קל ואם ידוע לכם על משהו שהתנסה בזה.

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2007 | 13:01 | מאת: סטודיו YogaDoli

עד לפני בערך חצי שנה היתה לנו קבוצת קטנטנה ארבעה איש של גילאי סביבות 30 של סובלים מפיגור שיכלי קל שבאו פעם בשבוע ליוגה . מניסיון אישי : אימון קצר .שעה זה המון תרגלים פשוטים הרבה לעודד לשלב דימויים בביצוע התרגילים ולהמנע מהסברים גבוהיים מידי לקחת בחשבון שיהיו כאלה שיתחברו לפעילות שלך וכאלה שלא יאהבו את זה כמו כל אדם אחר . תצליח סטודיו Yoga Doli [email protected]

שלום ! השאלה של ש.ב. היא הזדמנות לרענן זיכרוננו בענין המושג "פיגור קל" ברמת ההגדרה : האבחון הפסיכיאטרי של פיגור שכלי מבחין בארבע רמות פיגור : פיגור עמוק I.Q : 0-20 ,פיגור קשה , פיגור בינוני והרמה הרביעית : פיגור קל . למעלה מחמישים אחוז מהמוגדרים בעלי פיגור שכלי , מסווגים בקבוצת הפיגור השכלי הקל . הנמנים על קבוצה זו ,מאופיינים כבעלי קושי קוגניטיבי ; אך לעומת זאת , אין פגיעה ביכולת מוטורית וביכולת לרכוש כישוריים חברתיים - כך שהם מסוגלים להשתלב בקהילה עם תמיכה והדרכה מקצועית. הנתונים הנ"ל הם מתוך הקורס: "מבוא לפסיכופתולוגיה " / מדיסין / 2002 . הערה נוספת בענין עבודה עם "קבוצת חסך " כדוגמת השאלה הנ"ל: אני אמנם לא עובד עם קבוצה כזו ,אך בעבודתי עם "קבוצות חסך" אחרות , אני מקפיד לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם אנשי המקצוע המלווים את הקבוצה כמו : פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים, מנחים ; בהיותם מתמחים בידע המקצועי הספציפי בבעיות עימם קבוצה זו או אחרת מתמודדת. כמו כן, היכרותם את חברי הקבוצה לאורך זמן מהיבטים אחרים, יכולה גם כן לסייע. עבודה בצוות עם אנשי מקצוע אלה - הצמודים לקבוצה,רק משביחה את תכנון וביצוע אימון הצ'י קונג למען רווחתם הספציפית של הקבוצה ,הנעזרת בצ'י קונג ככלי טיפולי . בברכה – גרשון קום

28/01/2007 | 18:31 | מאת: דורון קראטה טיפולי

שלום! מכיוון שלא ציינת את הגילאים של התלמידים קשה יותר להתייחס. בכל אופן מניסיוני בלבד על קבוצה כזו שעושה קראטה. אפשר להגיד שלרוב ככל שהם בוגרים יותר כך יהיו ירודים יותר מבחינה גופנית,רצוי להתחיל לאט, חימום ארוך, לפרק את התנועות לחלקים קטנים,ולהיות יצירתי בהעברת החומר. חיקוי בתנועה הינה דרך הלימוד הטובה ביותר פחות דיבורים. רצוי לקחת בחשבון שפעמים רבות הם כמו ילדים ולכן צריך להיות רצף של השיעור לא לשעמם,אפשר ורצוי לחייך הרבה. לשתף אותם בספירה אם יש כך שכולם סופרים יחד. לתת המון חיזוקים ומחמאות,ובסוף כל תירגול כולם מוחאים כפיים יחד לציון הצלחה. מומלץ מאוד לשלב לקראת סוף השיעור משחק כלשהוא,אפשר עם כדור.לא משהו מסובך ושכולם יקחו חלק במשחק. מומלץ ללמוד את השמות כמה שיותר מהר. מקווה שעזרתי בהצלחה

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה