התלבטות למסגרת לימודית לבן 9
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שתי שאלות: בני בן 9 ועולה לכתה ג' בעבר אובחן כבעל הפרעת התנגדות, יש סבירות גבוהה להפרעת קשב וריכוז וכן לקויות למידה ומידה מסויימת גם תופעות דיכאוניות. השנה עברנו ועדת השמה ובחרתי עבורו בית ספר מיוחד המיועד לבעלי לקויות למידה שיש לו מוניטין מצויין עם זאת מופעל עלי לחץ כבד כדי שאסכים להכניסו לכתה משלבת בבית ספר רגיל בישובנו, הושמעו טיעונים כי לא מיציתי די את מה שיש למסגרת "לייט" שכזו להציע וכמובן שתמיד אוכל מאוחר יותר להעביר אם הנסיון לא יצלח. אני חוששת לאבד זמן יקר כי ניראה לי שבני כבר היום סובל מדימוי עצמי נמוך והוא זקוק לתמיכה הכי מקצועית שיש. אשמח לקבל חוות דעת. שאלה שניה: אני מעוניינת לקבל הדרכה וטיפול אצל פסיכולוג מסוים המומחה לילדים מסוגו אך במכבי מסרבים לי בטענה שהביטוח המשלים מממן פסיכולוגים קליניים ולא חינוכיים, ידוע לי שבכללית מאפשרים לפנות לפסיכולוג הזה במסגרת הביטוח המשלים, בטרם אעביר את ילדי לכללית, היש פתרון אחר? תודה מראש
רננה שלום רב, א. עליך לעמוד על דעתך ולשלב את הילד מיידית בבית ספר מיוחד ללקויי למידה. כל דקה חשובה, ואין טעם להפסיד אף לא דקה אחת. ב. לנושא הפסיכולוג אשיב לך באמצעות דואר אלקטרוני, מאחר והנושא פרטי ואיננו נוגע לקוראים בפורום. בברכה, ד"ר מ. למפיט [email protected]
תודה עבור העזרה המועילה. אני מבקשת להוסיף ולשאול: 1. ילד המשמיע מידי פעם משפטים כגון: חבל שנולדתי, הלוואי שהייתי מת (בד"כ כתגובה לאירוע מתסכל) שרוי בסכנה מוחשית? סביר לחשוש מפני נטייה אובדנית ברת מימוש או שזה רק ביטוי למצוקה הרגעית וחלק אינטגראלי מההפרעה? 2. האם רצוי לבדוק אם מי מהוריו נושא בעצמו את ההפרעה, האם זה חיוני או תורם במשהו לקידומו של ילדי? אני חושדת שאבי הילד (בעלי לשעבר) סבל מהפרעה בלתי מאובחנת אבל למען ההגינות אציין שתמיד נתתי את דעתי - לאורך קריירה אקדמאית מתמשכת - שאני במצב של מוסחות מתמדת בהרצאות ומגיעה לתוצאות טובות רק עקב התרכזות בקריאת החומרים כלומר - בעלת ריכוז גבוה בקריאה אך לא בהקשבה. איך מתחילים בדיקות ראשוניות כדי לבחון את העיניין? תודה מראש