הסרת משקפיים -> סינוור בלילה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

15/03/2007 | 23:28 | מאת: אהובה

שלום לד"ר לוינגר, אני מבקשת להעלות בעיה כאובה שנראה לי שאין מי שמטפל ועוקב, וזה נושא שנופל בין הכסאות... תסכים אתי שאחוז מסויים מאלה שעוברים ניתוח הסרת משקפיים סובלים מסינוור בלילה, מי פחות ומי יותר, למשך תקופת זמן קצרה או לטווח ארוך.. חלק ניכר מהעוברים את הניתוח הינם צעירים, שבשבילם _(ובלי להכליל) להפסיק לנהוג בלילה זו בעיה חברתית, מגבילה אותם ומהווה ממש בעיה. לא נראה לי שמישהו בודק אותם, שמישהו עוצר בעדם מלנהוג בלילה, שמישהו במועצה הלאומית למניעת תאונות או בכל המוסדות האחרים שאמורים להיות איכפתים , בכלל חושב על כך. האם אתה, מבחינתי כרגע כנציג של רופאי העיניים המבצעים את הניתוחים הללו, רואה צורך להעלות את העניין בפורום כלשהו ? אתה בוודאי שומע ומכיר כמו כל אחד אחר, מה קורה בכבישים.. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר לאחר ניתוחי לייזר היא הסנוור בלילה ובעיקר במספרים הגבוהים. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בתחום והמסר החשוב ביותר היא הקטנה משמעותית ואף העלמות התלונות של סנוורים בלילה. חיל האוויר האמריקאי ואחרונה הישראלי ממליציםלטייסים הסובלים מאיכו ראיה לקויה לעבור את הטיפול בלייזר רק במכשיריםלייזר מהדור המתקדם . אנשים שעברו לייזר בעבר וסובלים מסנוורים יכולים כיום לעבור טיפול המתקן את זה בעזרת המכשירים המתקדמים יותר. לאחרונה פניתי למשרד התחבורה ולשטרת התנועה לבצע בדיקה שגרתית לנהגים ולבדוק את ראיית הלילה שלהם. ידוע כי אנשים רבים (עם או בלי או בלי טיפול לייזר קודם) שנבדקים אצל רופא עיניים בתנאים אופטומולוגים ראיתם טובה ועומדת בסטנדרטים הנדרשים. אולם אם היו בודקים אותם בתנאים של ראיית לילה יתכן ורובם היו זקוקים לתוספת של משקפי ראייה או אף נפסלים מנהיגת לילה. כיום אין מספיק מודעות להבדלי הראייה בין היום והלילה ואכן 40% מתאונות הדרכים הם בלילה למרות שכמות הרכבים בלילה הרבה יותר פחותה....

מנהלי פורום בריאות העין