מושב בטיחות לגיל 4
דיון מתוך פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
שלום, מבולבלת מההיצע הקיים בחנויות להלן מס' שאלות: 1.האם התקיימו בדיקות/מחקרים שמוכיחים עדיפות בטיחותית של עיגון מושב בטיחות באמצעות איזופיקס לעומת עם חגורת הרכב? 2. האם יש עדיפות בטיחותית לישיבה בזווית ישרה לעומת שכיבה-ישיבה במושב בטיחות שיש לו מצב יעודי (כלומר מושב שנשכב יותר לאחור) 3. האם מעבר ל18 קילו יש הכרח לעבור לחגורת הרכב או שניתן להשאר עם חגורות המושב, או שאין זה בטיחותי יותר? בתודה מראש !
שולי שלום רב, 1. ישנן שתי דרכי עגינה: -ישירות לשלדת הרכב באמצעות אביזרים מתאימים -באמצעות חגורת הבטיחות כאשר מושב הבטיחות מותקן כראוי, בהתאם להוראות היצרן,אין הבדלי בטיחות בין השיטות. ההבדל קיים בקלות התקנת המושב, מחקרים מראים כי באופן כללי 3 מתוך 4 מושבי בטיחות שעוגנו באמצעות חגורת הרכב אינם מותקנים כראוי ברכב.כאשר מעגנים מושב בטיחות באמצעות הלולאות הייעודיות בשלדת הרכב, הסיכוי להתקנה נכונה של המושב עולה באופן משמעותי, יחסית להתקנה באמצעות חגורת הבטיחות. 2.תמיד יש להשמע להוראות היצרן, אם היצרן מאפשר לשנות זווית סימן שהמושב נבדק בכל המצבים.כעקרון, המצב הזקוף הוא הבטוח ביותר. 3.ילדים במשקל מעל 18 ק"ג ועד גובה של 145 ס"מ צריכים לשבת במושב בטיחות מסוג בוסטר ולחגור חגורת אגן-כתף של הרכב.לחגורת הבטיחות תפקיד חשוב בהגנה על האדם בזמן התאונה, אך הן מיועדות למבוגרים ואינן מתאימות לרוב הילדים שגובהם נמוך מ-145 ס"מ. עד אז, צריכים הילדים לנסוע ברכב כשהם יושבים על בוסטר וחגורים בחגורות הבטיחות של הרכב. תפקיד הבוסטר הוא להתאים בין חגורות הבטיחות ברכב לבין הילד, ובכך להגן עליו מפני פגיעות חמורות בזמן תאונת דרכים. בשל חוסר ההתאמה, נגרמו פגיעות פנימיות חמורות לילדים שהיו מעורבים בתאונה וישבו ללא בוסטר, כאשר חגורת האגן הייתה על הבטן ולא על עצמות אגן הירכיים. יום טוב ונסיעה בטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים