שאלת בטיחות
דיון מתוך פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
שלום! אשמח לקבל חוות דעת לגבי הסל קל אז ככה: 1-מה עדיף שהסל קל יהיה חגור בחגורות הבטיחות של הרכב או עם יישב על בסיס? 2-האם יש מבחני ריסוק לסל קל המוצי? 3-מה עדיף תו תקן אמריקאי או ארופאי? אשמח אם תעזרו לי כי האמת שזה מטריד אותי.... תודה מראש הדר.
שלום רב, יש לחגור לפי הוראות היצרן - אם יש ברשותך סלקל עם בסיס ושניתן לחגור אותו גם ללא בסיס, אז יש לחגור בכל פעם לפי הוראות היצרן - עיגון בדרך זו צריך לספק בטיחות (גם עם בסיס וגם ללא). 2. מבחני ריסוק - כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. 3. ארגון 'בטרם' אינו ממליץ על מושב בטיחות מסוג מסוים. לארץ מיובאים הן מושבי בטיחות מתוצרת אירופה והן כאלו מתוצרת ארה"ב, לא ניתן להשוות ביניהם כיוון שהתקנים ומבחני הבדיקה הינם שונים בין המדינות. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. ניתן להיעזר במידע המופיע באתרים שלהלן ואתרים אחרים המציגים מידע השוואתי על מושבי בטיחות, אך יש לזכור כי הנושא מורכב והפרמטרים לפיהם נבחנים המושבים במקומות השונים לא מאפשרים השוואה מוחלטת ביניהם. בארה"ב עורכת NHTSA - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית השוואות בין המושבים, אך לא בנוגע למבחני ריסוק, אלא בנוגע לנוחות השימוש בהם. מצ"ב קישור להשוואה: http://www.nhtsa.dot.gov/CPS/CSSRating/Index.cfm ארגון הצרכנים האמריקאי מבצע מבחנים וולונטריים (מעבר לנדרש בתקן) המשווים בין מושבי הבטיחות המיוצרים בארה"ב: http://www.consumerreports.org/cro/babies-kids/baby-toddler/car-seats/index.htm רשימת אתרים בהם מופיעים מושבי בטיחות אמריקאים שהוסרו מהמדפים, בשל ליקויים בטיחותיים: tp://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/childseat.cfm www.carseat.org www.800bucklup.org באירופה בגרמניה - מבצע ארגון הצרכנים ADAC מבחנים וולונטריים (מעבר לנדרש בתקן), המשווים בין מושבי הבטיחות הנמכרים שם. מצורף קישור לאתר (החומר בגרמנית), וגם כאן הצפייה בהשוואה כרוכה לעיתים בתשלום: http://www.adac.de/Tests/Kindersicherung/default.asp?ComponentID=130823&SourcePageID=70159