מעבר מסל קל לכסא בטיחות לפני גיל שנה
דיון מתוך פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
בני בן 5 חודשים שוקל כ-9 ק"ג ויושב כיום בסל קל. האם בשל משקלו כדאי להעבירו לכסא בטיחות? איזה כסא מומלץ?
שלום לב, תודה על פנייתך. בדוק את הגבלת המשקל המוטבעת על הסלקל, במידה והסלקל מוגבל למשקל 9 קילו, אתה חייב להעבירו למושב בטיחות מאחר וזו מגבלת הבטיחות של היצרן, אם לא אין צורך. מדיניות ארגון 'בטרם' היא שלא להמליץ על מושב בטיחות כזה או אחר, כאשר קריטריון הסף הבטיחותי הוא עמידה בתקן אירופי או אמריקאי. להמלצות לבחירת מושב בטיחות עיין כאן. http://www.beterem.org/template/default.asp?PageId=236&parentId=234&catId=6&maincat=6 בברכה, משה מוקד מומחי בטרם שאלה בנושא מבחני ריסוק תשובה שלום רב. ראשית לכל, חשוב לציין כי לארץ מיובאים הן מושבי בטיחות מתוצרת אירופה והן כאלו מתוצרת ארה"ב, לא ניתן להשוות ביניהם כיוון שהתקנים ומבחני הבדיקה הינם שונים בין המדינות. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. ניתן להיעזר במידע המופיע באתרים שלהלן ואתרים אחרים המציגים מידע השוואתי על מושבי בטיחות, אך יש לזכור כי הנושא מורכב והפרמטרים לפיהם נבחנים המושבים במקומות השונים לא מאפשרים השוואה מוחלטת ביניהם. בארה"ב עורכת NHTSA - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית השוואות בין המושבים, אך לא בנוגע למבחני ריסוק, אלא בנוגע לנוחות השימוש בהם. מצ"ב קישור להשוואה: http://www.nhtsa.dot.gov/CPS/CSSRating/Index.cfm ארגון הצרכנים האמריקאי מבצע מבחנים וולונטריים (מעבר לנדרש בתקן) המשווים בין מושבי הבטיחות המיוצרים בארה"ב: http://www.consumerreports.org/cro/babies-kids/baby-toddler/car-seats/index.htm רשימת אתרים בהם מופיעים מושבי בטיחות אמריקאים שהוסרו מהמדפים, בשל ליקויים בטיחותיים: tp://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/childseat.cfm www.carseat.org www.800bucklup.org באירופה בגרמניה - מבצע ארגון הצרכנים ADAC מבחנים וולונטריים (מעבר לנדרש בתקן), המשווים בין מושבי הבטיחות הנמכרים שם. מצורף קישור לאתר (החומר בגרמנית), וגם כאן הצפייה בהשוואה כרוכה לעיתים בתשלום: http://www.adac.de/Tests/Kindersicherung/default.asp?ComponentID=130823&SourcePageID=70159 בברכה, משה מוקד מומחי בטרם