מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
שלום, אני צריכה לרכוש בוסטרים לביתי בת ה 3, רציתי לדעת אם קיים מידע כלשהו לגבי מידת הבטיחות של היצרנים והדגמים השונים? היכן אוכל למצוא המלצה מבחינת בטיחות לבוסטרים המתאימים לגיל 3 ( רצוי כאלה שכוללים משענת גב)? תודה רבה
יעל שלום לא ציינת את משקל הילדה שלך, ארגון בטרם ממליץ שילדים עד משקל 18 ק"ג ישבו חגורים במושב בטיחות או בוסטר בעל רצועות פנימיות. כך שבמידה ותבחרי בכסא מסוג בוסטר עם רצועות פנימיות, הוא כמובן יהיה בעל משענת גב. מבחינת בחירת הכסא - ארגון 'בטרם' אינו ממליץ על מושב בטיחות מסוג מסוים. לארץ מיובאים הן מושבים מתוצרת אירופה והן כאלו מתוצרת ארה"ב, לא ניתן להשוות ביניהם כיוון שהתקנים ומבחני הבדיקה הינם שונים בין המדינות. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. שבבחירת הכסא, יש לוודא שהינו מתאים לילד מבחינת המשקל וגובה, נוח לעגינה ברכב ונוח לילד והשימוש שלך. בברכה, זוהר צוות מומחי בטרם
הי, קצת סדר בדברים בני בן שנתיים ןשבעה חודשים באיזה כסא הוא צריך לשבת? כסא רגיל או בוסטר? ובכלל אם תוכלו לומר לי את השלבים של הכסאות בטיחות מבחינת הגילים ומשקלים,ואיז ה כסא מתאים לפי כל גיל?? תודה
מיכל שלום עד למשקל 18 ק"ג מומלץ להשתמש במושב בטיחות, כשהילד חגור ברצועות הפנימיות של המושב (כשהמושב מתאים לגילו ולמשקלו של הילד).ניתן לעבור לבוסטר כאשר מתקיימים אחד משלושת התנאים הבאים:הילד שוקל 18 ק"ג או כאשר כתפי הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו או כאשר אוזני הילד גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. בכל מקרה אם הילד טרם הגיע למשקל 18, כדאי לבחור בבוסטר עם רצועות פנימיות שניתן בהמשך להסיר ולהשתמש בכסא כבוסטר עם חגורת הרכב. עוד מידע אודות התאמת מושבי בטיחות ניתן למצוא באתר 'בטרם' בקישור הבא: http://www.beterem.org/pages/בטיחות_ברכב.aspx בברכה, זוהר צוות מומחי בטרם
שלום, יש לי רכב עם שש כריות אויר, כאשר ארבע מהן ממוקמות בחלק האחורי- כריות צידיות וכריות מאחורי המושבים הקדמיים. את הכריות האחוריות לא ניתן לנתק. מה עדיף- לשים את הסלקל הפוך במושב האחורי האמצעי, או לשים אותו הפוך במושב הקדמי ולנתק כרית אויר קדמית?
איילה שלום אם מול המושב האחורי האמצעי אין כרית אוויר - כמובן מומלץ למקם את הסלקל בו. המושב האחורי הינו בטוח יותר עבור הילד מאשר המושב הקדמי. כדאי לעיין בעלון הסלקל ועלון הרכב לגבי מיקום הסל-קל במושבים עם כריות אוויר צידיות - יש לפעול תמיד בהתאם להוראות המופיעות בספר הרכב וחוברת ההוראות של מושב הבטיחות בנוגע להושבת ילד במושב בטיחות ליד כרית אויר צידית.עד כה לא הוכח כי ילדים שישבו חגורים כראוי במושב הבטיחות שלהם נפגעו כתוצאה מפתיחת כרית אוויר צידית. יחד עם זאת, במחקרים כן נמצא כי ילדים או מבוגרים שנשענים על דלת הרכב, מקום יציאתה של כרית האויר הצידית, עלולים להיפגע ממנה. לכן, חשוב להקפיד על עיגון הדוק של מושב הבטיחות לרכב ולהקפיד על-כך שילדים לא ישענו על דלת הרכב. בברכה, זוהר צוות מומחי בטרם
שלום לי יש ילדה בת 7, החוק אומר שילדים חיבים לשבת על בוסטר עד גיל 8, אך קראתי מאמר, להלן ציטוט: "עד איזה גיל בוסטר? 1. כאשר הילד גבוה מספיק כך שאם הוא יושב עם הישבן בסוף המושב של הרכב ורגליו מתקפלות בסיום המושב 2. אם הילד יושב ללא בוסטר והחגורת בטיחות של הרכב יושבת על הילד כמו על מבוגר כאשר 2 התנאים הללו מתקיימים ניתן לעזוב את הבוסטר ולעבור לשבת על המושב באופן רגיל" האם סעיף 1 הוא נכון? אודה לתשובתכם...
שלום רינת ותודה על פנייתך. החוק בישראל קובע כי ילדים בגיל 8-3 שנים צריכים לשבת במושב בטיחות או במושב מגביה (בוסטר). זאת, ללא תלות בגובהם או משקלם. מבחינת המלצת הבטיחות של ארגון 'בטרם' ושל ארגוני בטיחות בעולם: מומלץ להושיב ילד על מושב מגביה (בוסטר) עד שהוא מגיע לגובה של 145 ס"מ, גם אם כבר בן 8 או למעלה מכך. בנוסף, אנו ממליצים שכאשר ימלאו לבתך 8 שנים, תבצעי איתה את מבחן חמש השלבים לפני העברתה לחגירה באמצעות חגורת בטיחות בלבד, ורק אם היא עומדת בכל התנאים, היא יכולה לחגור בחגורת בטיחות בלבד. המאמר שקראת מתייחס רק לחלק מהשלבים במבחן. מבחן 5 השלבים: 1. כאשר הילד יושב וגבו צמוד לגב מושב הרכב. 2. הברכיים מתקפלות בזוית של 90 מעלות, בנוחות. 3. חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים. 4. חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה. 5. הילד אינו מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה. בברכה, שרון, צוות מומחי 'בטרם'
שלום עיסא ותודה על פנייתך. המלצת ארגון 'בטרם' וארגוני בטיחות ברחבי העולם, היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13. זהו המקום הבטוח ביותר עבורם, מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה, משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. במידה ואתה בוחר להושיב את ילדך במושב הקדמי, חשוב לנקוט את אמצעי הזהירות הבאים: 1. לנטרל את כרית האוויר. 2. למשוך לאחור ככל שניתן את המושב שליד הנהג כדי להרחיקו מהשמשה והדש-בורד 3. להקפיד שלא ירכן קדימה ויישב זקוף במהלך הנסיעה. בברכה, שרון, צוות מומחי 'בטרם'
לא בפרוש לא לכל אחד זה יכול לקרות שישכח את ילדו ברכב לוהט,לא רק שלא כל אחד יכול לשכוח ילד ברכב עובדה שרק מעטים באמת עושים כך למזלם של ההורים ולשמחתם של התינוקות האומללים. הורה נורמטיבי בכל מצב ידאג ראשית כל וקודם כל לתינוק לבריאותו נוחותו ורוחתו ורק לאחר מכן לכל דבר אחר שבעולם.אני גידלתי ילדים וגם נכדים לא אני ולא איש ממשפחתי מכרי ידידי או שכני או כל אדם אחר בסביבה שלי מעולם לא שכח ילד באכב או בכל מקום אחר סגור או פתוח.רק אנשי דור הסמרטפון ,איפד או איפון שכל עולמם הצר הוא המכשיר הארור הזה אשר ממכר אנשים רבים ששוכחים לא רק את ילדם ברכב אלה שוכחים את זהותם שלהם בגלל המכשיר.
אלכס שלום, מתגובתך ניכר כי הנושא בעורכך והכעס מובן . בקצב החיים המודרני בו אנו מתנהלים. כולנו טרודים ועסוקים. בין אם בזוטות ובין אם בטרדות קיומיות. לצערינו, אסון שכזה עשוי לקרות לכל אחד ומספיקות מספר שניות של היסח הדעת. ארגוננו פועל בכל דרך אפשרית ומקובלת להגברת המודעות לנושא ולמניעת הישנות מקרים מצערים שכאלה הן באמצעות המחוקק והן באמצעות הגברת המודעות . אמנם קיימים בשוק לא מעט אמצעים אלקטרונים למניעת שכחת ילדים ברכב אך, מומלץ ליצור "רשת בטחון" ולא להתבסס רק על טכנולוגיה: תזכורת בטלפון/אמא/אבא/שכנה/אחות/בעל/כל אדם אחר שמתקשר לומר בוקר טוב ולהזכיר. בברכה, מיכל צוות מומחי בטרם
שלום רב, תינוק בן 9 חודשים הכניס חימר משחק לפה (כמו פלסטלינה), השתעל והשתנק, הצלחנו להוציא מהפה שלו חתיכה גדולה שנראה שהייתה מה שבלע. כרגע הוא נושם ומתנהג כרגיל ואף ינק. יחד עם זה אנחנו חוששים שמא הייתה חתיכה נוספת שאולי בלע למרות שלא נראים סימנים. על החימר עצמו לא כתוב דבר בעניין החומרים שמכיל. האם יש לפנות לרופא? תודה רבה
מאיה שלום רב, מכיוון שזוהי שאלה רפואית אני בהחלט הייתי ממליצה לראות רופא. לבי נושא מניעת חנק אני מפנה אותך לקישור הבא בו תוכלי למצוא חומר רב בנושא:http://www.beterem.org/pages/חנק.aspx שנה טובה ובטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים
שלום, ביתי בת 8 חודשים שוקלת 9 קילו וגבוהה יחסית. מאוד צפוף לה בסלקל ורגליה ממש מקופלות. האם ניתן להעבירה לכיסא בטיחות? אם כן, האם ניתן להושיבה מקדימה עם הפנים לכיון הנסיעה? תודה ויום טוב
דנה שלום רב, רגלי הילדים הן גמישות ורבים מהם נוטים באופן טבעי לקפל,להרים ולהניח את הרגלים שלא בצורה הנוחה לנו המבוגרים. לא נימצא כי מצב שבו רגלי הילדים יוצאים ממסגרת המושב, בישיבה נגד כיוון הנסיעה מעמידה אותם בסיכון יתר להיפגעות בגפיים. על כן מדובר בחוסר נוחות שנתפסת על ידינו ההורים. בכל מקרה ניתן להעבירה למושב בטיחות שמתאים למשקלה וזאת בתנאי שאת מושב הבטיחות ניתן לעגון נגד כיוון הנסיעה, ההמלצה של ארגון בטרם לפחות עד גיל שנתיים, בכל מקרה גם החוק אינו מאפשר לך להושיב אותה עם כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנה. החוק אוסר על הושבת ילד במושב בטיחות או סל-קל (לא בוסטר) מול כרית אויר פעילה. יחד עם זאת, המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, במושב בטיחות או בוסטר המתאים למשקלם וגובהם. זאת מאחר והמושב האחורי הינו המקום הבטוח ביותר עבורם מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. מידע נוסף בנושא תוכל למצוא באתר האינטרנט של הארגון בקישור הבא: http://www.beterem.org/pages/בטיחות_ברכב. בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם
זה בטעות נשלח בלי תוכן.... לנו יש רכב סקודה פאביה בעלת 5 מקומות. כאשר רכשנו אותו נאמר לנו וזה מצויין גם ברשיון שמותר להתקין בו שני כסאות נוספים בבגאז'. ב"ה המשפחה הולכת להתרחב (מ3 ילדים ל-4) ולכן אנו רוצים לברר על האפשרות הזו מבחינה בטיחותית. האם יש בעיה להוסיף את 2 המקומות? האם יש עניין כלשהוא בחוק הנוגע לזה? המושבים הם נגד כיוון הנסיעה- האם יש בזה בעיה? תודה!
עינת שלום, בראש ובראשונה יש לבדוק את ספר הרכב והאם קיימת איזושהי התייחסות להושבת ילדים במושבי בטיחות במושבים אלה. בנוסף, חלק מהמושבים הללו ניתנים להיפוך. אם לא נמצאה כל התייחסות לנושא בספר הרכב ואין אפשרות לסובב את המושבים כך שיהיו עם כיוון הנסיעה יש לחגור במושבים אלה ילדים שיכולים להיות חגורים בחגורת בטיחות בלבד.
שלום ההמלצה כיום היא להושיב תינוק בכיסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה עד לגיל שנתיים. עקב ההמלצה יוצא שרגלי התינוק מקופלות כנגד גב המושב האחורי. כיצד אני אומר להושיב תינוק שרגליו בולטות מחוץ למסגרת הכסא כנגד כיוון הנסיעה? הכסאות הנמכרים בחנויות למרות שהם מתאימים לגילאים אלו אינם לוקחים בחשבון את מיקום רגלי התינוק. תודה אפי
אפי שלום ותודה על פנייתך רגלי הילדים הן גמישות ורבים מהם נוטים באופן טבעי לקפל,להרים ולהניח את הרגלים שלא בצורה הנוחה לנו המבוגרים. לא נימצא כי מצב שבו רגלי הילדים יוצאים ממסגרת המושב, בישיבה נגד כיוון הנסיעה מעמידה אותם בסיכון יתר להיפגעות בגפיים. על כן מדובר בחוסר נוחות שנתפסת על ידינו ההורים. על אף שמצב זה יכול להיות "צפוף לילד גדול לשבת נגד כיוון הנסיעה". התשובה היא שסביר להניח, אבל זה יותר בטוח. בברכה איילת
בוקר טוב, הבת שלי בת חצי שנה ביומיים האחרונים בשינה היא מתהפכת לבטן ופשוט שמה את הידיים שלה על הפנים מכסה אותם וככה היא רוצה לישון אני נורא דואגת אני מזיזה אותה והיא מתעוררת ומחזירה שוב את שתי הידיים על הפנים מה עליי לעשות?
לי שלום, תודה רבה על פנייתך לפורום בטיחות ילדים. באשר לשאלתך, עלייך לנסות להזיז את ידיה כשאת יכולה ולנסות להשכיבה על צידה. בברכת שנה טובה ובטוחה, ניבי צוות מומחי 'בטרם'
אבקש לדעת מהו החוק/הנהלים המחייבים מבחינת ליווי של מבוגר בהסעת ילדים בכיתות א-ו באוטובוס לבית בספר. האם זה חוקי שרק הנהג יהיה עם אוטובוס מלא ילדים בזמן ההסעה.
עינת שלום, על פי הנחיות משרד החינוך - א.רצוי שכל אוטובוס ילווה על-ידי אדם מבוגר. (לא חובה בהסעות רגילות) ב.ליווי על-ידי מבוגר הוא חובה בהסעת תלמידים של מוסדות החינוך המיוחד וכן בהסעת תלמידים ממוסדות חינוך אזוריים שמסלול נסיעתם ארוך. ג.הסעה מאורגנת של תלמידי פנימיות למוסד החינוכי או לבתיהם תלווה על ידי אדם מבוגר או על ידי תלמיד כיתה י"ג שעבר הכשרה מתאימה. ד.מלווה יעבור הכשרה ותרגול בבית הספר שיכללו את הגדרת תפקידיו בהסעה ותרגול ההתנהגות במצבי חירום ובמצב של תאונה. המלווה גם יקבל רשימה של מספרי טלפון של המוסד ושל הורי התלמידים. ה.במצב שבו ילד יורד מהרכב ועליו לחצות כביש, יעשה זאת המלווה יחד אתו, מאחורי רכב ההסעה הממתין. ו.המלווה יפקוד את התלמידים, לפי רשימה, בתחילת הנסיעה, תוך כדי הנסיעה ובסיומה, ויוודא שלא נשאר תלמיד ברכב מידע נוסף וקישור להנחיות משרד החינוך תוכלי למצוא באתר 'בטרם' http://www.beterem.org/template/default.aspx?PageId=339&catId=96&maincat=1 שנת לימודים פוריה ובטוחה, מיכל, צוות מומחי 'בטרם'
ברצוני לדעת מה החוק אומר לגבי הושבת ילד ומאיזה גיל מותר להושיב מקדימה ליד הנהג
יהושוע שלום, להלן קישור לתקנת התעבורה 83 א' http://www.beterem.org/download/files/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%94_83_%D7%90.pdf עיקרי התקנה: i.תינוק עד גיל שנה צריך לשבת במושב בטיחות נגד כיוון הנסיעה ברכב. ii.ילדים עד גיל 3 שנים חייבים לשבת ברכב כשהם חגורים במושב בטיחות המתאים לגילם ולמשקלם. iii.ילדים בגילי 8-3 שנים צריכים לשבת במושב בטיחות או במושב מגביה (בוסטר). iv.ילד היושב במושב בטיחות, לא יישב לא מול כרית אויר פעילה. המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, זהו המקום הבטוח ביותר עבורם- זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. נסיעה טובה ובטוחה!
יש לי שלושה ילדים שניים מהם יושבים אחורה בבוסטרים ועוד תינוק כבן 11 חודשים שיושב קדימה עם כסא תינוק השאלה שלי האם אפשר כבר בגיל כזה להושיב אותו מאחורה ואם כן מותר אז יש להושיב אותו כנגד כיוןן הנסיעה או הפוך? לא זכור לי?
ליבנת שלום ותודה על פנייתך המקום הבטוח ביותר ברכב לילדים הוא המושב האחורי. המלצת הבטיחות היא שילדים עד גיל 13 יסעו תמיד במושב באחורי. המושב האחורי המקום הבטוח ביותר עבורם- זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה. לגבי בחירת מושב בטיחות לבנך הצעיר, אני מביאה בזאת את המלצת הבטיחות לנסיעה בטוחה ביותר עבור גיל זה: המלצת הבטיחות לגבי מעבר ממושב נגד כיוון הנסיעה (לדוגמא סל קל) למושב בטיחות עם כיוון הנסיעה היא להמשיך להסיע ילדים נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילאים אלו. לאור זאת, המלצת ארגונים לבטיחות ילדים בעולם ובארץ היא להמשיך ולהושיב פעוט כנגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, בסלקל או מושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה ומתאים לגילו ולמשקלו של הילד. על מנת להמשיך ולהסיע נגד כיוון הנסיעה ניתן בשלב הראשון, לבדוק האם המושב הנוכחי (סל קל) מתאים להמשך שימוש, אך יש לזהות שילדך לא עבר את מגבלת גובה והמשקל המוגדרים ע"י היצרן. הגבלת המשקל מצוינת גם בהוראות היצרן וגם על גבי המושב עצמו. אפשרות נוספת הוא רכישת מושב בטיחות משולב. מושב משולב, מאפשר עגינה נגד כיוון הנסיעה עד משקל מוגדר ואח"כ ניתן להפוך אותו ולהושיב עם כיוון הנסיעה עד משקל אחר על פי הגדרת היצרן. מומלץ לרכוש מושב משולב המאפשר שימוש נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (יש כאלה המאפשרים עד 16 ויותר ק"ג) בכדי שניתן יהיה להיענות להמלצת הבטיחות. למידע נוסף http://www.beterem.org/download/files/עלון%205.9.10-%20סופי%20לדפוס_1.pdf בברכה, איילת צוות מומחי בטרם.
רציתי לשתף שסוף סוף מצאתי בארץ רשתות למניעת נפילת ילדים ממרפסות וחלונות. אני עליתי מברזיל לפני עשרות שנים ושם זה מאוד נפוץ ומותקן בכל מרפסת/חלון בדירה עם ילדים קטנים. לא זוכרת את שם החברה שמתקינה כאן בארץ אבל אני מאוד שמחה שניתן למצוא את זה גם פה.
נתושקה שלום ותודה על פנייתך בסקירת המוצרים למניעת נפילות מחלונות מופיעה פתרון מסוג זה ופתרונות נוספים. בברכה איילת, צוות מומחי בטרם
שלום, האם אפשר להושיב תינוק בן שנה ומעל 9 קילו (כלומר עונה על התנאים הפורמלים) בסלקל עם כיוון הנסיעה? הכוונה למצב זמני עד לקנית כיסא בטיחות מתאים.
נעמה שלום רב, סלקלים ניתנים להתקנה רק נגד כיוון הנסיעה. המלצת הבטיחות היא להושיב ילד נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. הישיבה נגד כיוון הנסיעה בטוחה יותר מנסיעה עם כיוון הנסיעה כיוון שחלילה בעת תאונה, המושב מגן על הילד בצורה טובה יותר. לפיכך אני ממליצה לך שלא להפוך את הסלקל. בברכה, מיכל, צוות מומחי ארגון 'בטרם'
שלום, אנחנו בהיריון עם תאומים. נשמח לעיצה האם כדי לקנות סל-קל מגיל אפס או מושב בטיחות מגיל אפס לתאומים. כמו כן מה הם הדגשים לבחירה נכונה של סל-קל או מושב בטיחות לתאומים. תודה רבה מראש
שלום אלכס, ההמלצה של ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים נוגעת למיקום הילד ברכב ולכיוון הושבתו, כאשר אין הבדל אם הוא יושב בסל קל או במושב בטיחות תקניים, המתאימים למידות גופו, בהתאם לכתוב בחוברת הוראות היצרן של הסל קל / מושב. המלצתינו הבטיחותיות נוגעות כאמור למיקום ולכיוון - באשר למיקום ברכב, המקום המומלץ להסעת ילדים ברכב, גם תינוקות, הוא המושב האחורי, היות וזהו המקום הבטוח ביותר עבורם. זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה. תינוקות שיושבים במושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה, על אחת כמה וכמה כאשר מולם כרית אוויר, נמצאים בסכנת חיים. באשר לכיוון הנסיעה, ארגון 'בטרם' מאמץ את ההמלצה החדשה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: להושיב תינוקות ופעוטות ברכב (בסל קל / מושב בטיחות) כנגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים לפחות! כאשר חשוב לוודא כי מושב הבטיחות מתאים להתקנה כנגד כיוון הנסיעה (ניתן לבדוק זאת בחוברת הוראות היצרן המצורפת). לגבי הבחירה בין סל קל למושב בטיחות כל סל קל או מושב שעומד בתקן הישראלי הינו בטיחותי ואין אנו יכולים להמליץ לכאן או לכאן. מבחינה כלכלית, כיוון שמדובר בשני ילדים, ייתכן וכדאי לכם לשקול רכישה של מושב בטיחות משולב (שניתן לעגינה נגד כיוון הנסיעה ועם כיוון הנסיעה), המתאים מגיל לידה, כך שעד גיל שנתיים יהיה ניתן להושיב את הילדים כנגד כיוון הנסיעה ובהמשך, לכשיגדלו, יהיה ניתן לסובב את המושב עם כיוון הנסיעה. יש מושבים כאלה שמתאימים מגיל לידה וגדלים עם הילד עד גילאי 4 ויותר. בברכה, נטלי, צוות מומחי בטרם.
ככל הידוע לי, ההמלצה היא שלא להושיב ילדים במושב הקדמי, אבל אין איסור חוקי וככל הידוע לי, אסור להושיב כסא בטיחות מול כרית אויר פעילה השאלה - אם בכל זאת הילד יושב במושב הקדמי, עם או בלי בוסטר, מה ההמלצה לכרית אויר? כלומר עד איזה גיל (או גובה) מומלץ לנטרל את כרית האויר, ומאיזה גיל (או גובה) מומלץ להפעיל אותה חזרה? והאם לשאלת הבוסטר יש השפעה?
החוק אוסר על הושבת ילד במושב בטיחות או סל-קל (לא בוסטר) מול כרית אויר פעילה. יחד עם זאת, המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, במושב בטיחות או בוסטר המתאים למשקלם וגובהם. זאת מאחר והמושב האחורי הינו המקום הבטוח ביותר עבורם מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. מידע נוסף בנושא תוכל למצוא באתר האינטרנט של הארגון בקישור הבא: http://www.beterem.org/pages/בטיחות_ברכב.aspx
אני יודע שמאחור הרבה יותר בטוח. השאלה הייתה אם בכל זאת ילד יושב מלפני האם עדיף עם כרית אויר או בלי? אשמח לתושבה תודה
שלום רב, ברשותי כסא בטיחות של חברת מקסי קוזי והוא היה בשימוש עד לאחרונה (כ- 5 שנים).אני מודעת לכך לכסאות עשויים מחומר שעמיד ל-6 שנים, אך למרות זאת ברצוני לשאול האם בעוד שנה כסא כזה עדיין לא יהיה יותר טוב מכסאות פשוטים שנמכרים בשוק במאות שקלים בודדות. אנו רוצים להעביר את הכסא לשימוש אצל סבתא (כסא נוסף). השאלה נשאלת לאור ההבדלים העצומים שבאיכויות הכסאות.
מיטל שלום ותודה על פנייתך לארגון 'בטרם'. בכל כסאות הבטיחות מוטבע תאריך תפוגה לשימוש בכיסא שקבע היצרן.כל עוד לא פג תוקפו של מושב הבטיחות לפי הוראות היצרן, הוא בטוח לשימוש כמו כל מושב בטיחות זה או אחר, חדש או ישן. יש לוודא כמובן שמושב הבטיחות תקין ולא עבר תאונות או פגיעות. לאחר תאריך התפוגה אין להשתמש בכיסא כלל. עלותצ הכיסאות אינה רלוונטית לעניין זה בברכה, הילה, צוות מומחי בטרם
יש לי תינוק בן שנה וחודשיים, חוסר תשומת לב שלי לכמה שניות הביאה למצב שראיתי פתאום בפיו כמה מטבעות, (עשר אגורות, שקלים, עשרות שקלים), פתחתי את פיו בהיסטריה והוצאתי הכול, הוא בכה בגלל ההיסטריה שלי ואחרי כמה שניות נרגע, אבל אני לא. שעה מהמקרה והוא מתפגד לגמרי לגמרי רגיל. שום דבר חריג, לא שיעולים, לא בכי, לא כלום. הוא משחק, שר וצוחק. האם יש אפשרות שהוא בלע שקל או מטבע גדול יותר? אם הוא היה בולע הוא לא היה נחנק או משתעל? לא הייתי שם לב? הוא היה בידיים שלי. אני לא יודע מה לעשות. אני בטוח ב99.99% שהכול בסדר, אבל זה לא מרגיע אותי. במקרה שהוא בלע ואני לא אקח אותו לבדיקה, מה יכולות להיות ההשלכות?
שלום רב, המלצתנו הינה לקחת את התינוק לרופא או למיון על מנת להיות בטוח מעל לכל ספק שאכן לא נותרו בגופו מטבעות. לא תמיד בליעת חפצים מביאה לחנק, משמע - למצוקה נשימתית. לפעמים החפץ מגיע לדרכי העיכול ואז הפגיעה מתרחשת באיזור זה. בנוסף, לא תמיד הסיבוכים הינם גלויים לעין (בכי, שיעול וכו') ולכן רצוי מאד מאד לגשת לרופא / מיון על מנת להיות בטוחים ולהסיר ספק בעניין זה. בברכה, נטלי, צוות מומחי 'בטרם'
שלום רב, אשמח לדעת על אילו דגשים חשובים יש להקפיד ברכישת מיטה ראשונה לתינוק. בברכה, דנה
דנה שלום, להלן המלצות ארגון בטרם לרכישת מיטה/לול/עריסה: יש לרכוש מיטה/לול/עריסה עם תו תקן ישראלי או עם אישור של מכון התקנים הישראלי. הרווח בין סורגי הלול/המיטה/העריסה יהיה בין 4.5 ל- 6.5 ס"מ. מומלץ לבצע בדיקה שבמיטה/עריסה/לול אין פינות חדות, צינורות פתוחים, חלקים פגומים, שברים, סדקים בעץ,עודף לכה או גושי דבק. עריסה מתאימה לשימוש רק לילדים עד גיל 3 חודשים. יש לרכוש מזרון שמידותיו מתאימות למידות הפנימיות של המיטה אותה רכשתם. יש לוודא כי עובי המזרון למיטת התינוק ינוע בין 7-15 ס"מ. בעת הקנייה חשוב לוודא כי עובי המזרון לא יעלה על 15 ס"מ זאת כדי למנוע אפשרות שהפעוט ייצא בכוחות עצמו. יש לבדוק שהציפוי עשוי מבדים אטומים לנוזלים על מנת למנוע חלחול של נוזלים לתוך הספוג. בעת קניית המזרון כדאי לבקש מהמוכר לטפטף מעט מים על המזרון כדי לוודא שאין חלחול של מים לספוג. בברכה, כרמית צוות מומחי 'בטרם'
בתי בת 3.5 שוקלת 13 קילו ודי נמוכה. כרגע היא יושבת בכיסא בטיחות והוא כבר קטן אליה ואני רוצה להעביר אותה לבוסטר עם משענת ורצועות. האם זה אפשרי?
מיכל שלום, מבחינת המלצת הבטיחות של ארגון בטרם ניתן להשתמש בבוסטר עם רצועות פנימיות כפי שמשתמשים במושב הבטיחות שמותקן עם כיוון הנסיעה (כלומר מרגע שמסובבים את המושב עם כיוון הנסיעה). יש לוודא שמשקל הילדה מתאים לכיסא הבטיחות המיועד. בברכה, כרמית צוות מומחי 'בטרם'
שלום אני אם לתאומות בנות 9.5 שנים נמוכות ברצוני לדעת מהו הגובה המינימלי המומלץ להושבת ילד חגור ללא שימוש בבוסטר.תודה
שלום הגר ותודה על פנייתך, המלצת ארגון 'בטרם' היא להעביר את הילדים מבוסטר לחגורת הרכב כאשר גובהם מגיע ל- 145 ס"מ. הסיבה לכך היא ששמושב מגביה (בוסטר) ממקם את חגורת הבטיחות כראוי על גופו של הילד. ככלל, לפני העברת הילדות לחגירה באמצעות חגורת בטיחות בלבד, מומלץ לבצע את מבחן חמש השלבים ורק אם הן עומדות בכל התנאים, הן יכולות להחגר בחגורת בטיחות בלבד. מבחן 5 המדדים למעבר מבוסטר לחגורת הרכב בלבד: 1. כאשר הילד יושב וגבו צמוד לגב מושב הרכב. 2. הברכיים מתקפלות בזוית של 90 מעלות, בנוחות. 3. חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים. 4. חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה. 5. הילד אינו מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה. בברכה, שרון, צוות מומחי 'בטרם'
על מתקן זה מטפסים ילדים מגילאי 2-5. ב"השגחה" של גגנות, כאשר הן בסביבה ליתר דיוק, קבוצות של עד 25 ילדים עם 2 מטפלות. האם סביר? ברור שאין ממ שדרך להשגיח במתקן כזה. האם אין תקן לגובה נפילה מקסימלי לפי גיל? תודה מראש..
ענת שלום, נושא תקינת גני הילדים הנו באחריות הרשות המקומית. על הרשויות לדאוג לניהול ומעקב שוטפים כולל בחירת אתר המשחקים, רכישת המתקנים ושמירה על תחזוקה שוטפת. על הרשויות לרכוש מתקנים מיצרנים בעלי תו תקן ולהתקינם על-ידי בעלי תו תקן בלבד, וכן לדאוג לתחזוקה ולחידוש התקינה של המתקנים. על כל מתקן צריך להיות מוצב שלט, עליו כתוב לאילו גילאים המתקן מתאים. אנא ודאי כי המתקן עליו כתבת מתאים לגילאי הילדים כפי שפירטת. במידה והשימוש במתקן אינו נעשה על פי התקן, יש להביא זאת הן לידיעת הגננות והן לידיעת האחראי ברשות המקומית. לגבי נושא ההשגחה - על מנת לענות על התקן להשגחה, נצטרך מידע מדויק יותר לגבי גיל הילדים.תוכלי גם לפנות אלינו במייל ישיר למוקד המומחים ב [email protected] בברכה כרמית צוות מומחי 'בטרם'
ליד הגן של בני מגרש משחקים ובו מתקן משולב של סולמות מסוגים שונים ומגלשות, אשר מגיע לגובה של 2.5 מטר . למתקן פתחים רבים ואין ממש אפשרות להשגיח על כל פתחים.
שלום לכם, האם יש איזו רשימה של בוסטרים מומצלים? כאלו שקיבלו ציונים גבוהים בבחני ריסוק שונים? תודה
איילת שלום, ארגון בטרם אינו יכול להמליץ על חברות מסחריות כאלו או אחרות. עם זאת, כל בוסטר שקיבל את אישור מכון התקנים, מבחינתנו מומלץ לשימוש. בברכה, כרמית צוות מומחי ארגון 'בטרם'
שלום ראיתי את המלצתכם שלא להושיב ילדים לפני גיל 13 במושב הקדמי, אך לעיתים אנו צריכים להושיב ילד מקדימה. יש לנו כרית אויר שלא ניתן לבטלה, וראיתי שכתבתם שאסור להושיב מולה בכסא בטיחות. האם מושב הגבהה (בוסטר חלקי) נקרא גם מושב בטיחות? מאיזה גיל/גובה/משקל ניתן לשבת מקדימה ללא הגבהה? תודה רבה נעמה
שלום נעמה ותודה על פנייתך. מושב בטיחות הוא כל מושב בעל רצועות ריסון פנימיות. לכן בוסטר שהוא מושב מגביה בלבד (עם או בלי גב) אינו מושב בטיחות. עם זאת, בוסטר עם רצועות פנימיות כן נחשב למושב בטיחות. כפי שכתבת, המלצת הבטיחות של 'בטרם' ושל ארגוני בטיחות בעולם היא להושיב את הילדים עד 13 במושב האחורי. במידה ואתם בוחרים להושיב ילד צעיר יותר במושב הקדמי, רצוי שיהיה זה ילד שגובהו עולה על 145 ס"מ. עם הילד נמוך יותר, רצוי מאוד שישב על מושב מגביה, כדי שבמקרה תאונה חו"ח כרית האוויר לא תזיק לו. כמו כן, הסיטו את המושב שלצד הנהג אחורה עד כמה שניתן, כדי להרחיקו מהשמשה והדשבורד. בברכה, שרון, צוות מומחי בטרם
הבן שלי בן שנתיים ושוקל 16 ק"ג הוא תינוק גבוה מאוד ולכן הראש שלו יוצא מן הכסא תינוק אני יכולה להעביר אותו לבוסטר או שזה עלול להיות מסוכן ואסור עד גיל 3?
אפרת שלום רב, ראשית, לכל מושב בטיחות/סל-קל/בוסטר יש מגבלות של היצרן לגבי גובה ומשקל מותרים בשימוש במוצר המופיעים בחוברת הוראות היצרן ולעיתים ע"ג המושב עצמו. אני ממליצה לך לקרוא את חוברת הוראות היצרן של מושב הבטיחות שברשותך ולאתר את הנחיות ומגבלות משקל וגובה. במידה ובנך חורג ממגבלות אלו יש להחליף את המושב למושב מתאים בהתאם למשקלו וגובהו. לשאלתך, ע"פ החוק, ילד עד גיל 3 חייב לשבת במושב בטיחות המותאם למשקלו וגובהו. מעבר לבוסטר, ע"פ החוק, מותר החל מגיל 3 בלבד ולפי המלצת הבטיחות רק כאשר הילד שוקל מעל ל- 18 ק"ג. קרן צוות מומחי 'בטרם'
שלום רב עד איזה גיל/ משקל מיועד הסלקל של סייבקס אטון?
לייה השלום, המידע שאת מחפשת תלוי בהוראות היצרן ותלוי בדגם. הכל מפורט על גבי הסלקל עצמו.במדבקה בצד. מיכל, צוות מומחי בטרם
שלום רב, אתמול בערב רכשתי כיסא בטיחות לרכב של אוונפלו סימפוני, התקנתי אותו ברכב ולמחרת בבוקר בלי שהילדה הספיקה לשבת בו נכנס בי רכב בצד של הכיסא שיפשף ועיקם במעט את הדלת. התקשרתי לחנות שרכשתי את הכיסא והפנו אותי אליכם על מנת שתבדקו אותו. על אף שהמכה ברכב לא רצינית אני חוששת שנגרם נזק לכיסא ואצטרך להחליפו. היכן ניתן להגיע כדי שתבדקו אותו בהקדם האפשרי? תודה
אלינור שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. קיימים מספר קריטריונים לבדיקה במיקרה שמושב הבטיחות היה מעורב בתאונת דרכים. בקישור המצורף תוכלי למצוא פירוט שלהם http://www.beterem.com/download/files/רשימת%20בדיקה%20להחלפת%20מושב%20בטיחות%20לאחר%20תאונה.pdf שימי לב, אם התשובה על כל הקריטריונים היא חיובית, אין חובה להחליף את מושב הבטיחות. במידה והתשובה על אחד או יותר מהסעיפים היא שלילית, יש להחליף את מושב הבטיחות נסיעה טובה ובטוחה, מיכל
היום, כאשר לכל אזרח יש טלפון סלולרי, הפתרון שימנע שכחת ילדים ברכב הוא ע"י כך שכאשר אדם יוצא מביתו כדי להסיע ילד ולהשאירו במקום אחר, יכבה את הטלפון הסלולרי ויפעילו מחדש רק לאחר שהביא את הילד ליעדו. פתרון זה מתבסס על ההנחה: שבימינו הטלפון הוא בשימוש כה רב שגם רבע שעה ללא שיחה יוצאת או נכנסת תגרום לכל אדם לבדוק מה מצב הטלפון. ולכן, תוך זמן קצר לאחר מסירת הילד ליעדו, גם אם הילד נשכח ברכב, הטלפון הכבוי ישמש תזכורת לכך שיש לבדוק אם הילד עדיין ברכב.
מוטי שלום, תודהעל ההצעה הנקודות שהעלית יכולות לסייע בחשיבה על המניעה של תאונות ילדים. המשך יום נעים, מוקד מומחי 'בטרם'
מצאתי את התקנה(83 א+ב) המדברת על הושבת ילד במושב מגביה (בוסטר מגיל 3 עד גיל8) אתם מציינים את מדד הגובה (145 ס"מ)כמעבר לישיבה ללא בוסטר. אשמח לדעת מה נדרש. תודה ויום טוב, זהר
זהר שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, המלצת הבטיחות באה להשלים את החוק ולא לבטלו. כלומר, אם הילד כבר עבר את הגיל ועדיין לא הגיע לגובה המומלץ, נמליץ לו להמשיך לשבת בבוסטר עד הגיעו לגובה הרצוי. בברכה, עפרה
עם כל מה שקורה היום בכבישים החלטתי להתקין מערכות התרעה ברכב הבנתי שזה ממש עוזר ומונע תאונות.. מישהו שמע על חברה טובה? ויכול לתת לי עוד מידע...
יניר שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. להלן קישור סקירת מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב: http://www.beterem.org/download/files/18868-3.7.13%20%20השארת%20ילדים%20ברכב%20-%20סקירת%20מוצרים.pdf בברכה, עפרה
זה עוזר, לי יש מערכת כזאת ברכב. עד כמה שאני זוכר מהבירורים שאני עשיתי לפני שהתקנתי אצלי מערכת, אין הרבה מערכות כאלה בשוק ואני בחרתי את איווקס בסוף בגלל שיש לה גם רדאר בנוסף למצלמה מה שנותן לה יתרון בתנאי מזג אוויר בעייתים יותר.
אומרים שאם הרכב עם הסל-קל עבר תאונה, יש להחליף את הסל-קל. אבל איזו רמת תאונה? התנגשתי ברכב אחר במהירות אפסית, נזק קל לפגוש, צריך להחליף? התכופף קצת הפח, צריך להחליף? יש קריטריונים?
אהרון שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, להלן הקריטריונים: http://www.beterem.com/download/files/רשימת%20בדיקה%20להחלפת%20מושב%20בטיחות%20לאחר%20תאונה.pdf בברכה, עפרה
קראתי את הפסקה הבאה: מאיזה גיל בוסטר ? 1. כאשר הילד עובר את ה 18 ק"ג 2. כאשר החגורות של הכסא בטיחות אינן מתאימות לילד שלי ואינן נסגרות עליו 3. כאשר הילד עובר אפילו בקצת באמצעות הראש שלו את הכסא בטיחת עליו הוא יושב 4. כאשר החריץ הכי עליון שממנו יוצאת חגורת הבטיחות של כסא הבטיחות נמצא מתחת לכתף של הילד כאשר אחד מבין 4 ההתנאים שלעיל מתרחשים- זה הזמן לעבור לבוסטר. בת כמעט 4, שוקלת 17 ק"ג, יושבת בכסא בטיחות Britax Boulevard (לדעתי CS) שמתאים עד 25 ק"ג (עם כיוון הנסיעה). האם במידה ורק תנאי #1 לעיל מתקיים, עדיין צריך לעבור לבוסטר? (המטרה היא לעבור מאוחר ככל שניתן, מכיוון שכיסא בטיחותי יותר מבוסטר)
שלום ארגוט, ההמלצה לעבור ממושב בטיחות לבוסטר הינה כאשר: 1.הילד שוקל 18 ק"ג לפחות. כלומר, משקל 18 ק"ג זה המשקל המינימלי הנדרש להעברה לבוסטר, ולא להבדיל משקל מחייב להעברה. 2.הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. 3.אוזניו של הילד גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. ובכל מקרה, חשוב שהילד ישב במושב בטיחות זמן רב ככל שממדי גופו ומושב הבטיחות מאפשרים לו, לפני המעבר לבוסטר. במקרה של בתך, שמשקלה 17 ק"ג + עדיין לא מתקיימים עבורה תנאים 2 ו-3 והיא יושבת במושב בטיחות שמתאים למשקל של עד 25 ק"ג- הרי שמומלץ להמשיך להושיבה במושב הבטיחות שציינת ככל שממדי גופה (גובה ומשקל) יאפשרו בהתאם להוראות היצרן של מושב הבטיחות. בברכה, נטלי צוות מומחי בטרם
אם מותר לצאת לברכה בגילאי 2-3 עם הגן? מה יחס מטפלות לילדים? האם בברכה לפעוטות מותר ללא מצופים? האם יש חוק לגבי הנושאים הללו? מדובר בגן בקיבוץ.
נילי שלום רב, תודה על פנייתך. מותר ללכת לבריכות ציבוריות תחת המגבלות המופיעות בחוזר מנכל הבטחת הבטיחות בפעילויות מים: http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc//sb6bk5_1_27.htm שם כתוב על מספר ילדים על כל מלווה ועוד הנחיות בטיחות נוספות. כמובן שאין לתת להם להיכנס אלא לבריכת הפעוטות וחשוב כל נושא ניהול הבטיחות היכן המלווים נמצאים, אופן ההשגחה וכו' אני באופן אישי הייתי מאוד חוששת להביא גן ילדים לפעילות שכזו. צריך לזכור שזו פעילות עתירת סיכון, התנהגות ילדים בקרבת מים וכו' אך החוזר מתיר זאת. בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם
שלום ביתי בת שנתיים וחצי ושוקלת כ 14 קג. חשבתי בעוד כחודשיים להעבירה מכיסא בטיחות לבוסטר עם רצועות (שהמשקל המינימלי שלו מתאים כמובן). אני מנסה לחסוך מקום במושב האחורי לאור הרחבת המשפחה הצפויה. האם בוסטר עם רצועות לילדה מתחת לגיל 3 שקול בטיחותית לכיסא בטיחות.
רתם שלום רב, החוק אינו מאפשר להסיע ילד בבוסטר כאשר גילו מתחת ל3 שנים ובוסטר אינו שקול למושב בטיחות, לכן עלייך לחכות עד שהילדה תגיע לגיל 3 ההמלצה היא להמשיך להושיב ילדים במושב בטיחות עם ריסון מלא עד 18 ק"ג ולאחר מכן מעבר לבוסטר. רק במקרים בהם הילד כבד יחסית לגילו (משקלו כבר עובר את משקל 18 ק"ג כבר בגיל שנתיים וחצי שלוש) נמליץ להורים לרכוש מושב בטיחות עם ריסון פנימי המתאים למשקל גבוה יותר. בדגמים מסוימים מושב מסוג זה יכול גם להיות תחליף לבוסטר ולאפשר ישיבה במושב האמצעי האחורי במקרה שיש שם חגורת אגן בלבד (עד המשקל/גובה שציין היצרן). בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם
איך מבטלים את הכריות אויר הקדמיות בסובארו אימפרזה?
שלום רב, לא בכל רכב ניתן לבטל את כריות האויר. כמו כן ברכבים בהם ניתן לבטלה, ישנן כמה אפשרויות (מפתח ייחודי, רק במוסך וכו'). אי לכך, יש לברר בהוראות היצרן/מוסך מורשה.
הבנתי כי הסלקל סיסקס אטון 2 לרכב מאוד ממולץ הענין הוא שגם הכי מומלץ לשים סלקל/כסא בטיחות במושב האחורי האמצעי של הרכב, הסיבקס מתחבר רק עם חגורה אלכסונית (ולא חגורת מותן) שיש כזו רק בצידי הרכב שאלתי היא האם לרכוש את הסלקל ואין בעיה לשים אותו באחד מהצדדים או האם לרכוש בסיס אולי בסיס מתחבר עם חגורת מותן או שאולי אפשר למשוך את החגורת צד עד לאמצע? האם זה ביטחותי?
אורית שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, חשוב שהילדים ישבו במושב האחורי, אך לאו דווקא במושב האמצעי. כלומר, אם אין באפשרותך להתקין את הסלקל במושב האמצעי, תוכלי בהחלט להתקינו באחד הצדדים.ישנם מושבי בטיחות/סלקלים שכן ניתנים לעגינה באמצעות חגורת אגן בלבד (בדר"כ אמריקאים)ואם עדיין לא רכשת סלקל את בהחלט יכולה לבדוק אותם. בכל מקרה בשום אופן על תנסי למשוך את חגורת הבטיחות הצידית אל המושב האמצעי על מנת לעגן את המושב! זה ממש מסוכן ולא בטיחותי. בברכה, עפרה צוות מומחי 'בטרם'
היי שאלה לגבי כסאות בטיחות הקטנים הגיעו ל ק"ג שזה המקסימום בסלקלים שלנו בדקתי בטרם ואמרו לי לקנות כסאות בטיחות שאפשר להרכיב גם כנגד כיוון הנסיעה בזמנו קניתי לגדולה שלי כיסא בדר' בייבי בעלות יחסית סמלית ששירת אותנו נאמנות עכשיו אם התאומים התחילה הדילמה האם לקנות כסאות יקרים יותר, יש הטוענים שבמבחנים הם יותר חזקים ובטוחים מה דעתכם? יש דגם מומלץ? תודה מראש!!!
היי ג'סיקה, הנושא הובאר בשיחת הטלפון למוקד. אביא את עיקרי הדברים. ארגון 'בטרם' אינו ממליץ על מושב בטיחות מסוג מסוים. בארץ מאושרים לשיווק הן מושבי בטיחות שעומדים בתקן האירופי: ECE R44/04 והן כאלו שעומדים בתקן האמריקאי: .FMVSS 213 אביא בפנייך מספר היבטים שיכולים לסייע לך בבחירת המושב המתאים ביותר לצרכי המשפחה: מבחינת בטיחות- כל עוד המושבים עומדים בתקן הינם בטוחים לשימוש. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. נוחות השימוש- נחות השימוש אינו היבט חשוב, אנו מוצאים כי כאשר לא נוח לעגן לרכב או לתפעל את מושב הבטיחות (הידוק רצועות, שינוי גובה הרצועות וכד') על פי הוראות היצרן, ישנו סיכוי גבוה כי לא יעשה בו שימוש נכון ואז בטיחותו של הילד נפגמת. הבדלי מחיר במושבים בעיקר תוצר של מורכבות התקנה ושימוש במושב. לרוב ארגונומיה של המושבים הזולים פחות טובה בדרך כלל: oיצרנים שונים מוספים אמצעי בטיחות שהם מעבר לתקן ובכך הם מרגשים כי הם מספקים מוצר טוב יותר, ועל כך הם גובים תוספת תשלום. oהיבט נוסף המשפיע על המחיר הינו תוספות המשפיעות על נוחות השימוש לילד ולהורה. תוספות רבות הינם בכדי להקל את השימוש עבור ההורים, לדוגמא בנוגע לעיגון מושב הבטיחות, שינוי גובה הרצועות, מתיחת הרצועות ועוד. גם תוספות אלו מהוות תוספת למחיר. בחירת המושב בראש ובראשונה צריכה להיות בהתאם לנתוני הילד, המשפחה, והרכב. ישנם מושבים המביאים לידי ביטוי שיוניים ותוספות שאינם עולים מחיר גבוה. בברכה איילת, צוות מוקד המומחים
אני נוהגת עם שני ילדים בני 5 + 3 מאחורה ולפעמים הם ממש מוציאים אותי מהריכוז שזה פשוט סכנת נפשות על הכביש. לא פעם ולא פעמיים כבר נפל לי הלב לתחתונים וזה היה עניין של שניה בין נס לבין תאונה קטלנית אני בטוחה. האם את מכירה את מערכות ההתרעה שיש כיום בשוק ויכולה להמליץ?
שגית שלום, ראשית חשוב שתדעי שהמושב האחורי הוא המושב הבטוח ביותר עבור הילדים, גם אם זה פחות נוח עבורך. סטטיסטית מרבית התאונות מערבות את חזית הרכב ולכן אם נושיב את הילדים במושב האחורי - נרחיק אותם מאזור הסכנה. לגבי מערכות ההתרעה, ישנם מוצרים שונים עליהם אנו שומעים בתקשורת ובפרסומות. אנו לא מתמצאים בתחום הזה ולכן לא נוכל להמליץ לך בנושא. בברכה, עפרה
גם לי יש שני זאטוטים לא שקטים בכלל..את יכולה למצוא פתרונות לזמן הנהיגה שיעסיקו אותם כך שאת תהיי מרוכזת בנהיגה כמו דיסקים עם שירים אהובים, או כל מיני צעצועים/משחקים שיכולים להעסיק אותם. אצלי ברכב מותקנת המערכת התרעה של איווקס שאת מדברת עליה והיא יעילה מהבחינה הזו שהיא מצפצפת בעת סכנה וככה מחזירה אותך לפוקוס, אולי כן שווה לך לברר עליה אבל היא צריכה להיות בנוסף לפתרונות שהצעתי לך לדעתי. בכל מקרה - בהצלחה!!
הבן שלי בן 6 ויושב בבוסטר גב עם חגורות. שמתי לב שהראש שלו כבר עקף את גובה המשענת. האם להעבירו לבוסטר המושב מגביה ?
לי שלום רב, הקרטריונים למעבר לבוסטר הינם: כאשר הילד שוקל יותר מ-18 ק"ג. כאשר הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. כאשר אוזניו גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. המלצות לשימוש בבוסטר על הילד להיחגר באמצעות חגורת אגן-כתף שהוא יושב על הבוסטר. יש להקפיד שחגורת האגן תמוקם על עצמות אגן הירכיים ולא על הבטן. יש להקפיד שחגורת הכתף תגיע מעל כתפו של הילד ותעבור במרכז בית החזה שלו. בשום מקרה אין לאפשר לילד להעביר את חגורת הכתף מאחורי גבו או מתחת לבית השחי. הקפידו שהילד ישב על הבוסטר בצורה זקופה כשחגורת הבטיחות הדוקה לגופו. במידה ואין משענת ראש במושב הרכב בו הילד יושב, רצוי להשתמש בבוסטר עם משענת גב בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם
קראתי את ההמלצות בנושא אך הנושא עדיין לא ברור לי לעומק. עפ"י ההמלצות לא כדאי להושיב ילדים בסמוך לכריות אוויר צידיות. במידה והילדים יושבים על בוסטר מחובר לרכב באיזופיקס- האם יש צורך בכריות אוויר? השאלה נשאלת כיוון שברכב המשפחתי שלנו קיימים כריות אוויר צידיות לילדים- האם כדאי לנתק אותן? רכשנו רכב סופרמיני חדש לנסיעות עירוניות שקיבל במחני הריסוק 4 כוכבים בהגנה על ילדים אך רק לאחר הקניה התברר שאין כריות אוויר מאחורה.גם כאן הילדים יושבים על בוסטר המחובר לרכב באיזופיקס- האם זה בסדר שאין ברכב כריות אוויר לילדים? תודה מראש.
דניאלה שלום ותודה על שאלתך, עד כה לא הוכח כי ילדים שישבו חגורים כראוי במושב הבטיחות שלהם נפגעו כתוצאה מפתיחת כרית אוויר צידית. יחד עם זאת, במחקרים שונים נמצא כי ילדים או מבוגרים שנשענים על דלת הרכב, מקום יציאתה של כרית האויר הצידית, עלולים להיפגע ממנה. לכן, חשוב להקפיד על עיגון הדוק של מושב הבטיחות לרכב ולהקפיד על-כך שילדים לא ישענו על דלת הרכב. בכל מקרה, תמיד יש לפעול בהתאם להוראות המופיעות בספר הרכב וחוברת ההוראות של מושב הבטיחות בנוגע להושבת ילד במושב בטיחות ליד כרית אויר צידית. בנוגע לכריות האחוריות, אינני יכולה להחליט עבורך האם הדבר בטיחותי או לא . ההגיון הבריא אומר שאם האוטו עבר את מבחני הבטיחות ואת מבחני הריסוק והוא מאושר להסעת אנשים על פי הוראות יצרן הרי שמותר להסיע בו ילדים ומבוגרים, יחד עם זאת אינני יכולה לקבל את ההחלטה עבורך. בהצלחה!
שלום לכם, ברשותנו סל קל לרכב של מקסי קוזי, לאחרונה נראה כי בתנו בת השמונה חודשים חשה אי נוחות בשל מגן הראש. האם זה בטיחותי להסירו, ניסיתי להסירו פעם אחת ואז ראשה נשמט לצדדים בעת שנרדמה. אודה לתשובתכם.
גלי שלום רב, המלצת ארגון 'בטרם' היא לקרוא את חוברת הוראות היצרן ולברר באם קיימות הנחיות למגן הראש ומאיזה גיל מומלץ להסירו, אם בכלל. בברכה, קרן, צוות מומחי 'בטרם'
שלום רב, אני בחודש שביעי ונערכת לקראת הלידה. מתלבטת בין שני הסל קלים - קבריו או אטון 2, לשניהם אני מתכננת לקנות בסיס. מעניין אותי גם הבטיחות, גם הריווח והנוחות, ומה ישמש יותר לאורך זמן- גם לילד גבוה. המחיר יוצא אותו דבר. אודה להתייחסותכם יעל
יעל שלום, מושבי הבטיחות הנמכרים בארץ הינם בעלי תו תקן ועומדים בסטנדרט בטיחות (אמריקאי או אירופאי- תלוי בסוג המושב) . ארגון 'בטרם' עוסק בבטיחות ילדים ולא ממליץ על מוצר או מותג זה או אחר. ברכישת סלקל או מושב בטיחות מומלץ לתת את הדעת להתאמת המושב לילד (גילו ומשקלו) ולא פחות חשוב מכך - להורים ולמשפחה- קלות השימוש, נוחות התפעול העיגון לרכב וכדומה . בברכה, מיכל צוות מומחי 'בטרם'
שלום רב ברשותי מושב בטיחות ברייטקס אדבוקט 70 קראתי שצריך לעגן את המושב לרכב באמצעות חגורת הבטיחות או באמצעות רצועות הlatch - האם ניתן לעגן את המושב באמצעות החגורה ורצועות ה-latch במקביל/יחדיו? דרור
דרור שלום ותודה על פנייתך עיגון מושב הבטיחות צריך להיות על פי הוראות היצרן בלבד. על כן אסור לעגן באמצעות שתי הדרכים יחד. היצרן המקבל את התקן על סמך ההראות לשימוש, על כן כל חריגה מהואות היצרן לא נבדקה במבחני התקן. בזמן תאונה לא ניתן לדעת מה עלול להתרחש. בברכה, איילת צוות מומחים ארגון בטרם
שלום, בתי בת שנה ו- 3 חודשים, שוקלת 8.4 ק"ג. אנו עדיין משתמשים בסלקל נגד כיוון הנסיעה, אך הילדה לא מרוצה מהעניין (בלשון המעטה). האם ניתן בכל זאת להעבירה לכסא רגיל (מעל 9 ק"ג) עם כיוון הנסיעה?
אפרת שלום רב, 1. המלצת ארגון 'בטרם': המלצתנו היא להמשיך ולהושיב פעוט כנגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, במושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה, המתאים לגילו ולמשקלו של הילד. ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילים אלו, היושבים עם כיוון הנסיעה. לאור זאת פרסמה האקדמיה האמריקאית של רופאי הילדים המלצה חדשה (מרץ 2011) לפיה יש להושיב ברכב פעוטות עד גיל שנתיים, נגד כיוון הנסיעה, ולא רק עד גיל שנה כפי שהייתה ההמלצה עד היום. 2. מדוע יש לשבת נגד כיוון הנסיעה? בעת בלימת הרכב, גוף הילד נע במהירות רבה לעבר כיוון נסיעת הרכב והוא זה שסופג את מרב האנרגיה המופעלת בעת הבלימה, באמצעות הרתמות איתן הוא חגור. מאחר והמבנה הפיסיולוגי של התינוק / פעוט אינו מפותח מספיק, גופו יתקשה לספוג את האנרגיה המופעלת עליו והתוצאות עלולות להיות חמורות ואף קטלניות. לעומת זאת, בעת ישיבה כנגד כיוון הנסיעה, גוף הילד נבלם על ידי גב מושב הבטיחות, ובכך מעניק לו שטח פנים גדול יותר לספיגת האנרגיה. 3. מה אומר החוק? עפ"י תקנת התעבורה 83 א' חובה להושיב תינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה. כמו כן, חל איסור להושיב תינוק/פעוט מול כרית אוויר פעילה. יום טוב ונסיעה בטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים
שלום, מבולבלת מההיצע הקיים בחנויות להלן מס' שאלות: 1.האם התקיימו בדיקות/מחקרים שמוכיחים עדיפות בטיחותית של עיגון מושב בטיחות באמצעות איזופיקס לעומת עם חגורת הרכב? 2. האם יש עדיפות בטיחותית לישיבה בזווית ישרה לעומת שכיבה-ישיבה במושב בטיחות שיש לו מצב יעודי (כלומר מושב שנשכב יותר לאחור) 3. האם מעבר ל18 קילו יש הכרח לעבור לחגורת הרכב או שניתן להשאר עם חגורות המושב, או שאין זה בטיחותי יותר? בתודה מראש !
שולי שלום רב, 1. ישנן שתי דרכי עגינה: -ישירות לשלדת הרכב באמצעות אביזרים מתאימים -באמצעות חגורת הבטיחות כאשר מושב הבטיחות מותקן כראוי, בהתאם להוראות היצרן,אין הבדלי בטיחות בין השיטות. ההבדל קיים בקלות התקנת המושב, מחקרים מראים כי באופן כללי 3 מתוך 4 מושבי בטיחות שעוגנו באמצעות חגורת הרכב אינם מותקנים כראוי ברכב.כאשר מעגנים מושב בטיחות באמצעות הלולאות הייעודיות בשלדת הרכב, הסיכוי להתקנה נכונה של המושב עולה באופן משמעותי, יחסית להתקנה באמצעות חגורת הבטיחות. 2.תמיד יש להשמע להוראות היצרן, אם היצרן מאפשר לשנות זווית סימן שהמושב נבדק בכל המצבים.כעקרון, המצב הזקוף הוא הבטוח ביותר. 3.ילדים במשקל מעל 18 ק"ג ועד גובה של 145 ס"מ צריכים לשבת במושב בטיחות מסוג בוסטר ולחגור חגורת אגן-כתף של הרכב.לחגורת הבטיחות תפקיד חשוב בהגנה על האדם בזמן התאונה, אך הן מיועדות למבוגרים ואינן מתאימות לרוב הילדים שגובהם נמוך מ-145 ס"מ. עד אז, צריכים הילדים לנסוע ברכב כשהם יושבים על בוסטר וחגורים בחגורות הבטיחות של הרכב. תפקיד הבוסטר הוא להתאים בין חגורות הבטיחות ברכב לבין הילד, ובכך להגן עליו מפני פגיעות חמורות בזמן תאונת דרכים. בשל חוסר ההתאמה, נגרמו פגיעות פנימיות חמורות לילדים שהיו מעורבים בתאונה וישבו ללא בוסטר, כאשר חגורת האגן הייתה על הבטן ולא על עצמות אגן הירכיים. יום טוב ונסיעה בטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים
שלום רציתי לשאול מאיזה גיל אפשר לשים ילד בבוסטר?? תודה
מיכל שלום, המלצת הבטיחות הינה להעביר ילד ממושב בטיחות לבוסטר כאשר מתקיים אחד או יותר מהתנאים הבאים: 1. הילד שוקל יותר מ-18 ק"ג. 2. הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. 3. אוזני הילד גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. חשוב שהילד יישב במושב הבטיחות זמן רב ככל שממדי גופו ומושב הבטיחות מאפשרים לו, לפני המעבר לבוסטר. בנוסף, כאשר ילד צעיר עובר ממושב בטיחות לבוסטר קיימת המלצה חד-משמעית להושיב אותו בבוסטר עם גב (להבדיל מבוסטר ללא גב), שכן בגיל צעיר, לרוב חגורת הכתף עוברת קרוב לצוואר ואז הילד נוטה להעביר את החגורה אל מאחורי הגב או מתחת לבית השחי, דבר המסכן אותו. בוסטר עם גב מאפשר שחגורת הבטיחות תעבור במקום הנכון (על הכתף) ולא קרוב לצוואר. בנוסף, הוא מעניק הגנה צידית לראש ולכל הגוף בגלל המבנה שלו. נטלי, צוות מומחי בטרם
שלום, האם יש מה לעשות (מבחינה חוקית) אם הכסא בטיחות שנקנה מחנות היה שבור מלתחילה? השבר (בין הבסיס למושב) התגלה בזמן ניסיון לכיוון החגורות.
חני שלום רב , ארגון בטרם אינו מתעסק עם נושאי צרכנות המלצתי לפנות לחנות שממנו רכשת את מושב הבטיחות, או למועצה לצרכנות. ארגון בטרם לא ממליץ להושיב ילד במושב שאינו שלם. בברכה , רקפת צוות מומחי "בטרם"