מבחני ריסוק לכסאות בטיחות
דיון מתוך פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
מצאתי ראיות לכך שיש מבחני ריסוק לכסאות בטיחות, אך משום מה לא כל כך ניתן למצוא את התוצאות או שאין בהן כסאות שיש בארץ. לעומת זאת כסא כמו האלפא אומגה שהוא מאוד מומלץ ונפוץ בארץ אינו מומלץ לשימוש ע"פי אחד האתרים. האם יש באפשרותכם לספק תוצאות מבחנים עבור דגמים בארץ? האם יש דגמים מומלצים במיוחד הנמכרים בארץ? כמו כן - מדוע לא ממליצים גם בארץ להמשיך לשים נגד כוון הנסיעה ככל שאפשר כמו שעושים בשאר העולם? ראו קישורים למטה להסברים ותוצאות: הסברים: http://www.xnet.co.il/family/articles/0,14566,L-3079538,00.html תוצאות: http://www.iihs.org/research/topics/boosters/not_recommended.aspx http://www.crep.com.au/crep-results.php http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/breakfast/2963774.stm דיונים על חוסר הזמינות של תוצאות. http://www.car-seat.org/showthread.php?t=14959 http://www.mothering.com/community/forum/thread/1211526/how-to-find-car-seat-crash-test-ratings
ליבי שלום, ארגון 'בטרם' יצא בהמלצה חדשה האומרת להאריך את ההושבה נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילים אלו. לאור זאת, המלצתנו היא להמשיך ולהושיב פעוט כנגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, בסלקל או מושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה ומתאים לגילו ולמשקלו של הילד. מדיניות מכון התקנים היא לאמץ תקנים מחו"ל, ולעשות התאמות במידת הצורך. מושבי הבטיחות הנמכרים בארץ נושאים תו תקן אירופאי או אמריקאי ועברו את כל המבחנים הדרושים לקבלת תקנים אלו. מבחני ריסוק להתאמה בתקן לוקחים מדגמית דגם מסריה של מושבי בטיחות ובודקים אותו במעבדה. תקן אמריקאי חברות של מושבי בטיחות מבצעות עצמאית מבחני ריסוק. NHTSA לוקחת מדגמית את הכיסאות שנמצאים בשוק או בעקבות תלונות של הצרכנים ובודקת אותם. תקן אירופאי מעבדה חיצונית מאשרת ומבצעת את הבדיקות לפני יציאת מושב הבטיחות לשוק, לכן לרוב לא יהיו ריקולים. אנו ממליצים על כל מושב בטיחות שעומד בתקן, מכיוון שהתקן הוא סף מינימום. מבחני ריסוק וולונטריים בודקים את מושבי הבטיחות בתנאים קשים יותר מזה שדרוש בתקן, אך לא ברור עד כמה תנאים אלו משקפים את התאונות במציאות. בכל מקרה, אי עמידה במבחני ריסוק וולונטריים אינה מעידה על-כך שהמושב אינו בטוח. בארץ אין מעבדה/מפעל של מושבי בטיחות ולכן אין טעם לעשות תו תקן ישראלי למושבי בטיחות. כמו כן, בארץ אין מבחני ריסוק זה לרוב עניין כלכלי. בברכה, רינת צוות מומחי 'בטרם'